Jump to content


Photo

Saobracajni kolaps u Beogradu


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
48 replies to this topic

#1 Nastavnik

Nastavnik
  • Sleepers
  • 45 posts

Posted 17 November 2006 - 15:03

Kao sto znamo, saobracajni kolaps u Beogradu
poprima zastrasujuce razmere, svakodnevno.

Neki gradovi resavaju ovo pitanje rpimenom sistema
par-nepar. Drugi, kao London uvode posebne takse za ulazak u centar grada. Treci grade puteve sto se ubrzo pokazuje
kao nedovoljno (Bec).

Kako resiti ovaj progrem u Beogradu?

Da li decentralizacijom Srbije, tako
da se svi ne guraju u Beogradu?
Da li nametanjem obaveze stranom kapitalu da ulaze
u provinciju?
Da li svesnim odricanjem od upotrebe automobila?

(poslednja opcija, kao i snizenje zivotnog tsndarad
izgleda mi kao najlogicnije resenje. kada bi radili manje
i zaradjivali manje, mozda bi smo mogli da imamo standard iz
70; ih bez po muke.

#2 Aion

Aion
  • Members
  • 856 posts

Posted 17 November 2006 - 15:15

Nemas ti pojma kakav je bio standard 70-ih.

#3 Nastavnik

Nastavnik
  • Sleepers
  • 45 posts

Posted 17 November 2006 - 15:31

standard je bio nizi:
skoro niko nije imao erkondisn.
ljudi nisu imali i ziveli za automate za kafu, kao danas u Beogradu.

#4 Aion

Aion
  • Members
  • 856 posts

Posted 17 November 2006 - 16:13

Jeste, ako si hteo dobar eksperso, morao si da skoknes do Trsta...

#5 paculla

paculla
  • Members
  • 4,099 posts

Posted 17 November 2006 - 17:32

QUOTE(Nastavnik @ 17 Nov 2006, 15:03)
Da li svesnim odricanjem od upotrebe automobila?

(poslednja opcija, kao i snizenje zivotnog tsndarad
izgleda mi kao najlogicnije resenje. kada bi radili manje
i zaradjivali manje, mozda bi smo mogli da imamo standard iz
70; ih bez po muke.


recimo ovako ph34r.gif



#6 nickie

nickie
  • Members
  • 6,347 posts

Posted 17 November 2006 - 18:22

QUOTE(Nastavnik @ 17 Nov 2006, 15:03)
Kako resiti ovaj progrem u Beogradu?


da se napravi fina mreza biciklistickih staza, pa svi zdravije i jeftinije da se vozimo smile.gif

samo jos da se nadje neko da ulozi pare u to dry.gif

#7 MAGRIPA65

MAGRIPA65
  • Members
  • 20,706 posts

Posted 17 November 2006 - 18:40

QUOTE(Nastavnik @ 17 Nov 2006, 14:31)
standard je bio nizi:
skoro niko nije imao erkondisn.
ljudi nisu imali i ziveli za automate za kafu, kao danas u Beogradu.


Pa ko je u to vreme u Evropi imao erkondisn.Pre 10 godina u Spaniji i Italiji samo su hoteli sa 5 zvezdica imali klimu.
Standard je bio veci bez obzira sto niko nije imao DVD . Takodje gradski prevoz je na to i licio dok se krajem 80tih polako poceo pomerati prema Indijskom modelu.Problem Srbije je sto se sve vrti oko Beograda a nove vlasti samo to pospesuju.Slovenci nemaju taj problem .Oni u Kopru ne pomisljaju da se sele za Ljubljanu.

#8 cider

cider
  • Members
  • 299 posts

Posted 17 November 2006 - 19:17

mislim da je bogdanović skoro govorio o tome. saobraćaj u beogradu, navodno, može da izdrži još oko 200-300000 vozila (ako se dobro sećam) i rešenje je sinhronizacija semafora, koja će ubrzo uslediti, a za koju, do sada, nije bilo dovoljno sredstava...

#9 Heaviside

Heaviside
  • Members
  • 235 posts

Posted 17 November 2006 - 19:40

Tezak problem.
Biciklisticke staze, bolji GSP, mozda metro jednog dana...Sve bi to donelo neki napredak, ali na kraju kada se standard jos digne i kada bude vise automobila i para za benzin, postoce nesnosljivo kao i u svim metropolama.

#10 Pikoleta

Pikoleta
  • Members
  • 1,012 posts

Posted 17 November 2006 - 19:41

postaviti sto vise lezecih policajaca.

pravim vozacima ce se ogaditi, uporni ce se spoticati, a najzagrizeniji ce ustediti na vibratorima.

#11 kovjanic

kovjanic
  • Members
  • 475 posts

Posted 17 November 2006 - 19:46

QUOTE(cider @ 17 Nov 2006, 19:17)
mislim da je bogdanović skoro govorio o tome. saobraćaj u beogradu, navodno, može da izdrži još oko 200-300000 vozila (ako se dobro sećam) i rešenje je sinhronizacija semafora, koja će ubrzo uslediti, a za koju, do sada, nije bilo dovoljno sredstava...

Sinhronizacija semafora i ne samo to. Kompletna revizija sistema kontrole saobracaja -i u smislu policijske kontrole (o kojoj ovde necemo) i u smislu obelezavanja i upravljanja saobracajem.
Na koliko samo mesta postoji mogucnost da se iz iste trake ide pravo ili skrene levo? Bezbroj; i na tim mestima je uvek po pravilu zagusenje. Cak i traka za desno skretanje ne sme biti ni za sta drugo namenjena. Na koliko mesta se krajnja desna traka bulevara koristi za parkiranje - bezbroj - sto znaci da je neupotrebljiva za voznju i automatski suzava tj. smanjuje projektovanin protok ulice. Nisu samo faktori 'sirina saobracajnice' i 'sinhronizovani semafori' presudni u resavanju kolapsa. E da, a kultura voznje... sta tu tek reci... Mogu do sutra ovako da nabrajam; i necu ovako javno da vredjam inzenjere saobracaja, ali imao bih njima SVASTA da kazem.

#12 Schrodinger

Schrodinger
  • Members
  • 20,418 posts

Posted 17 November 2006 - 19:48

Po kojoj je to logici upotreba automobila merilo standarda?! To je na jednoj strani, a na drugoj je da zapravo nije bitan standard koliko kvalitet zivota, a automobili visestruko negativno uticu na kvalitet zivota (zagadjenje, buka, blokiranje prostora koji bi se mogao korisnije upotrebiti, itd.). Obaska sto je jako sumnjiva pretpostavka da se danas vise radi nego 70-tih; slazem se da se 70-tih, kao i uvek ovde, malo radilo, ali da smo danas vredniji je gledanje stvari kroz ruzicaste dss/g17 naocari.

#13 maksas

maksas
  • Members
  • 1,625 posts

Posted 17 November 2006 - 22:22

U Beogradu, sto se saobracaja tice treba sve popravljati pod hitno. Beogradu je definitivno potreban bolji gradski prevoz, metro, bolja semaforizacija, jos 2-3 mosta, jer su Gazela i pancevacki most preoptereceni, a najvise mu je potrebna saobracajna kultura. Parkiranje, ko gde stigne me izludjuje! mad.gif

Sto se tice GSP-a, stanje je definitivno bolje nego pre nekoliko godina, ali ima dosta propusta. Kada idem u centar grada, maksimalno se trudim da koristim GSP, a ne auto. Medjutim problem kod GSP-a je najvise u trolejbusima i tramvajima. Malo, malo, pa neki zastoji. Uopste ne mozes da se oslonis na red voznje. Cesto se desava da u najvecem spicu, kada se ljudi vracaju sa posla, prodje po nekoliko praznih tramvaja, koji dodju do prve okretnice i tamo stoje po sat-dva. unsure.gif

#14 Heaviside

Heaviside
  • Members
  • 235 posts

Posted 17 November 2006 - 23:05

E ono sto mi nikako nije jasno je zasto je asfalt oko tramvajskih sina u Bgd totalno raspadnut. Te rupe usporavaju saobracaj jer svi uspore da ne bi sjebali svoj auto. Graz u Austriji je poznat po dobro razvijenom tramvajskom saobracaju, i oni stavljaju sloj neke gume ili necega oko sina, pa tek onda asfalt. Ta guma ublazuje oscilacije i asfalt oko sina je isti kao i na drugim mestima. Pouzdano znam da su ljudi iz Bg zaduzeni za GSP bili u Grazu da vide kako su oni to razvili tramvaje i opet nisu stavili taj materijal oko sina. Zasto, o zasto?

#15 maksas

maksas
  • Members
  • 1,625 posts

Posted 17 November 2006 - 23:27

Ta guma je postavljena jedino u Nemanjinoj i deo od zeleznicke stanice do MUP-a kod mostarske petlje. Definitivno je treba svuda postaviti.

Edited by maksas, 17 November 2006 - 23:28.