Jump to content


Photo
- - - - -

Nova skola


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
218 replies to this topic

#31 Leia

Leia
  • Members
  • 3,733 posts

Posted 25 August 2006 - 13:03

QUOTE(kingmaker @ 25 Aug 2006, 13:57)
bemtizivot, jos ce se ispostaviti da smo sedele zajedno u klupi.


mozda si ti sedela u mojoj klupi cool.gif

davno, predavno behu moji skolski dani rolleyes.gif

#32 Indy

Indy
  • Members
  • 21,392 posts

Posted 25 August 2006 - 13:03

Strashno sumnjam da bi se obrazovanje u Srbiji popravilo pukim bacanjem para na njega.

#33 namcor

namcor
  • Members
  • 4,045 posts

Posted 25 August 2006 - 13:05

QUOTE(Leia @ 25 Aug 2006, 13:53)
znaci po tvom misljenju dovoljno je znati da je neka spanska kraljica nekom dala podrsku za putovanje nekim brodom, tamo negde u 15-16. veku, a onda je taj nesto otkrio. i znacajno je. vrlo.

Sad izopačujete moje reči. Samo kažem da je mnogo bitnije shvatiti suštinu, nego popamtiti gomilu podataka.

#34 Indy

Indy
  • Members
  • 21,392 posts

Posted 25 August 2006 - 13:08

QUOTE(namcor @ 25 Aug 2006, 22:05)
Sad izopačujete moje reči. Samo kažem da je mnogo bitnije shvatiti suštinu, nego popamtiti gomilu podataka.

Prosto je neverovatno koliko je tebi tesko da ukapiras da se do "shvatanja sustine" ne moze doci "poducavanjem sustine". Nije bre obrazovni sistem Madhyamika budizam.

#35 Leia

Leia
  • Members
  • 3,733 posts

Posted 25 August 2006 - 13:12

QUOTE(namcor @ 25 Aug 2006, 14:05)
Sad izopačujete moje reči. Samo kažem da je mnogo bitnije shvatiti suštinu, nego popamtiti gomilu podataka.


kako mozes da shvatis sustinu ako ne znas cinjenice koje su s istom direktno povezane?
kad spominjes gomilu podataka, ne kazem da moras znati kad je bila bas svaka bitka od termopila do sutjeske, ali nagadjati kako je i kad otkrivena amerika to je ipak nedostatak opsteg obrazovanja.
kao i nagadjati da li je formula vode h2o ili nesto tome slicno.

#36 semele

semele
  • Members
  • 2,102 posts

Posted 25 August 2006 - 13:34

QUOTE(Tyrael @ 25 Aug 2006, 08:52)
smile.gif
hm... moguce je da si ti u sredini gde je poznavanje HTML-a kod srednjoskolaca common bas kao znanje daktilografije (da li je i znanje daktilografije BAS jako redovna pojava?!), ali sam uverena da je ta situacija vrlo daleko od proseka.

osim toga, cini mi se da se nismo dobro razumeli: solidno poznavanje C++, ili uzimanje para sa 3D max-om, predstavlja POPRILICNU razliku u odnosu na "poznavanje HTML-a".... ne znam koliko je tvoje poznavanje ovih "djakonija" pa ne bih da te dalje smaram smile.gif.



Dozvoli da primetim da ako imas solidno matematecko obrazovanje, programske jezike ces relativno lako uciti, pa i da dizajniras web sajt ili radis 3D animaciju. Obrnuto, nazalost, ne vazi.

Zivim u sredini gde se u boljim skolama uglavnom ne nudi nikakav IT predmet. U njima deca uce moderne i stare jezike, matematiku, fiziku, hemiju, biologiju, istoriju, muziku itd., a ECDL, html i sl. obavljaju usput, na kursevima posle casova. (Istovremeno, veliki broj te dece odrzava neki svoj sajt.)

Za to vreme, u losijim skolama, deca od 15 i 16 godina uce "science", t.j. "poznavanje prirode" (ili eventualno rade "double science", t.j. malo jace "poznavanje prirode".), "media studies", "IT and business technology". Nemam sada podatke o nepismenosti dece od 11 ili 15 godina, ali to je sve dostupno ako se progugla.

#37 namcor

namcor
  • Members
  • 4,045 posts

Posted 25 August 2006 - 13:52

QUOTE(Indy @ 25 Aug 2006, 14:08)
Prosto je neverovatno koliko je tebi tesko da ukapiras da se do "shvatanja sustine" ne moze doci "poducavanjem sustine". Nije bre obrazovni sistem Madhyamika budizam.

Ne, nego je kod prirodnih nauka, sve u suštini. Ako ne shvatiš suštinu, teško ćeš bilo šta naučiti.

QUOTE(Leia @ 25 Aug 2006, 14:12)
kako mozes da shvatis sustinu ako ne znas cinjenice koje su s istom direktno povezane?
kad spominjes gomilu podataka, ne kazem da moras znati kad je bila bas svaka bitka od termopila do sutjeske, ali nagadjati kako je i kad otkrivena amerika to je ipak nedostatak opsteg obrazovanja.
kao i nagadjati da li je formula vode h2o ili nesto tome slicno.

Ne radi se o nagađanju, nego o značaju informacije. Brod kojim je plovio Kolumbo moga se zvati bilo kako, to je potpuno irelevantno. Kao i imena konkretnih španskih vladara. Nije ništa loše u tome da neko to zna, ali ako i ne zna, uvek može da otvori enciklopediju i pogleda.
I ne mislim da nastavnik ili profesor treba da to tako ofrlje ispredaje kao što karikirate, nego da je mnogo bitnije da učenici shvate značaj tog otkrića u datom istorijskom momentu, nego da nabubaju datume, a da ne znaju kakve je "posledice" ono imalo za "međunarodni" status tadašnje Španije. Drugo, to otkriće je, uz kasnije saznanje da se radi o novom kontinentu, a ne istočnoj Indiji, promenilo celokupnu sliku koju su evropski narodi imali o "ustrojstvu sveta. I koliko je u svemu tome značajan podatak kako su se zvala tri broda koja su bila u Kolumbovoj floti.

#38 Indy

Indy
  • Members
  • 21,392 posts

Posted 25 August 2006 - 13:57

QUOTE(namcor @ 25 Aug 2006, 22:52)
Ako ne shvatiš suštinu, teško ćeš bilo šta naučiti.

Ne znam gde si ti bio vukovac, ali to sto ovde pises je zaista lose svedocanstvo o tom obrazovnom sistemu ili toj skoli.

#39 Leia

Leia
  • Members
  • 3,733 posts

Posted 25 August 2006 - 14:53

QUOTE(namcor @ 25 Aug 2006, 14:52)
Ne radi se o nagađanju, nego o značaju informacije. Brod kojim je plovio Kolumbo moga se zvati bilo kako, to je potpuno irelevantno. Kao i imena konkretnih španskih vladara. Nije ništa loše u tome da neko to zna, ali ako i ne zna, uvek može da otvori enciklopediju i pogleda.
I ne mislim da nastavnik ili profesor treba da to tako ofrlje ispredaje kao što karikirate, nego da je mnogo bitnije da učenici shvate značaj tog otkrića u datom istorijskom momentu, nego da nabubaju datume, a da ne znaju kakve je "posledice" ono imalo za "međunarodni" status tadašnje Španije. Drugo, to otkriće je, uz kasnije saznanje da se radi o novom kontinentu, a ne istočnoj Indiji, promenilo celokupnu sliku koju su evropski narodi imali o "ustrojstvu sveta. I koliko je u svemu tome značajan podatak kako su se zvala tri broda koja su bila u Kolumbovoj floti.


prvo si pricao da informacija o tacnom datumu nije bitna, sada pricas o imenima brodova.
u cemu je poenta?
nauciti sto je manje podataka moguce, a ipak shvatiti znacaj i kontekst nekog dogadjaja u istoriji? na koji ces nacin filtrirati u kom je slucaju nebitna godina, u kom ime broda, a u kom imena protagonista?

na kraju krajeva, ni to najosnovnije znanje ti nece biti potrebno ako uvek imas uz sebe jedan od onih xy for geeks prirucnika, ili laptop sa uvek spremnim guglom za guglanje na osnovu jednog keyworda. onda ne moras u skolu uopste wink.gif

#40 Indy

Indy
  • Members
  • 21,392 posts

Posted 25 August 2006 - 14:57

QUOTE(Leia @ 25 Aug 2006, 23:53)
....ili laptop sa uvek spremnim guglom za guglanje na osnovu jednog keyworda. onda ne moras u skolu uopste  wink.gif

To je posebna prica, tek ce tu u buducnosti nastati razlika izmedju stvarno obrazovanih i "guglobrazovanih". Mnogo prave skole treba da bi se od zilion megatona informacija i "informacija" napravio neki smisao koji ima veze sa zivotom.

#41 Leia

Leia
  • Members
  • 3,733 posts

Posted 25 August 2006 - 15:01

QUOTE(Indy @ 25 Aug 2006, 15:57)
To je posebna prica, tek ce tu u buducnosti nastati razlika izmedju stvarno obrazovanih i "guglobrazovanih". Mnogo prave skole treba da bi se od zilion megatona informacija i "informacija" napravio neki smisao koji ima veze sa zivotom.


bar ce na forumima moci da pejstuju impresivne kvotove.
samo da se ne zeznu pa krenu da komentarisu ph34r.gif

#42 namcor

namcor
  • Members
  • 4,045 posts

Posted 25 August 2006 - 15:46

QUOTE(Indy @ 25 Aug 2006, 14:57)
Ne znam gde si ti bio vukovac, ali to sto ovde pises je zaista lose svedocanstvo o tom obrazovnom sistemu ili toj skoli.

u moje vreme, a verovatno i u sva vremena, imali smo dve varijante odlikaša, nazvaću ih klikeraši i bubalice. I jedni i drugi su lepo odgovarali i dobijali dobre ocene, razlika je samo u tome što ovi drugi posle dva-tri meseca pola stvari zaborave, što su posle pismenih i kontrolnih vežbi uvek bili u grču i trčali jedni do drugih "proveravajući" rezultate, što su danima pred kraj školske godine "računali prosek", a neki su i plakali kada dobiju "lošu ocenu" tj. bilo koju sem 5...
QUOTE(Leia @ 25 Aug 2006, 15:53)
prvo si pricao da informacija o tacnom datumu nije bitna, sada pricas o imenima brodova.
u cemu je poenta?
nauciti sto je manje podataka moguce, a ipak shvatiti znacaj i kontekst nekog dogadjaja u istoriji? na koji ces nacin filtrirati u kom je slucaju nebitna godina, u kom ime broda, a u kom imena protagonista?

na kraju krajeva, ni to najosnovnije znanje ti nece biti potrebno ako uvek imas uz sebe jedan od onih xy for geeks prirucnika, ili laptop sa uvek spremnim guglom za guglanje na osnovu jednog keyworda. onda ne moras u skolu uopste  wink.gif

Ili ja loše "objašnjavam" svoj stav, ili me ne razumete. Nisam rekao da nipošto ne treba pamtiti bilo kakve podatke, nego da je bitno imati "globalnu sliku", a podatak ako i zaboraviš uvek možeš da pronađeš. U našim školama se insistira(lo) na prostoj verbalnoj reprodukciji određenog teksta iz udžbenika, ili šablonskom rešavanju hiljadite varijacije na temu "jednačina sa dve nepoznate", a ne na suštinskom shvatanju značaja nekog događaja, principa, procesa...
Ako se vratim na primer Kolumbovog "otkrića" Amerike, moja poenta je da je mnogo bitnije shvatiti značaj tog otkrića i njegov uticaj na dalji razvoj naše civilizacije, a da je mnogo manje bitno ako neko "pogrešno" upamti godinu pa misli da je to bilo 1491, ili uopšte ne upamti imena brodova. Ispitno pitanje treba da bude "kako je Kolumbo uticao na tok istorije", a ne "koje godine, sa koliko brodova i za vreme kog kralja je Kolumbo otkrio Ameriku".

#43 Leia

Leia
  • Members
  • 3,733 posts

Posted 25 August 2006 - 16:14

QUOTE(namcor @ 25 Aug 2006, 16:46)
Ili ja loše "objašnjavam" svoj stav, ili me ne razumete. Nisam rekao da nipošto ne treba pamtiti bilo kakve podatke, nego da je bitno imati "globalnu sliku", a podatak ako i zaboraviš uvek možeš da pronađeš. U našim školama se insistira(lo) na prostoj verbalnoj reprodukciji određenog teksta iz udžbenika, ili šablonskom rešavanju hiljadite varijacije na temu "jednačina sa dve nepoznate", a ne na suštinskom shvatanju značaja nekog događaja, principa, procesa...
Ako se vratim na primer Kolumbovog "otkrića" Amerike, moja poenta je da je mnogo bitnije shvatiti značaj tog otkrića i njegov uticaj na dalji razvoj naše civilizacije, a da je mnogo manje bitno ako neko "pogrešno" upamti godinu pa misli da je to bilo 1491, ili uopšte ne upamti imena brodova.


ako si u stanju da shvatis princip, ne znam zasto bi ti bio problem da uz to zapamtis i neki podatak.
izgleda kao da branis pametne ljude od preteranog obrazovanja rolleyes.gif

drugi je problem sto se u nasem skolstvu ne insistira na razmisljanju i samostalnoj interpretaciji. to jeste lose, ali ne znaci ni da se treba oslanjati skoro pa iskljucivo na 'kliker', bez znanja elementarnih cinjenica vezanih za problematiku.

QUOTE
Ispitno pitanje treba da bude "kako je Kolumbo uticao na tok istorije", a ne "koje godine, sa koliko brodova i za vreme kog kralja je Kolumbo otkrio Ameriku".


znaci utvrditi uticaj na tok istorije, izostavljajuci imena vladara, datume, geografske podatke, sve suva apstrakcija...
taj bih esej volela da vidim cool.gif

Edited by Leia, 25 August 2006 - 16:18.


#44 namcor

namcor
  • Members
  • 4,045 posts

Posted 25 August 2006 - 16:49

QUOTE(Leia @ 25 Aug 2006, 17:14)
ako si u stanju da shvatis princip, ne znam zasto bi ti bio problem da uz to zapamtis i neki podatak.
izgleda kao da branis pametne ljude od preteranog obrazovanja  rolleyes.gif

pa rekao sam da nije problem u pamćenju činjenica nego u insistiranju na činjenicama. A zaista ne znam nikoga ko može da upamti sve što se ikada desilo, tačne datume isl. A i bez toga se može imati globalna slika ljudske istorije, a datume i detalje pronađeš po potrebi.
QUOTE
znaci utvrditi uticaj na tok istorije, izostavljajuci imena vladara, datume, geografske podatke, sve suva apstrakcija...
taj bih esej volela da vidim  cool.gif

nisam ni mislio da treba izostaviti podatke, nego da ih ne treba po svaku cenu pamtiti, kada su već zapisani na milionima mesta. U tom eseju bi svi ti podaci mogli biti "prepisani" iz udžbenika ili nekog drugog izvora, a nije problem ni da se upamte kada se već baviš nekom temom, ali suština je da učenik shvati i odgovori na "moje" pitanje, a ne napamet ispiše ili izdeklamuje činjenice i datume.

#45 neutralac

neutralac
  • Members
  • 992 posts

Posted 25 August 2006 - 17:10

Prilog profesionalca!

Nije moguće razmišljati bez poznavanja činjenica.

Problem srednjeeuropskog školstva u koje se ubraja i školstvo bivše SFRJ i njenih nasljednica nije u poznavanju činjenica, već u tome što se od učenika zahtijeva samo reprodukcija činjenica, a ne i njihovo promišljanje, povezivanje, itd.

Zato su rezultati bijedni. Naši učenici već nakon godinu dana ne poznaju niti 10% naučenih činjenica. Zašto je tako duga je priča.

Edited by neutralac, 25 August 2006 - 17:10.