Jump to content


Photo

Novi ruski filmovi


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
32 replies to this topic

#1 Method Man

Method Man
  • Members
  • 890 posts

Posted 01 March 2007 - 10:18

Iz devedesetih izdvojio bih filmove "Brat" i "Brat2". Sada je produkcija mnogo veca ali nazalost ruski filmovi ne stizu u nase bioskope. Pre godinu dana gledao sam veliki ruski hit "Nocna Straza" koji se nekim cudom prikazivao u Takvudu. Film je fenomenalan! Nazalost jos uvek nisam uspeo da dodjem do filma "Deveta ceta" koji svi hvale.







Citam u novinama da je na prvom programu ruske drzavne televizije pocela da se emituje visokobudzetna serija (uradjen je i film) "Opsada Lenjingrada", ali nasi kablovski operateri nemaju u ponudi ruske kanale. mad.gif Imate li vi neki dobar film za preporuku?

#2 Method Man

Method Man
  • Members
  • 890 posts

Posted 01 March 2007 - 10:26

Ruski blokbasteri


Sve najbitnije životne istine su zapisane u pop kulturi. Morate samo da se potrudite da ih nađete.

Ruska tranzicija je specifična po tome što se zbila u ogromnoj zemlji sa neuništivnom birokratijom koja je sprečila znatan ulazak stranog kapitala, naročito u sferama strateških koncesija. Na neki način, ruska tranzicija je izvršena unutar zemlje, unutar kruga ljudi koji su inače vladali tim preduzećima, uz maksimalnu zloupotrebu svih rupa u zakonu. U Jeljcinovo vreme, birokratija ojačana ostacima raznih tajnih službi i mafijom stvara oblik paralelne državne ekonomije sa kojom je Vlada imala neravnopravne odnose. Frustracije ove epohe na najzabavniji način prikazuje izvanredan roman Frederika Forsajta »Ikona«.



Dolazak Putina na vlast čini da država ponovo preuzima vlast nad privatizovanim gigantima, smanjujući moć tajkuna (na ruskom oligarha) i čineći ta preduzeća čudovišno efikasnim. Neki od tajkuna su malo teže podneli gubitak neograničene moći, o tome svedoči sudbina Borisa Berezovskog koji je čak angažovao ruskog reditelja Pavela Lungina da snimi celovečernji igrani film o njegovom usponu nazvan »Tajkun«, prikazan pre par godina i u našim bioskopima.
Ekspanzija Rusije se stoga može porediti i sa japanskom »ekonomijom mehura« iz sredine osamdesetih, kada su Japanci veliki deo svog kapitala uložili u neprofitne delatnosti, poput holivudskih filmskih studija ili umetničkih dela, isključivo radi prestiža. O američkom strahu od japanske »ekonomije mehura« postoji niz filmova među kojima je najupečatljiviji »Umri muški«. Nedavno se pojavio i holivudski film koji strahuje od ruskih tajkuna - »Bornova nadmoć«.

Filmovi su, dakle, progovorili o ruskoj stvarnosti, socijalnim tenzijama i zauzeli su jasne stavove, uključivši se u propagandni rat, kao u najslavnija boljševička vremena kada su prepoznati ideološki potencijali filma.

Ruski naučnofantastični hit »Noćna straža« reditelja Timura Bekmambetova postao je jedan od najvećih hitova u istoriji ruskih bioskopskih blagajni. Zaradivši 15 miliona dolara uspeo je da nadmaši rekord od 14 miliona koji je postavio »Gospodar prstenova-Povratak Kralja«.

Producent filma je ORT Televizija a distributer moskovska kompanija Gemini Films koja je prikazivala film na 300 kopija – učinivši ga najgledanijim ruskim filmom svih vremena.

»Noćna straža« je doživela premijeru 8. jula 2004. godine, zaradivši 3.4 miliona dolara za četiri dana. U drugoj nedelji je imao pad gledanosti od samo 8%. Sa budžetom od oko 4 miliona dolara, »Noćna straža« donosi ogroman profit.

»Noćna straža« je bazirana na seriji romana Segeja Lukjanenka koji se bave stalnom borbom Dobra i Zla i stražama koje vode računa da nijedna strana ne prevagne. Ko-scenarista filma je reditelj Timur Bekmambetov, četrdesettrogodišnji Kazahstanac koji je posle raspada SSSR, radio B-film »Arena« za producenta Rodžera Kormana, na osnovu uspeha svog prvog većeg projekta »Bekstvo iz Avganistana«. Sada Bekmambetov planira da snimi čitavu trilogiju po Lukjanenkovoj prozi.

Bekmambetov je uspeo da snimi film koji se po svim tehničkim kriterijumima može meriti sa ostatkom evropske žanrovske produkcije. Dok mu se u izvesnim elementima može spočitati nenadahnutnost, ne može se osporiti da autor vlada retorikom svih glavnih populističkih filmskih pravaca te da prati Holivud dokle god može, a gde ne može prelazi na azijski ili evropski kolosek.

Ruska publika je sa nestrpljenjem čekala nastavak trilogije nazvan »Dnevna straža«, koji je doživeo premijeru 1. januara 2005. godine. Za to vreme, upravo je Fox otkupio američka prava za »Noćnu stražu« i pitanje je samo bilo da li će distribuirati Bekmambetova ili će odmah snimati rimejk. Fox se ipak odlučio da distribuira Bekmambetova, za internacionalno tržište je bila napravljena posebna, skraćena verzija filma a dijalog listu je pisala Laeta Kalogridis, eminentna scenaristkinja i najbliža saradnica Džejmsa Kamerona. Za to vreme, marketinški budžet »Dnevne straže« je bio tri miliona dolara. Film je razvalio blagajne kako smo mislili, ali što je još važnije, nametnuo je Bekmambetova kao jednog od objektivno najzanimljivijih bioskopskih reditelja današnjice.

Bekmambetov se u međuvremenu vezao za nekoliko projekata u Holivudu, svi su za mejdžor studije, međutim, sudeći po »Dnevnoj straži« i zaista impresivnom rezultatu, čini se da je Bekmambetov napravio svoj Holivud u Rusiji i da ne mora nigde da ide.

Još je neverovatnije to da postoji i veći hit od Bekemambetovljevog – »Deveta četa« Fjodora Bondarčuka koja govori o sovjetskom Alamu, »last stand« bici Devete čete u Avganistanu poslednjih dana ruskog Vijetnama. Bondarčuk dolazi iz čistog advertajzing miljea, i za razliku od Bekmambetova, koji je advertajzing operativac, Bondarčuk je tajkun u tom svetu.

Ako su »Noćna straža« i »Deveta četa« bili filmovi čiji je uspeh prevazišao sva očekivanja, onda to svakako nije desetomilionska ekranizacija serijala romana »Vukodav« Nikolaja Lebedjeva od 10 miliona dolara koja pretenduje da bude ruski »Beovulf«, »Konan« i »Gospodar prstenova« - istovremeno.

Ruski distributeri sada traže hitove domaće proizvodnje. Sve više se okreću mladim ruskim rediteljima komercijalnog opredeljenja i pružaju im priliku da snimaju potencijalne hitove. Sve do ove godine, ruski distributeri su pretežno distribuirali strane filmove. Ove sezone, ruski filmovi postaju ponovo poželjni na repertoaru. Prvi hit nove generacije je film »Anti-Killer II« Igora Končalovskog (Andrejevog sina), koji je doneo 2.7 miliona dolara. To je priča o surovom osvetniku koji se razračunava sa podzemljem i teroristima. Gemini Films je u februaru distribuirao film »72 metra« Vladimira Kotinjenka sa zaradom od 2.6 miliona. Gemini, inače tradicionalni Foxov zastupnik u Rusiji, priprema paletu ruskih premijera i ima još tri potencijalna blokbastera u najavi.

»Noćna straža« je maksimalno iskoristila popularnost Lukjanenkovih knjiga. Dodatna reklama je proizvedena kroz upotrebu agresivne televizijske promocije, koja je kao recept već korišćena u Poljskoj krajem devedesetih.

Za razliku od fenomena poljskih blokbastera koji su koncentrisali sve nacionalne produkcione potencijale u jedan mega-budžetni film godišnje, u produkciji od 15-20 ostvarenja, ruski procvat namerava da isporuči više od 100 filmova ove godine. Poljski koncept blokbastera je propao kada se nekoliko filmova iznenada nije isplatilo. Ruski uspeh je baziran na srednjebudžetnim filmovima smeštenim između 2,5 i 5 miliona dolara. Takvom politikom Rusi vrlo lako mogu uspostaviti konkurentnu filmsku industriju koja bi mogla ozbiljno konkurisati na mnogim tržištima.

Blokbaster mentalitet novih ruskih filmova pokazuje svu snagu ruske države koja nastupa bez kompleksa. Isto važi i za filmove koji su na svom trenu porazili Holivuda a sada planiraju da ga ugroze i na gostovanju.

Dimitrije Vojnov
_________________

#3 ToniAdams

ToniAdams
  • Members
  • 1,311 posts

Posted 01 March 2007 - 13:51

QUOTE(Method Man @ 1 Mar 2007, 10:26)
Blokbaster mentalitet novih ruskih filmova pokazuje svu snagu ruske države koja nastupa bez kompleksa. Isto važi i za filmove koji su na svom trenu porazili Holivuda a sada planiraju da ga ugroze i na gostovanju.

Dimitrije Vojnov
_________________

odsecite mu glavu!

#4 Joe D

Joe D
  • Members
  • 2,529 posts

Posted 01 March 2007 - 14:15

IMHO, ti filmovi da su holivudske produkcije niko ne bi ni obracao narocitu paznju na njih. Dobra produkcija, tanko sve ostalo.

A gospodin Zoki je trebalo da se drzi jedenja maltera sa zidova, bolje mu ide nego iskazivanje stavova.

#5 Kum_Spasoje

Kum_Spasoje
  • Members
  • 164 posts

Posted 01 March 2007 - 14:21

QUOTE(ToniAdams @ 1 Mar 2007, 13:51)
odsecite mu glavu!

kako kad nema vrat?

#6 autsajder

autsajder
  • Members
  • 3,607 posts

Posted 01 March 2007 - 16:25

QUOTE(Method Man @ 1 Mar 2007, 10:18)
Iz devedesetih izdvojio bih filmove "Brat" i "Brat2". Sada je produkcija mnogo veca ali nazalost ruski filmovi ne stizu u nase bioskope. Pre godinu dana gledao sam veliki ruski hit "Nocna Straza" koji se nekim cudom prikazivao u Takvudu. Film je fenomenalan!

Imate li vi neki dobar film za preporuku?


Peregon



Ovo je jedini noviji ruski film koji sam skoro gledao. Okvirno je to malo opuštenija priča o značaju američke vojne pomoći Sovjetima tokom Drugog svjetskog rata i ne uklapa se baš u predstavljeno shvatanje da Rusija danas ispaljuje na SAD filmove, kad već ne može rakete sa nuklearnim bojevim glavama.. Ne znam da li je u Rusiji imao status blokbastera, ali ovo nije nikakav konkurent Holivudu i nema šanse na njegovom terenu.

Hvala na preporuci za Noćnu stražu. Dugo mjerkam taj naslov u videoteci, ali nikako da dođe na red. Nisam uopšte znao da je u pitanju SF. (Posljednji "crveni" SF mi je bio Solaris od Tarkovskog i smorio je neopisivo, no vidjećemo..)

#7 Leonina

Leonina
  • Members
  • 4,471 posts

Posted 01 March 2007 - 20:27

A kad odgledas Nocnu, predji i na dnevnu strazu.
Meni se jako dopalo.
Istina ja nisam neki filmofil, ali mislim da su ok. smile.gif

edit: danas sam posvadjana sa tastaturom... dry.gif

Edited by Leonina, 01 March 2007 - 20:31.


#8 Joshua

Joshua
  • Members
  • 736 posts

Posted 01 March 2007 - 23:46

QUOTE(Joe D @ 1 Mar 2007, 14:15)
IMHO, ti filmovi da su holivudske produkcije niko ne bi ni obracao narocitu paznju na njih. Dobra produkcija, tanko sve ostalo.

A gospodin Zoki je trebalo da se drzi jedenja maltera sa zidova, bolje mu ide nego iskazivanje stavova.


Amen to that!

A sto se preporuke novijih filmova tice- Svolochi, imho.

edit: i Voditel dlya Very je lep.

Edited by Joshua, 01 March 2007 - 23:49.


#9 kobni zelaya

kobni zelaya
  • Members
  • 925 posts

Posted 02 March 2007 - 00:41

Bez obzira što u Rusiji postoji tendencija štancovanja blockbustera i njihova gledanost, rekao bih da se ruski film nalazi u istoj vrsti krize kao i naš, malo je dobrog scenarija, forsira se neka lažna angažovanost i sl. Naravno radi se o daleko većoj kinematografiji nego što je naša, pa zato ima i dobrih filmova. Ali malo, za Rusiju generalno.

Pre par godina ,baš negde u vreme kada se i dobro poznato Vozvrascheniye prikazivalo u bioskopima, bio je aktuelan triler pod nazivom Bumer. Veliki hit, pune sale, onako korektan film, što se mene tiče. Na tv-u su stalno bile rasprave na šta bi trebalo novi ruski film da liči - Bumer ili Povratak. Čini mi se da se više ide u pravcu Bumera i sl.

Ja bih mogao da preporučim film "Okraina", koji je, doduše star sedam godina, ali jako, jako duhovit.

QUOTE(autsajder @ 1 Mar 2007, 17:25)
(Posljednji "crveni" SF mi je bio Solaris od Tarkovskog i smorio je neopisivo, no vidjećemo..)


Naravno, lepo je kada čovek iskreno iskazuje svoje mišljenje, ali dobro bi bilo da ono sadrži u sebi neki smisao, neku težinu, naročito kada se priča o filmovima koji predstavljaju nesumnjivu kulturnu dragocenost. Reći za Solaris da je "crveni SF" je izjava dostojna nekakvog simpatičnog kanadskog poljoprivrednika, po vrelom danu, kada ga udari sunce u glavu.

#10 autsajder

autsajder
  • Members
  • 3,607 posts

Posted 02 March 2007 - 11:04

QUOTE(kobni zelaya @ 2 Mar 2007, 00:41)
Naravno, lepo je kada čovek iskreno iskazuje svoje mišljenje, ali dobro bi bilo da ono sadrži u sebi neki smisao, neku težinu, naročito kada se priča o filmovima koji predstavljaju nesumnjivu kulturnu dragocenost. Reći za Solaris da je "crveni SF" je izjava dostojna nekakvog simpatičnog kanadskog poljoprivrednika, po vrelom danu, kada ga udari sunce u glavu.

happy.gif

Pozdravljam iskrenost i visprenost, ali

rečeno je "crveni" SF, u smislu opisivanja geografske pripadnosti filma Solaris tadašnjem Sovjetskom Savezu, odnosno Noćne straže Rusiji, a ne "crveni SF", što bi filmu, ili žanru, pripisalo ideološko određenje - značajna je razlika. I nisam mislio na Solaris kao takav, jer mi je Lemov roman veoma drag, nego na ekranizaciju koju je uradio Tarkovski. Bestežinski besmisleno rečeno - meni je film bio dosadan, predugačak, prespor.. Sa knjigom sam komunicirao sjajno, sa filmom nikako.

#11 Joe D

Joe D
  • Members
  • 2,529 posts

Posted 02 March 2007 - 12:13

QUOTE(kobni zelaya @ 2 Mar 2007, 00:41)
Pre par godina ,baš negde u vreme kada se i dobro poznato Vozvrascheniye prikazivalo u bioskopima, bio je aktuelan triler pod nazivom Bumer. Veliki hit, pune sale, onako korektan film, što se mene tiče. Na tv-u su stalno bile rasprave na šta bi trebalo novi ruski film da liči - Bumer ili Povratak. Čini mi se da se više ide u pravcu Bumera i sl.

Rec bumer je inace ekvivalent nasem zargonizmu 'bembara'. Film nisam gledao, ali prva pomisao mi je bila neka jurnjava kolima a la 'Fast & the furious'. Mozda gresim?

#12 iorel

iorel
  • Members
  • 1,101 posts

Posted 02 March 2007 - 13:51

Preporucujem pomenuti Vozvrashcheniye (2003)

Edited by iorel, 02 March 2007 - 13:52.


#13 ledolomac9

ledolomac9
  • Members
  • 1,294 posts

Posted 02 March 2007 - 16:00

Ostrov (Ostrvo) - Pavel Lungin
http://www.imdb.com/title/tt0851577/

Vozvrashcheniye (Povratak) - Andrej Zvjaginstjev
http://www.imdb.com/title/tt0376968/

Opsada Lenjingrada ide na prvom kanalu ruske televizije koga mogu gledati pretplatici PTT KDS-a.

#14 kobni zelaya

kobni zelaya
  • Members
  • 925 posts

Posted 02 March 2007 - 16:34

QUOTE(Joe D @ 2 Mar 2007, 13:13)
Rec bumer je inace ekvivalent nasem zargonizmu 'bembara'. Film nisam gledao, ali prva pomisao mi je bila neka jurnjava kolima a la 'Fast & the furious'. Mozda gresim?



Film jeste jurnjava kolima, s pucnjavom. Postoji određeni "noir" šmek, u smislu da se ide s "crnjeg na gore". Junaci su "novie russkie", prilično ubedljivo predstavljeni, što i jeste glavni kvalitet filma.

@ autsajder

Kad kažem kulturna dragocenost, ja i mislim na film Tarkovskog, koji je mnogo više od "ekranizacije romana" (generalno ima mnogo širi tematski okvir nego roman i ono što je u filmu SF dolazi iz romana, a Tarkovski čak nije ni imao nameru da pravi SF.). Reći za ovaj film da je "smorio", je isto što i reći za Da Vinčijevu Mona Lizu da je bezveze, zato što je loša riba. Nepotrebna informacija koja govori mnogo više o tebi nego o filmu.
Ja, npr., ne volim da idem u operu, ali ne bih rekao da je to bilo kome bitno.

#15 autsajder

autsajder
  • Members
  • 3,607 posts

Posted 02 March 2007 - 18:07

QUOTE(kobni zelaya @ 2 Mar 2007, 16:34)
Reći za ovaj film da je "smorio", je isto što i reći za Da Vinčijevu Mona Lizu da je bezveze, zato što je loša riba.

Njet.

"Ispravno" poređenje u ovom slučaju bi bilo da je Solaris smorio kao što je Mona Liza bezveze i tačka. Ne smeta mi što kod Tarkovskog u ovom filmu nema spektakularnih specijalnih efekata (kao što je nekom možda Mona Liza "loša riba"), nego mi je njegov Solaris jednostavno dosadan (je l` prihvatljivije nego "smoran"?). Za razliku od knjige, nije me dirnuo, uzbudio, zamislio, ništa. Ako T. nije htio da pravi SF, zašto je za osnovu svoje priče uzeo jedno od najupečatljivijih djela ovog literarnog žanra??

Što se tiče tog radateljevog "širenja tematskog okvira", prokomentarisaće lično gospon Lem:

"I have serious reservations regarding his film adaptation. Firstly, I would like to see the planet Solaris. Secondly, during one of our arguments I told Tarkovsky that he never made "Solaris" - but "Crime and Punishment" instead. From this film we gather that this horrible Kelvin-guy lead poor Harey to suicide and later had some remorse about it - while the latter was strengthened by her reappearance in strange and incomprehensible circumstances.What was just awful, was the introduction of Kelvin's parents and an aunt. But his mother was the worst, since this was the Russian mat', i.e. Rodina - the Mother Earth. This really angered me a lot.

At that point we were like two horses dragging the same cart in different directions. Peoples' lives, that we get to know at the station, are no existentialist anecdotes, but grand questions concerning the place of humans in the Cosmos! My Kelvin decides to stay at the planet without any hope, while Tarkovsky created a vision with some island and a hut. I am quite irritated by this image...

I cannot stand the "emotional gravy" in which Tarkovsky submerged my heroes, not to mention the fact that he entirely removed the scientific landscape of the planet and replaced it by a number of eccentricities."
(odavde)

Stanislave, pretjerano sss........si u pravu.

QUOTE
Nepotrebna informacija koja govori mnogo više o tebi nego o filmu.
Ja, npr., ne volim da idem u operu, ali ne bih rekao da je to bilo kome bitno.

pa ni sam forum nije uopšte baš naročito bitan