Jump to content


Photo

Elektronska naplata putarine


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
9 replies to this topic

#1 meric

meric
  • Members
  • 60 posts

Posted 26 February 2007 - 01:44

Ja sam danas prolazio autoputem Beograd - Batrovci, gde je instalirana ta nova oprema, i privukle su me prazne trake na kojima se putarina placa preko e-taga, nasuprot ovim mojim gde se cekao red...

Raspitao sam se u AMSS-u na granici i kazu ovako - 3.500 za uredjaj, dopuna za sada po sistemu pre-paida kesom kod njih ili na naplatnim rampama, ali se u skorije vreme planiraju neki popusti od 10-15% (uplatis 1.000, a dobijes 1.100 na racunu), placanje preko mob, interneta i slicno. Svakih 5 godina se dobija novi tag kao zamena za stari, besplatno.

Medjutim, rece covek da se ljudi puno zale kako to uopste ne radi, da nece da otvori rampu i prosto da ima mnogo problema. Savetovao mi je da ne kupim, pa i nisam - a kada vam to prodavac prica, znaci da je siguran da cu se vratiti nezadovoljan.

Ima li neko iskustva sa ovim sistemom?

#2 Tresko

Tresko
  • Members
  • 7,316 posts

Posted 26 February 2007 - 07:35

Imam iskustva u Italiji. Zove se Telepass, i funkcionise. Aparat(TAG) je besplatan, i nema prepaid funkcionisanja, vec je vezan za kreditnu karticu, i na istu ti zaduzuju iznos putarine, koji napravis u toku meseca. Inace, i ovde se desava da se rampa ne otvori. Znam ljude koji su po par puta odvalili rampu biggrin.gif autom(sreca da su plasticne).

U Sloveniji (ABC) isto lepo funkcionise, samo sto je kod njih do skoro funkcionisao iskljucivo kao prepaid, a odskoro ga vezuju i na kred. karticu.

Dok se to uhoda malo, ici ce bolje i u Srbiji.

#3 ljtruba

ljtruba
  • Members
  • 104 posts

Posted 26 February 2007 - 10:35

Da li se samo u Srvbiji tag naplacuje?

#4 007

007
  • Members
  • 547 posts

Posted 26 February 2007 - 12:09

Dobro je sto se ovaj sistem pojavljuje i kod nas.. Mislim da ce to da skrati cekanje i pravljenje redova.. Ali, dok profunkcionise.. pfu..

#5 Anadion

Anadion
  • Members
  • 481 posts

Posted 26 February 2007 - 21:11

Kada vec uvode te novine, mogli bi i malo da modernizuju rampe, posto trenutne izgledaju sablasno. Osim nekog sitnog sminkanja, na njima nije radjeno nista ozbiljnije od kada su prvi put i postavljene...

#6 meric

meric
  • Members
  • 60 posts

Posted 26 February 2007 - 21:45

QUOTE(Anadion @ 26 Feb 2007, 21:11)
Kada vec uvode te novine, mogli bi i malo da modernizuju rampe, posto trenutne izgledaju sablasno. Osim nekog sitnog sminkanja, na njima nije radjeno nista ozbiljnije od kada su prvi put i postavljene...

BG-ZG je skroz obnovljen - kucice, rampe i cela konstrukcija je nova, na svakom izlazu. Svetlosna signalizacija je stvarno odlicna, a tu su i velike displej table koje korisniku autoputa prikazuju iznos koji treba da plati i deonicu koju je presao. Takodje, nove rampe imaju i skenere koje prepoznaju broj registarske tablice i stampaju ga na kartici (i prikazuju na displeju).

Kazu da ce BG-Horgos biti gotov do leta, a BG-NI-LE do kraja godine. Tada ce i tamo moci da se koristi ova elektronska putarina.

#7 Anadion

Anadion
  • Members
  • 481 posts

Posted 26 February 2007 - 23:09

QUOTE(meric @ 26 Feb 2007, 21:45)
BG-ZG je skroz obnovljen - kucice, rampe i cela konstrukcija je nova, na svakom izlazu. Svetlosna signalizacija je stvarno odlicna, a tu su i velike displej table koje korisniku autoputa prikazuju iznos koji treba da plati i deonicu koju je presao. Takodje, nove rampe imaju i skenere koje prepoznaju broj registarske tablice i stampaju ga na kartici (i prikazuju na displeju).

Kazu da ce BG-Horgos biti gotov do leta, a BG-NI-LE do kraja godine. Tada ce i tamo moci da se koristi ova elektronska putarina.


Tacno je da su rampe doradjivane, ali i takve izgledaju jedno 20X gore od svih onih koje se mogu videti napr. u Hrvatskoj ili Sloveniji.

Inace, malo mi je smesno kako se ovi nasi toliko busaju u par desetina kilometara autoputa, koji je inace ocajno uradjen. Sa druge strane, napr. Koper - Ljubljana je ravan kao avionska pista, a obelezen kao bozicna jelka.

#8 meric

meric
  • Members
  • 60 posts

Posted 27 February 2007 - 00:50

QUOTE(Anadion @ 26 Feb 2007, 23:09)
Tacno je da su rampe doradjivane, ali i takve izgledaju jedno 20X gore od svih onih koje se mogu videti napr. u Hrvatskoj ili Sloveniji.

Inace, malo mi je smesno kako se ovi nasi toliko busaju u par desetina kilometara autoputa, koji je inace ocajno uradjen. Sa druge strane, napr. Koper - Ljubljana je ravan kao avionska pista, a obelezen kao bozicna jelka.

Hrvatske izgledaju prilicno originalno sa onim zutim elementima i jesu zanimljivije od nasih - ali kvalitet izrade svega toga i signalizacija je na istom, standardnom, nivou. Jedino ove kod nas zaista jesu pomalo "bezlicne" - ljudi se ocigledno nisu potrudili ili setili da daju neki poseban pecat zemlji na ovaj nacin.

A sto se tice tih par kilometara, ne mogu se vise sloziti sa ovime sto je receno. Jedina dobra deonica autoputa u Srbiji je na autoputu NS-BG, u pravcu Beograda, prvih nekoliko kilometara od mosta kod Beske. Taj deo je obnovljen proslog leta i stvarno je vrhunski uradjen. Nazalost, sve ostalo je daleko ispod potrebnih standarda.

#9 Larko

Larko
  • Banned
  • 6,536 posts

Posted 27 February 2007 - 01:27

najjace je to reseno u zemlji grckih seljaka na brdovitom privesku balkana. svaka deonica kosta po 2 jura, bilo da se radi o 100 km avionske piste ili 25 km magistralnog puta. tih 2 jura naplacuje brkata baba. tako se verovatno smanjuje nezaposlenost medju babama koje znaju da racunaju samo do 2.

#10 Tresko

Tresko
  • Members
  • 7,316 posts

Posted 27 February 2007 - 01:46

QUOTE(Anadion @ 26 Feb 2007, 23:09)
Tacno je da su rampe doradjivane, ali i takve izgledaju jedno 20X gore od svih onih koje se mogu videti napr. u Hrvatskoj ili Sloveniji.

Inace, malo mi je smesno kako se ovi nasi toliko busaju u par desetina kilometara autoputa, koji je inace ocajno uradjen. Sa druge strane, napr. Koper - Ljubljana je ravan kao avionska pista, a obelezen kao bozicna jelka.

Potpuna zamena naplatnih kućica, rampi, i kompletne elektronike je doradjivanje?
Koper-Ljubljana ima 80 kilometara, i napravljen je pre par godina. Beogad-Šid ima preko 100 km i napravljen je pre 30 godina, od kad nije u njega uložen jedan dinar.