Jump to content


Photo
- - - - -

Idi(j)oti


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
209 replies to this topic

#1 Ljisha

Ljisha
  • Members
  • 137 posts

Posted 14 May 2007 - 23:20

IDI(J)OTI

O, sveto nebo,
o, moćne sile,
bacite jedno
pečeno pile!
Uto se javi
gavran sa grane:
Ne dajem ništa
za gotovane!
Dosta je bilo
mufte davanja,
prošlo je vreme
izmotavanja!
Ljubivoje Ršumović


Upravo ovo treba da bude naša parola. Ovako lepo izrečeni stihovi bi trebali da osveste decu, ali i ne samo njih nego i odrasle. Zar je većina zaboravila ove reči ?Zar je većina odraslih zaboravila kako je bilo nekada ?Kako su naši roditelji morali da pešice pređu par kilometara, samo da bi došli u školu i naučili nešto novo.

E pa, verovali ili ne, sve je to zaboravljeno. Deca danas u školama rade šta oni žele a ne šta bi trebalo. Oni više ne znaju ni da sabiraju, ni da oduzimaju, a da ne govorim o množenju i deljenju. Ali dragi moji ne pričam ja o mališanima koji su još uvek kod učiteljica, ja pričam o šestom, sedmom, osmom razredu i o deci koja su se upisala u srednje škole! Ovo što se dešava u našem školstvu je sramota. Deca dolaze do petog razreda neznajući azbuku i sva slova, ne znajući ni koliko je 3×4, a svi mi žmurimo. Svi nastavnici žmure i puštaju takve učenike u dalje razrede. Ono što je još strašnije jeste da je tavih učenika sve više i više i oni danas predstavljaju više od 90% đaka naših škola. U jednom razredu (ukoliko bude sreće) se nađe tek po jedno ili dva deteta koja vredno rade, ali koja takođe imaju ogromne rupe u znanju (tipa ne znaju da pretvaraju metre u centimetre). Zahvaljujući novom sistemu koji kaže da je dovoljno imati svega jedan bod na prijemnom iz srpskog i iz matematike (iz srpskog se taj bod može dobiti na sreću jer je većinom na zaokruživanje a iz matematike ako se iole seća nekih algebarskih izraza iz 4-tog osnovne), naši đaci ništa ne uče. Oni se čak i ne trude.

Ja sam mlad nastavnik fizike, koji je svom poslu pristupio vrlo savesno i sa entuzijazmom krenuo u školu, nadajući se da ću nešto naučiti decu i da ću na neki način uspeti da približim ovaj predmet deci (pošto je kako većina kaže fizika « bauk »). Ali… Pa, šta da vam kažem… Radim od januara meseca i neznanje dece me je šokiralo. Odlični učenici u osmom razredu (inače iz tog razreda će biti proglašen učenik generacije) ne znaju osnovne stvari. Oni ne znaju površinu kruga, ne znaju obim, visinu u jednakostraničnom trouglu, (pitagoru rade za bilo koji trougao iako nema nigde ugla od 90°) ali čitajte sada ovo→ oni ne znaju da nađu NZS (najmanji zajednički sadržalac) za brojeve 3 i 6 !!!!!!!!!
Tuga…. Šta da vam kažem. Ukoliko podelim kečeve (a nemam osnove da nekom dam 2-eventualno ukoliko se dete lepo potpisalo na kontrolnom), žale se prvo deca, potom nastavnici, razredne starešine, roditelji a na kraju i direktor. Jednostavno me primoravaju da snižavam kriterijum do te mere da je na kraju potrebno svega 30% za 2. Ali, razumimo se, ja dajem 10 pitanja iz teorije kao test na zaokruživanje (čovek ukoliko je iole pri čistoj svesti i zdrave pameti može metodom eliminacije odgovora zaokružiti barem 5 tačnih, a da ne pričam da se test radi u sekundama ukoliko je neko uopšte i učio) i dajem 3 zadatka u kojem je jedan elementaran (date su sve potrebne vrednosti za izračunavanje nepoznate i treba samo primeniti formulu), jedan zadatak je urađen na času (ili je dat kao domaći iz zbirke) i treći mora biti malo teži da bi se petice mogle dokazati (a za to je uglavnom dovoljno kombinacija dve formule i malo matematičke petljancije). Pa dragi moji, da li je vama neko ikada i davao test na zaokruživanje dok ste bili đaci? Da li (inače jako puno učenika piše rečcu li zajedno) su vama knjige bile tako šarene i zanimljive kao slikovnice ? Naravno da nisu. Ali isto tako mi nismo smeli da se deremo na nastavnika, da mu krivimo registarske tablice, bušimo gume na kolima, nismo ni pomišljali da se ikada i žalimo na njega. A danas deca samo razmišljaju o svojim pravima i šta sve nastavnik NE sme da im uradi. Ukoliko ima više od 60% kečeva u razredu, predmetni nastavnik ne radi svoj posao kako treba. Tako kaže naša država. Ali, niko ne pomišlja da ta deca ne rade svoj posao kako treba. Oni treba da su đaci, a đaci bi trebalo da pišu na časovima, slušaju, rade domaći i ispunjavaju razne druge obaveze koje su pripisane njihovoj ulozi. Nećete me ubediti da je sada teže nego ranije, da oni imaju više obaveza i td. To nije istina. Oni su navikli da svi žmure, oni su navikli na to da budu pušteni. Pa zar vama nije sumljivo da škola koja ima 1200 učenika nema baš nijednog đaka koji je pao na popravni????? Sve je ovo krivica našeg sistema. Nastavnici puštaju decu koja ne znaju osnovne stvari, ta ista deca nekako upišu srednje škole i to četvorogodišnje, a tamo ih opet puštaju profesori i tako oni dođu i do fakulteta. A na fakultetima prepisuju, varaju, polažu ispite sa bubicama, drugi ljudi polažu ispite umesto njih, ili na kraju krajeva plate za tu diplomu. I tako dragi moji oni postanu akademski građani, bog zna kako visoko obrazovani a ne znaju ni koliko košta 1,25 kg jabuka na pijaci ako 1 kg košta 50 din, ne znaju koliko je to 20% popusta, ne znaju ni da saberu račun za struju i telefon bez kalkulatora i da ne pričam šta sve još. U svakom slučaju ne treba se iznenaditi da će nam kroz 10 godina državu voditi neki IDI(J)OT (sa J) koji će se čak možda i potpisivati krstićem umesto ćirilicom. Američki standard u školama je već iznad našeg samim tim što kod njih učenici znaju šta su učili prethodnih godina, a da ne pričam da je kod njih za ocenu A potrebno ukupno 93% (što uračunava domaće zadatke, testove i eseje). Vreme je da prestanemo da se hvalimo našom pameću jer je nije baš mnogo ostalo. Rusi i ruska škola je ostala neprevaziđena i nikada mi neće biti jasno zašto toliko hoćemo da se potčinimo Evropi i Americi da smo čak počeli i da zatupljujemo rođenu decu. Ko mi sledeći put kaže da svi treba da izađemo na izbore, i ko mi bude rekao da je glas pojedinca bitan, ne znam kako ću postupiti ali neću otići na izbore jer sam ja kao pojedinac koji se bori za znanje ugušivan sa svih strana (kolega, roditelja, zakona).

Toliko o tome.

Srbijo odoh ja, da bog da te ne video !

#2 incognito

incognito
  • Members
  • 7,771 posts

Posted 15 May 2007 - 00:26

Eh, odakle poceti...

Ovako, da je znanje nase dece sve katastrofalnije iz generacije u generaciju, to je ocigledno. Po meni prvi signal za to je bio kad je strahovito malo djaka proslo prijemni ispit za srednje skole (gde su zadaci bili iz one zbirke koju su svi dobili, sto ce reci nisu mogli ni napamet da nauce relativno mali broj pitanja za relativno dug period), a da je statisticki prosek svih svrsenih osnovaca bio 3.9. Mislim da to bese 84-o il' 85-o godiste. Tad su morali da obore sve moguce kriterijume i da pustaju u srednju skolu (koja NIJE obavezna) svakog ko je umeo da se potpise i da izracuna prostu jednacinu sa jednom nepoznatom. Posle toga je sve krenulo po inerciji. Oni koji su upisali srednje tehnicke skole su koliko toliko uspeli da nauce matematiku, ostalo - zali boze bacenog vremena. Od svih potencijalnih programera koje sam intervjuisao, a sve inace svrseni fakultetlije, mahom FON i VETS, jedan ili dvoje su znali osnove trigonometrije i matrica (napominjem - javljaju se za posao programera), kombinatoriku i binarnu matematiku nisam smeo ni da pitam.

Tako da potpuno razumem 'rant' glede stanja u obrazovanju... ali... uvek ima jedno ali sto profanu srecu kvari biggrin.gif

Za takvo stanje nisu krivi djaci nego profesori. Vi ih pustate da se provlace kroz razrede, vi tolerisete neznanje, vi nagradjujete poznanstvo sa njihovim roditeljima ili 'plave koverte', vi savijate kicmu pred onima koji sve to rade i pravite se da se nista ne desava, vi strajkujete pola skolske godine trazeci plate koje ste sve samo ne zaradili... I ne, necu se izvinjavati na generalizaciji - ako ti mislis da su deca lenja i nevaspitana, ja to isto tvrdim i za profesore. Jer cija je duznost da ih nauce i vaspitaju (pored roditelja) ako ne profesora?

Izvini ali profesori su zadnje osobe koje bi smele da se zale na tako nesto. Ako deca ne znaju - tvoj posao i obaveza je da ih naucis, a ne da se zalis kako ne znaju. Ako ti se ne svidja ta ideja, onda batali doticni posao. Nije to za svakog...

#3 Ljisha

Ljisha
  • Members
  • 137 posts

Posted 15 May 2007 - 00:37

Pa... Nije to za svakog, a za mene definitivno nije. Vise ne radim u skoli. Nasli su "boljeg" nastavnika koji nece deliti toliko keceva i insistirati na tablici mnozenja, zdravoj logici etc.

Sada su svi srecni. I tako ce ostati dok se svi "dobri" nastavnici i profesori ne smene. Ali... realno gledajuci to se nikada nece desiti u nasoj drzavi. Niko nece da radi preko leta dok traju popravni, ma daj... NIKO NECE DA RADI NI U TOKU GODINE.

Nastavnici i profesori kasne na casove po 10 minuta minimum, pa kakav je to rad. A na mene su gledali kao na idiota jer se zurim da ne izgubim od casa.


Pa vise ne gubim nista. Idem na postdiplomske u inostranstvo.

Skola je bila najveca greska u mom zivotu, ali i odlicno iskustvo. Znam da ne zelim da budem profesor.

#4 sailor

sailor
  • Banned
  • 977 posts

Posted 15 May 2007 - 00:42

QUOTE(incognito @ 15 May 2007, 01:26) <{POST_SNAPBACK}>
Za takvo stanje nisu krivi djaci nego profesori.


Ne da znam nešto mnogo o ovoj oblasti, ali koliko sam razumeo iz priča upućenih, osnovni problem je pristup države kao poslodavca. Upravo je država ta koja forsira sve ovo o čemu se priča, a pritom nastavnike sve više i više puni parama iz budžeta.

No, u pitanju je populistička politika, a ne ova radikalska budalaština i debilizam sa "potčinjavanjem Evropi i Americi".

#5 Ljisha

Ljisha
  • Members
  • 137 posts

Posted 15 May 2007 - 00:46

Ne smatram da postoji nesto iole radikalno u izjavi, postoji samo istina o trenutnom stanju.

Svi "oni" tamo u stolicama zele glupavu naciju a mi im dopustamo da nam to rade. Vise niko ne razmislja svojom glavom. To je osnovni problem.

#6 incognito

incognito
  • Members
  • 7,771 posts

Posted 15 May 2007 - 01:01

QUOTE(Ljisha @ 15 May 2007, 01:37) <{POST_SNAPBACK}>
Nastavnici i profesori kasne na casove po 10 minuta minimum, pa kakav je to rad. A na mene su gledali kao na idiota jer se zurim da ne izgubim od casa.
Pa vise ne gubim nista.


Sto opet potvrdjuje moju tezu - profesori su krivi. Oni koji to cine, i oni koji to ne cine ali iz solidarnosti ili cega vec ignorisu i prave se da je sve u redu... A krivi su i oni koji kad vide stanje pobegnu glavom bez obzira, mada njih najvise razumem - profesorska rola je slicna doktorskoj - to se radi vise iz empatije prema drugim jedinkama ljudskog roda, iz verovanja da time doprinosis 'the greater good' itd. a ne zbog plate ili zato sto nemas sta drugo da radis. Mnogi nisu sposobni da se bave 'public service'-om, ja prvi (ipak me vise interesuje my well beeing a za drustvo i drzavu ne dajem pet para - kad mi dojadi samo se preselim), a oni koji misle da jesu trebaju odmah da se naoruzaju strpljenjem i da budu istrajni u tome.

QUOTE(sailor @ 15 May 2007, 01:42) <{POST_SNAPBACK}>
Ne da znam nešto mnogo o ovoj oblasti, ali koliko sam razumeo iz priča upućenih, osnovni problem je pristup države kao poslodavca. Upravo je država ta koja forsira sve ovo o čemu se priča, a pritom nastavnike sve više i više puni parama iz budžeta.


I sad je poslodavac kriv sto su radnici losi? Super, poslodavac je nikakav (treba ga obesiti na Terazijama), ali treba se setiti da nazalost isti drzi monopol nad fabrikom intelekta te da tu ne mozemo mnogo da izmenimo. No mozemo izmeniti 'radnike'. I radnici mogu sami sebe da izmene, kad shvate da su oni u skoli prvenstveno da nauce necemu decu, kao sto su njih ucili njihovi profesori. I radnici uopste ne moraju savijati kicmu pred raznim nikogovicima koji kao tu prete. Kako to da se isti radnici lepo ne isolidarisu sa nekim svetlim primerom pa da svi jednostavno odbiju da poklanjaju ocene i zavedu malo reda po skolama? Naravno, debela vecina je promasila profesiju pa im to svakako nije u interesu. Doduse, mozda ce jednog dana zazaliti sto su poklanjali ocene kad ih neki od njihovih bivsih ucenika raskasapi na hiruskom stolu i napravi jos vise problema, ali - sto ste sejali, to cete i znjati...

Riba smrdi od glave, ali se cisti od repa.

#7 Ljisha

Ljisha
  • Members
  • 137 posts

Posted 15 May 2007 - 01:12

QUOTE(incognito @ 15 May 2007, 02:01) <{POST_SNAPBACK}>
Riba smrdi od glave, ali se cisti od repa.


Slazem se sa izjavama. Ali kao sto rekoh nisam ja pobegla od skole, kazem nasli su BOLJEG nastavnika.

Meni je stalo do te dece, zelela sam da ih naucim mnogim stvarima, drzala sam dopunsku, dodatnu nastavnu, bila im na raspolaganju non stop, dolazila u skolu i kad nisam imala nastavu, ali niko to ne ceni. To je ono sto boli. Trud se ne ceni.

Neznanje je IN.

#8 DJ_Vasa

DJ_Vasa
  • Members
  • 7,769 posts

Posted 15 May 2007 - 01:42

Uf, nezgodna tema i veoma nezahvalna...

Iako nije nikakva mudrost konstatovati da nam je društvo otišlo u bestragiju, mislim da bi ipak trebalo krenuti odatle. Topic možemo podeliti na više aspekata – krivica države, nastavnika, učenika, roditelja, sistema... I sve je to u izvesnoj meri doprinelo sunovratu školstva. Mogao bih da potpišem 90% onoga što su izneli i Ljisha i Incognito. Država traži od škola i fakulteta da budu neka vrsta socijalnih ustanova, jer se podrazumeva da svako mora da ima bar završenu srednju školu, a gotovo svako i fakultet. I šta se dešava? Država pritiska direktore, oni nastavnike, kojima je u velikom broju slučajeva gotovo svejedno da li će nekom dati keca ili peticu, đaci su navikli na poklanjanje ocena, roditelji da je njihovo dete najbolje, najlepše i najpametnije... i tako se zatvara krug. Iako nemam veze sa prirodnim naukama (mislim na struku), primeri neznanja o kojima govore Incognito i Ljisha deluju kao scene iz neke komedije apsurda. Napominjem da nisam od onih koji su uvek imali petice iz matematike, fizike i hemije i od toga ne bežim. U tim naukama sam bio prosečan i to nikada ne krijem, ali ovi primeri su zaista šokantni.

Krivicu države vidim pre svega u nedostatku odgovarajuće obrazovne politike i nedefinisanih obrazovnih ciljeva. Kakvo je znanje potrebno poneti iz škole ili sa fakulteta i čemu ono služi? Lepo je znati da se u Srbiji proizvodi X tona bakra ili Y tona uglja, ali čemu to služi? Lepo je i znati ruski, koji se i dalje uči po školama, ali ipak je korisnije (gledano u globalu) znati nemački ili francuski. Lepo je i pročitati velika dela svetske književnosti, ali posle prepričanih verzija nekoliko romana pismenost ostaje na elementarnom nivou.

Ukratko, naša škola mi delije kao hibrid ruske i američke (termine upotrebljavam uslovno), jer su programi i dalje usmereni na gomilanje činjenica, a ne na njihovu interpretaciju, u izvesnoj meri su bajati, a negde se ni ne mogu sprovesti kako valja.

Nedavno sam razgovarao sa jednim studentom koji živi kod nekih mojih prijatelja, a inače je negde sa juga. Dečko je imao informatiku, ali bez kompjutera!!! I to u XXI veku. Srećom, dovoljno je vredan i pametan i samoinicijativno je kupio neke knjige i počeo da uči, a dosta su mu pomogli i rođaci kod kojih živi. Savladao je onoliko koliko zna i njegov prosečni vršnjak iz BG. Koliko mi je poznato, dosta uči, radi na sebi, vredan je, ume da zaradi, a verujem i da će uspeti u životu, što mu od srca želim. Iako ovaj odeljak može biti primer za to da čovek dosta postiže sopstvenim radom, nemojte ga tako interpretirati. Mane školskog sistema vide se i u ovoj priči.

#9 Ljisha

Ljisha
  • Members
  • 137 posts

Posted 15 May 2007 - 01:43

sta vam je ljudi?? Ok je biti glup i neobrazovan, i ne znati na karti Srbije da pokazes Vojvodinu. Not that it has anything to do with the subject but... zanimljiv podatak dokle sve ide decija glupost a o kontrolnima i biserima mogu da vam pisem do sutra da se slatko smejemo a mozda ce neko i zaplakati od muke.


Pritisci sa svih strana dolaze, da da... Prvog roditelja koji se pojavio u skoli sam videla tek pre par nedelja, i to mi je bilo nesto neverovatno jer je zena dosla i rekla mi kako sam dala 5 jednoj devojci samo zato sto je zaplakala na kontrolnom a njen sin je dobio 3. Zamislite. Strasno. Jadan dobio je 3. Treba da bude srecan sto je kriterijum bio toliko nizak pa nije dobio 1, a oni koji su dobili jedinice realno ne bi mogli ni nule da imaju. Nekada se moralo znati i za jedan.

Eh obavezno obrazovanje. Kakvo je to obrazovanje kada posle te obrazovne ustanove ti uopste ne izadjes obrazovan. Deca bi vise naucila da sede kuci i pomazu babama i dedama dok idu na pijacu, barem da broje pare i da racunaju koliko sta kosta. Ili recimo deca sa sela bi mogla od malih nogu na kopanje kukuruza. Zasto moraju svi u skolu? To nema smisla.

Nemci su to lepo ljudi resili. Osnovna skola je 4 godine a nakon toga vec pocinje gimnazija. Oni bolje ucenike (nadarenije) odvoje od ostalih i njih usavrsavaju i zna se da ce oni studirati i da ce oni biti mozak drzave. Pa sto ne bi i mi tako. Jeste da bi tih boljih bilo malo, samim tim sto imamo uciteljice koje djacima daju 4 ako djak ne daj boze napise da je kraca stranica u pravougaoniku a, a duza b (ipak u knjizi pise da duza stranica mora biti a). I eto, stvaramo cak i tim sitnim stvarima ljude koji ne znaju da razmisljaju ali i ne samo to. Oni se boje da razmjisljaju na drugaciji nacin, jer bili su ukoreni ukoliko su pomislili drugacije.

un résistant devant la foule j’hésite pas

Edited by Ljisha, 15 May 2007 - 02:00.


#10 DJ_Vasa

DJ_Vasa
  • Members
  • 7,769 posts

Posted 15 May 2007 - 02:01

QUOTE(Ljisha @ 15 May 2007, 02:43) <{POST_SNAPBACK}>
... Not that it has anything to do with the subject but... zanimljiv podatak dokle sve ide decija glupost a o kontrolnima i biserima mogu da vam pisem do sutra da se slatko smejemo a mozda ce neko i zaplakati od muke.

Iako uvažavam gotovo sve što si iznela u postovima, ovo poslednje nije u skladu sa nastavničkom etikom. Ako već potežemo pitanja pravopisa (ono za rečcu li), ili ako se osvrnemo na neke termine koje bi nastavnik trebalo da koristi pravilno, bilo bi materijala za raspravu. Napominjem da ovo nije upereno na ličnost. Samo apelujem da budemo objektivni.

#11 Ljisha

Ljisha
  • Members
  • 137 posts

Posted 15 May 2007 - 02:05

Izvinjavam se, poneli me prsti a i tema. Nije eticki slazem se, ali se svojski trudim nesto da promenim. Zelim samo da neko cuje, da neko shvati sta se desava. Sama ne mogu nista, jedino osvesceni ljudi mogu da pomognu u ovim situacijama a takvih nema mnogo. Jos jednom se izvinjavam.

#12 DJ_Vasa

DJ_Vasa
  • Members
  • 7,769 posts

Posted 15 May 2007 - 02:28

A bilo bi lepo i da damo još predloga kako bi se cela situacija mogla rešiti. Zato bi i valjalo obrađivati sve faktore koji su doveli do toga da nam je prosveta takva kakva jeste. I ja sam neko vreme predavao u osnovnoj školi dok je SM bio na vlasti, ali nisam imao tolikih problema, ali znam sa čime se suočavaju roditelji, nastavnici i đaci. I svako ima deo odgovornosti. Na osnovu napisanog smatram da si pošteno radila svoj posao i da ne treba da se osećaš prozvanom zbog onoga što je napisao Incognito o profesorima, jer to nije upućeno ni Ljishi ni DJ_Vasi. Mnoge bivše kolege su takve i od toga ne treba bežati. Slične kritike mogu se uputiti i mnogim lekarima, programerima, automehaničarima, taksistima, pekarima, inženjerima, pravnicima, ekonomistima... skoro svakoj profesiji. Ne verujem da će se topic razviti u toku ove noći, jer nas je malo koji sutra ne radimo od osam ili devet. Ja sam upravo završio jedan prevod i mogu još malo da kuckam, ali sačekajmo do jutra, kada će se pojaviti još kvalitetnih diskutanata.

#13 MisMango

MisMango
  • Members
  • 387 posts

Posted 15 May 2007 - 10:17

QUOTE(Ljisha @ 15 May 2007, 01:37) <{POST_SNAPBACK}>
Pa... Nije to za svakog, a za mene definitivno nije. Vise ne radim u skoli. Nasli su "boljeg" nastavnika koji nece deliti toliko keceva i insistirati na tablici mnozenja, zdravoj logici etc.



Nikada nisam smatrala da je dobar prfesor onaj koji podeli sto vise keceva. Cak sta vise, da je dobar, preneo bi svoje znanje ucenicima , nacinio gradivo zanimljivim a njegovo osnovno delovanje u skoli bi , po meni, bilo inspirisanje ucenika da misle svojim glavama. Na profesorima je veliki zadatak. Srecom pa si shvatio da nisi za tako nesto.

Btw...nase skolstvo je smejurija.

#14 ion

ion
  • Members
  • 2,064 posts

Posted 15 May 2007 - 10:36

Ljisho,
kažeš da su našli "boljeg" nastavnika.
A šta se desilo s tobom? Dali ti otkaz, sama si podigla sidro...?
Ne znam tačno kako funkcioniše obrazovni sistem, ali zar nisi mogla nekom "višem" da se žališ, ako treba, da izneseš svoj slučaj i u javnost i u medije...?
Kako su mogli bez argumenta (bar nam ih ti nisi navela) da te otkače?

Ne misliš li (bar takve priče slušam od kolega čija su deca idu u školu (moje će sledeće jeseni)) da je gradivo drastično povećano drastično u odnosu na vreme "kad smo mi išli u školu"?

Takođe, ogroman problem su roditelji koji svojoj deci (ako već ne mogu da plate) rade domaće zadatke i pišu sastave, već od 5-og razreda jureći prosek ocena.
Dete tu postaje marginalno, ništa ne savlada, nikakvu tehniku, postupak...80% stvari dobije na gotovo, a ostalih 20% nabuba. I onda takvo dete završi sa 10-kom i postane ti rukovodilac, koji te pita "kako se ono beše izvlači aritmetička sredina?" yucky.gif
QUOTE
Nikada nisam smatrala da je dobar prfesor onaj koji podeli sto vise keceva. Cak sta vise, da je dobar, preneo bi svoje znanje ucenicima , nacinio gradivo zanimljivim a njegovo osnovno delovanje u skoli bi , po meni, bilo inspirisanje ucenika da misle svojim glavama. Na profesorima je veliki zadatak. Srecom pa si shvatio da nisi za tako nesto.

Edit: MisMango se ukucala dok sam još pisao. Apsolutno se slažem.
I ti, ljisho, imaš greške, nisu samo "svi drugi" krivi.

Edited by ion, 15 May 2007 - 10:39.


#15 mutter

mutter
  • Members
  • 38 posts

Posted 15 May 2007 - 11:01

Mislim da prof. ne treba da popustaju ni direktoru , niti roditeljima niti deci, i da treba da ponude znanje i insistiraju na tome.
Mislim da deca generalno nose problem od kuce , u okviru koje nemaju obaveze i nisu naucena da rade bilo sta.
Kad roditelji osete da je sve uredu sa profesorom i da on trazi znanje, mislim da ce poceti da postuju taj stav i podstaknu dete da uci.
Mozda je ovo utopija?
Skoro sam se iznenadila kad sam uporedila znanje dveju devojcica sa kojima radim nemacki. Jednoj je to druga godina ucenja i ona nista ne nauci na casu , a i kod kuce ide na ubedjivanje, da pristane da uci i ima cas kod mene(Tako roditelji tvrde , i uverila sam se i sama).
Kad joj objasnim gradivo, lepo kapira i moze da dobro nauci. Ona uci za ocenu. Kad nije spremna za kontrolni, majka joj dozvoli da ne ide u skolu taj dan. Tako nekako manevrisu da sacuva dobre ocene , sto mene zgrazava. Kad dobije pak losu ocenu, onda place i svi su krivi, samo ne ona, koja nije htela da uci. Roditelji i to podrze i istrpe. Kad sam rekla da necu da drzim casove detetu, koje place za ocenu, ostali su sokirani. Kad sam rekla da njihovo dete treba da nauci da uci samo, da mu ne bi placali casove stalno, opet su ostali sokirani.
Druga devojcica se doselila iz Uzica u Bg i usla u razred , koji vec drugu godinu ima nemacki, a njoj je to prva godina ucenja.
Iznenadila sam se koliko je ona naucila na casovima, tim pre sto obe idu u istu skolu i uce kod iste profesorke.
A ova devojcica nema tako britak um , kao ona prva, razmazena. Ali ima roditelje , koji od nje ocekuju da uci , lepo se ponasa i pomaze u kuci!
Generalno sam za prevaspitavanje roditelja , preko raznih seminara/radionica u skolama u koje ide njihovo dete i radni angazman psihologa , koji rade u tim skolama. Smatram da se uprave skola moraju da se vise trude. Smatram i da su roditelji vise krivci za ponasanje njihove dece i njihovo ne znanje, od same te dece.
Evo primera:Moj komsija zavrsava srednju skolu uz nebrojeno privatnih casova iz matematike i s prosecnim uspehom. Resio je da studira menadzment na privatnom fakultetu, jer tamo platis i ne moras da polazes prijemni, dobijes i knjige i lako polazes ispite, jer si platio. Na moj predlog da ipak proba na nekom drzavnom fakultetu , pa da i tamo plati kao samofinansirajuci i dobije koliko toliko dobro znanje, kategoricki je bio protiv. ,,Samo privatni, platis i zavrsis studije.,, A roditelji mu rade po ceo dan i majka tako pljuje po komsijskoj deci , koja dele promomaterijal i dnevno zarade 20-tak eura, jer je zaboga to sramota i sramota je da im dete radi.

Eto tu smo mi....Kako onda da jedan nastavnik, savestan i spreman da se da svom poslu postigne to, sa ovakvim roditeljima, sistemom?