Jump to content


Photo
- - - - -

Master disaster


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
636 replies to this topic

#571 thermal bug

thermal bug
  • Members
  • 2,388 posts

Posted 28 November 2006 - 20:40

QUOTE(mihic @ 28 Nov 2006, 18:20)
A sto se diplomskog tice, zar ima fakultet na kom je on nesto strasno ozbiljan? Sve zavisi od samog studenta, zar ne?
pa da, to za studente si u pravu. kad su im vec fakulteti dozovlili da se toliko kreativno iskazu, onda je bu iznedrio chak i neke velichine kojima je izrada diplomskog rada trajala 2 noci. sad se pitaju o ozbiljnim stvarima, poshto su velichine, a imaju i kravate. brebre dry.gif

#572 mihic

mihic
  • Members
  • 31 posts

Posted 28 November 2006 - 20:40

QUOTE(kingmaker @ 28 Nov 2006, 20:31)
ali ja ni ne pricam o protestima. pokusavam da se setim gde sam ih pomenula, a da je moglo da ispadne da pordrzavam bas ovakav nacin organizovanja studenata. ne zanimaju me.

a reci mi jednu stvar, ima li protesta u ns?

samo sam te pitala na sta mislis. ne ocekujem da pratis moje pisanje na ovoj temi (posto sam jos ranije populjvala neke govore koje su mediji preneli sa tih protesta), ali sve vreme razgovaras sa mnom kao da sam organizator protesta, ovog i ovakvog. nemam veze sa tim.

samo sam rekla da me uopste ne cudi kakva je sveukupna slika "Reforme" visokog obrazovanja u Srbiji. ne znam sta si mogao da zakljucis iz toga.

Ne, ne, ne, nismo se razumeli. Ne mislim ja da si ti ikako podrzala proteste, samo sam generalno kritikovao takav nacin trazenja svojih prava, bez obzira na razloge. Izvini ako sam ispao agresivan na tvoj racun, nije mi bila namera.
Protesta u Novom Sadu nema, a iskreno cini mi se da novosadski studenti ni ne razmatraju ozbiljno ove zahteve (koji se ticu matera, ne govorim o ostalima). Ali, kako to obicno biva, najloisiji studenti su obicno i najglasniji pa se okruzenju (citaj: Ministarstvu) cini da ce uraditi glasa vredan potez ako sada prekrsi sve principe koje je postavilo.

#573 chandra

chandra
  • Members
  • 2,782 posts

Posted 28 November 2006 - 21:52

2 king:

potpuno si u pravu sto se zalis na kvalitet studija. moj post je bio isprovociran time sto sam malo pre toga video sajt dicnog protesta. problem jeste upravo u tome sta se i kako se radi na fakultetima i kako izgleda nastava. ali tu zaista nema nikakvog pravila. stvari se razlikuju od fakulteta do fakulteta, od grupe do grupe, od profesora do profesora. samo na mojoj katedri postojale su dve grupe. za jednu sam siguran da je medju najboljima na bu, dok je druga medju najgorima.

video sam kako izgleda program studija psihologije u bgd. i ranije sam slusao price o nastavi na ff, ali to je stvarno potpuni uzas... ne znam sta da ti kazem... stvarno mi je zao... sad.gif strasno je tesko boriti se protiv toga.

inace, cak i da zamislis grupu na kojoj je nastava u savrsenom redu, to nije dovoljno. kvalitet studija zavisi i od logistike i od resursa koji su zajednicki za ceo univerzitet. na stvarno dobrom univerzitetu neces nikad naci losu katedru jer ce ostatak univerziteta vuci svaku pojedinu oblast. isto tako na losem univerzitetu, ako se i pojavi smer koji odudara kvalitetom, ostatak ce ga vuci na dole.

2 mihic

sto se tice novog sada situacija je potpuno ista. postoje oblasti koje su zaista veoma dobre i postoje potpuno idiotske. program za moju disciplinu je toliko kretenski napravljen da se to ne da opisati. nisu imali nikoga u ns ko se time bavi, pa su napravili program onako kako im se ucunilo da treba... ko da su biolozi dobili da naprave program za matematiku...

#574 betty

betty
  • Members
  • 1,130 posts

Posted 28 November 2006 - 22:03

QUOTE(kingmaker @ 28 Nov 2006, 20:07)
a bude li izgledao kao master sada i budu li iskazivali takvo postovanje prema studentima, miniracu im zgradu.

iskreno, ja se cudim kako ovi ljudi koji su sada na master studijama to ne urade. betty, jeste li razmisljali o tome? biggrin.gif

Pssst, cuti bre!

Aaa, jebote, pokvari nam akciju?!

(ma ja sam zadovoljna svojim mentorom i to puno izvlaci situaciju za mene.)

#575 Lucy Van Pelt

Lucy Van Pelt
  • Members
  • 442 posts

Posted 28 November 2006 - 23:48

QUOTE(betty @ 28 Nov 2006, 17:18)
Na mom smeru je propisano da mora da se slusa jedan kurs od 6 kredita, jedan izborni metodoloski od 4 kredita (izbor je izmedju dva predmeta, svi prolaze jedan od ta dva), da se ima praksa od 14 kredita i da na rad ode 36. Takodje postoji jedan ekstra izborni predmet koji covek moze da slusa ako hoce, preko vec trazenih ukupnih 60 kredita.

Od toga, ide taj jedan izborni metodoloski kurs, i mentor se sastaje s nama tu i tamo oko teze (sa mnom poprilicno jer je zagrejan za temu, nisam sigurna koliko za ostale). Kurs od 6 kredita je pomeren za drugi semestar, sto je steta, jer bi nam mnogo vise znacio dok planiramo kako da prikupimo podatke za istrazivanje. Preostala dva izborna idu u drugom semestru (sto je bio plan za jedan). Za praksu nam je mentor rekao da je toliko vec vremena proslo uludo, da moze da nam da da nesto radimo ako zelimo, ali ako ne zelimo da ce nam samo napisati da smo imali praksu i gotovo.

Koliko je meni poznato, na drugim smerovima ne idu kursevi uopste.

A na faksu je potpuni haos otkako je "okupiran". Mislim... uh, ma bolje da ne pisem nista.


Tsk, tsk... Dakle smuti pa prospi. Ali dobro, bar ste krenuli.
Ne znam koko se u ovako nenormalnim uslovima održava entuzijazam. Mi se već tri meseca vucaramo od jednog do drugog zaposlenog i pokušavamo da dobijemo neku informaciju. Tri meseca mi neko govori da dođem za dan dva ph34r.gif
Vidim i FON i Veterinarski ru skoro raspisali, verovatno i oni idu od februara. Nama je je to kao trebalo da bude usluga, da ne budu istumbani kursevi. Sad kažu da možda neće ništa ni da organizuju. huh.gif

Thermal, isto. Filološki se nije udostojio ni da dostavi spisak EFG banci, da ljudi koji su ispunjavali uslove dobiju obećane stipendije. Bagra neradnička.

Slažem se sa chandrom, sve se razlikuje od grupe do grupe, a obrni okreni uvek ispada da se pitaju neki lenji i inertni. Samo, dodala bih da to što si napisao za departmane važi i za ljude. Krš lako samelje i najbolje, i ako neko i želi da menja stvari na bolje inertna samodovoljna većina ga očas nadglasa, obuzda... jednostavno ne dozvoljava da se talasa. Odvratno. sad.gif

#576 mihic

mihic
  • Members
  • 31 posts

Posted 29 November 2006 - 22:24

Cela ova prica me je sada podstakla da vas zamolim za malu uslugu. Naime, mi smo na Odseku za psihologiju u Novom Sadu napravili novi Plan i program na koji sam ja licno ponosan posto smo na njemu radili vise od dve godine i cini mi se u mnogome ispunili sve zahteve nove reforme. No, ako vas ne mrzi, voleo bih da cujem vase misljenje s obzirom da sam, naravno, pomalo subjektivan u celoj stvari.
Plan imate na adresi Http://www.psihologija.edu.yu.
Hvala svima unapred!

Edited by mihic, 29 November 2006 - 22:25.


#577 BraveMargot

BraveMargot
  • Members
  • 626 posts

Posted 30 November 2006 - 16:50

QUOTE(mihic @ 29 Nov 2006, 22:24)
Cela ova prica me je sada podstakla da vas zamolim za malu uslugu. Naime, mi smo na Odseku za psihologiju u Novom Sadu napravili novi Plan i program na koji sam ja licno ponosan posto smo na njemu radili vise od dve godine i cini mi se u mnogome ispunili sve zahteve nove reforme. No, ako vas ne mrzi, voleo bih da cujem vase misljenje s obzirom da sam, naravno, pomalo subjektivan u celoj stvari.
Plan imate na adresi Http://www.psihologija.edu.yu.
Hvala svima unapred!


deluje zaista fino, svaka cast smile.gif

#578 betty

betty
  • Members
  • 1,130 posts

Posted 30 November 2006 - 19:36

Ja cu imati malo vremena u subotu popodne da pogledam pazljivije. blush.gif

#579 betty

betty
  • Members
  • 1,130 posts

Posted 02 December 2006 - 18:43

Evo nasla sam malo vremena biggrin.gif

Prvo, moj opsti utisak je vrlo pozitivan. Plan mi deluje dosta dobro osmisljeno, i vidi se da je ishod zajednickih zalaganja a ne toga da je svako uneo ono sto on zna nezavisno od ostalih predmeta i neke opste ideje o tome sta student treba da nauci do kraja.

Jedna stvar mi se posebno dopada u odnosu na nas program, a to je sloboda studenta da uzima dosta izbornih kurseva. Kod nas i dalje postoji efekat nekakvog zastarelog uverenja da jedan pravi psiholog (sta god to bilo) mora da zna "sve", pa se onda to "sve" tumaci razlicito. Ali efekat je vrlo malo slobode studenta da se trazi i sam odredjuje cime vise zeli da se bavi, a cime manje. To smo imali u starom programu, ali i u novom - student nakon tri godine gde nema mnogo izbornih predmeta, bira smer, gde opet nema mnogo prilike da proseta po drugim smerovima i stvarno oseti kako je to baviti se nekom drugom psiholoskom oblascu. Kod vas je to mnogo opustenije, vidi se da nema toliko insistiranja na tome da je svaciji predmet najvazniji na svetu. Takodje se vidi da su bachelor studije samo neka osnova, neko grebanje po povrsini u raznim oblastima, sto, po mom misljenju, tako i treba da bude.

Druga stvar koja mi se posebno dopada je sto su statisticko-metodoloski predmeti ukljuceni i na pocetku i pred kraj studija. To je uvek dilema, u kom momentu ih ubaciti, a ovo je, opet po mom misljenju, najbolje moguce resenje - da covek prvo uhvati neke osnove, pa kad dodje do toga da sam iskusi koliko mu je potrebno da ima ta znanja, vi mu na masteru pruzite priliku da ih ponovo prodje, na malo kompleksnijem nivou.

Ono sto mi je nejasno je zasto je toliki broj klinickih predmeta usao u obavezne predmete na bachelor studijama. Nekako mi to strci, i ne vidim bas zasto su toliko vazniji od nekih drugih predmeta iz nekih drugih usmerenja. Mislim da je bilo sasvim moguce da se od toga napravi jedan opsti kurs o osnovana klinicke psihologije i psihoterapije, koji bi pokrio od svega po malo. A da se ja pitam, na to mesto bi usli kursevi iz neuropsihologije i evolucione psihologije, koji su sad vec postali standardan deo kurikuluma u svetu, i to tako da u stvari prozimaju sve oblasti (slicno kao sto je to nekad bila kognitivna psihologija - ako si imao prilike da vidis npr. Nelsonov "Psychology of Prejudice", znas o cemu pricam). Sad, jasno mi je da ce proci mnogo godina dok se ne promeni procedura reizbora i dok nasi profesori ne izadju na svetsko trziste, i da do tada nece uvidjati znacaj ovih oblasti danas (identicna prica je i kod nas, naravno), ali mislim da bi zasebni predmeti, koji postoje kasnije tokom studija, mogli da idu na osnovnim studijama kao obavezni.

Zavidim vasim studentima na multivarijacionoj tired.gif

Od master smerova, pazljivo sam gledala samo istrazivacki, posto sam i sama na njemu. Tu sad malo ne znam sta koji predmet u stvari znaci, ovako po nazivu. Potpuno mi je nejasno sta ce tu predmet "psihodinamski pravci u psihologiji licnosti". Da li je "naucno znanje i naucno misljenje" isto sto i filozofija nauke? To je nesto sto po meni svakako treba da bude deo kurikuluma (i to BAS treba), i kod nas je nekako bilo deo vecine ovih opstih predmeta, ali mi je stalno smetalo sto nam ne dovedu nekog filozofa koji se stvarno razume u to, nego psiholozi pokusavaju nesto tu da skrpe, neko dobro a neko i lose. Ne znam ko ce to vama da drzi? Ovo ostalo mi deluje vrlo lepo. Tu se vec vidi i akcenat na kognitivnoj, sto je isto za svaku pohvalu.

Nisam uspela da uhvatim da li se u okviru nekog predmeta uci pravljenje eksperimenata u nekom programu? Mi sad radimo u SuperLab-u, koji je ocaj zivi kao program, ali mogu ti reci da se osecam ultra mocno sad kad sam time ovladala cool.gif (uzgred, pravim test implicitnih asocijacija, mozda te budem pitala za neke savete... a mozda ces samo dobiti na recenziju wink.gif ). Ono sto mi se dodatno svidja u kursu je sto prolazimo nacrte uzduz i popreko - razne stvari su mi se pojasnile i polako prelaze u automatizam. Pa bih to preporucila svakom psihologu koji bi da se bavi istrazivanjima biggrin.gif

Sve u svemu, utisak mi je jako pozitivan. Vidi se da ne patite od uchmalosti kao mi... ili da se si bar dali truda da je prevazidjete. A cujem i da vam je klinicki smer super, i iskreno, buduci da je kod nas kata-faking-strofa, iskreno se nadam da ce ljudi odavde ici u NS na master iz klinicke. Da se trgnu malo ovi ovde...

#580 betty

betty
  • Members
  • 1,130 posts

Posted 03 December 2006 - 15:12

Nesto malo novih informacija (Lucy, are you there?)

Dekan se pre neki dan sastao sa svima nama masterasima. Nije imao odgovore na razne stvari, posto nisu jos resene niti su u njegovim rukama, i ne bih da sad prepricavam sastanak -> prvi put se neko posle dva meseca obraca studentima i svi su hteli da on saslusa bas njihov problem i da ga resi, i to je bilo uzasno frustrirajuce, slusati sve to, i gledati njega kako gubi strpljenje (malo za studente, malo vise za svoje kolege kad je cuo sta sve rade), i trajalo je sat i po. Ali dve informacije su zanimljive.

- Ministarstvo nam je dodelilo 40 heart.gif budzetskih mesta heart.gif Znacemo do 15.12. kako ce biti rasporedjena po Odeljenjima. Pretpostavljam proporcionalno broju upisanih.

- Sekretar fakulteta, koji je pravnik, nam je rekao da je u proceduri pravljenje novog sistema odredjivanja strucne spreme. U principu se zna da ce stari magistar imati visi stepen strucne spreme od novog mastera, da ce bachelor imati manje od mastera i manje od sadasnjeg VII stepena po pitanju tih nekih koeficijenata, a da ce stari diplomci najverovatnije biti u rangu mastera - mada su neki detalji oko sprovodjenja toga ocito jos neodredjeni.

Moja percepcija je da se problem sastoji u sledecem. Medju diplomcima, postoje dve (glavne) interesne grupe. Jedna hoce da doradi ono sto im je potrebno da bi imali ista prava na trzistu rada u Srbiji kao i buduci masteri. Sto se njih tice, i nema previse osnova traziti im nesto vise nego da dopolazu nekoliko ispita, ili vec, zavisno od fakulteta. Njihov kurikulum je bio takav da je svakako obuhvatao mnogo vise od sadasnjih bachelor studija. Druga interesna grupa su studenti koji zele da imaju onakve master studije koje su kompatibilne sa studijama u Evropi/svetu, sa kojih mogu napolje na PhD. Ovih drugih je veoma malo u odnosu na prve. Fakultet, ako bi prilagodio master studije prvima, bi zatvorio vrata onima koji zele da imaju master sa kog mogu direktno na PhD drugde (prakticno, kao da "prave" master studije ne postoje), a ako bi ih prilagodio drugima, ovim prvima trazi velike pare i veliko zalaganje da bi imali isti papir kao i neki koji ce u buducnosti raditi manje za to zvanje unutar zemlje. Fakultet je, uz to, prilicno nefleksibilan i slabo uocava sta zeli ona prva grupa studenata, osim da dobiju "hleba preko pogace", i tu nastaju silni problemi, jer ih ima mnogo, i jer su ljuti. Ovi drugi su ljuti jer nemaju casove a hteli bi ih.

Najsladje je sto drugu ratu treba uplatiti u decembru dry.gif Ispalo je da ne samo da na psihologiji ide samo jedan kurs normalno, nego je taj kurs izgleda jedini na celom filfaku koji ide.

#581 mihic

mihic
  • Members
  • 31 posts

Posted 04 December 2006 - 10:01

QUOTE(betty @ 2 Dec 2006, 18:43)
Evo nasla sam malo vremena  biggrin.gif

Prvo, moj opsti utisak je vrlo pozitivan. Plan mi deluje dosta dobro osmisljeno, i vidi se da je ishod zajednickih zalaganja a ne toga da je svako uneo ono sto on zna nezavisno od ostalih predmeta i neke opste ideje o tome sta student treba da nauci do kraja.

Jedna stvar mi se posebno dopada u odnosu na nas program, a to je sloboda studenta da uzima dosta izbornih kurseva. Kod nas i dalje postoji efekat nekakvog zastarelog uverenja da jedan pravi psiholog (sta god to bilo) mora da zna "sve", pa se onda to "sve" tumaci razlicito. Ali efekat je vrlo malo slobode studenta da se trazi i sam odredjuje cime vise zeli da se bavi, a cime manje. To smo imali u starom programu, ali i u novom - student nakon tri godine gde nema mnogo izbornih predmeta, bira smer, gde opet nema mnogo prilike da proseta po drugim smerovima i stvarno oseti kako je to baviti se nekom drugom psiholoskom oblascu. Kod vas je to mnogo opustenije, vidi se da nema toliko insistiranja na tome da je svaciji predmet najvazniji na svetu. Takodje se vidi da su bachelor studije samo neka osnova, neko grebanje po povrsini u raznim oblastima, sto, po mom misljenju, tako i treba da bude.




Pre nekih godinu, godinu ipo dana su svi sefovi Odeljenja iz Srbije (Nis, Novi Sad, Beograd) imali sastanak i dogovrili se da studije budu 3+2. Kada je izasao novi plan, Nis i NS su to ispostovali, BG nije. Zasto? Nemam pojma, a razlozi koje sam cuo su potpuno nerazumevanje i nepoznavanje Zakona i principa evropskih studija ("master nece placati Ministarstvo", "lakse je magistarske spojiti u jednu godinu, nego sada praviti novi koncept studija", "kako ce se tretirati oni koji su do sada diplomrali" itd.). Covek od svega moze napraviti problem, samo ako to zeli dovoljno jako. Relno, student sa BA nivoom (bez obizra da li se on dobija posle 3 ili 4 godine) ne moze raditi kao psiholog. Zasto ga onda terati da ide 4 godine i dati mu takav papir sa koijm on ne moze nista, kada mozes taj isti papir da mu das nakon 3 godine nekih osnovnih znaja, a da on posle toga vidi da li bi mozda radije zavrsio sociologiju ili pedagogiju, ili jednostavno vise nije zaintereosovan za studije. A sto se tice izbornih, njih ce biti jos vise (mislim u broju ponudjenih, broj koji studenti biraju ce ostati isti), a nasa ideja na masteru je upravo bilo to da imas jedno jako uporiste (npr. istrazivanje), ali da imas dovoljno prostora da uzmes i kurseve sa drugog modula (npr. klinika) i da ti napravis mesavinu ta dva. Uz Dodatak diplomi ovako ima itekako smisla!

QUOTE(betty @ 2 Dec 2006, 18:43)
Ono sto mi je nejasno je zasto je toliki broj klinickih predmeta usao u obavezne predmete na bachelor studijama. Nekako mi to strci, i ne vidim bas zasto su toliko vazniji od nekih drugih predmeta iz nekih drugih usmerenja. Mislim da je bilo sasvim moguce da se od toga napravi jedan opsti kurs o osnovana klinicke psihologije i psihoterapije, koji bi pokrio od svega po malo.


Ah stara prica-kod nekih nasih profesora postoji uverenje da su klincka i psihoterapija potpuno nezavisne profesije i da one mogu postojati jedna bez druge... Dakle, mozes imati lecenje, a da ne moras raditi dijagnostiku... Suludo, znam-mozda i najveca boljka naseg novog programa...


QUOTE(betty @ 2 Dec 2006, 18:43)
Od master smerova, pazljivo sam gledala samo istrazivacki, posto sam i sama na njemu. Tu sad malo ne znam sta koji predmet u stvari znaci, ovako po nazivu. Potpuno mi je nejasno sta ce tu predmet "psihodinamski pravci u psihologiji licnosti". Da li je "naucno znanje i naucno misljenje" isto sto i filozofija nauke? To je nesto sto po meni svakako treba da bude deo kurikuluma (i to BAS treba), i kod nas je nekako bilo deo vecine ovih opstih predmeta, ali mi je stalno smetalo sto nam ne dovedu nekog filozofa koji se stvarno razume u to, nego psiholozi pokusavaju nesto tu da skrpe, neko dobro a neko i lose. Ne znam ko ce to vama da drzi? Ovo ostalo mi deluje vrlo lepo. Tu se vec vidi i akcenat na kognitivnoj, sto je isto za svaku pohvalu.

Ne znam ni ja tacno sta je koji kurs, ali ti mogu poslati programe, ako te interesuje za neke. Psihologija licnosti je na istrazivackom modulu posto je bazicna disciplina, a svi drugi moduli su uglavnom mnogo prakticniji. Tako da licnost, a u nekoj buducnosti i socijalna, ce naci svoje mesto ovde za one koji zele da ostanu na fakultetu ili da se bave istrazivanjima, a manje praksom.

#582 chandra

chandra
  • Members
  • 2,782 posts

Posted 04 December 2006 - 10:29

moze li neko da mi objasni sta se desava sa umetnickim diplomama? kako su mnoge studije do sada bile petogodisnje, onda je izvesno da ce ranija diploma biti priznavana kao master. ali potpuno me je zbunila mogucnost da dosadasnji magistri umetnosti mogu da upisu jos jednu dodatnu godinu i postanu doktori? i to, opet prenosim ono sto sam cuo iz trece ruke, za taj doktorat im je potreban samo umetnicki rad (ne i teorijski). koliko znam takvo nesto ne postoji nigde po evropi. cak i u engleskoj gde postoji doktorat iz fine arts, trazi se pisanje originalnog teorijskog rada uz umetnicko delo. u krajnjoj liniji to i zvuci razumno s obzirom na znacenje 'phd'. da li i za umetnike vazi 480 bodova = phd?

#583 Lucy Van Pelt

Lucy Van Pelt
  • Members
  • 442 posts

Posted 04 December 2006 - 17:59

QUOTE(betty @ 3 Dec 2006, 16:12)
Nesto malo novih informacija (Lucy, are you there?)

Dekan se pre neki dan sastao sa svima nama masterasima. Nije imao odgovore na razne stvari, posto nisu jos resene niti su u njegovim rukama, i ne bih da sad prepricavam sastanak -> prvi put se neko posle dva meseca obraca studentima i svi su hteli da on saslusa bas njihov problem i da ga resi, i to je bilo uzasno frustrirajuce, slusati sve to, i gledati njega kako gubi strpljenje (malo za studente, malo vise za svoje kolege kad je cuo sta sve rade), i trajalo je sat i po. Ali dve informacije su zanimljive.

- Ministarstvo nam je dodelilo 40 heart.gif budzetskih mesta heart.gif Znacemo do 15.12. kako ce biti rasporedjena po Odeljenjima. Pretpostavljam proporcionalno broju upisanih.

- Sekretar fakulteta, koji je pravnik, nam je rekao da je u proceduri pravljenje novog sistema odredjivanja strucne spreme. U principu se zna da ce stari magistar imati visi stepen strucne spreme od novog mastera, da ce bachelor imati manje od mastera i manje od sadasnjeg VII stepena po pitanju tih nekih koeficijenata, a da ce stari diplomci najverovatnije biti u rangu mastera - mada su neki detalji oko sprovodjenja toga ocito jos neodredjeni.


Tu sam, tu sam, nego nešto mi koči forum. Hvala ti što deliš informacije sa nama.

Nažalost meni ovo ne pomaže. Niko ništa ne zna već mesecima sad.gif

Ljudi koji žele da studiraju su od studentske službe Filološkog na koju ih je uputio konkurs Rektorata objavljen u subotu u Politici dobili preporuku da "idu u Politiku i raspitaju se za detalje". Ne, neeee BU je objavio.. A tako, pa dobro onda neka idu na BU pa nek njih pitaju.
Još im je rečeno da su u Rektoratu ludi, da bivši i novi dekan zajedno psuju sve redom, te da je taj konkurs možda i štamparska greška. yucky.gif U Rektoratu je rečeno da su oni svoje odradili, taj konkurs je štur jer im je Vlada upravo takav štur oglas prosledila, te da će svaki fakultet to organizovati ali je pitanje kada jer poslanici prvo ima da se pitaju šta s izjednačavanjem, nakon izbora naravno, dakle mart, april... kao i to da nema nikakve veze što je to konkurs za 2006/07!

Praktično ukoliko želim da studiram trebalo bi da sad idem tamo, ponesem flajku krmaču, ločem, dernjam se i laktam, propaguram Nju Ka Pe Ju ili tako i zahtevam već nešto ne bi li kakva visoka akademska institucija imala sluha i za mene. Eto sad.gif

Uživaj ako bar imaš kakve takve kurseve. Ne znam šta drugo da kažem.

#584 betty

betty
  • Members
  • 1,130 posts

Posted 04 December 2006 - 20:33

QUOTE(mihic @ 4 Dec 2006, 10:01)
Covek od svega moze napraviti problem, samo ako to zeli dovoljno jako. Relno, student sa BA nivoom (bez obizra da li se on dobija posle 3 ili 4 godine) ne moze raditi kao psiholog. Zasto ga onda terati da ide 4 godine i dati mu takav papir sa koijm on ne moze nista, kada mozes taj isti papir da mu das nakon 3 godine nekih osnovnih znaja, a da on posle toga vidi da li bi mozda radije zavrsio sociologiju ili pedagogiju, ili jednostavno vise nije zaintereosovan za studije.

Slazem se u potpunosti. Najgluplje je sto je nama program po svojoj sustini 3+2, ali ne i po formi. Nakon trece godine se bira smer, i na njemu ostajes i na masteru. Ali verujem da posle ovoliko natezanja u vezi sa celom pricom niko vise i ne zna zasto je zaista ostalo 4+1. Verovatno jer ne mogu da se odvoje od one ideje da osnovnim studijama treba da formiras "pravog psihologa" (a magistar mozes da budes naravno tek kad procitas nesto Hegela, upoznas Njutnove Principia, izlazis po kafanama u kojima se vode duboki intelektualni razgovori i napunis bar 30 godina).

QUOTE
Ah stara prica-kod nekih nasih profesora postoji uverenje da su klincka i psihoterapija potpuno nezavisne profesije i da one mogu postojati jedna bez druge... Dakle, mozes imati lecenje, a da ne moras raditi dijagnostiku... Suludo, znam-mozda i najveca boljka naseg novog programa...

Heh, neke stvari cini mi se nikada necemo prevazici... Mada i uzevsi i to u obzir - klinickih predmeta je citava cetiri u osnovnom programu. Mozda sam i ja malo subjektivna tu, mene to nikad nije nesto posebno privlacilo.

QUOTE
Ne znam ni ja tacno sta je koji kurs, ali ti mogu poslati programe, ako te interesuje za neke.

Rado, zanima me istrazivacki!

QUOTE
Psihologija licnosti je na istrazivackom modulu posto je bazicna disciplina,

Hajde hajde, nemoj da vrdas smile.gif , kljucno je ono psihodinamske. Licnost svakako treba da bude na istrazivackom smeru, to ne sporim.

QUOTE
a svi drugi moduli su uglavnom mnogo prakticniji. Tako da licnost, a u nekoj buducnosti i socijalna, ce naci svoje mesto ovde za one koji zele da ostanu na fakultetu ili da se bave istrazivanjima, a manje praksom.

Za socijalnu posebno drzim palceve thumbsup.gif Tu toliko toga zanimljivog moze da se radi!

(uzgred, bio si u pravu za just world hypothesis)

#585 betty

betty
  • Members
  • 1,130 posts

Posted 04 December 2006 - 20:46

QUOTE(Lucy Van Pelt @ 4 Dec 2006, 17:59)
Praktično ukoliko želim da studiram trebalo bi da sad idem tamo, ponesem flajku krmaču, ločem, dernjam se i laktam, propaguram Nju Ka Pe Ju ili tako i zahtevam već nešto ne bi li kakva visoka akademska institucija imala sluha i za mene. Eto sad.gif

Uživaj ako bar imaš kakve takve kurseve. Ne znam šta drugo da kažem.

Joj, Lucy, kako meni to sve zvuci strasno sad.gif Mislim, prakticno cele godine ne daju ljudima da idu na postdiplomske iako mozda zele. Uzas. Nama bar mogu, ako zatreba, nesto od ovoga da prebace na doktorske i tako nam priznaju, ili da nam naprosto napisu da smo odradili brdo vise kredita od minimalno potrebnih i to je to.