Carina:
Srbija 20%
Hrvatska 20%
PDV:
Srbija 18%
Hrvatska 22%
Primer
Reno Clio 3 Authentique 1.2 16V/3v
Hrvatska: 11,734eur ( 86400 kuna )
izvor: http://www.renault.h...ator/index.html
Srbija:12.025eur.
Izvor: hitauto
Molim nekoga ko je blize upoznat sa ovom problematikom da mi objasni zasto je auto u zemlji sa nizom stopom PDV-a SKUPLJI???
Zasto su novi automobili kod nas skupi?
Started by
dejannis
, Dec 26 2006 11:22
10 replies to this topic
#1
Posted 26 December 2006 - 11:22
#2
Posted 26 December 2006 - 11:32
QUOTE(dejannis @ 26 Dec 2006, 12:22)
Molim nekoga ko je blize upoznat sa ovom problematikom da mi objasni zasto je auto u zemlji sa nizom stopom PDV-a SKUPLJI???
Nisam bas blisko upoznat, ali znam jedno: svi zive od razlike u ceni
Bez zajebancije, moguce je da u Hrvatsku automobili dolaze drugim putem, a najverovatnije je da je mito koji mora da se plati "nadleznim organima" nizi u Hrvatskoj nego u Srbiji. Mito je stvar koju nisi uracunao, a sigurno postoji , to mogu da ti garantujem.
#3
Posted 26 December 2006 - 11:56
"Zajam za Srbiju"???
#4
Posted 26 December 2006 - 13:02
distributer se vise 'ugradjuje'.
moze mu se, zbog slabije konkurencije, manjeg trzista.
nista cudno, logicno stavise...
moze mu se, zbog slabije konkurencije, manjeg trzista.
nista cudno, logicno stavise...
#5
Posted 26 December 2006 - 14:42
QUOTE(dejannis @ 26 Dec 2006, 11:22)
Carina:
Srbija 20%
Hrvatska 20%
PDV:
Srbija 18%
Hrvatska 22%
Primer
Reno Clio 3 Authentique 1.2 16V/3v
Hrvatska: 11,734eur ( 86400 kuna )
izvor: http://www.renault.h...ator/index.html
Srbija:12.025eur.
Izvor: hitauto
Molim nekoga ko je blize upoznat sa ovom problematikom da mi objasni zasto je auto u zemlji sa nizom stopom PDV-a SKUPLJI???
Srbija 20%
Hrvatska 20%
PDV:
Srbija 18%
Hrvatska 22%
Primer
Reno Clio 3 Authentique 1.2 16V/3v
Hrvatska: 11,734eur ( 86400 kuna )
izvor: http://www.renault.h...ator/index.html
Srbija:12.025eur.
Izvor: hitauto
Molim nekoga ko je blize upoznat sa ovom problematikom da mi objasni zasto je auto u zemlji sa nizom stopom PDV-a SKUPLJI???
Mozda ima neke veze sa tim da je 'Reno SCG' pod 'Renoom HR' pa dolazi do nerealnog zidanja cene? Znaci lanac je: Reno SVET => Reno HR => Reno SCG => Hitauto (ili neki drugi diler). Mada, moje misljenje je da se nasi dileri, zbog manjeg prometa, ugradjuju vise u osnovnu cenu nego dileri u HR. Naravno, moguce je i da nisam u pravu, te bih voleo da cujem neko drugo objasnjenje.
#6
Posted 26 December 2006 - 14:50
A otkud ti to da je u Hrvatskoj carina 20% ? Nisam 100% siguran, ali mislim da nema carine na automobile made in EU.
#7
Posted 26 December 2006 - 15:31
QUOTE(dejannis @ 26 Dec 2006, 11:22)
Molim nekoga ko je blize upoznat sa ovom problematikom da mi objasni zasto je auto u zemlji sa nizom stopom PDV-a SKUPLJI???
Па завера, матер им курвинску, шта друго?
Иначе, ако су твоји подаци тачни, с плаћеном царином и ПДВ-ом, тај "Клио" кошта 150 € мање у Србији него у Хрватској.
Edited by Hella, 26 December 2006 - 23:33.
#8
Posted 04 January 2007 - 00:21
Mislim da tvoj podatak o carinskoj stopi u Hrvatskoj nije tacan.
Evo sta sam isgooglao:
Početkom 2002. na snagu je stupio privremeni režim Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Hrvatske i Europske unije. Time je uspostavljen novi odnos na domaćem tržištu automobila. Ukinute su carine na nova vozila proizvedena u EU, dok je na ostala vozila proizvedena izvan EU carinska stopa 8,7 posto. Međutim, na uvoz rabljenih automobila carinska stopa iznosi 7,2 posto za zemlje EU i EFTA-e, a na rabljene automobile proizvedene u zemljama s kojima Hrvatska nema sklopljen sporazum, carinska stopa iznosi 12 posto. Također se predviđa daljnje smanjenje carina na rabljena vozila proizvedena u EU i CEFTA, naime, predviđena je carinska stopa od 3,6 posto (prije - 7,2 posto).
Ukoliko je ovo tacno, doticni klio bi u Hrvatskoj trebao biti mnogo jeftiniji, ili se mozda njihovi distributeri mnogo vise ugradjuju.
Evo sta sam isgooglao:
Početkom 2002. na snagu je stupio privremeni režim Sporazuma o stabilizaciji i pridruživanju između Hrvatske i Europske unije. Time je uspostavljen novi odnos na domaćem tržištu automobila. Ukinute su carine na nova vozila proizvedena u EU, dok je na ostala vozila proizvedena izvan EU carinska stopa 8,7 posto. Međutim, na uvoz rabljenih automobila carinska stopa iznosi 7,2 posto za zemlje EU i EFTA-e, a na rabljene automobile proizvedene u zemljama s kojima Hrvatska nema sklopljen sporazum, carinska stopa iznosi 12 posto. Također se predviđa daljnje smanjenje carina na rabljena vozila proizvedena u EU i CEFTA, naime, predviđena je carinska stopa od 3,6 posto (prije - 7,2 posto).
Ukoliko je ovo tacno, doticni klio bi u Hrvatskoj trebao biti mnogo jeftiniji, ili se mozda njihovi distributeri mnogo vise ugradjuju.
#9
Posted 04 January 2007 - 00:50
Ko može da garantuje da je nabavna cena (cena na koju se obračunavaju carina i porez) istog vozila ista za sve zemlje sveta? Mišljenja sam da proizvođači imaju različite cene za zone A, B, C itd.
#10
Posted 05 January 2007 - 10:17
QUOTE(dejannis @ 26 Dec 2006, 11:22)
Carina:
Srbija 20%
Hrvatska 20%
PDV:
Srbija 18%
Hrvatska 22%
Primer
Reno Clio 3 Authentique 1.2 16V/3v
Hrvatska: 11,734eur ( 86400 kuna )
izvor: http://www.renault.h...ator/index.html
Srbija:12.025eur.
Izvor: hitauto
Molim nekoga ko je blize upoznat sa ovom problematikom da mi objasni zasto je auto u zemlji sa nizom stopom PDV-a SKUPLJI???
Srbija 20%
Hrvatska 20%
PDV:
Srbija 18%
Hrvatska 22%
Primer
Reno Clio 3 Authentique 1.2 16V/3v
Hrvatska: 11,734eur ( 86400 kuna )
izvor: http://www.renault.h...ator/index.html
Srbija:12.025eur.
Izvor: hitauto
Molim nekoga ko je blize upoznat sa ovom problematikom da mi objasni zasto je auto u zemlji sa nizom stopom PDV-a SKUPLJI???
Distributer Renoa u Srbiji je alaviji na pare, pa se vise ugradjuje.
#11
Posted 05 January 2007 - 16:14
U Hrvatskoj nema carina na automobile proizvedene u EU, ali postoji dosta parena trošarina, pogotovo za jače aute.