Jump to content


Photo
- - - - -

Idi(j)oti


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
209 replies to this topic

#61 TinkerBell

TinkerBell
  • Members
  • 18 posts

Posted 21 May 2007 - 23:48

Auuu sto ste me sada ubili u pojam ovom pricom ljudi unsure.gif

Ja izgleda jos uvek zivim sa nekom idejom da je u Srbiji bolje skolstvo nego u USA/Kanadi ... nekako poredeci sa tim kako je moje skolovanje izgledalo a kako izgleda skolovanje ovde i koliko se malo uci i koliko je nizak stepen opsteg obrazovanja... Upravo iz tih razloga zelim da mi deca kad za to dodje vreme zavrse barem osnovnu skolu u Srbiji ali ovo o cemu vi pricate nije skola...ovo je totalni haos.

Mada, opet kad razmislim, i u moje vreme je bilo skola i osnovnih i srednjih (uglavnom strucnih) u kome je stanje bilo vrlo slicno cak i tada nekim od opisanih sto se tice ponasanja i profesora i djaka, ali je bilo par zaista dobrih i kvalitetnih skola u kojima se itekako i radilo i ucilo...

Kakva je uopste sada situacija? Kakve su osnovne skole i gimnazije po centru Beograda, one koje su uvek manje vise vazile za "bolje"?

Moram da prokomentarisem i ovo za Google... cinjenica je da se trenutno desava to da je usled ogromnog priliva i dostupnosti informacija sada maltene svo znanje sveta na izvolte... medjutim cinjenica je i da ce (paradoksalno) biti potrebno sve veci nivo znanja i obrazovanja da se iz tog brda informacija izdvoje one koje su referentne, kredibilne i koje su vam u krajnjoj liniji potrebne. Pa bi i skolovanje trebalo razvijati u tom pravcu - ne u gomilanju informacija, vec u razvijanju tehnika sistematizacije istih, razdvajanja bitnog od nebitnog, izvlacenja adekvatnih zakljucaka iz tako pribavljenih informacija. Ne mozemo u eri informatike i komunikacija obrazovanje bazirati na zastarelim metodama! Onda dolazimo u situaciju da zaista sa pravom klinac srednjoskolac kaze profesoru koji mu prica neku teoriju iz knjige napisane pre xy godina, kako nema pojma i kako je on na Internetu procitao da to nije tako.... plasim se da ni dosta nasih profesora nije u stanju da ide u korak sa ovom generacijom i tehnologijom...

#62 yooyo

yooyo
  • Members
  • 56 posts

Posted 22 May 2007 - 00:12

@Ljisha:
Apsolutno se slazem sa tobom. Potpuno si u pravu... Svi problemi nastaju u porodici i to se preslikava na ponasanje u skoli. To vazi i za ucenike i za profesore. Deci su napunili glavu sta profesor/nastavnik NESME da radi na casu, ali im zato niko nije objasnio koje su njhihove obaveze u skoli. Moja supruga je profesor matematike u jednoj beogradskoj srednjoj skoli i cesto je dolazila uplakana iz skole jer je klinci potpuno izmrcvare. Tu je bilo svasta, pa cak i da djak ustane i pocne da joj se dere, unosi u lice i vredja. Kada pokusa da ga istera napolje on nece da izadje jer ce ga upisati u dnevnik da nije prisustvovao na casu. Isti djak ponekad zbrise sa casova a razredni staresina sve to uredno opravdava!? Poneka im smanje ocenu iz vladanja, ali posto ta ocena nema nikakvog uticaja decu je bas briga. Na kraju.. svi je mole da popravi ocene (na sta ona ne pristaje). Inace, iz njene skole je jedan od dvojice djaka koji su pre par godina pretukli drugara pa je nesrecnik pao i na mestu ostao mrtav. Kako objasniti deci da je veoma mala razlika izmedju glupiranja i nesrece?

Problem je i u skolama. Ako se istera puno djaka, gase se pojedina odeljenja, nastavnici ostaju bez posla, skola dobija manje novca,...

Sta je poenta price... U nasoj porodici vlada skladna i mirna atmosfera bez napetosti. Zbog nekolicine "divljaka" u skoli, stanje iz njihove nenormalne poodice se prenosi i u moju porodicu. To ne zelim i to se resava na jedan od dva nacina.. ili dignes ruke od skole ili udjes u kolotecinu.

Ljisho, mislim da si izabrala bolje resenje.

Edited by yooyo, 22 May 2007 - 00:13.


#63 MAGRIPA65

MAGRIPA65
  • Members
  • 20,706 posts

Posted 22 May 2007 - 03:44

QUOTE(ion @ 21 May 2007, 11:03) <{POST_SNAPBACK}>
Pretpostavljam da misliš na čika Brauna smile.gif
Misliš da nije bilo njega, ne bi uspeli?
Ne volim što se (pre)obimnost gradiva koje su naša deca prinuđena da nabubaju, uzima kao prednost.
Sledeće mi godine ćerka kreće u školu, pa se moralno već pripremam na luke u Meksiku i količinu izvađenog bakra u Zambiji...

Pa nije samo cika Braun nego ceo tim.Uspeli bi sigurno ali mnogo teze i kasnije.U ostalom SSSR se polomio oko toga I nikada im nije uspelo bez obzira na obrazovanje.
Slazem se ja sa tobom da se kod nas ucilo gomila nepotrebnih stvari od osnovne skole do fakulteta.Nasi su fakulteti ocaj u poredjenju sa onim u SAD jer te kljukaju teorijskom fizikom i matematikom koji ce ti u praksi znaciti bukvalno nista.Sa druge strane ne smatram da obrazovanje u Srbiji ili bilo gde na istoku treba da bude razvijeno po Americkom modelu jer ga je Amerika razvila za svoje potrebe a kao sto sam rekao deficite popunjava imigracijom.Mozes misliti kada klinac mog prijatelja ide na jedan od privatnih univerziteta u BGD pa su mu tamo objasnili da su C++ i Oracle prevazidjene i bezpotrebne stvari iz prostog razloga jer verovatno nemaju ko da to predaje.Sa druge strane mali guli integrale i mehaniku a studira za programera.

Edited by MAGRIPA65, 22 May 2007 - 15:48.


#64 HaMa3aHa

HaMa3aHa
  • Members
  • 43 posts

Posted 22 May 2007 - 10:59

E, pa ja sam sada prepadnuta skoz.
Moje dete je prvi razred, i već sam bila zgranuta fazonima koje mališani prosipaju...
Učiteljicu ne konstatuju ni 2%, iako je odličan pedagog, slabo joj ide komunikacija sa malima koji su neverovatno nevaspitani.
Kaže, da nikada nije imala ovakvu generaciju, smeje se komentarima kolega, koji su joj rekli poslednja generacija ili divna deca..ili očaj...za pamćenje.Ovi su potkovani u psovkama, međusobnim podmetanjem nogu, bacanja torbi kroz prozor (drugi sprat)....
Njih trojica su se posvađali, potukli...od trojice došla su dva oca na razgovor..koje je ona morala da razdvaja, jer su se pokoškali, tu pred njom...šta očekivati?
Ako roditelji problematične dece u prvom razredu OŠ ili ne potrefe školu uopšte, ili se potuku?
Slušam moju drugaricu koja detetu koje ne nemoguće, bezobrazno i ne uči ni malo...na lošu ocenu iz matematike kaže: ma ta je debil...reci joj da hoćeš veću ocenu!
hm, hoće veću ocenu, jel?
molim vas, ova mi je malo tesna, dajte mi drugu sa leve police?
Strašno. Sve dolazi iz kuće. Tako nam je i na ulici u Domu zdravlja...restoranima.
Prosto ne mogu da verujem da ne postoji neki metod da se to spreči?
Suprug i ja smo potegli debelu vezu da upišemo dete u školu, koju smo oboje pohađali, ali zbog neke nebulozne teritorijalne podele dete ne pripada...posle ove prve godine i događanja...koja su povredila tuđu, a i moje dete ...
pitam se..zašto sam ja upisala dete u tu školu?
za šta sam se ja borila? Zar je to škola među tri u gradu?
Užas.
Zato zvezkaju flaše u luksuznim pakovanjima, nosioci sa silikonskim grudima, u cipelama koje koštaju ko moj frižider.
Tužna sam i nespremna na dalje školovanje u ovakvim uslovima.
Možda je rešenje privatna škola?
ali...plašim se tamo je još više učenika, ološa:(

#65 Ljisha

Ljisha
  • Members
  • 137 posts

Posted 22 May 2007 - 23:56

QUOTE(MAGRIPA65 @ 22 May 2007, 04:44) <{POST_SNAPBACK}>
Nasi su fakulteti ocaj u poredjenju sa onim u SAD jer te kljukaju teorijskom fizikom i matematikom koji ce ti u praksi znaciti bukvalno nista.


SAD je SHIT i za srednju a i za osnovne studije ok je samo za postdiplomske.Onda se tek rade prave stvari.


Poslednju godinu srednje skole sam zavrsila u Americi kao student na razmeni, i jedino sto mogu da izjavim THEY ARE STUPID, ali tuzna strana ove price jeste da su nasa deca sada u jos gorem stanju. PA bolje dete da zna gde je koji rudnik i gde je koja zemlja nego da ne zna gde je Uganda npr. Mene su u Americi konstantno pitali da li je Srbija u Aziji.

Toliko o tome.A sa detetom ces ti kao roditelj morati da radis da ga ne bi upropastilo nastavno osoblje.

Inace za dete uciteljica treba da je ZAKON. Ako dete voli svoju uciteljicu, ono ima volje da uci, da se pokaze.... Pa cak i kad roditelj primeti da je uciteljica nesto pogresila treba to na fin nacin da ispravi.Dete treba da zavoli skolu i da sa uzivanjem ide na nastavu. Ako roditelj opanjkava od samog pocetka ceo sistem to dete je propalo u istom tom sistemu.

Znaci roditelji knjige u sake i da se podsetite osnovnih stvari i da se igrate ucenja sa decom.

#66 DOCc

DOCc
  • Members
  • 560 posts

Posted 23 May 2007 - 00:09

OFF
Vec dugo mi se to mota po glavi, a danas sam to jasno formulisao:
DA NISAM 90te KRENUO U JEBENU SKOLU, DANAS BIH BIO NOBELOVAC.
pa ja sam do polaska u skolu procitao pola biblioteke, radio domaci 3 godine starijoj sestri, crtao, uzivao u svemu tome..
a sad mogu slobodno da kazem da sam sprcao najbolje godine, da sam lenj i neobrazovan.
jebalo me i obrazovanje i drzava

izvinjavam se.

#67 vizl

vizl
  • Members
  • 353 posts

Posted 23 May 2007 - 13:58

Bolje da idem da spawam smile.gif

Edited by vizl, 23 May 2007 - 14:58.


#68 nikona

nikona
  • Members
  • 115 posts

Posted 23 May 2007 - 14:43

QUOTE(HaMa3aHa @ 22 May 2007, 11:59) <{POST_SNAPBACK}>
E, pa ja sam sada prepadnuta skoz.
Moje dete je prvi razred, i već sam bila zgranuta fazonima koje mališani prosipaju...
Učiteljicu ne konstatuju ni 2%, iako je odličan pedagog, slabo joj ide komunikacija sa malima koji su neverovatno nevaspitani.
Kaže, da nikada nije imala ovakvu generaciju, smeje se komentarima kolega, koji su joj rekli poslednja generacija ili divna deca..ili očaj...za pamćenje.Ovi su potkovani u psovkama, međusobnim podmetanjem nogu, bacanja torbi kroz prozor (drugi sprat)....
Njih trojica su se posvađali, potukli...od trojice došla su dva oca na razgovor..koje je ona morala da razdvaja, jer su se pokoškali, tu pred njom...šta očekivati?
Ako roditelji problematične dece u prvom razredu OŠ ili ne potrefe školu uopšte, ili se potuku?
Slušam moju drugaricu koja detetu koje ne nemoguće, bezobrazno i ne uči ni malo...na lošu ocenu iz matematike kaže: ma ta je debil...reci joj da hoćeš veću ocenu!
hm, hoće veću ocenu, jel?
molim vas, ova mi je malo tesna, dajte mi drugu sa leve police?
Strašno. Sve dolazi iz kuće. Tako nam je i na ulici u Domu zdravlja...restoranima.
Prosto ne mogu da verujem da ne postoji neki metod da se to spreči?
Suprug i ja smo potegli debelu vezu da upišemo dete u školu, koju smo oboje pohađali, ali zbog neke nebulozne teritorijalne podele dete ne pripada...posle ove prve godine i događanja...koja su povredila tuđu, a i moje dete ...
pitam se..zašto sam ja upisala dete u tu školu?
za šta sam se ja borila? Zar je to škola među tri u gradu?
Užas.
Zato zvezkaju flaše u luksuznim pakovanjima, nosioci sa silikonskim grudima, u cipelama koje koštaju ko moj frižider.
Tužna sam i nespremna na dalje školovanje u ovakvim uslovima.
Možda je rešenje privatna škola?
ali...plašim se tamo je još više učenika, ološa:(




Osnovna skola medju tri u gradu? Pa to odavno ne postoji.Najbolja osnovna skola je najbliza skola.
U svakoj skoli ima dobrih i losih nastavnika i to je negde i stvar srece sta ce detetu da se zalomi.Koliko smo samo mi idiota od nastavnika imali pa nisu svi ostali neobrazovani.
Nije neobicno da se deca u prvom razredu potuku,posebno ako je to ekipa iz vrtica,ali je svakako neobicno da uciteljica (dobar pedagog) kvalifikuje razred u prvom razredu kao ocajnu generaciju.Ocigledno je da se onda to od njih i ocekuje na dalje,pa ce se verovatno i potruditi da ispune ocekivanja.Sigurna sam da su i njima napunili usi da su grozni.A nazivati tako malu decu olosem?

Sigurna sam da je pozvala roditelje na razgovor i odmah im rekla da su njihova deca nemoguca,pa zato ih je i pozvala.

Dobar pedagog zna da ima raznih roditelja i da ih ne treba odmah skupiti zajedno i da nijedan roditelj(kakav god da je)

ne podnosi kad mu neko kritikuje dete na pocetku skolovanja. Na taj nacin se odmah pravi losa atmosfera i sigurna losa saradnja sa roditeljima.Znaci pristup mora da bude drugaciji bez obzira kakvo je dete.Svaki roditelj voli da cuje neku lepu rec o detetu,kao i svako dete.Mogla je da nadje sta valja kod te dece(nemoguce je da nista ne valja),da ih malo pohvali,da i oni to cuju,pa onda da razgovaraju o problemima koje stvaraju.Posebno je vazan ovakav pristup kad su roditelji problematicni.

Drugo, vi ste u startu krenuli sa misljenjem da posebno treba obratiti paznju u koju ce osnovnu skolu vase dete da se upise,a sad razmisljate da treba da se ispise iz te skole.Mozda ce biti problema i u drugoj skoli,a sta onda? Onda opet da se ispise pa da trazite bolju? Razumem kada se dete upisuje u gimnaziju.
Ne slazem se sa vasim misljenjem.Nisu danasnja deca ni losija ni bolja od nas ili od ranijih generacija.Nadrljala je ona generacija kada su bili strajkovi i bombardovanje.

#69 Viloticka

Viloticka
  • Members
  • 726 posts

Posted 23 May 2007 - 15:28

QUOTE(DOCc @ 23 May 2007, 09:09) <{POST_SNAPBACK}>
Vec dugo mi se to mota po glavi, a danas sam to jasno formulisao:
DA NISAM 90te KRENUO U JEBENU SKOLU, DANAS BIH BIO NOBELOVAC.
pa ja sam do polaska u skolu procitao pola biblioteke, radio domaci 3 godine starijoj sestri, crtao, uzivao u svemu tome..
a sad mogu slobodno da kazem da sam sprcao najbolje godine, da sam lenj i neobrazovan.
jebalo me i obrazovanje i drzava

izvinjavam se.


Nema sta da se izvinjavas, nabo si u sridu.

#70 pacey defender

pacey defender
  • Members
  • 1,308 posts

Posted 23 May 2007 - 17:30

QUOTE(HaMa3aHa @ 22 May 2007, 11:59) <{POST_SNAPBACK}>
Suprug i ja smo potegli debelu vezu da upišemo dete u školu, koju smo oboje pohađali, ali zbog neke nebulozne teritorijalne podele dete ne pripada...posle ove prve godine i događanja...koja su povredila tuđu, a i moje dete ...
pitam se..zašto sam ja upisala dete u tu školu?
za šta sam se ja borila? Zar je to škola među tri u gradu?
Užas.
Zato zvezkaju flaše u luksuznim pakovanjima, nosioci sa silikonskim grudima, u cipelama koje koštaju ko moj frižider.
Tužna sam i nespremna na dalje školovanje u ovakvim uslovima.
Možda je rešenje privatna škola?
ali...plašim se tamo je još više učenika, ološa:(


Za sta si se borila? blink.gif Ti si se borila da svoje dete upises u skolu preko veze. Cestitam na pobedi i vise srece u narednom izvlacenju.

#71 pacey defender

pacey defender
  • Members
  • 1,308 posts

Posted 23 May 2007 - 17:32

Eh, da, moze li mi neko reci po kojem se kriterijumu vrsi selekcija ucenika za skole kao sto je Vladislav Ribnikar. Teritorijalni kljuc nije.... Sta je onda? Nekakav test?

#72 lessa

lessa
  • Members
  • 278 posts

Posted 23 May 2007 - 18:09

Mislim da prebacivanjem krivice sa profesora na ucenike na roditelje na drzave na direktore pa onda nazad necemo nigde stici.

Elem, jedan deo problema nastaje zbog neadekvatnog obrazovanja uciteljskog, nastavnog i profesorskog kadra. DJ Vasa napisa o nedostatku i neadekvatnosti pedagoske, psiholoske i metodicke obuke a i prakse ali problem je malo siri. Ne znam da li sam dobro razumela, ali mi se cini da je Vasa pricao uglavnom o onima koji predaju predmete (tj. fiziku, hemiju, biologiju itd.).

U Srbiji se uciteljski kadar (ne racunajuci profesore stranih jezika) obrazuje na uciteljskim fakultetima ciji se kvalitet adekvatno ne proverava (iako se, istina, kvalitet visokog obrazovanja uopste ne proverava na pravi nacin (ali to je sira prica). Postoji veliki broj isturenih odeljenja uciteljskih fakulteta po Srbiji za koje ne postoji provera da li ispunjavaju makar i osnovne uslove za rad. Colicka (tj. parlament na njenu inicijativu) je promenama Zakona o osnovama sistema obrazovanja ukinula i obavezno licenciranje ucitelja i nastavnika koje je imalo za cilj da natera/motivise te ljude da stalno unapredjuju svoja znanja. Obrazovanje nasih ucitelja traje 4 godine dok u Finskoj (koju razna medjunarodna istrazivanja i testiranja stavljaju u sam vrh)* to obrazovanje traje 5 godina. Moguce je da je glavni razlog zasto su finski 15-godisnjaci i kvalitet njihovog uciteljskog kadra a da je opet kadar kvalitetan jer se duze skoluje i ima, koliko znam, bolju obuku iz pedagogije, psihologije, metodike itd. Finci su cak do 2004. godine imali specijalni projekat sa Uciteljskim fakultetom u Beogradu a koji se ticao reforme obrazovanja ucitelja/nastavnika/profesora ali je to stalo a projekat sa fakultetom nije obnovljen prevashodno iz politickih razloga (smene dekana itd.)

Drugi problem su profesori pojedinacnih predmeta koji se u Srbiji skoluju na "maticnim" fakultetima, npr. profesori fizike u osnovnim i srednjim skolama su zaseban smer na Fizici (samo primer). Postoji nekoliko problema sa takvom podelom posla:
  • njihov plan i program je pretrpan "fizicarskim" predmetima, sto mozda ne bi bio toliki problem da se ti predmeti ne predaju na isti nacin kao i drugim smerovima koji se skoluju za potpuno druge poslove (da budu istrazivaci npr.) iako cak ni za te druge poslove nacin predavanja, a samim tim u ono sto se nauci nije bas u skladu sa onim sto zeli da se postigne (u retkim slucajevima kada postoji jasan dogovor o tome sta uopste zeli da se postigne a ne sta je spisak tema koje treba preci).
  • samim tim ne ostaje dovoljno mesta za metodike itd. a ni za praksu a cak i da ima mesta, postoji mali broj kadrova koji moze da organizuje kvalitetnu nastavu iz metodike itd. jer ne postoji adekvatna saradnja sa drugim fakultetima (ovo je vezano i za problem postojanja katedri na nematicnim fakultetima i za rascepkanost univerziteta kao takvog, sto onemogucava osiguranje kvaliteta i saradnju izmedju fakulteta kada je to neophodno, o interdisciplinarnosti i multidisciplinarnosti u resavanju nekih problema da ne govorimo).
  • u cilju odrzavanja potrebnog broja studenata, a fakulteti se nazalost finansiraju u sustini po osnovu upisanog broja studenata (malo je komplikovanije od toga ali se u sustini svodi na to) ti fakulteti primaju i one koji npr. nisu uspeli da se upisu na neke druge fakultete u okviru budzetske kvote (ili uopste). S druge strane, da ne bi doslo do nagomilavanja studenata na visim godinama, jos veceg produzavanja duzine studija, desava se da se i snizavaju kriterijumi (ne moze neko da zavrsi fakultet a da ne ume da odgovori na pitanje "sta su to koherentni talasi" a i to se desava/desilo se) pa je i znanje iz tih strucnih predmeta takodje na niskom nivou. Takvi sutradan ne umeju da objasne stvari ni na "neleprsav" nacin, jer niti poznaju materiju, niti poznaju nacin na koji ona moze da se predstavi odredjenom uzrastu.
Bila je, pre 2004. neka prica o tome da bi mozda trebalo reformisati u potpunosti ceo "teacher training" deo visokog obrazovanja i profesorske smerove "prebaciti" na uciteljske fakultete koji bi radili po reformisanim programima ovaj metodicki/pedagoski deo i u saradnji sa "maticnim" fakultetima osmislili programe, tj. delove programa za one koji zele da se specijalizuju u smislu da budu profesori npr. fizike i hemije. Na tome je nazalost i ostalo. Uciteljski fakulteti su u strasno losem stanju a i pitanje je u kojoj ce meri nastupajuca akreditacija fakulteta (krece od oktobra ove godine) i akreditacija pojedinacnih programa napraviti preko potrebno provetravanje. Veliki deo problema sa profesorima/nastavnicima u osnovnim i srednjim skolama je u tome sto oni nemaju adekvatno obrazovanje, ni inicijalno (na fakultetu) ni tokom dalje karijere.

Nacin finansiranja, raspodela sredstava po skolama, upravljanje skolskom mrezom i struktura iste, proces osmisljavanja nastavnih planova i programa (u Vuksanovic stilu "smanjite gradivo za 30%"), diskusija o tome da li je potrebno ili ne da postoje jasno definisani standardi za razlicite predmete na nacionalnim nivou (postoje razlozi i za i protiv) i svasta jos moze da se doda na ovu temu. I ta kompleksnost ustvari onemogucava etiketiranje ovih ili onih kao glavnih krivaca.


_________________________________
* mozemo da diskutujemo i o kvalitetu tih istrazivanja, npr. PISA testiranja i sta nam ona ustvari govore, ali i po domacim rezultatima stojimo jako lose: vec pomenuti losi rezultati prijemnih ispita u srednje skole ili neobjavljeno istrazivanje (Ministarstvo nije dalo da se objavi) po kome po kriterijumima koji su definisali domaci strucnjaci, osmaci strasno lose vladaju matematikom koja je predvidjena da se nauci u osnovnoj skoli (s tim sto su kriterijumi cak snizeni nakon pilot testiranja).

#73 MisMango

MisMango
  • Members
  • 387 posts

Posted 23 May 2007 - 18:40

QUOTE(Ljisha @ 21 May 2007, 23:46) <{POST_SNAPBACK}>
Poslednju godinu srednje skole sam zavrsila u Americi kao student na razmeni, i jedino sto mogu da izjavim THEY ARE STUPID, ali tuzna strana ove price jeste da su nasa deca sada u jos gorem stanju. PA bolje dete da zna gde je koji rudnik i gde je koja zemlja nego da ne zna gde je Uganda npr. Mene su u Americi konstantno pitali da li je Srbija u Aziji.



hm..
Neverovatno ....Ovo bezobrazno generalizovanje i izjave tipa "they are stupid"...
I TO NAPISANO VELIKIM SLOVIMA
Oni su stjupid verovatno koliko i mi...Koliko i svaki prosecan covek na ovoj planeti.....Jedno je glupost a drugo je (ne) obrazovanost.....
Stvarno mi je krivo kada cujem da, nas- uvazene velicine, ne umeju da prepoznaju i smeste na pravilnu geografsku sirinu i duzinu...Pretpostavljam da bi ,na primer -neka nasa prodavacica u samoposluzi ko iz rukava istresla odgovor gde je Alabama ili Cile ili Istocni Timor.
Zanimljivo je da se tudja kolicina "gluposti", meri po tome sto ne znaju gde je fucking Srbija!!


btw, profesorka..jes ti cula sta je to Ivy League (lad smo vec na Americkom tlu)

#74 DJ_Vasa

DJ_Vasa
  • Members
  • 7,769 posts

Posted 23 May 2007 - 18:59

U onom postu sam pisao o nastavnicima predmeta jer mi nije dovoljno poznato kako se odvija nastava na učiteljskim fakultetima, pa je post koji daje Lessa odlična osnova za dalju diskusiju. Poznato mi je kako se nastava odvija na nekoliko društvenih fakulteta, ali i kod njih ponekad postoje velike razlike od katedre do katedre. Državi, s druge strane, nije ni stalo da unapredi obrazovanje budućih nastavnika niti da sredi tekuće stanje. U školama po unurašnjosti (ali i u BG) može se desiti da nekvalifikovan nastavnik predaje određeni predmet, često u nedostatku stručnog kadra ili zbog veza sa direktorom škole. Čuo sam da postoje slučajevi da npr. inženjer mašinstva predaje matematiku i fiziku, da onaj koji je završio arapski predaje engleski (neka škola u Zemunu, podatak od pre 5-6 godina) ili da profesor biologije predaje fizičko. Ne računajući slučajeve kada je neko primljen preko veze, država ne haje što ljudi beže iz prosvete i što oni koji imaju predispozicije i kvalifikacije za nastavnika rade druge poslove. Direktori škola imaju prevelika ovlašćenja i mogu da relativno lako ucenjuju nastavnike, pa je i to razlog za napuštanje posla u prosveti.

Zbog čega onaj koji je iz npr. Lebana ne bi bio finansijski stimulisan da se vrati u rodno mesto i tamo radi kao nastavnik ukoliko je dobar za taj posao? Dok se polupismeni kadar sa Kosova novčano nagrađuje jer „čuva vaskoliko srBstvo“, škole na selima i siromašnijim mestima muku muče sa nastavnim kadrom. Zašto dete iz npr. Bora, Tutina, Ljiga ili Sente ne bi imalo dobre nastavnike koji će biti adekvatno nagrađeni za svoj posao? Njegovi roditelji ionako plaćaju deo poreza za školovanje, a situacija nije mnogo bolja ni u većim gradovima.

Ministarstvo prosvete ne posvećuje dovoljno pažnje sopstvenom resoru. Svaki dosadašnji ministar prosvete je laprdao o reformama, ali sem malo kozmetičkih promena, suštinskih reformi nije ni bilo. Nekoliko seminara za nastavnike, redukcija gradiva i povećana količina papirologije u školi nisu ništa bitno promenile. Škole i fakulteti dobijaju nekakvu „evropsku“ glazuru, mada ispod nje možemo lako videti sve veću količinu truleži i taloga.

Edited by DJ_Vasa, 23 May 2007 - 19:00.


#75 MisMango

MisMango
  • Members
  • 387 posts

Posted 23 May 2007 - 19:03

QUOTE(Ljisha @ 21 May 2007, 23:46) <{POST_SNAPBACK}>
Toliko o tome.A sa detetom ces ti kao roditelj morati da radis da ga ne bi upropastilo nastavno osoblje.

Inace za dete uciteljica treba da je ZAKON. Ako dete voli svoju uciteljicu, ono ima volje da uci, da se pokaze.... Pa cak i kad roditelj primeti da je uciteljica nesto pogresila treba to na fin nacin da ispravi.Dete treba da zavoli skolu i da sa uzivanjem ide na nastavu. Ako roditelj opanjkava od samog pocetka ceo sistem to dete je propalo u istom tom sistemu.

Znaci roditelji knjige u sake i da se podsetite osnovnih stvari i da se igrate ucenja sa decom.



Sve ovo u stvari znaci sledece......

Deco , naucite da gutate na vreme i da postujete lazne autoritete koji nisu prosli pored pedagogije ( cast izuzecima kojih zaista po nekim skolama ima). Naucite da se ulagujete na vreme jer vam obrazovanje koje dobijate po skolama , nece mnogo pomoci.

Nas obrazovni sistem te od malih nogu uci kako da povijas kicmu , zabranjuje da mislis svojom glavom i daje osnove iz licemerja, koje je u ovom drustvu izuzetno cenjena osobina, ako zelis da postanes NEKO .

Zasto bi ocekivali istinske autoritete koji ce vam preneti znanje i mogucnost da vam skola bude makar delimicno uzivanje a ne kazna, kada za iste pare mozete dobiti nesto sasvim drugo--Paralelno skolovanje!!!! Jedno u skoli sa drzavnim profesorima a drugo kod kuce, sa privatnim profesorima (matis, hemija , fizika, engleski, biologija) Ovi potonji se uglavnom nalaze po preporuci i uglavnom su profesori iste skole samo iz suprotne smene!??!

U Americi, zemlji "totalnih glupaka", toga nema....valjda su zato i toliko glupi.....Da su oni imali po dva profesora ko nasa deca , gde li bi im kraj bio!