Notice: Undefined index: HTTP_REFERER in /srv/b92/sajtovi/forum/forum/index.php(1) : runtime-created function(1) : eval()'d code(1) : eval()'d code(1) : eval()'d code(1) : eval()'d code(53) : eval()'d code on line 3 Idi(j)oti - Page 3 - Obrazovanje - Forum B92

Jump to content


Photo
- - - - -

Idi(j)oti


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
209 replies to this topic

#31 rover

rover
  • Members
  • 332 posts

Posted 15 May 2007 - 13:05

QUOTE(incognito @ 15 May 2007, 12:54) <{POST_SNAPBACK}>
Ja i dalje tvrdim da je najveca krivica i odgovornost na profesorima. Da ne pristaju na tako nesto i da im je doista stalo do te dece, mogli bi i disha i ministar, a narocito 'zabrinuti roditelji' da ih poljube tamo 'di sunce ne zalazi...


Sa ovim bih se još i složio, kad ne bih znao "stanje na terenu i okolini" i kad bih pretpostavio da se taj proces propadanja obrazovanja odigrava u nekoj inače sređenoj sredini.
Kola su krenula nizbrdo onog trenutka kada je jezičak na vagi prebacio na stranu loših profesora i kada je to podržano od strane uprave kao dobra praksa u teškim vremenima, inat tamo nekim zapadnim vrednostima, i pomoć jadnoj ugroženoj i preopterećenoj omladini.
Inače, takvih stvari je bilo odvajkada, što primerom pokazuju vajni rukovodioci nam, sedih kosa i požutelih diploma. Ali nije bila praksa, više izuzetak. Mnogi profesori i nastavnici su se mogli tome suprotstaviti.

Uostalom, škole su rapidno propale devedesetih, dok su u njima još sedeli isti oni profesori koji su nama lupali kečeve, isterivali nas sa časova i držali nivo svoje profesije a mi smo ih poštovali. Da li veruješ da su olako, posle 20-30 godina poštene službe, pristali da spuste kriterijum, poklone dvojku, prime koverat ili se povuku pred pretnjama batinama? Da ih nije neko veće zlo na to nateralo?

A iz Ljishinog primera vidiš da je danas jedan takav nastavnik sa integritetom prokužen isto kao što je nekada bivao prokužen onaj korumpirani.

#32 thermal bug

thermal bug
  • Members
  • 2,388 posts

Posted 15 May 2007 - 13:06

QUOTE(incognito @ 15 May 2007, 13:52) <{POST_SNAPBACK}>
A ko ga je dizajnirao? Ako za aksiom uzmemo drzavu (citaj vlast) kojoj je u interesu da ima priprosti puk, i vast majority roditelja koji bi najradije da se ne mesaju u svoj posao, jedine osobe koje to mogu da isprave su upravo prosvetni radnici. Ako oni ne rade ono sto bi trebali da rade, tek tad deca nemaju sansu...
pa ko sto rekosmo, to ti je jedna fina povratna sprega, kad probash da radish ono sto treba da radish, ubrzo na vratu imash bandu za linch, u vidu pacijentovog roditelja i sopstvenog direktora (i zajednice koja ce da te gleda zapanjeno i posle ti poshalje sms podrshke laugh.gif ). pa ako ne dobijesh otkaz odmah, ili ne izadjesh na kuriru, posle 3-4 puta ti se verovatno smuchi, ako te neko zaista ne omlati u medjuvremenu... motao se ovde po medijima chitav niz pricha o tome sta sve moze da se desi osobi koja bash mnogo ispravlja krivu drinu, ukljuchujuci i onu zenu sto je proshle godine podelila 5ice bez ikakvog kriterijuma, kad je videla koliko intervencija i sa kog nivoa mora da uzme u obzir... tu naravno uvek mozemo da tvrdimo da je ocenjivanje sporedna stvar...

klima u drzavi je da je obrazovanje shit. ja ne znam kako to moze da se promeni, ako ne postoje ni svest ni volja... postoji obrazovanje koje vishe nije vazno i postoje roditelji dizajnirani u proshlom veku, pa im je samo u secanju ostalo da je (nekad bilo) super da dete ima super ocene. a veza izmedju uchenja i uspeha je davno zaboravljena (kao u onoj prichici, tu iz lokala, o dve klinke (4-5 razred) koje su ishle u crkvu da zapale svecu za pismeni. a jeste uchile? niiismo, kao, kakve to veze ima lol_2.gif )

uostalom prichu smo i pocheli tako sto osoba sa pochetka topika nije htela da popushta...

ps. ovo su naravno extremne priche, ali one sluze da se brzo i lako podvuche na sta to moze lichi kad krenu intervencije i sve vishe i vishe pritiska. sto se ochigledno deshava kad neko bash napadno pokushava da radi svoj posao.

Edited by thermal bug, 15 May 2007 - 13:10.


#33 DJ_Vasa

DJ_Vasa
  • Members
  • 7,769 posts

Posted 15 May 2007 - 13:21

Iako se diskusija razvila, još nismo dotakli problem adekvatnog obrazovanja nastavnika. Iako u nekim zemljima postoje posebne škole za nastavnike, koje podrazumevaju završene stručne studije (matematika, biologija, istorija itd.) pa tek onda ide priprema za rad u nastavi, kod nas je situacija više-manje smešna. Iako se sa mnogim fakultetima može raditi u nastavi, ne posvećuje se dovoljno pažnje izučavanju pedagogije, didaktike, metodike nastave, psihologije i ostalih bitnih disciplina. Koliko sam gledao programe ovih predmeta, i dalje su zasnovani prevashodno na teoriji, a stručna praksa je veoma retka. Pojedini fakulteti imaju metodiku nastave, ali je količina upotrebljivog znanja nedovoljna. U razgovoru sa koleginicom koja je završila francuski saznao sam da se kod njih metodika nastave izučava iz neke bajate knjige, gde se ceo semestar tupi o istorijatu kojekakvih prevaziđenih metoda umesto da se radi na tome kako objasniti određene jezičke pojave, kako se nositi sa disciplinskim problemima, kako zainteresovati decu za rad i tome slično. Slično je i u mnogim drugim strukama. Negde i danas zastupaju glupu tezu da se svaki čas može šablonski podeliti na X minuta uvoda, Y minuta predavanja, Z minuta razgovora sa učenicima i tome slično, bez obzira na težinu lekcije, prethodna znanja učenika itd.

U onome što piše Ljisha primećujem još jedan problem - kada nastavnik mora da krpi rupe koje su ostale zbog nerada nekog prethodnog kolege. U ovim situacijama je najlakše podeliti kečeve onima koji ne znaju npr. tablicu množenja ili sabiranje razlomaka, mada se time ništa konkretno ne dobija. O odgovornosti onoga ko je pustio decu da ne znaju razlomke ili množenje se može diskutovati i takav nastavnik je za svaku osudu, ali u praksi se ništa ne čini, a nekad je i nemoguće, npr. ukoliko je "deda mraz" zbrisao u inostranstvo, a odgovornost je najčešće teško i utvrditi.

Probleme o kojima pričamo uopšte neće biti lako rešiti. Ne sporim krivicu bilo koje strane, ali ne verujem da će se sve lako rešiti u dogledno vreme, jer je za sređivanje situacije u prosveti potrebna i društvena klima koja to omogućava.

Edited by DJ_Vasa, 15 May 2007 - 13:28.


#34 wyrm

wyrm
  • Banned
  • 148 posts

Posted 15 May 2007 - 15:46

Samo da podsetim na stav "jedinog pametnog i postenog politicara" kako "deca ne treba da uce toliko cinjenica, dovoljno je da umeju da ih pronadju na internetu" (parafraza).
A cini mi se da ovde ima puno onih koji podrzavaju Djindjica i pljuju po de facto ostvarenju njegove predstave o skolstvu.
E, a to ne moze tako... Ne mozes da navijas i za Zvezdu i za Partizan.

#35 incognito

incognito
  • Members
  • 7,771 posts

Posted 15 May 2007 - 17:25

QUOTE(wyrmwyrm @ 15 May 2007, 16:46) <{POST_SNAPBACK}>
Samo da podsetim na stav "jedinog pametnog i postenog politicara" kako "deca ne treba da uce toliko cinjenica, dovoljno je da umeju da ih pronadju na internetu" (parafraza).


E sad si nam sve rekao/la... Ja se sa tim principom 100% slazem, danas u svetu imas toliki broj informacija da ljudski mozak nema teorije da popamti makar promil toga, i pri tom mislim samo na jednu oblast. No, da bi dosao do nivoa da mozes sam da dolazis do potrebnih informacija prvo moras da naucis osnove pravopisa i maternjeg jezika, zatim neki strani jezik (preferably English), zatim koriscenje racunara i search engine-ova, a na kraju i osnove oblasti koju zelis dalje da istrazujes kako bi uopste znao sta, gde i kako da trazis, te da razlikujes vazne od nevaznih podataka. Takodje, poznavanje osnova matematike i fizike is a must ako zelis da iole normalno funkcionises u danasnjem svetu, a nikako nije na odmet znati i nesto biologije, hemije, istorije, geografije i umetnosti. To tek da prosiris malo svoje vidike i da ucinis sebe manje podloznim demagogiji, ksenofobiji i ostalim nus-efektima koji proizilaze iz nedostatka formalnog obrazovanja. Posle toga se sve svodi na to da naucis osnove i krucijalne delove onoga sto te interesuje, a ostatak informacija kad zatreba svuces sa neta.

Ne mora osoba koja planira da se bavi biologijom znati kako funkcionisu PNP i NPN spojevi poluprovodnika, niti osoba koja se bavi knjizevnoscu mora znati koliko puta je Bitldjus veci od Sunca, niti osoba koja se bavi astrofizikom mora znati bitwise operacije, doktor ne mora znati ko je napisao `Cekajuci Godoa`, elektronicar ne mora znati koji misic je gluteus maximus a programer ne mora znati evolucijski put od ameba do sisara... To vec spada pod opstu informisanost i jedina pogodnost poznavanja takvih cinjenica je sto te ne sputavaju u konverzaciji sa najrazlicitijim ljudima iz najrazlicitijih profesija, a sve te cinjenice i ne moras drzati u glavi i dovoljno ih je pomenuti tokom formalne edukacije pa ko sta zapamti - ko ne zapamti a zeli da prosiri vidike po tim oblastima, lako ce 'izguglati' doticne informacije. Ali zato biolog mora da zna evolucijski tok (bar osnove), osoba koja se bavi knjizevnoscu mora da zna ko je napisao `Cekajuci Godoa`, astrofizicar mora znati koliko je Bitldjus veci od Sunca, doktor mora znati koji je misic 'gluteus maximus', elektronicar mora znati poluprovodnike, a programer mora znati bitwise operacije. I naravno, svako u svojoj profesiji ne mora znati sve cinjenice, niti bi bilo pozeljno, vec treba u glavi drzati osnove i vecinu informacija potrebne za posao koji trenutno obavlja, dok kad zatreba mora znati kako da dodje do informacija koje nije zapamtio. To je vec nadogradnja i zato i postoji ona izreka - covek se uci dok je ziv.

Ali svi, apsolutno svi, moraju znati kako se popunjavaju formulari i pisu molbe, osnovne racunske operacije, koriscenje racunara i enciklopedija, i ostale sitnice bez kojih si jednostavno u danasnjem svetu hendikepiran... Nazalost, dobar deo danasnje dece to ne zna... Otisli smo s jedne krajnosti u drugu...

#36 namcor

namcor
  • Members
  • 4,045 posts

Posted 15 May 2007 - 18:40

Ljudi, nemojte me plašiti. Ja se "pripremam" za detetov polazak u školu kao da ga šaljem na front. Sve me plaši. I đaci i roditelji i nastavnici i direktor i tetkice - iskustva iz okruženja su pravi horor.

#37 LaRoja

LaRoja
  • Members
  • 31 posts

Posted 15 May 2007 - 21:48

[quote name='DJ_Vasa' date='15 May 2007, 14:21' post='1697237']
Iako se sa mnogim fakultetima može raditi u nastavi, ne posvećuje se dovoljno pažnje izučavanju pedagogije, didaktike, metodike nastave, psihologije i ostalih bitnih disciplina. Koliko sam gledao programe ovih predmeta, i dalje su zasnovani prevashodno na teoriji, a stručna praksa je veoma retka. Pojedini fakulteti imaju metodiku nastave, ali je količina upotrebljivog znanja nedovoljna.


Moram, na zalost, da potvrdim ovu tugu. Kada sam polagala metodiku nastave, bila sam stvarno ocajna- ako sam zelela da prodjem ispit, morala sam da citiram knjigu,a s obzirom da sam u to vreme vec imala radnog iskustva u skoli, stvarno nisam znala sta da radim. U udzbeniku su opisane metode rada jednog vrcavog profesora u leprsavoj skoli punoj razdraganih ucenika, u kojoj se za svaki cas novi i sve sareniji materijal fotokopira i na opstu radost svih prisutnih deli da bi se iskljucivo po njemu radilo. Problem discipline na casu se tretira kao marginalan. Pojedine lekcije iz knjige mogle bi se ( opet iz licnog iskustva tvrdim ) primeniti eventualno na rad u privatnim skolama, ali kako je metodika nastave predmet koji bi trebao da se obraca prvenstveno buducim profesorima u drzavnim skolama ( jer, zaboga, zivimo u Srbiji) , ja jednostavno tu nisam nalazila bilo kakvu logiku. Studenti koji su taj predmet polagali, a u skolu od sopstvene mature krocili nisu, verovatno su stekli sliku kako biti dobar profesor podrazumeva iskljucivo pratiti uputstva iz prirucnika i gajiti mladalacki entuzijazam. Uzas ! Pa o cemu mi pricamo ? Praksu, treba li napomenuti, nismo imali ni jedan jedini dan !! Zar onda cudi kada mlad profesor, pun tog istog gorepomenutog entuzijazma, dosavsi u skolu da radi dozivljava slom svih vrednosti i bukvalno, ma kako to pateticno zvucalo, krah svih iluzija, kao Ljisha npr? Naravno da ni ja vise ne radim u skoli. A ovi koji ostanu da rade u istoj (mnogi moji prijatelji iz generacije su ostali), rade iskljucivo jer ne mogu da nadju bilo sta drugo. 99% njih. I da im naleti bilo kakva pristojna ponuda odmah bi zbrisali. Za razloge morate sve njih da pitate, ja znam svoj- nema tih para koje mogu da naplate moje zivce.

#38 Kudravi Gaucos

Kudravi Gaucos
  • Members
  • 270 posts

Posted 15 May 2007 - 23:52

Zajebano je sad bas posteno pronaci pravog krivca za situaciju. Nisam siguran da fizicar u sedmom razredu uopste ima sansu da nadoknadi neznanje tablice mnozenja. Ipak je to rupa koja podrazumeva jamu neznanja koja se nazire. Ako je savestan, nece pustati debile da idu dalje, ali mu je jedina opcija da ponovo krene sa njima od prvog razreda osnovne. Jasno je da za to nema vremena od trenutka kad mu zapadnu. Nisam siguran da jedan covek moze to odraditi sam, pa i da je najbolji profesor.

Neko pomenu leprsavost digitalne elektronike, pa se setih kako me u srednjoj skoli izmaltretirao profesor Macar. Na prvom casu nam je rekao da postoje cetiri kontrolna i da je konacna ocena prosek od njih. Na prvom od njih je 90% odeljenja dobilo 1 , pa smo se i mi osecali kako su nam ugrozena ljudska prava. Kad sam dve godine kasnije polozio ORT na ETF-u posle samo jedne noci ucenja - shvatio sam koliko sam zahvalan tom rusitelju mojih ustavnih prava. I dan danas napamet znam brojeve do 20 da predstavim binarno (posle sekunde razmisljanja), a nemam svakodnevnih potreba za takvim stvarima (bavim se programiranjem na nesto visem nivou od asemblera). Znam jednu stvar - oni koji moje klince budu gazili u skoli ce naici na potpuno odobravanje od strane bar jednog roditelja, a malisani ce imati osnovna znanja o svetu oko sebe, makar to znacilo da dam otkaz, hranim ih u javnoj kuhinji i licno poducavam. Sirotinja mogu biti, ali retardi NE.
Moj prst se u potrazi za krivcima usmerava na mame i tate kojima je tezak zivot, pa je prvi luksuz koga se mora odreci - dete.

#39 mizar

mizar
  • Members
  • 250 posts

Posted 16 May 2007 - 00:55

QUOTE(Ljisha @ 14 May 2007, 18:20) <{POST_SNAPBACK}>
...
Rusi i ruska škola je ostala neprevaziđena i nikada mi neće biti jasno zašto toliko hoćemo da se potčinimo Evropi i Americi da smo čak počeli i da zatupljujemo rođenu decu.

...

Srbijo odoh ja, da bog da te ne video !


a jel mozda ides u rusiju na postdiplomske?

(zaista me zanima)

#40 Ljisha

Ljisha
  • Members
  • 137 posts

Posted 16 May 2007 - 01:02

Upravo mi otisao text do vraga sad.gif(((((

Vreme je bilo da posaljem i ja komentar, ali vreme mi ne dopusta ovih dana da budem na netu. U svakom slucaju sutra vas ceka novi text "Roditelji, nastavnici, ucenici,zakon nekad i sad".

Od packi, cupanja zulufa i klecanja na kukuruzu (inace ja sam rodjena 1983. ali je moja uciteljica sve to praktikovala) pa sve do "Molim vas premestite se u prvu klupu"....


Od pitanja roditelja "Kako je bilo danas u skoli? Jeste li ucili nesto novo? Da li je bilo tesko? Imate li puno za domaci?".... pa sve do cutanja....


Od "Morate znati u po dana i u po noci".... pa sve do "To vam deco nije bitno"....

i sve do "To mi u zivotu nece trebati"....

Edited by Ljisha, 16 May 2007 - 01:05.


#41 Ljisha

Ljisha
  • Members
  • 137 posts

Posted 16 May 2007 - 01:03

QUOTE(mizar @ 16 May 2007, 01:55) <{POST_SNAPBACK}>
a jel mozda ides u rusiju na postdiplomske?

(zaista me zanima)




Ne. Idem u Nemacku.

#42 Rosbacher

Rosbacher
  • Members
  • 8,612 posts

Posted 16 May 2007 - 09:48

skola kod nas je cudo.
dok sam bio apsolvent radio sam godinu dana kao nastavnik matematike u jednom selu i to je bilo zaista zanimljivo, ali ne i lako. problem je bio sto u osnovnu skolu idu sva deca. i ona koja imaju neke ambicije, i ona kojima je samo cilj da nekako ispetljaju 8 razreda, pa je bilo poprilicno tesko postaviti nastavu tako da ambiciozni pokupe ono sto im treba za dalje, a da neambicioznima ne bude ni dosadno ni pretesko, i nekako je to islo. sa roditeljima je uvek bio dobar kontakt jer je po selima i dalje na snazi pravilo da je nastavnik uvek u pravu. a po tom pravilu sam i ja bio i osnovac, i srednjoskolac i student. dakle, ako si dobio slabiju ocena, sam si kriv. jos si krivlji ako je neko dobio bolju ocenu ili polozio ispit koji si pao, i nije bilo sanse da budem pokriven kod kuce ako nisam spreman za neki predmet.

kad sam poceo u gimnaziji da predajem informatiku (1996-1999) vec se osetila razlika u odnosima roditelja i profesora. kako je to bila gimnazija u manjem mestu gde su se svi znali, onda su vec postojali pritisci od "vidjenijih" roditelja za ocene vlastite dece. kraj maja i pocetak juna je bio vrhunac sezone. u celoj toj prici nimalo nije pomoglo sto su postojali klanovi medju profesorima pocevsi od onih koji su vlas' i onih koji su protiv, pa "ratovi" razrednih staresina koji su se borili svim sredstvima da bas njihovo odeljenje bude najbolje, do proteziranja dece prijatelja i uticajnih ljudi iz te sredine. i jos uz sve to sam predavao predmet ciji je plan i program tad bio poprilicno iza aktuelnih desavanja u IT-u. sa planom i programom sam se lako izborio. jednostavno sam seo sa direktorom i objasnio mu da to sto bih je trebao da predajem je bullshit, i da je mnogo bitnije da decu ponesu prakticno znanje iz gimnazije. bilo da ce studirati ili ce ostati samo na gimnaziji. on je lako pristao na to jer su njegova deca bili gimnazijalci sa poprilicnim ambicijama i on je hteo da mu deca nauce sto vise korisnih stvari, a jos i da pokupe i dobre ocene. bio sam zadovoljan jer je vecina mojih ucenika uspela na kraju 4-e godine sama da urade svoj maturski rad u Wordu i to na prilicno visokom nivou, da su naucili osnovne pojmove vezane za hardver, rad sa Windowsom, i osnovno snalazenje na Internetu, a oni koji su hteli vise su naucili osnove programiranja i vecina je kasnije na faksu lako dolazila do dobre ocene tokom studiranja. to sto nisu znali kako funkcionise citac busenih kartica im nije mnogo zasmetalo.

nadzornicu za moj predmet sam jednostavno preplasio na prvom nasem razgovoru jer sam joj na finjaka pokazao da znam mnooooooooogo vise od nje, i ona je jednostavno prestala da dolazi da mene kontrolise na predavanjima. sa kolegama koji su se borili da nekoj deci popravi ocena zbog proseka sam izlazio u susret tako sam davao priliku toj deci da nauce jos malo, i da cu ih pitati jos jednom ne bi li popravili ocenu.

ono sto sam primetio kao razliku od vremena kad sam ja bio ucenik u istoj skoli, i kod skoro istih profesora je odnos roditelja prema skoli, profanima, ocenama. bilo je primetno da ima pokrivanja dece kad ne nauce, jako su lako optuzivali profesore da daju lose ocene i suvise cesto su za neuspehe svoje dece okrivljavali profesore sto u velikom broju slucajeva nije bilo istina. i to mi je jako smetalo, posebno sto je direktor prema nekim roditeljima bio prilicno snishodljiv, i lako je kritikovao kolege samo na osnovu posete roditelja. imao sam slucaj jednog klinca koji je tad bio 3-a godina i koji je dobio laganom keca na kontrolnom jer jednostavno nista nije uceo. mali je bio klasican simpaticni turbointeligentni mangup koji je jako lako kapirao i mislio je da je to dovoljno. uglavnom, posle par dana me pozove direktor na odmoru u zbornicu, upoznaje me za majkom tog ucenika koja odmah sa vrata drvlje i kamenje na mene kako sam los profesor, kako dajem zadatke na kontrolnom koje deca uopste nisu radila itd... na sta sam ja od nekog od ucenika iz razreda tog klinca uzeo svesku i pokazao primere koje smo radili i uporedio ih sa zadacima na kontrolnom. imao sam pravilo da od 5 zadatak dva budu takva da su samo neke vrednosti izmenjene kako bih dao sansi deci koja ne umeju da programiraju da ipak trudom stignu do dvojke ili trojke. zena kad je to videla je pozutela, poplavila, pozelenela i pocrvenela jer je shvatila da je njen mili sin debelo slagao.

milog sina sam prvom prilikom uhvatio nasamo i pitao zasto je lagao majci za kontrolni i on je 'ladno odgovorio: "pa nisam lud da joj kazem da sam dobio kepana zato sto nisam ucio. samo me je keva iznenadila jer nisam mislio da ce doci u skolu".

problem sa izbacivanjem sa casa nije bio neresiv jer tad nas jos niko nije jurio ako smo izbacili nekog sa casa. bilo je slucajeva da ucenik nece da izadje sa casa sto sam resavao tako sto ga upisem i odmah oznacim taj cas kao neopravdan sto nekim kolegama nije bilo pravo jer kao oni treba cas da opravdaju, pa sam ih pitao da li oni to planiraju da opravdaju cas onome ko je zasluzio da bude izbacen. a jednom prilikom sam ja otisao sa casa i rekao ucenicima da ako ja nekog izbacim to znaci da ja i taj ucenik ne mozemo biti zajedno na tom casu, pa kako on nece da izadje, onda sam izasao ja, a da ne bi izgubili cas onda cemo ga odraditi drugi dan posle nastave. te situacije se onda rese interno medju samim ucenicima. rolleyes.gif

prepisivanja kod mene nije bilo mnogo jer sam i sam bio lisica pa sam znao sve fazone, a i kao najefikasnije resenje sam uveo pravilo da najbolje ucenike ispitam pre kontrolnog, i oslobodim ih pisanja, tako da na kontrolnom nije bilo onih koji su stizali da svoje urade i da salju drugima puskice. kasnije su to i neke druge kolege koristile na svojim kontrolnim zadacima.

#43 nikona

nikona
  • Members
  • 115 posts

Posted 16 May 2007 - 15:15

Pritisak roditelja na nastavnike je ogroman i to obicno onih kojima je jedino stalo da im deca imaju sve petice bez obzira da li su zasluzili ili ne.Problem je sto veliki broj nastavnika podlegne pritisku sto govori o tome da je veliki broj njih zalutao u skolu.Jos kad se na to doda problem "autoriteta" ucenik-nastavnik, situacija se totalno komplikuje.

Moja deca su imala fantasticne uciteljice,valjda su imali srece.Obozavali su da idu u skolu i apsolutno su sve radili sami i to vrlo lako.Program nije tako tezak kao sto neki prave bauk oko toga.Problem je u pristupu roditelja i nastavnika(ne svih).Znam roditelje koji su terali decu satima da rade domace zadatke,cepali listove,.odlazili svaki dan u skolu da se raspituju za svoje dete,proveravali domace zadatke kod drugih roditelja,znali raspored casova dece(bez greske da ih probudis u sred noci),stalno proveravali ucitelje i naravno pred decom pljuvali uciteljice i skolu.Takvih roditelja je kod moje dece u razredu mnogo.Poruka deci, skola je vazna,ali tamo su svi idioti.Kad se uzme u obzir da tamo stvarno ima dosta loseg kadra onda me i ne cudi sto se deca tako ponasaju.

#44 burekdzija

burekdzija
  • Members
  • 530 posts

Posted 16 May 2007 - 15:28

QUOTE(incognito @ 15 May 2007, 18:25) <{POST_SNAPBACK}>
E sad si nam sve rekao/la... Ja se sa tim principom 100% slazem, danas u svetu imas toliki broj informacija da ljudski mozak nema teorije da popamti makar promil toga, i pri tom mislim samo na jednu oblast. No, da bi dosao do nivoa da mozes sam da dolazis do potrebnih informacija prvo moras da naucis osnove pravopisa i maternjeg jezika, zatim neki strani jezik (preferably English), zatim koriscenje racunara i search engine-ova, a na kraju i osnove oblasti koju zelis dalje da istrazujes kako bi uopste znao sta, gde i kako da trazis, te da razlikujes vazne od nevaznih podataka. Takodje, poznavanje osnova matematike i fizike is a must ako zelis da iole normalno funkcionises u danasnjem svetu, a nikako nije na odmet znati i nesto biologije, hemije, istorije, geografije i umetnosti. To tek da prosiris malo svoje vidike i da ucinis sebe manje podloznim demagogiji, ksenofobiji i ostalim nus-efektima koji proizilaze iz nedostatka formalnog obrazovanja. Posle toga se sve svodi na to da naucis osnove i krucijalne delove onoga sto te interesuje, a ostatak informacija kad zatreba svuces sa neta.

Ne mora osoba koja planira da se bavi biologijom znati kako funkcionisu PNP i NPN spojevi poluprovodnika, niti osoba koja se bavi knjizevnoscu mora znati koliko puta je Bitldjus veci od Sunca, niti osoba koja se bavi astrofizikom mora znati bitwise operacije, doktor ne mora znati ko je napisao `Cekajuci Godoa`, elektronicar ne mora znati koji misic je gluteus maximus a programer ne mora znati evolucijski put od ameba do sisara... To vec spada pod opstu informisanost i jedina pogodnost poznavanja takvih cinjenica je sto te ne sputavaju u konverzaciji sa najrazlicitijim ljudima iz najrazlicitijih profesija, a sve te cinjenice i ne moras drzati u glavi i dovoljno ih je pomenuti tokom formalne edukacije pa ko sta zapamti - ko ne zapamti a zeli da prosiri vidike po tim oblastima, lako ce 'izguglati' doticne informacije. Ali zato biolog mora da zna evolucijski tok (bar osnove), osoba koja se bavi knjizevnoscu mora da zna ko je napisao `Cekajuci Godoa`, astrofizicar mora znati koliko je Bitldjus veci od Sunca, doktor mora znati koji je misic 'gluteus maximus', elektronicar mora znati poluprovodnike, a programer mora znati bitwise operacije. I naravno, svako u svojoj profesiji ne mora znati sve cinjenice, niti bi bilo pozeljno, vec treba u glavi drzati osnove i vecinu informacija potrebne za posao koji trenutno obavlja, dok kad zatreba mora znati kako da dodje do informacija koje nije zapamtio. To je vec nadogradnja i zato i postoji ona izreka - covek se uci dok je ziv.

Ali svi, apsolutno svi, moraju znati kako se popunjavaju formulari i pisu molbe, osnovne racunske operacije, koriscenje racunara i enciklopedija, i ostale sitnice bez kojih si jednostavno u danasnjem svetu hendikepiran... Nazalost, dobar deo danasnje dece to ne zna... Otisli smo s jedne krajnosti u drugu...

Ja se opet (skoro) 100% ne slazem sa ovim. Prvo, kako ce ta deca da se odluce da li ih interesuje biologija, astrofizika, medicina, ili elektronika ako ne steknu neku predstavu o tome. Moze se diskutovati o tome na kom nivou neke stvari treba uciti u os ili srednjoj, ali postoji i nesto sto se zove opsta kultura. Ja bih recimo voleo da moj lekar ne samo zna ko je napisao Cekajuci Godoa, nego da ga je i procitao. Naravno voleo bih i da zna svoj posao, tj. da me izleci, ali mislim da su te dve stvari povezane.
Drugo, ovo o stvaranju populacije klonova koji znaju da guglaju i popunjavaju formulare mi deluje zaista zastrasujuce.
Trece (i poslednje), potreban je kompromis izmedju gomilanja nepotrebnih cinjenica i potpunog zapostavljanja kreativne misli sa jedne strane i stvaranja malih naucnika od dece u osnovnoj skoli sa druge strane. Tome sluze nastavni planovi valjda.

Edited by burekdzija, 16 May 2007 - 15:29.


#45 thermal bug

thermal bug
  • Members
  • 2,388 posts

Posted 16 May 2007 - 15:38

QUOTE(burekdzija @ 16 May 2007, 16:28) <{POST_SNAPBACK}>
Ja se opet (skoro) 100% ne slazem sa ovim. Prvo, kako ce ta deca da se odluce da li ih interesuje biologija, astrofizika, medicina, ili elektronika ako ne steknu neku predstavu o tome. Moze se diskutovati o tome na kom nivou neke stvari treba uciti u os ili srednjoj, ali postoji i nesto sto se zove opsta kultura. Ja bih recimo voleo da moj lekar ne samo zna ko je napisao Cekajuci Godoa, nego da ga je i procitao. Naravno voleo bih i da zna svoj posao, tj. da me izleci, ali mislim da su te dve stvari povezane.
Drugo, ovo o stvaranju populacije klonova koji znaju da guglaju i popunjavaju formulare mi deluje zaista zastrasujuce.
Trece (i poslednje), potreban je kompromis izmedju gomilanja nepotrebnih cinjenica i potpunog zapostavljanja kreativne misli sa jedne strane i stvaranja malih naucnika od dece u osnovnoj skoli sa druge strane. Tome sluze nastavni planovi valjda.
istina, ima i taj probem, preterana kolichina informacija i njihova apsolutna dostupnost ce biti (paradoksalno) ubice samoukosti. i roditelji polovichnog pabirchenja bez udubljivanja...