QUOTE(kobni zelaya @ 22 Mar 2007, 16:14)
@ultimatebg
Nemam ništa protiv tvog mišljenja, koliko god se razlikovalo od mog. Imam pasoš. Bio sam u inostranstvu. Štaviše, i sada sam tamo. Gledao sam tamo neke predstave, među kojima su i bili neki (uhh) relevantni svetski mjuzikli. Mada i bez svega toga bih mogao da zaključim to što sam zaključio. Zagrebačku predstavu nisam gledao. Jel bi trebalo? Nije mi jasno ovo o produkcionom modelu. Da li si htela da kažeš da beogradska predstava ima skromniji budžet od drugih, pa je zato slabija, ili da je ovo originalni srpski produkcioni model komercijalnog pozorišta za državne pare? Znam ko je Mojca Horvat. Međutim, da li sam uopšte pomenuo koreografiju? A da sam hteo, teško da bi me u tome sprečilo to što znam ko je Mojca Horvat. Šta je ulični dens? Na kojoj ulici si ti to videla?
Sva ova pitanja mogu biti i retorička. Samo jednu stvar nikako ne znam. Ko je Ivana Knežević? Poslušam tvoj savet, odem na google i evo na šta naletim.
http://www.missworld...ographyID=92212 Jel moguće da je to ona? Nisam je video u predstavi, a svakako da bih je primetio.
ivana knezevic je glumica pozorista na terazijama.
diplomirala kod mirjane karanovic.
glumice.
ne znam koju si podelu gledao, uglavnom igra Velmu u podeli sa Slobodom Micalovic.
ne moze se prepoznati jer sminka i vlasuljarski radovi prave magiju.
u cikagu ona peva, igra i glumi i ima (kao sto je i relevantna kritika istakla) najpotpuniju ulogu - mozda je i kljuc zasto bas ta podela ucestvuje u takmicarskom programu i otvara sterijino pozorje.
to je prva predstava ovog pozorista koja posle gotovo 15 godina ucestvuje na sterijinom pozorju.
prethodna, lukrecija iliti zdero, osvojila je rekordnih 9 sterijinih nagrada u istoriji ovog festivala.
ovo pisem jer je to pokazatelj da se kulturna politika ovog pozorista itekako promenila.
a sada o produkciji.
ovde mislim na produkciju pozorisne predstave u pravom smislu te reci (o tome se na FDU uci cetiri godine, rade se prakticni radovi, odlazi se u inostranstvo na praksu, ucestvuje se na theatre&stage management skolama priznatih evropskih univerziteta) - pozivanjem jednog renomiranog evropskog koreografa (cija je btw koreografija vesto ukradena, jedan njen deo - numera ROKSI HART sa momcima, na ovogodisnojh evroviziji - pa je koreograf bez blama primio nagradu) da radi uz reditelja najvazniji postupak u jednom ogromnom projektu kakav je mjuzikl.
jos vaznija stvar je sto pozoriste na terazijama jedino raspisuje audicije za svoje uloge i u tome prednjaci u produkcionom modelu u odnosu na druga pozorista.
pare nisu drzavne vec gradske (u beogradu sva pozorista osim narodnog su na teretu grada - sto je odlicno; narodno je na teretu republike)
koreografiju sam ja NAMERNO pomenuo - jer se opaska "estradno" moze odnositi samo na to - sa ovom predstavom pozoriste raskida sa folklornim i kud koreografijama iz proslosti
street dance je nekad bio i breakdance. danas je to puno toga.
posebnost beogradskog cikaga lezi najpre u jedinstvenom umetnickom postupku - pored koreografije i rezije tu su svedena a veoma moderna scenografija marije kalabic i kostimi lane cvijanovic.
osoba iz senke je marija stojanovic - dramaturg koja je prevela i prepevala mjuzikl.
malo sam istrazivao - od premijere (19.10) do danas predstava je izvedena 32 puta i videlo ju je vise od 15.000 ljudi sa placenim ulaznicama.
Pozorisni BLOCKBUSTER?
U Srbiji?
Ocigledno moguce!
Ali i to je stvar produkcije!