QUOTE(April @ 19 Nov 2006, 12:49)
Mogu u Beogradu neke stvari i brze da se rese:
1. Sistem jednosmernih ulica - kao, npr. u Trstu. Ne mozes u Bg racunati na bulevare sa 6 traka. Ali, da li ste vozili Sarajevskom? Koliko god da su velike guzve, to ipak ide.
2. Sinhronizacija semafora. Dobili su lovu za semafore i sad ih trpaju gde god mogu. Nekad se Ustanickom ili Dimitrija Tucovica vozilo sasvim lepo - sad je to pakao, jer semafori nisu medjusobno uskladjeni.
3. Parkiranje na kolovozu - da li ste znali da Vojvode Stepe ima 4 trake? Niste, jer su u dve obavezno parkirana vozila.
4. Sistem ulaska teretnih i dostavnih vozila u centar - teskim kamionima jeste zabranjen ulaz u grad posle 7 ujutro, ali to ne resava problem. Glavni problem su pikapovi i vozila za snabdevanje koji prave haos u rush hour. Kad kombi opusteno parkira ispred C marketa u Sindjelicevoj i zatvori vise od pola uzane ulice kojom prolaze dve autobuske linije, uvek se pitam gde su ti prezauzeti pubovi...
5. Manje investicije na kriticna mesta: zasto nema nadvoznjaka preko pruge na Sajmu? Kao, Sajam nema para za to? Tu se pet puta dnevno prave kilometarske kolone, ali sam ja izgleda jedini kome to smeta.
6. Sistem izdavanja gradjevinskih dozvola. U jednoj Subotici, na primer, ne mozes izgraditi zgradu sa 20 stanova, ako nemas garazu za 40 vozila ispod zgrade. Fini ljudi...ovde svaka gologuzija moze da napravi soliter, a onda nabijaju automobile na ulicu. Cak i u nekim manjim i tihim ulicama, npr Kralja Bodina na Lekinom brdu, sa gradnjom nekih objekata pravi se i problem parking prostora.
Garantujem da se sve ovo moze uraditi za 3-4 godine. Pricu o metrou ja slusam od kako sam isao u osnovnu(prvi beogradski metro trebao je da bude gotov 1980!), pa bih vise voleo da me sledeca gradska vlada obraduje malo brzim promenama...
U potpunosti se slazem sa tobom, iako se sustinski stvari nece promeniti pre izgradnje mostova, unutrasnjeg prstena i PRAVOG metroa, znacajna poboljsanja su moguca ne u roku od nekoliko godina, vec u roku od nekoliko meseci.
Bez obzira na male kapacitete BG ulica, promenom sada katastrofalnog sistema semafora i pretvaranjem mnogih ulica u jednosmerne za relativno male pare i kratko vreme situacija bi se bitno popravila. Voleo bih da znam da li ti saobracajni inzenjeri (ili ko god je vec zaduzen za regulisanje semafora u gradu) nekada sednu u auto i provozaju se npr. Bulevarom kralja Aleksandra da vide na sta lici najveca, najvaznija i najprometnija ulica u gradu i izmere koliko im je vremena potrebno da stignu do centra. Voleo bih da mi objasne zasto centralni gradski bulevar ima toliko manji znacaj od Kneza Milosa/Takovske ili cak od mnogo manje Beogradske ulice, pa tako moze desiti da Cigancici na semaforu kod Metropola imaju dovoljno vremena ne da obrisu stakla, vec uz malo bolju organizaciju i da na tenane operu ceo auto.
Naravno, bilo kakav sistem nije moguce primeniti u slucaju da, kao sto je to danas, policija ne radi svoj posao i dozvoljava da se duz celog Bulevara (a pogotovo od Liona do Vuka) vozaci parkiraju u desnoj traci oba smera bez ikakvih posledica. Valjda ce biti neke koristi i od novog ustava, pa ce Bg dobiti toliko cekanu komunalnu policiju, a mozda bi najbolje resenje bilo da neka privatna firma (npr. privatizovani Parking servis) dobije posao da naplacuje kazne i odnosi nepropisno parkirana kola (mogao bi neko iz dijaspore da objasni kako to funkcionise kod njih).
Potpuno se slazem i po pitanju parkinga za nove zgrade i stvarno ne mogu da razumem(a mozda i mogu, jer su medju novokomponovanim investitorima nalaze i mnogi iz gradske vlasti) zasto gradska vlada ne donese odluku po kojoj bi svaki novoizgradjeni stan morao da ima garazno mesto, pri cemu je jako bitno da se ono ne moze tretirati (otudjiti) odvojeno od stana (jer trenutno i postojeca garazna mesta gube svrhu jer ih investitori posebno naplacuju, pa ih novi stanari najcesce ne kupuju, sto znaci da njihov auto opet zavrsi na ulici).
Edited by Nikola77, 21 November 2006 - 01:29.