Ovo je doduse sa salona automobila u Detroitu ali Kinezi su i tamo bili. Evo sta je izlozila firma Changfeng.
Posle proslogodisnjeg pojavljivanja firme Geely na salonu u Detroitu, evo ove godine jos jedne kineske kompanije na tom salonu. Rec je o Changfengu, marki koja je u vecinskom vlasnistvu kineske vlade a deo vlasnistva ima i japanski Mitsubishi. Ipak Changfeng jos nece prodavati svoje automobile u SAD-u, vec je na salonu prisutan kako bi ostvario kontakte sa mogucim partnerima. Na salonu izlaze nekoliko zanimljivih modela, a najvise ocekuje od SUV modela Liebao CS6 cija prodaja u Kini pocinje tokom ove godine a u SAD-u verovatno tek u drugoj polovini 2008. Liebao CS6 naravno ima integralni pogon, opremljen je 4-cilindricnim dizel motorom zapremine 2501 ccm, dimenzije mu iznose DxSxV : 4982mm x 1865mm x 1890mm a tezina praznog vozila je 1800 kg. Na salonu su izlozeni i modeli Liebao CS7, Feibao CT5 i 2 concept cara : Rhombus R6 i UU CT3. Liebao CS7 je manji "terenac" dimenzija : DxSxV : 4210mm x 1730mm x 1700mm, tezine 1435 kg, pokrece ga benzinac od 2 litra zapremine i ima 4WD pogon. Sledeci model, Feibao CT5, je nesto kao SUT ( Sport Utility Truck ) tj. pick up sa 4 vrata, a njega pokrece benzinski V6 motor od 3001 ccm zapremine, tezina iznosi 1800 kg, pogon takodje 4WD a dimenzije DxSxV : 5235mm x 1880mm x 1837mm. Slede 2 koncepta od kojih je UU CT3 vec prikazan prosle godine na salonu u Pekingu. UU CT3 pokrece 1,4 litarski benzinac, pogon je na prednje tockove, auto je dvosed, a dimenzije su sledece : DxSxV 3900mm x 1690mm x 1440mm. I na kraju Rhombus R6 concept sa zanimljivim dizajnom karoserije sa 4 vrata ( obratite paznju gde se nalaze tockovi ), 4-cilindricnim motorom od 1000 ccm, tezinom od 900 kg i dimenzijama : DxSxV 4900mm x 1990mm x 1470mm. Na nasim slikama su redom : Liebao CS6, Liebao CS7, Feibao CT5, UU CT3 i Rhombus R6 concept.
Ostale slike mozete videti na :
http://auto.blog.co....&articleId=1920Osim toga nevezano za salone, evo i podataka koliko je kinesko trziste postalo jako tacnije drugo najvece na planeti.
Kina postala drugo najvece trziste na svetu
Kina je pretekla Japan i postala drugo po velicini trziste, odmah iza jos uvek vodecih SAD, a zahvaljujuci rastu prodaje od 25,1 % u protekloj 2006., uskoro bi mogla postati i broj 1. Tokom poslednjih deset godina u Kini je primetan rekordan rast prodaje koji je privukao i mnoge strane proizvodjace, a najzasluzniji, za navedeni rast, su ekonomski sve snaznija urbana srednja klasa i pojava velikog broja novih modela.
Americki Ford i General Motors su, na primer, znacajno povecali broj svojih prodatih automobila upravo zahvaljujuci potraznji iz Kine. Moglo bi se ispostaviti da se radi o macu sa dve ostrice, jer Kinezi ubrzo krecu sa izvozom svojih modela od kojih su mnogi predstavljeni i u Detroitu.
Ukupne brojke govore da je kinesko trziste ukljucujuci sva prodata vozila u protekloj godini naraslo za 25,1%, odnosno dostignuta je brojka od 7,2 miliona prodatih vozila. U Japanu je, takodje u prosloj godini, prodato 5,7 milijuna, a analiticari predvidjaju kako bi Kina mogla preteci SAD i postati najveće trziste automobila na svetu najranije 2015.