Jump to content


Photo
- - - - -

Beton


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
111 replies to this topic

#1 Mioba

Mioba
  • Sleepers
  • 4,859 posts

Posted 14 May 2007 - 15:05

(correct me if i'm wrong) zar je moguće da se na forumu nigde ne priča o betonu, koji već skoro godinu dana istresa srpske pisce iz gaća?! unsure.gif

mislite da ne vredi? think again

ko je sastavio memorandum? ko je pisao politicke govore 90'tih? ko je trabunjao 24/7 na rtsu, pozivao u boj, inspirisao ratnike i neumorno objašnjavao sva naša prava i sve njihove zločine?
- srpski pisci (a vi nemate pojma)

bulevar zvezda

prvi glas prezira i gađenja (t. bernhard) nad društvom veselo uvaljanim u svoju kaljugu
vredi

#2 iDemo

iDemo
  • Members
  • 5,385 posts

Posted 15 May 2007 - 06:16

Nadam se da nece zaboraviti da u sledecem broju pomenu gospodina Bogdana Bogdanovica koji je, po sopstvenom priznanju, jos 1948e pisao pisma podrshke drugu Marshalu dok su Rusi zveckali oruzjem. U teshkim vremenima se poznaju pravi junaci, zar ne? Osim toga, treba mu odati priznanje - svi ovi sto ih betoniraju ishli su (i) njegovim stopama... Nije ni to lako. Mislim onima koji pokushavaju takve 'cipele' da napune.

Dakle, da nam zivi zivi gospodin ex-gradonacelnik Bogdan Bogdanovic.

Inace, da ne bude zabune - gde je to BB dao sopstveno priznanje - u svojoj rodjenoj knjizi: Mrtvouzice, mentalne zamke staljinizma u (izdanje August Cesarec; 1988, ISBN no. 86-393-0108-5). Kome treba kopija - imam jednu na lageru... smile.gif

Sve za beton.

#3 Mioba

Mioba
  • Sleepers
  • 4,859 posts

Posted 16 May 2007 - 10:03

da, arhitekta bodan bogdanović, koji poslednjih 10+ godina ne živi u srbiji i čiji glas nije imao a ni danas nema nikakvog uticaja na kulturu i politiku u zemlji - zbog pisma podrške mrtvom predsedniku mrtve zemlje sa mrtvom ideologijom, a u vezi sa mrtvom sovjetskom državom - zaista je idealna, uvek aktuelna tema za sledeći broj betona
dry.gif

da ne bude relativizatorske zabune, beton se bavi junacima koji su direktno i neposredno uticali na prilike u srbiji krajem 80'tih i tokom 90'tih, a koji i danas predstavljaju državne heroje

#4 BGhost

BGhost
  • Banned
  • 1,978 posts

Posted 16 May 2007 - 10:47

Njihova lustracija je svrsishodna koliko i eksterminacija galapagoskih kornjaca - Cosic, Kapor, Toholj & co. su raspale lesine u najavi, lokalizovane na nepristupacnom depou pocasnih edicija nebitnih izdavackih kuca. "Ideolozi drustvene svesti" nisu vise problem ni znacajna pojava srpskog pisishtva, nego
1) Alave izdavacke kuce koje objavljuju iskljucivo shitseling izdanja u nemustim prevodima;
2) Nedostatak mestimicno do umereno kvalitetnih mladih pisaca;
3) Nedostatak mestimicno do umereno kvalitetnih citalaca, ma koje starosne dobi.

Ovi prvi nisu problem per se, samo su sum koji otezava snalazenje medju hrpama knjiga. Ko danas hoce da objavi knjigu, a ne moze, ko ga jebe. Pored tako jevtinog i demokraticnog medija kao sto je internet, gurati se u tople Lagune dostojno je blage osude. Drugo, sjebao nas je rat i pickasti mentalitet. Kad je bilo idealno vreme za hvatanje u korak sa savremenim svetskim tendencijama, niko nista nije pisao. Prosle su devedesete, pisci su se dohvatili.. jal zaostale post-moderne, jal pesudohisterijske romantike, jal hermetike. Mozemo da se zezamo na MVov racun koliko hocemo, ali covek je uneo bar naznake necega sto lici na hiperrealizam (naravno, njegov problem je drugacije prirode - ne zna da pise). Dajem 2 Tasica, 3 Zivkovica, 1/2 Basare i celu Mitrovicku za 1 Vidojkovica (a zatim ga poklanjam neotvorenog).

Beton mi je bio zanimljiv projekat, sve dok nisam shvatio da oni nece nista da pisu. Zadovoljili su se reciklazom dobro poznatih prica i to je u redu. Ja cu ponovo poceti da ih citam kad nesto napisu. Do tada, neka ih.

#5 reg

reg
  • Members
  • 4,229 posts

Posted 16 May 2007 - 14:35

QUOTE(BGhost)
Njihova lustracija je svrsishodna koliko i eksterminacija galapagoskih kornjaca...

Beton mi je bio zanimljiv projekat, sve dok nisam shvatio da oni nece nista da pisu. Zadovoljili su se reciklazom dobro poznatih prica i to je u redu. Ja cu ponovo poceti da ih citam kad nesto napisu. Do tada, neka ih.


Potpis. Bio je dobar broj u kome su pisali o Izlazenju, ali je to izgleda bio incident izmedju analiza knjiga koje niko ne zeli da cita.

#6 iDemo

iDemo
  • Members
  • 5,385 posts

Posted 17 May 2007 - 01:37

QUOTE(Mioba @ 16 May 2007, 19:03) <{POST_SNAPBACK}>
da ne bude relativizatorske zabune, beton se bavi junacima koji su direktno i neposredno uticali na prilike u srbiji krajem 80'tih i tokom 90'tih, a koji i danas predstavljaju državne heroje


Galapagos ili tekuca problematika, ne menja na stvari ako sve ostane na onima koji (vishe?) nisu vazni - bash kao sto kazu postovani diskutanti. Povrh toga - ako su i jedni i drugi (Bogdanovic i grupa gradjana) na otpadu istorije onda medju njima (nazalost) vishe nema razlike... A pojava je neprolazna.

#7 BGhost

BGhost
  • Banned
  • 1,978 posts

Posted 17 May 2007 - 09:44

QUOTE (iDemo @ 17 May 2007, 02:37) <{POST_SNAPBACK}>
Galapagos ili tekuca problematika, ne menja na stvari ako sve ostane na onima koji (vishe?) nisu vazni - bash kao sto kazu postovani diskutanti. Povrh toga - ako su i jedni i drugi (Bogdanovic i grupa gradjana) na otpadu istorije onda medju njima (nazalost) vishe nema razlike... A pojava je neprolazna.

Pazi, treba imati u vidu da ja volim da preteram ;-) Bavi se Beton i kritikom zavicajnih pojaca cije mirotocive mosti i danas s vremena na vreme isplivaju iz Semolj zemlje. Takve tekstove vec volim da procitam, mada je to brzoiscrpna tema. Kritika knjizevnog establismenta je pljuc u prazno - ako ti se ne svidja (preo)vladajuca poetika, izvolte stvori novu ili uvezi/prevedi stranu. Ako vec hoce da budu regulatorno telo, betondzije treba da se koncentrisu na izdavace. Ne zato sto je u Srbiji tesko naci izdavaca (naprotiv!), nego zbog podizanja kvaliteta prevoda. Moji heroji su svoj knjizevni identitet izgradili (i) prevodjenjem. Nekada su radili za dz, ali su uglavnom za to bili placeni. U Srbiji je tesko naplatiti kvalitetan prevod, a takvih je i inace malo. Klinci koji rade za kikiriki ne odaju utisak da ih posao stvarno interesuje, te da bi mogli da nesto napisu i sami. U Srbiji nema inovacije, niti ima ideje oko koje bi se okupila ekipa mladih ljudi i izgradila svoj imidz recimo jednom mistifikacijom u vidu manifesta. Knjizevnost se jednim delom gradi na mistifikaciji, a drugim na demistifikaciji. Samo baci pogled na neki forum, koliko ljudi je do tancina izgradilo svoje virtuelne avatare, koliko je truda ulozeno u stvaranje autenticnog stila, a onda procitaj prosecnu knjigu srpskog pisca - neuporedivo! Nazalost, redakcija Betona ne odskace mnogo kad se sa kritike predje na stvaranje.

QUOTE (reg @ 16 May 2007, 15:35) <{POST_SNAPBACK}>
Bio je dobar broj u kome su pisali o Izlazenju, ali je to izgleda bio incident izmedju analiza knjiga koje niko ne zeli da cita.

Jest. Cak je raspali Cira u nekoliko recenica briljirao okrenuvsi betonski diskurs protiv njih samih :-)

NB Memo za bghosta: ne pisati poruke pre 12h.

edit, by mod: boldovano će mesecima kasnije biti predmet skrušenog priznanja autora ovog posta da u stvari pojma nema ko je ćira iz betona; mislio je naime da je reč o izvesnom piscu iz niša
istorijske istine & pravde radi, red je reći da je autoru posta smireno objašnjeno da je reč o saši ćiriću, kritičaru bezmaneistraha, te da beton nema ništa sa izvesnim piscima

1 nepravda manje sleep.gif

Edited by Mioba, 14 November 2007 - 22:57.
može mi se


#8 Mioba

Mioba
  • Sleepers
  • 4,859 posts

Posted 18 May 2007 - 06:55

QUOTE(BGhost @ 16 May 2007, 11:47) <{POST_SNAPBACK}>
Njihova lustracija je svrsishodna koliko i eksterminacija galapagoskih kornjaca - Cosic, Kapor, Toholj & co. su raspale lesine u najavi, lokalizovane na nepristupacnom depou pocasnih edicija nebitnih izdavackih kuca. "Ideolozi drustvene svesti" nisu vise problem ni znacajna pojava srpskog pisishtva, nego
1) Alave izdavacke kuce koje objavljuju iskljucivo shitseling izdanja u nemustim prevodima;
2) Nedostatak mestimicno do umereno kvalitetnih mladih pisaca;
3) Nedostatak mestimicno do umereno kvalitetnih citalaca, ma koje starosne dobi.

mada ne bih baš poverovala u lokalizaciju raspalih lešina (s obzirom na tiraže i stepen uticaja u većinskoj, nebeogradskoj srbiji), neka ć, k & t i budu nebitni - zanima me šta je sa armijom obučavanom od 85. naovamo za spec. psihološki rat, o čijem spisateljskom/uredničkom delu neću ni da otvaram priču, jer je treš u pitanju
ali, ko sedi u alavim izdavačkim kućama? po malim, provincijskim žirijima/komisijama/upravnim odborima? ko čini sistem?
ko je doneo odluku da se pod okriljem narodne knjige štampa gvozdeni rov, npr.? šta je s tim mestimično-do-umereno kvalitetenim mladim piscima? zar ih stvarno nema ili na njihovo mesto dolaze poslušni naslednici pomenute armije, čiji se treš otkupljuje za biblioteke, koji stasavaju kao roudies na turnejama heroja po provincijskim bibliotekama, književnim večerima/susretima itd. a gde se mlati fina lova?
pre neki dan jedan od tih pesničkih trešera (i to za decu) u glasu se hvali kako mu je tiraž astronomski - a teško da mu se može naći jedan/dva naslova koji nisu objavljeni na crno; obilazi škole po srbiji & dijaspori, tali se sa direktorima, i noću mirno spava - a takvih je ne-zna-im-se-broj

i ne, oni nisu "ideolozi društvene svesti" u klasičnom značenju
oni su samo banda velikog koruptivnog potencijala
problem je što ih je mnogo, što sami sobom čine kulturnu scenu i što su već formirali nekoliko budućih generacija neumereno nekvalitetnih čitalaca

beton mi je i dalje zanimljiv, bez obzira na gomilu loše napisanih, loše koncipiranih ili samo tužno bajatih tekstova - preovlađujuću poetiku (koja im se ne sviđa) nažalost, ne stvaraju dobri/loši pisci, već gejtkiperi po izdavačkim kućama (pih, skroz sam zaboravila da pomenem katedre, nimalo zanemarljiva legla), čiju politiku direktno oblikuju anonimni heroji srpskog mentaliteta

anegdota iz života: kad sam pre godinu/dve zatekla onog-kako-se-zvaše što je lajao u dnevnikovom dodatku, u fotelji književno-prosvetne zajednice, zamalo da se iznenadim
kpz je baš nebitna, propala institucija, kojoj više niko ne zna ni adresu ni namenu - ali i dalje ima pravo na priličnu svotu iz republičkog budžeta, i dalje održava svoju respektabilno razgranatu mrežu ispostava po unutrašnjosti, koje su tamo pretežno iznikle u glavne realizatore lokalne DSS/SRS/SPS kulturne politike

ovde se već 7 godina čeka da "tržište samo reguliše stvari", da se "kvalitet spontano prepozna", i da "mladi pisci spontano izvrše smenu generacija" - pa to se već i dešava, samo što se dešava u skladu sa preovlađujućim vrednosnim sistemom

#9 Miss Archer

Miss Archer
  • Members
  • 41 posts

Posted 18 May 2007 - 11:22

svasta ste nesto dokacili ovom temom, svasta nesto vazno. ono na sta bih da skrenem paznju, a sto je pomenuto, jeste da beton gubi na tezini ideje koju nosi i osnovne zamisli upravo zbog (ne)kvaliteta tekstova. ideja ostre kritike je vise nego dobra, ali ta kritika mora da bude utemeljena. tekstovi koje sam citala u betonu, premda vecina ok u osnovnoj zamisli, nisu uspeli da dovoljno argumentovano dokazu ono sto tvrde. i to je, po mom misljenju, osnovni nedostatak, ne samo na strucnom nivou, vec i u sirem znacaju, jer onda ideja gubi na legitimitetu. kritika samo radi kritike je ok, ali time se nista ne dobija.

ujedno, taj nedostatak prave kritike cini se da je jos jedan od bitnih faktora koji je uticao na to da knjizevna scena, pa i intelektualci koji na njoj obitavaju, bude vise nego deprimantna. nije poenta napadati neciju knjizevnost zato sto je moralno nepodobna (naravno ne osporavam moralnu odgovornost pisaca, naprotiv), treba je prvo napasti na cisto knjizevnom planu, onako kako to dolikuje pravoj kritici, a cini mi se da je beton upravo tu omanuo. i nisu oni jedini, ne secam se kada sam procitala kritiku koja bila ok - ili bljutava afirmativna kritika koja je postala svojevrsni trend ili neka "k'o kritika" koja na kraju ispadne senzacionalisticki povik.

i jos nesto, hjerarhija na knjizevnoj sceni je takva kakva je prevashodno zato sto su na snazi pogresna merila vrednosti. cini se da je neko bitan pisac ili zato sto je citan ili zato sto pripadnik odredjenog establismenta. to je, naravno, vrhunska budalastina - i danijel stil je citana, pa nije vodeci pisac amerike, a i paund je bio fasista, pa je ipak vazan pesnik.

#10 smladenovic

smladenovic
  • Members
  • 17 posts

Posted 18 May 2007 - 18:18

U potpunosti se slazem sa BGhost-om, međutim postavlja se pitanje sta ciniti?!?
Cinjenica je da nasoj knjizevnoj sceni fale kako dobri pisci, tako i citalaci a ne citaci, kako je imao obicaj da kaze Danilo Kis!
Međutim sta je sa mladim piscima? Kako u Srbiji doći, ne do prve knjige, vec do prve valjano objavljene i prezentovane knjige adekvatnoj publici koja zna da da svoj sud, ne na osnovu subjektivnog ukusa, vaec na osnovu umetnicke vrednosti!
Ako pretpostavimo da se prvi macici u vodu bacaju, sta uciniti da i sledece mutna voda ne odnese.
Elem, na osnovu vlastitog iskustva, a daleko da sebe smatram piscem, mogu da kažem sledeće:

Zamislite da si anoniman autor! Nemas para a neko treba da primeti da si kvalitetan! Tvoj proizvod-knjiga, mora biti nametnut citaocu, tj. trzisu. Potrebno je primetiti ciljnu grupu kojoj shodno kvalitetu knjige ona i odgovara!
Da bi nametnuo, reklama je neophodana! Mali izdavaci namaju novca, a do velikih se sa prvom knjigom jako tesko dolazi jer na eksperiment kod nas niko ne ulaze! To vazi za bilo koje trziste pa i citalacko! Iz tog razloga se umesto generike uvoze licence! Troskovi licenci su nadoknadivi i isplativi kroz postojece ime autora, a generika se mora najpre dokazati na citalackom trzistu, za sta treba ulaganje makar i minimalno!
Primer Ivancice Đerić koja je sjajna spisateljica, ali prva knjiga joj jos uvek stoji na rafovima knjizara! Da li to ona zasluzuje? Koliko u nametanju knjige kao proizvoda ulazu velike kuce?(B 92, Laguna...) A kako se ulazi uze izbore eminentnih nagrada?

Nagrade dodeljuju oni kojima je ceo zivot bio nagrad: Vucarnje po partijskim odborima i pseudoumetnicko parazitiranje.
Nedavno je jedan eminentni kriticar i profa govorio o pravcu gde pisci treba da traže ideje! Slogirao sam se! Ocito covek, uz duzno postovanje prof.dr.mr..., ne razume da pisce i cini velikim-neobicna i nenametnuta ideja isto kao sto i naucniku nemožes nametnuti sta da izmisli?
Ali ocito da problem shvatanja koncepta kreativnosti kod nas je vecita tema!

P.S. Neka mi neko objasni kako da koristim odabrane citate...hvala

#11 Mioba

Mioba
  • Sleepers
  • 4,859 posts

Posted 18 May 2007 - 18:32

QUOTE(smladenovic @ 18 May 2007, 19:18) <{POST_SNAPBACK}>
P.S. Neka mi neko objasni kako da koristim odabrane citate...hvala

pliz nemoj da troluješ, imaš teme za pomoć na forumu i druge vrste pomoći, priti pliz smile.gif

#12 Mioba

Mioba
  • Sleepers
  • 4,859 posts

Posted 18 May 2007 - 19:54

QUOTE(Miss Archer @ 18 May 2007, 12:22) <{POST_SNAPBACK}>
nije poenta napadati neciju knjizevnost zato sto je moralno nepodobna (naravno ne osporavam moralnu odgovornost pisaca, naprotiv), treba je prvo napasti na cisto knjizevnom planu, onako kako to dolikuje pravoj kritici, a cini mi se da je beton upravo tu omanuo

kul, ali, reci mi nešto – jesmo li se dogovorili šta je prava kritika i šta joj dolikuje? analitičko čerečenje jezika, prepričavanje fabule, literarna kontekstualizacija? jel to? jer ja takve kritike ne čitam još od mature
“pih, mioba, pa ti onda ne čitaš mnogo kritika uopšte” – pa, da, osim tu i tamo po betonu (+ teofil, njega čitam štagod da napiše)
šta-je-pisac-hteo-da-kaže i “čisto estetski kriterijumi” su stvar za akademske rezervate, tona treša koja se ovde štampa prosto je odraz svog vremena i kritika bez polemičkog, problematizujućeg (uh, izvinjavam se na ovoj grubosti, strašno sam neispavana ovih dana) pristupa u najmanju je ruku površna
ako ne i neiskrena, kukavička (a taj je kukavičluk u stvari problem sa pominjanim izdavačima/kritičarima/komisijama etc)

zbog tog pristupa i dalje čitam beton, i praštam svaki loš txt; nekako se mora početi, a da to nije već dosadna konstatacija da nam je vladajući vrednosni sistem pogrešan
prosto, podrazumevam ih (i dalje) u mnogo čemu, i to što nešto nisu dovoljno argumentovali nije mi presudno
izgleda da su subverzije osuđene pre na solidarnost nego na naučnu doslednost i utemeljenost
zakotrljalo se, preuzima ih feral, širi im se krug boljih saradnika, juče ih je i teofil pomenuo… innocent.gif

paund je, uzgred, sebe osudio na ćutanje posle rata
naši fašisti jos uvek veselo pevaju o slobodi

edit: posle kraće polemike, odustala od još grublje konstrukcije; hvala skrupuloznoj drugarici!

Edited by Mioba, 18 May 2007 - 20:01.


#13 dexa pantelejski

dexa pantelejski
  • Members
  • 76 posts

Posted 18 May 2007 - 20:26

QUOTE(smladenovic @ 18 May 2007, 19:18) <{POST_SNAPBACK}>
U potpunosti se slazem sa BGhost-om, međutim postavlja se pitanje sta ciniti?!?
Cinjenica je da nasoj knjizevnoj sceni fale kako dobri pisci, tako i citalaci a ne citaci, kako je imao obicaj da kaze Danilo Kis!
Međutim sta je sa mladim piscima? Kako u Srbiji doći, ne do prve knjige, vec do prve valjano objavljene i prezentovane knjige adekvatnoj publici koja zna da da svoj sud, ne na osnovu subjektivnog ukusa, vaec na osnovu umetnicke vrednosti!
Ako pretpostavimo da se prvi macici u vodu bacaju, sta uciniti da i sledece mutna voda ne odnese.
Elem, na osnovu vlastitog iskustva, a daleko da sebe smatram piscem, mogu da kažem sledeće:

Zamislite da si anoniman autor! Nemas para a neko treba da primeti da si kvalitetan! Tvoj proizvod-knjiga, mora biti nametnut citaocu, tj. trzisu. Potrebno je primetiti ciljnu grupu kojoj shodno kvalitetu knjige ona i odgovara!
Da bi nametnuo, reklama je neophodana! Mali izdavaci namaju novca, a do velikih se sa prvom knjigom jako tesko dolazi jer na eksperiment kod nas niko ne ulaze! To vazi za bilo koje trziste pa i citalacko! Iz tog razloga se umesto generike uvoze licence! Troskovi licenci su nadoknadivi i isplativi kroz postojece ime autora, a generika se mora najpre dokazati na citalackom trzistu, za sta treba ulaganje makar i minimalno!
Primer Ivancice Đerić koja je sjajna spisateljica, ali prva knjiga joj jos uvek stoji na rafovima knjizara! Da li to ona zasluzuje? Koliko u nametanju knjige kao proizvoda ulazu velike kuce?(B 92, Laguna...) A kako se ulazi uze izbore eminentnih nagrada?

Nagrade dodeljuju oni kojima je ceo zivot bio nagrad: Vucarnje po partijskim odborima i pseudoumetnicko parazitiranje.
Nedavno je jedan eminentni kriticar i profa govorio o pravcu gde pisci treba da traže ideje! Slogirao sam se! Ocito covek, uz duzno postovanje prof.dr.mr..., ne razume da pisce i cini velikim-neobicna i nenametnuta ideja isto kao sto i naucniku nemožes nametnuti sta da izmisli?
Ali ocito da problem shvatanja koncepta kreativnosti kod nas je vecita tema!

P.S. Neka mi neko objasni kako da koristim odabrane citate...hvala


Ne slazem se sa ovim.

Najveci problem mladih pisaca je u tome sto 90% njih nema pojma sa pisanjem kao zanatom. A 70% od tih 90% su NEPISMENI.

Dobar pisac koji ima dobro napisanu knjigu uvek ce naći izdavača. Štaviše, mnogi izdavaci i urednici bukvalno kukaju za piscima. Evo, recimo, Ćira Magicni jedva da uspeva da nadje nešto kvalitetno za ediciju "Tragači". Periodike ima više nego dovoljno, konkursa takođe... Problem je u tome što većina mladih pisaca (a i onih ostalih) stalno kuka zbog politike, nerazumevanja, nedavanja šanse, lobija i klanova... A kad konačno dođu u situaciju da nekom daju rukopis, to, u ogromnoj većini slučajeva, ne da je loše kao štivo, nego vrvi od gramatičkih logičkih i inih grešaka.

Uglavnom se za sve okrivljuju urednici i kritičari ali ja bih voleo da vidim one koji ih optužuju za sve i svašta šta bi radili kad bi bili na njihovom mestu. Zamisli da ti svakog dana u kancelariju upadaju nepismene budale nudeći gomile papira, zamisli da sve to treba da čitaš i pročitaš, pa da analiziraš sve to nepismeno, glupavo, idiotsko... Ja bi za urednike u časopisima i izdavačkim kućama uveo benificirani radni staž. Evo, samo da uzmem za primer Sigmu iz GRADINE koji godišnje čita hiljade i hiljade strana rukopisa... Čega se sve taj nagledao i načitao i sa kakvim je sve budalama morao da se raspravlja...

Dakle, mladi pisci, zagrejte dupe i napišite nešto što će bar malo da liči na književno delo. Ne tražite pogaču preko lebac.

#14 smladenovic

smladenovic
  • Members
  • 17 posts

Posted 18 May 2007 - 20:43

Dexo problem je u tome sto ti ne kapiras sta sam uopste rekao!?
Knjiga je proizvod kao i dobar lek. Sto znaci da bez obzira na uložene milione dolara u razvoju, ako ga ne nametnes dobrom lekaru, pacijent nema nikave koristi! To je slucaj i sa knjigom. Sto se tice ljudi koji pisu...ne možeš ih nazivati idiotima i glupacima, ma kakvi bili...jer da i ti koji tragaju za rukopisima...da su ekstra dobri, oni bi stvarali one koji treba da pisu!
S obzirom da je ovde tema Beton, a ja momke postujem, a neke i licno znam, drago mi je da se pocelo sa ekim "drskim" odnosom prema establismentu, ali mislim da se cesto izgube iz ideje sa kojom su poceli.

Edited by smladenovic, 18 May 2007 - 20:45.


#15 dexa pantelejski

dexa pantelejski
  • Members
  • 76 posts

Posted 18 May 2007 - 21:11

QUOTE(smladenovic @ 18 May 2007, 21:43) <{POST_SNAPBACK}>
Dexo problem je u tome sto ti ne kapiras sta sam uopste rekao!?
Knjiga je proizvod kao i dobar lek. Sto znaci da bez obzira na uložene milione dolara u razvoju, ako ga ne nametnes dobrom lekaru, pacijent nema nikave koristi! To je slucaj i sa knjigom. Sto se tice ljudi koji pisu...ne možeš ih nazivati idiotima i glupacima, ma kakvi bili...jer da i ti koji tragaju za rukopisima...da su ekstra dobri, oni bi stvarali one koji treba da pisu!
S obzirom da je ovde tema Beton, a ja momke postujem, a neke i licno znam, drago mi je da se pocelo sa ekim "drskim" odnosom prema establismentu, ali mislim da se cesto izgube iz ideje sa kojom su poceli.


Ma ne kapiraš ti mene...

Ja samo govorim iz iskustva. Jebga, ja bi voleo da je tako kako ti kažeš, pa da imamo gde da opalimo i na kog da upremo prstom kao na uzrok svih problema. Ali sam pročitao na stotine ponuđenih rukopisa svih književnih žanrova i činjenice su neumoljive.

Lično sam u praksi imao prilike da se uverim da većina mladih ljudi koji pišu nemaju blagog pojma (a o starijima i da ne govorim) i da imamo kvantitet ali nemamo kvalitet.

Nema dobrih mladih pisaca. Nema ih dovoljno. To je problem.

I to je, nažalost, naša realnost.

Možeš neko da se namećee koliko hoćee, ako je to što nudi loše, džabe mu.

Opet, ja verujem (i nazovi me romantičnom budalom zbog toga, ako hoćeš) da dobra knjiga uvek pronađe put do čitaoca. A da loša biva zaboravljena ma kolika se propagandna mašinerija vrtela oko nje.

Mislim da je problem u tome što se danas u Srbiji mnogo više priča o stvarima OKO književnosti (ličnost pisca, politika, ideologija, izdavačka kuća, klanovska pripadnost...) nego o KNJIŽEVNOSTI SAMOJ.

Edited by dexa pantelejski, 18 May 2007 - 21:16.