Saveti koje je cyber gore naveo uveliko se podudaraju sa mojim shvatanjima problema koji je predmet ovog topica. Kao što sam ranije pomenuo svako od nas može da da svoj doprinos u pronalaženju rešenja svojim iskustvima i predlozima. Iako se ne obraćam lično svakom od učesnika foruma, u svakom tekstu sam pronašao nešto. Mislim da niko netreba da se oseća neprijatno ako se pronađe u nekoj od kritika, naprotiv mora ih prihvatiti kao dobronamerne savete.Ovo sa aninimnim papiricima ti je sjajna stvar (iz iskustva). Jedan od preduslova za rad je da se ostvari kontakt i dijalog sa ucenicima. Vazno je oslusnuti i njih. Time nije receno da treba da ih pustis da praktikuju samovolju nego da je bitno da ne budete dva tabora: nastavnik vs ucenike. Treba da ste tim. Naravno, to nije uvek lako. Znaci, trudis se da to ostvaris ali no hard feelings ako nekad ne ide bas najbolje. Znas i sama, svaki razred prica za sebe.
Pedagog uvek treba da se pita da li ima jos nesto sto bi mogao da ucini. Ali, ne na samodestruktivni nacin. Postoji uvek i granica mogucnosti. Nisi svemoguca, niko nije.
To sto kazes za privatne casove ne treba da te cudi. Raditi sa jednim ucenikom je pedagoska situacija iz snova. Raditi sa celim razredom je sto ljudi sto cudi u paketu. Zato se negde preslo na individualno baziranu nastavu sto podrazumeva mnogo manje razrede. To u Srbji jos verovatno nije aktuelno.
Davanje lose ocene se izbeci ne moze. Ali to nje kraj sveta, to moze da bude i pocetak. Porazgovaraj kad god mozes sa ucenikom. Lepo mu kazes "ovo trebamo da popravimo, kako cemo?". Ne "ti treba da popravis" nego "mi". Razlika je velika i jako bitna. Ne ostavljaj ga samog. Sa nekim ucenicima mozes i ugovor da potpises. Lepo se dogovorite sta treba da se uradi i káko, odredite do kog datuma i stavite potpis. Zaista, nekim ucenicima takav pedagoski manevar jako odgovara. Osecaju se jako vazno jer ucestvuju u nekom deal-u. Naravno, moras sama da procenis ko pali na takve stvari.
Necu da ti se mesam u rabotu/struku, ti si fizicar, ti znas znanje ali samo bih ti iz najbolje namere pomenula da kroz formule i slicno provuces ponekad onako spontano malo ovozemaljskih stvari. Ako vec, na primer, pominjete radijum onda pomeni i Mariju Kiri i ispricaj im kako je radila kao guvernanta da bi finansijski pomogla sestri da studira i da je volela macke Ovo je bilo onako ilustrativno lupetanje ali razumes sta hocu da kazem.
Steta sto imas neke kolege koje voze svoj race. Ali tako ti je kako ti je.
Sa druge strane nimalo ne osuđujem Vas koji niste mogli da se izborite sa situacijom u školstvu! Pa zar su Vas/nas spremali za ovakve situacije na faksu? Nisu! Možda se tako nešto i radi na Defektologiji npr.
Svako od nas je pripreman da radi u normalnim uslovima i verujem da bi većina u istim postizala odlične rezultate. Ovako mnogi dobri profesori jednostavno nemogu da se snađu jer pre svega njihovo lično vaspitanje i kultura pripadaju nekim ne tako davnim, dobrim vremenima.