Saobracajni kolaps u Beogradu
#1
Posted 17 November 2006 - 15:03
poprima zastrasujuce razmere, svakodnevno.
Neki gradovi resavaju ovo pitanje rpimenom sistema
par-nepar. Drugi, kao London uvode posebne takse za ulazak u centar grada. Treci grade puteve sto se ubrzo pokazuje
kao nedovoljno (Bec).
Kako resiti ovaj progrem u Beogradu?
Da li decentralizacijom Srbije, tako
da se svi ne guraju u Beogradu?
Da li nametanjem obaveze stranom kapitalu da ulaze
u provinciju?
Da li svesnim odricanjem od upotrebe automobila?
(poslednja opcija, kao i snizenje zivotnog tsndarad
izgleda mi kao najlogicnije resenje. kada bi radili manje
i zaradjivali manje, mozda bi smo mogli da imamo standard iz
70; ih bez po muke.
#2
Posted 17 November 2006 - 15:15
#3
Posted 17 November 2006 - 15:31
skoro niko nije imao erkondisn.
ljudi nisu imali i ziveli za automate za kafu, kao danas u Beogradu.
#4
Posted 17 November 2006 - 16:13
#5
Posted 17 November 2006 - 17:32
(poslednja opcija, kao i snizenje zivotnog tsndarad
izgleda mi kao najlogicnije resenje. kada bi radili manje
i zaradjivali manje, mozda bi smo mogli da imamo standard iz
70; ih bez po muke.
recimo ovako
#6
Posted 17 November 2006 - 18:22
da se napravi fina mreza biciklistickih staza, pa svi zdravije i jeftinije da se vozimo
samo jos da se nadje neko da ulozi pare u to
#7
Posted 17 November 2006 - 18:40
skoro niko nije imao erkondisn.
ljudi nisu imali i ziveli za automate za kafu, kao danas u Beogradu.
Pa ko je u to vreme u Evropi imao erkondisn.Pre 10 godina u Spaniji i Italiji samo su hoteli sa 5 zvezdica imali klimu.
Standard je bio veci bez obzira sto niko nije imao DVD . Takodje gradski prevoz je na to i licio dok se krajem 80tih polako poceo pomerati prema Indijskom modelu.Problem Srbije je sto se sve vrti oko Beograda a nove vlasti samo to pospesuju.Slovenci nemaju taj problem .Oni u Kopru ne pomisljaju da se sele za Ljubljanu.
#8
Posted 17 November 2006 - 19:17
#9
Posted 17 November 2006 - 19:40
Biciklisticke staze, bolji GSP, mozda metro jednog dana...Sve bi to donelo neki napredak, ali na kraju kada se standard jos digne i kada bude vise automobila i para za benzin, postoce nesnosljivo kao i u svim metropolama.
#10
Posted 17 November 2006 - 19:41
pravim vozacima ce se ogaditi, uporni ce se spoticati, a najzagrizeniji ce ustediti na vibratorima.
#11
Posted 17 November 2006 - 19:46
Sinhronizacija semafora i ne samo to. Kompletna revizija sistema kontrole saobracaja -i u smislu policijske kontrole (o kojoj ovde necemo) i u smislu obelezavanja i upravljanja saobracajem.
Na koliko samo mesta postoji mogucnost da se iz iste trake ide pravo ili skrene levo? Bezbroj; i na tim mestima je uvek po pravilu zagusenje. Cak i traka za desno skretanje ne sme biti ni za sta drugo namenjena. Na koliko mesta se krajnja desna traka bulevara koristi za parkiranje - bezbroj - sto znaci da je neupotrebljiva za voznju i automatski suzava tj. smanjuje projektovanin protok ulice. Nisu samo faktori 'sirina saobracajnice' i 'sinhronizovani semafori' presudni u resavanju kolapsa. E da, a kultura voznje... sta tu tek reci... Mogu do sutra ovako da nabrajam; i necu ovako javno da vredjam inzenjere saobracaja, ali imao bih njima SVASTA da kazem.
#12
Posted 17 November 2006 - 19:48
#13
Posted 17 November 2006 - 22:22
Sto se tice GSP-a, stanje je definitivno bolje nego pre nekoliko godina, ali ima dosta propusta. Kada idem u centar grada, maksimalno se trudim da koristim GSP, a ne auto. Medjutim problem kod GSP-a je najvise u trolejbusima i tramvajima. Malo, malo, pa neki zastoji. Uopste ne mozes da se oslonis na red voznje. Cesto se desava da u najvecem spicu, kada se ljudi vracaju sa posla, prodje po nekoliko praznih tramvaja, koji dodju do prve okretnice i tamo stoje po sat-dva.
#14
Posted 17 November 2006 - 23:05
#15
Posted 17 November 2006 - 23:27
Edited by maksas, 17 November 2006 - 23:28.