e owako (nevezano za automobile, ali to se sigurno i na njih odnosi).
Postoje tzv. A trzista, i tzv. B trzista. Srbija spada u B trzista. Ariel kupljen u Srbiji nije isti kao nemacki Arijel, sto i sam proizvodjac potvrdjuje i to objasnjava "prilogodjavanjem lokalnim trzistima". Ne verujes? Nisam ni ja, dok licno nisam isprobao, jer eto ziveh u D i Svedskoj 3 godine. Ariel je samo primer. Imam kuci Nivea aftershave donesen iz nemacke, i isti takav, Nivea, al kupljen u Srbiji. Omoti isti. Boja ista. Ali, onaj iz Nemacke primetno gusci. Mirise duze i bolje prijanja kozi. Bosch ves-masine se za B trzista prave u Poljskoj i Turskoj... Ovdasnje Colgate paste za zube prave se u Poljskoj (tu je bar razlika odmah primetna, ambalaze su drugacije od onih zapadu - i po obliku i po materijalima). Sto je najgore, cene (svega navedenog) kod nas i u Nemackoj su ISTE (u zabludi su oni koji misle da je tamo skuplje).
Hrvati shize zbog toga, al dzaba im. Ewo ti jedan text:
--------
Svjetske marke u Hrvatskoj škart
Vecernji list
* Tvornice otvorene u Poljskoj ili Mađarskoj podmirivat će B tržišta, i to po cijeni 10-ak kuna višoj od onih za tržišta razvijenih zemalja
Popularni deterdženti ariel i persil, omekšivači za rublje lenor i cocolino te druga sredstva za pranje i higijenski proizvodi poznatih svjetskih proizvođača koji se prodaju na hrvatskom tržištu imaju posve drukčiji sastav nego na tržištima zapadnoeuropskih zemalja. Time se drsko varaju hrvatski potrošači jer im se umjesto kvalitetnih sredstava za pranje podvaljuju preskupi deterdženti, bez svojstava koja se reklamiraju. Tvrdi to Društvo za zaštitu potrošača "Potrošač" čija predsjednica Jadranka Kolarević ističe da velike multinacionalne kompanije posve preuzimaju domaće tržište, a kupcima po svjetskim cijenama često nude mačka u vreći.
Jednodnevni miris
- I sama sam se bezbroj puta uvjerila da ta sredstva kupljena u trgovinama zapadnoeuropskih zemalja imaju posve drukčiji učinak od onih kupljenih u Hrvatskoj. Primjerice, nakon pranja austrijskim omekšivačem Cocolino rublje miriše tjednima, dok onim nabavljenim u domaćim dućanima ni jedan dan - pripovijeda J. Kolarević i dodaje da će "Potrošač" od Inspektorata tražiti i analizu sastava deterdženata u neovisnom laboratoriju.
Prijevara s deterdžentima i različitim higijenskim sredstvima još je jedan dokaz da naša zemlja, ističu u "Potrošaču", postaje tržište na koje dolaze drugoklasni proizvodi iz Zapadne Europe. J. Kolarević misli da su veliki proizvođači i te kako svjesni što čine, ali s obzirom na to da je riječ o za njih manje važnu tržištu, ne mare što ruše ugled svojih vodećih marki. Da je tako potvrđuje i to što se u Hrvatsku najpoznatiji deterdženti, ističe J. Kolarević, iz tvornica koje je PG prije nekoliko godina otvorio u Poljskoj i Mađarskoj. Tim je tvornicama, smatraju u "Potrošaču", zadatak zadovoljiti potrebe B tržišta, i to po cijeni 10-ak kuna višoj od onih za tržišta razvijenih zemalja.
Kupuju razvikane marke
Na upit "Večernjeg lista" o tvrdnjama "Potrošača" da u našu zemlju dolaze drugorazredni proizvodi koji imaju bitno drukčiji sastav od onih na zapadnoeuropskom tržištu u "Procter and Gamble-u" su, pak, odgovorili kako su "želje i potrebe potrošača različite u različitim dijelovima svijeta, a hrvatski su ih potrošači nagradili vodećom pozicijom u grupama robe koju nude". U "Potrošaču" ističu kako je to, na žalost, istina, a objašnjavaju da je razlog što potrošači masovno kupuju razvikane marke deterdženata i kozmetike upravo u tome što i ne znaju da su prevareni te kupce još jednom pozivaju da radije biraju provjerene hrvatske proizvode.
Silvana Lauš-Mrvelj
Edited by Spotter, 23 August 2006 - 18:00.