Jump to content


Photo

Do 7000e, sta preporucujete?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
58 replies to this topic

#46 Spotter

Spotter
  • Members
  • 180 posts

Posted 23 August 2006 - 11:38

^
e owako (nevezano za automobile, ali to se sigurno i na njih odnosi).

Postoje tzv. A trzista, i tzv. B trzista. Srbija spada u B trzista. Ariel kupljen u Srbiji nije isti kao nemacki Arijel, sto i sam proizvodjac potvrdjuje i to objasnjava "prilogodjavanjem lokalnim trzistima". Ne verujes? Nisam ni ja, dok licno nisam isprobao, jer eto ziveh u D i Svedskoj 3 godine. Ariel je samo primer. Imam kuci Nivea aftershave donesen iz nemacke, i isti takav, Nivea, al kupljen u Srbiji. Omoti isti. Boja ista. Ali, onaj iz Nemacke primetno gusci. Mirise duze i bolje prijanja kozi. Bosch ves-masine se za B trzista prave u Poljskoj i Turskoj... Ovdasnje Colgate paste za zube prave se u Poljskoj (tu je bar razlika odmah primetna, ambalaze su drugacije od onih zapadu - i po obliku i po materijalima). Sto je najgore, cene (svega navedenog) kod nas i u Nemackoj su ISTE (u zabludi su oni koji misle da je tamo skuplje).
Hrvati shize zbog toga, al dzaba im. Ewo ti jedan text:

--------

Svjetske marke u Hrvatskoj škart
Vecernji list

* Tvornice otvorene u Poljskoj ili Mađarskoj podmirivat će B tržišta, i to po cijeni 10-ak kuna višoj od onih za tržišta razvijenih zemalja
Popularni deterdženti ariel i persil, omekšivači za rublje lenor i cocolino te druga sredstva za pranje i higijenski proizvodi poznatih svjetskih proizvođača koji se prodaju na hrvatskom tržištu imaju posve drukčiji sastav nego na tržištima zapadnoeuropskih zemalja. Time se drsko varaju hrvatski potrošači jer im se umjesto kvalitetnih sredstava za pranje podvaljuju preskupi deterdženti, bez svojstava koja se reklamiraju. Tvrdi to Društvo za zaštitu potrošača "Potrošač" čija predsjednica Jadranka Kolarević ističe da velike multinacionalne kompanije posve preuzimaju domaće tržište, a kupcima po svjetskim cijenama često nude mačka u vreći.

Jednodnevni miris
- I sama sam se bezbroj puta uvjerila da ta sredstva kupljena u trgovinama zapadnoeuropskih zemalja imaju posve drukčiji učinak od onih kupljenih u Hrvatskoj. Primjerice, nakon pranja austrijskim omekšivačem Cocolino rublje miriše tjednima, dok onim nabavljenim u domaćim dućanima ni jedan dan - pripovijeda J. Kolarević i dodaje da će "Potrošač" od Inspektorata tražiti i analizu sastava deterdženata u neovisnom laboratoriju.
Prijevara s deterdžentima i različitim higijenskim sredstvima još je jedan dokaz da naša zemlja, ističu u "Potrošaču", postaje tržište na koje dolaze drugoklasni proizvodi iz Zapadne Europe. J. Kolarević misli da su veliki proizvođači i te kako svjesni što čine, ali s obzirom na to da je riječ o za njih manje važnu tržištu, ne mare što ruše ugled svojih vodećih marki. Da je tako potvrđuje i to što se u Hrvatsku najpoznatiji deterdženti, ističe J. Kolarević, iz tvornica koje je PG prije nekoliko godina otvorio u Poljskoj i Mađarskoj. Tim je tvornicama, smatraju u "Potrošaču", zadatak zadovoljiti potrebe B tržišta, i to po cijeni 10-ak kuna višoj od onih za tržišta razvijenih zemalja.

Kupuju razvikane marke
Na upit "Večernjeg lista" o tvrdnjama "Potrošača" da u našu zemlju dolaze drugorazredni proizvodi koji imaju bitno drukčiji sastav od onih na zapadnoeuropskom tržištu u "Procter and Gamble-u" su, pak, odgovorili kako su "želje i potrebe potrošača različite u različitim dijelovima svijeta, a hrvatski su ih potrošači nagradili vodećom pozicijom u grupama robe koju nude". U "Potrošaču" ističu kako je to, na žalost, istina, a objašnjavaju da je razlog što potrošači masovno kupuju razvikane marke deterdženata i kozmetike upravo u tome što i ne znaju da su prevareni te kupce još jednom pozivaju da radije biraju provjerene hrvatske proizvode.

Silvana Lauš-Mrvelj

Edited by Spotter, 23 August 2006 - 18:00.


#47 foto

foto
  • Members
  • 815 posts

Posted 23 August 2006 - 14:05

QUOTE(Zaje @ 17 Aug 2006, 09:44)
Jedan od problema vezan za 206 jeste i to sto se kod nas uvoze primerci koji su po izlasku sa fabricke trake ocenjeni kao II kategorija kvaliteta (to vazi za celo trziste jugoistocne Evrope). Dakle, Pezo kupljen u npr. Danskoj i Srbiji, nije istog kvaliteta. To naravno ne vazi samo za Pezo, vec i za sve ostale proizvodjace. Ali veoma je zanimljivo sto npr. Tojota koja se prodaje u nas, iako II kategorije, pokazuje fenomenalan kvalitet.

206 je zaista bio atraktivan kada se pojavio, ali taj utisak je odavno izbledeo. Mnogi su posli tom linijom, i on sada vise nije tako originalan. Btw, njegov enterijer je za razliku od spoljasnosti, prilicno dosadan i nezanimljiv.


Ovo moze da ide ili u 'Urbane legende' ili na topik predrasude na podforumu Drustvo

QUOTE(stex @ 19 Aug 2006, 17:24)
Zaboravite te kante. Neka čovek uzme dobru Alfu 145 ili 146, a  ako hoće veliki auto onda 164. Može i Lancia, pa onda Fiat. To su odlični automobili koji su ovde strašno podcenjeni. Može i neka Kia ili  Hyundai.


Stosesetcetvorka za neke veoma male pare josi moze da se razmislja, ukoliko ti je neophodan veliki automobil, mada za 7000 evara ima pametnijih izbora. Ali 145/6 kao polovnjaci, za zemlju Srbiju, NE SMEJU biti ni u sirem izboru za kupovinu.

#48 Tresko

Tresko
  • Members
  • 7,316 posts

Posted 23 August 2006 - 18:47

QUOTE(Spotter @ 23 Aug 2006, 12:38)
^
e owako (nevezano za automobile, ali to se sigurno i na njih odnosi).

Postoje tzv. A trzista, i tzv. B trzista. Srbija spada u B trzista. Ariel kupljen u Srbiji nije isti kao nemacki Arijel, sto i sam proizvodjac potvrdjuje i to objasnjava "prilogodjavanjem lokalnim trzistima". Ne verujes? Nisam ni ja, dok licno nisam isprobao, jer eto ziveh u D i Svedskoj 3 godine. Ariel je samo primer. Imam kuci Nivea aftershave donesen iz nemacke, i isti takav, Nivea, al kupljen u Srbiji. Omoti isti. Boja ista. Ali, onaj iz Nemacke primetno gusci. Mirise duze i bolje prijanja kozi. Bosch ves-masine se za B trzista prave u Poljskoj i Turskoj... Ovdasnje Colgate paste za zube prave se u Poljskoj (tu je bar razlika odmah primetna, ambalaze su drugacije od onih zapadu - i po obliku i po materijalima). Sto je najgore, cene (svega navedenog) kod nas i u Nemackoj su ISTE (u zabludi su oni koji misle da je tamo skuplje).
Hrvati shize zbog toga, al dzaba im. Ewo ti jedan text:

--------

Svjetske marke u Hrvatskoj škart
Vecernji list

* Tvornice otvorene u Poljskoj ili Mađarskoj podmirivat će B tržišta, i to po cijeni 10-ak kuna višoj od onih za tržišta razvijenih zemalja
    Popularni deterdženti ariel i persil, omekšivači za rublje lenor i cocolino te druga sredstva za pranje i higijenski proizvodi poznatih svjetskih proizvođača koji se prodaju na hrvatskom tržištu imaju posve drukčiji sastav nego na tržištima zapadnoeuropskih zemalja. Time se drsko varaju hrvatski potrošači jer im se umjesto kvalitetnih sredstava za pranje podvaljuju preskupi deterdženti, bez svojstava koja se reklamiraju. Tvrdi to Društvo za zaštitu potrošača "Potrošač" čija predsjednica Jadranka Kolarević ističe da velike multinacionalne kompanije posve preuzimaju domaće tržište, a kupcima po svjetskim cijenama često nude mačka u vreći.

Jednodnevni miris
    - I sama sam se bezbroj puta uvjerila da ta sredstva kupljena u trgovinama zapadnoeuropskih zemalja imaju posve drukčiji učinak od onih kupljenih u Hrvatskoj. Primjerice, nakon pranja austrijskim omekšivačem Cocolino rublje miriše tjednima, dok onim nabavljenim u domaćim dućanima ni jedan dan - pripovijeda J. Kolarević i dodaje da će "Potrošač" od Inspektorata tražiti i analizu sastava deterdženata u neovisnom laboratoriju.
    Prijevara s deterdžentima i različitim higijenskim sredstvima još je jedan dokaz da naša zemlja, ističu u "Potrošaču", postaje tržište na koje dolaze drugoklasni proizvodi iz Zapadne Europe. J. Kolarević misli da su veliki proizvođači i te kako svjesni što čine, ali s obzirom na to da je riječ o za njih manje važnu tržištu, ne mare što ruše ugled svojih vodećih marki. Da je tako potvrđuje i to što se u Hrvatsku najpoznatiji deterdženti, ističe J. Kolarević, iz tvornica koje je PG prije nekoliko godina otvorio u Poljskoj i Mađarskoj. Tim je tvornicama, smatraju u "Potrošaču", zadatak zadovoljiti potrebe B tržišta, i to po cijeni 10-ak kuna višoj od onih za tržišta razvijenih zemalja.

Kupuju razvikane marke
    Na upit "Večernjeg lista" o tvrdnjama "Potrošača" da u našu zemlju dolaze drugorazredni proizvodi koji imaju bitno drukčiji sastav od onih na zapadnoeuropskom tržištu u "Procter and Gamble-u" su, pak, odgovorili kako su "želje i potrebe potrošača različite u različitim dijelovima svijeta, a hrvatski su ih potrošači nagradili vodećom pozicijom u grupama robe koju nude". U "Potrošaču" ističu kako je to, na žalost, istina, a objašnjavaju da je razlog što potrošači masovno kupuju razvikane marke deterdženata i kozmetike upravo u tome što i ne znaju da su prevareni te kupce još jednom pozivaju da radije biraju provjerene hrvatske proizvode.

Silvana Lauš-Mrvelj


Da, šize jer se kao i ti primaju na urbane legende.

Evo, ja živim u Italiji, i ovde je Ariel isti kao u Srbiji, Dash je isti kao u Srbiji. Kreme za ruke su iste kao u Srbiji. Čokolada Milka je ista kao u Srbiji(i drugde u svetu). Bosch mašine koje se prodaju u Italiji, su montirane u Turskoj, i to iz razloga jer je Bosch, kao outsorceing napravio fabriku za montažu u Turskoj, jer ih jeftinije izadje.

Takodje, i vlasnik skoro svih marki bele tehnike u Evropi(Ardo, Electrolux, DeLonghi i još 1000 drugih), Merloni iz Treviza ima fabrike gde sklapa belu tehniku i u Rusiji, i u Rumuniji, i ti isti proizvodi se prodaju svuda.

Ljudi, kako vas ne mrzi da naklapate bez veze. Pomislite samo na troškove proizvodnje za 97 raznih tržišta.

To što tebi neka krema duže miriše, ili izgleda gušće je proizvod autosugestije, pod uticajem urbanih legendi.

#49 stex

stex
  • Members
  • 995 posts

Posted 23 August 2006 - 19:41

@foto
Al si se nalupao u vezi Alfi!!! Vidim ja da ovde ima puno dojče lobista, pa bolje da odustanem. Moju preporuku osnivač topika neka shvati kao drugarsku i nastalu iz iskustva, a on neka kupi što mu je srcu drago.

#50 Hotstepper

Hotstepper
  • Members
  • 298 posts

Posted 23 August 2006 - 22:41

NEBI ja da palim.... ali gde je topic osnivac? huh.gif

#51 headhunter

headhunter
  • Members
  • 6,691 posts

Posted 23 August 2006 - 22:45

QUOTE(Hotstepper @ 23 Aug 2006, 23:41)
NEBI ja da palim.... ali gde je topic osnivac? huh.gif

prokleo dan kada je postavio ovaj topik,a verovatno neće da se upušta u slične poduhvate u budućnosti biggrin.gif

#52 alberto.ascari

alberto.ascari
  • Members
  • 28,756 posts

Posted 27 August 2006 - 22:05

Kupi Oktaviju 1,9 TDI, cca 4 godine staru i da te bog vidi.

#53 Zaje

Zaje
  • Members
  • 97 posts

Posted 28 August 2006 - 10:02

QUOTE(alberto.ascari @ 27 Aug 2006, 22:05)
Kupi Oktaviju 1,9 TDI, cca 4 godine staru i da te bog vidi.



Ta ti valja wink.gif

#54 Carlos

Carlos
  • Members
  • 335 posts

Posted 28 August 2006 - 18:29

QUOTE(Spotter @ 23 Aug 2006, 13:38)
^
e owako (nevezano za automobile, ali to se sigurno i na njih odnosi).

Postoje tzv. A trzista, i tzv. B trzista. Srbija spada u B trzista. Ariel kupljen u Srbiji nije isti kao nemacki Arijel, sto i sam proizvodjac potvrdjuje i to objasnjava "prilogodjavanjem lokalnim trzistima". Ne verujes? Nisam ni ja, dok licno nisam isprobao, jer eto ziveh u D i Svedskoj 3 godine. Ariel je samo primer. Imam kuci Nivea aftershave donesen iz nemacke, i isti takav, Nivea, al kupljen u Srbiji. Omoti isti. Boja ista. Ali, onaj iz Nemacke primetno gusci. Mirise duze i bolje prijanja kozi. Bosch ves-masine se za B trzista prave u Poljskoj i Turskoj... Ovdasnje Colgate paste za zube prave se u Poljskoj (tu je bar razlika odmah primetna, ambalaze su drugacije od onih zapadu - i po obliku i po materijalima). Sto je najgore, cene (svega navedenog) kod nas i u Nemackoj su ISTE (u zabludi su oni koji misle da je tamo skuplje).
Hrvati shize zbog toga, al dzaba im. Ewo ti jedan text:

--------

Svjetske marke u Hrvatskoj škart
Vecernji list

* Tvornice otvorene u Poljskoj ili Mađarskoj podmirivat će B tržišta, i to po cijeni 10-ak kuna višoj od onih za tržišta razvijenih zemalja
    Popularni deterdženti ariel i persil, omekšivači za rublje lenor i cocolino te druga sredstva za pranje i higijenski proizvodi poznatih svjetskih proizvođača koji se prodaju na hrvatskom tržištu imaju posve drukčiji sastav nego na tržištima zapadnoeuropskih zemalja. Time se drsko varaju hrvatski potrošači jer im se umjesto kvalitetnih sredstava za pranje podvaljuju preskupi deterdženti, bez svojstava koja se reklamiraju. Tvrdi to Društvo za zaštitu potrošača "Potrošač" čija predsjednica Jadranka Kolarević ističe da velike multinacionalne kompanije posve preuzimaju domaće tržište, a kupcima po svjetskim cijenama često nude mačka u vreći.

Jednodnevni miris
    - I sama sam se bezbroj puta uvjerila da ta sredstva kupljena u trgovinama zapadnoeuropskih zemalja imaju posve drukčiji učinak od onih kupljenih u Hrvatskoj. Primjerice, nakon pranja austrijskim omekšivačem Cocolino rublje miriše tjednima, dok onim nabavljenim u domaćim dućanima ni jedan dan - pripovijeda J. Kolarević i dodaje da će "Potrošač" od Inspektorata tražiti i analizu sastava deterdženata u neovisnom laboratoriju.
    Prijevara s deterdžentima i različitim higijenskim sredstvima još je jedan dokaz da naša zemlja, ističu u "Potrošaču", postaje tržište na koje dolaze drugoklasni proizvodi iz Zapadne Europe. J. Kolarević misli da su veliki proizvođači i te kako svjesni što čine, ali s obzirom na to da je riječ o za njih manje važnu tržištu, ne mare što ruše ugled svojih vodećih marki. Da je tako potvrđuje i to što se u Hrvatsku najpoznatiji deterdženti, ističe J. Kolarević, iz tvornica koje je PG prije nekoliko godina otvorio u Poljskoj i Mađarskoj. Tim je tvornicama, smatraju u "Potrošaču", zadatak zadovoljiti potrebe B tržišta, i to po cijeni 10-ak kuna višoj od onih za tržišta razvijenih zemalja.

Kupuju razvikane marke
    Na upit "Večernjeg lista" o tvrdnjama "Potrošača" da u našu zemlju dolaze drugorazredni proizvodi koji imaju bitno drukčiji sastav od onih na zapadnoeuropskom tržištu u "Procter and Gamble-u" su, pak, odgovorili kako su "želje i potrebe potrošača različite u različitim dijelovima svijeta, a hrvatski su ih potrošači nagradili vodećom pozicijom u grupama robe koju nude". U "Potrošaču" ističu kako je to, na žalost, istina, a objašnjavaju da je razlog što potrošači masovno kupuju razvikane marke deterdženata i kozmetike upravo u tome što i ne znaju da su prevareni te kupce još jednom pozivaju da radije biraju provjerene hrvatske proizvode.

Silvana Lauš-Mrvelj


Da li si razmislio koliko jednu firmu košta R&D? Da li zaista misliš da imaju novca da razvijaju produkte za svako tržište ponaosob? Elem, da ne kenjam mnogo, meni se bar čini da su, recimo, i Ariel i Bonux isti qrac, samo se razlikuju u mirisu, a da je firmi (P&G) jevtinije da pare uloži u reklamu i Ariel proda skuplje i tako zaradi više novca. Ista stvar je i sa Nivea i Florena kozmetikom - verujem da je isto sranje upakovano u različitu ambalažu, samo, kada je Nivea u pitanju, plaćaš marku i to je to. Kada malo bolje razmisliš, doći ćeš do istog zaključka, a to je, kada je u pitanju žestoka konkurencija i kada su produkti nekoliko kompanija približno jedakog kvaliteta, jedini način da zaradiš i preživiš na tržištu upravo smanjivanje troškova i povećanje profita na razne načine, a ovo je jedan od njih.
Isto se radi i sa nekim varijantama tehničke robe, recimo, kada istu elektroniku pakuješ u različita kućišta, a u jevtiniju stavljaš firmware koji ima isključene neke funkcije.
A ovo u HR je neuspela varijanta "kupujmo domaće" puke.gif

#55 Spotter

Spotter
  • Members
  • 180 posts

Posted 29 August 2006 - 16:54

QUOTE(Carlos @ 28 Aug 2006, 19:29)
Da li si razmislio koliko jednu firmu košta R&D? Da li zaista misliš da imaju novca da razvijaju produkte za svako tržište ponaosob?


Procitaj moj post jos jednom. Ne govorim o 97 trzista, vec o "A" i "B" trzistima (dakle, dva globalna trzista). Za "B" trzista se grade (ili kupuju) fabrike na istoku, i poenta nije samo jeftinija radna snaga vec i u pojeftinjen sastav proizvoda i ambalaze. I sami proizvodjaci potvrdjuju razlicit sastav jer to svaka laboratorija lako moze da dokaze, ali ne navode explicitno da je kvalitet losiji (naravno). Na istoku se fakat prave i proizvodi za A trzista, ali bez promena u sastavu i materijalima (tresko je spomenuo Bosch ves masine, i to je ok, ali neka pita u predstavnistvu Boscha u Resavskoj za razliku izmedju masina sa oznakama BY i EU).
poz

#56 Carlos

Carlos
  • Members
  • 335 posts

Posted 29 August 2006 - 17:46

QUOTE(Spotter @ 29 Aug 2006, 18:54)
Procitaj moj post jos jednom. Ne govorim o 97 trzista, vec o "A" i "B" trzistima (dakle, dva globalna trzista). Za "B" trzista se grade (ili kupuju) fabrike na istoku, i poenta nije samo jeftinija radna snaga vec i u pojeftinjen sastav proizvoda i ambalaze. I sami proizvodjaci potvrdjuju razlicit sastav jer to svaka laboratorija lako moze da dokaze, ali ne navode explicitno da je kvalitet losiji (naravno). Na istoku se fakat prave i proizvodi za A trzista, ali bez promena u sastavu i materijalima (tresko je spomenuo Bosch ves masine, i to je ok, ali neka pita u predstavnistvu Boscha u Resavskoj za razliku izmedju masina sa oznakama BY i EU).
poz

ok, možda je i tako, nemam dokaza ni za jednu ni za drugu tezu.

#57 Tresko

Tresko
  • Members
  • 7,316 posts

Posted 31 August 2006 - 11:59

QUOTE(Spotter @ 29 Aug 2006, 17:54)
Procitaj moj post jos jednom. Ne govorim o 97 trzista, vec o "A" i "B" trzistima (dakle, dva globalna trzista). Za "B" trzista se grade (ili kupuju) fabrike na istoku, i poenta nije samo jeftinija radna snaga vec i u pojeftinjen sastav proizvoda i ambalaze. I sami proizvodjaci potvrdjuju razlicit sastav jer to svaka laboratorija lako moze da dokaze, ali ne navode explicitno da je kvalitet losiji (naravno). Na istoku se fakat prave i proizvodi za A trzista, ali bez promena u sastavu i materijalima (tresko je spomenuo Bosch ves masine, i to je ok, ali neka pita u predstavnistvu Boscha u Resavskoj za razliku izmedju masina sa oznakama BY i EU).
poz

He,he. A o tim urbanim legendama koje šire prodavci bele tehnike u Srbiji, ne vredi ni govoriti. Naravno, uvek je bolja bela tehnika sa oznakom one linije za montažu, sa koje su oni dobili trenutne zalihe. Kad dobiju veš mašine sklopljene u Turskoj, bolje su te od onih drugih, kad dobiju one druge(gistro EU), bolje su te od Turskih.

To je kao ona kineska fora sa CE znakom. Samo što nije CE nego Chinese Export. He,he.

#58 byMaX

byMaX
  • Members
  • 876 posts

Posted 09 September 2006 - 14:58

Ja sam nedavno promenio kola i target mi je bio na oko 7000 evra. Hteo sam, nazovi, "mladalački automobil", znači ne limuzinu nego sedan ili coupe, ali me je Fiat Bravo navikao na dosta prostora za vozača i suvozača, dakle, da ne bude tesan kao BMW trojka (koju keva vozi). Ja ne smatram da se Fiat može porediti sa Nemcom (Opel ne računam, mada su se oni dosta popravili u poslednje vreme), a još teže japancima, ali da se ne lažemo, automobili se u poslednjih pet do deset godina, u klasi od 15 do 20k evra (za nove), prave daleko lošije - sve je napravljeno da bude utegnuto i radi dobro prvih pet godina, a posle sve zavisi od toga kako je voženo i koliko je dobro automobil održavan. Kapiram da se sa ovim slažete. U tom smislu, smatram da (a dosta sam se kretao u krugu ljudi koji se ceo život bave ili popravkom ili nabavkom automobila), recimo Peugeot 307 ili novi Megane, nisu ništa kvalitetniji od Stila. Pošto su meni ova tri modela bila u opciji kod kupovine, probao sam sva tri, vozio ih i uzeo u obzir to koliko mi je potrebno za redovan servis i održavanje (cene delova koje ću najverovatnije promeniti u naredne dve godine, koliko planiram da ih vozim). Na stranu to što za 7.5k evra Peugeot 307 i Megane možeš uzeti samo sa najslabijim motorom, beli, bez ikakve opreme... za 7200, uzeo sam Stilo, oktobar 2002, troja vrata naravno (onaj sa pet nikad ne bih uzimao!!!, ružan je do bola), 1.9JTD, 125ks, 6 air bags, centralna, klima, board comp, ABS, ASR, bukvalno neogreban, nikad udaran... Čovek mi je kod Bogunovića u servisu povezao na kompjuter i nije mogao da veruje da svaki cilindar u promil daje isti pritisak, motor je čist. Otišao sam na još dva mesta i promenio sve kablove, španere, kabl od klime, sva ulja i filtere. 260 evra... (znači sa registracijom u julu, 7460 evra sa većim servisom). Po gradu, kompjuter kaže da ne troši više od 6.8 do 6.9 litara sa klimom (a ja se često zaglavljujem po gužvama i prosečna brzina mi je 21km/h). Na otvorenom, kad idem auto putem (idem bar jednom sedmično), sa klimom, povremeno uključenom, ne prelazi 4.7 litara pri brzini od 150 do 160 km/h. Probao sam i 190, na 4100 obrtaja, a može do 5500 rpm, pre nego što uđe u "crveno", što znači da lagano može da dođe do 213 km / h koliko mu je i maksimalna brzina. Dakle, ok - da li je bolje da sam uzeo Peugeot 307 bez opreme, 1.4, dve godine matorijeg, i platio još najmanje 500 evra?? Za megane ista priča! Jel vredi? Btw, probao sam 307 na košutnjaku i razočarao sam se kako leži u krivinama. Ono je katastrofa. Vozim od svoje osme godine (bio sam na takmičenjima kartinga na ušću kao klinac, pre 15-ak godina), i automobile ovako (ilegalno) po Bosni, stvarno imam kilometražu iza sebe, ali ne vozim kao manijak niti mi je potreban trkački automobil, ali 307 je brate nestabilan, ili se bar tako čini... Stilo 3V na putu leži daleko bolje...
Na kraju, da napomenem da smatram da bi mi Honda Civic 1999-2000 bila najbolje rešenje (mislim na coupe, a ne na limuzinu, znači onaj model pre ovog novog), ali je NIKAKO nisam našao po normalnoj ceni, čak ni u Nemačkoj... Stilo je uvežen i vozio ga je neko ko ga je zaista mazio i mora da je bio garažiran, s obzirom na to da je bio zaista bez ijedne najmanje ogrebotinice... Sad, ko god je pošten, ne može da kaže da sam se zayebao. Šta je trebalo da uzmem - Golf 98 godište, pet godina stariji automobil? Ili istu konfekciju tipa Peugeot 307 i Megane bez opreme, jednu ili dve godine stariji?

pozdrav

#59 ljubitelj

ljubitelj
  • Banned
  • 205 posts

Posted 09 September 2006 - 23:31

QUOTE(byMaX @ 9 Sep 2006, 14:58)
Ja sam nedavno promenio kola i target mi je bio na oko 7000 evra. Hteo sam, nazovi, "mladalački automobil", znači ne limuzinu nego sedan ili coupe, ali me je Fiat Bravo navikao na dosta prostora za vozača i suvozača, dakle, da ne bude tesan kao BMW trojka (koju keva vozi). Ja ne smatram da se Fiat može porediti sa Nemcom (Opel ne računam, mada su se oni dosta popravili u poslednje vreme), a još teže japancima, ali da se ne lažemo, automobili se u poslednjih pet do deset godina, u klasi od 15 do 20k evra (za nove), prave daleko lošije - sve je napravljeno da bude utegnuto i radi dobro prvih pet godina, a posle sve zavisi od toga kako je voženo i koliko je dobro automobil održavan. Kapiram da se sa ovim slažete. U tom smislu, smatram da (a dosta sam se kretao u krugu ljudi koji se ceo život bave ili popravkom ili nabavkom automobila), recimo Peugeot 307 ili novi Megane, nisu ništa kvalitetniji od Stila. Pošto su meni ova tri modela bila u opciji kod kupovine, probao sam sva tri, vozio ih i uzeo u obzir to koliko mi je potrebno za redovan servis i održavanje (cene delova koje ću najverovatnije promeniti u naredne dve godine, koliko planiram da ih vozim). Na stranu to što za 7.5k evra Peugeot 307 i Megane možeš uzeti samo sa najslabijim motorom, beli, bez ikakve opreme... za 7200, uzeo sam Stilo, oktobar 2002, troja vrata naravno (onaj sa pet nikad ne bih uzimao!!!, ružan je do bola), 1.9JTD, 125ks, 6 air bags, centralna, klima, board comp, ABS, ASR, bukvalno neogreban, nikad udaran... Čovek mi je kod Bogunovića u servisu povezao na kompjuter i nije mogao da veruje da svaki cilindar u promil daje isti pritisak, motor je čist. Otišao sam na još dva mesta i promenio sve kablove, španere, kabl od klime, sva ulja i filtere. 260 evra... (znači sa registracijom u julu, 7460 evra sa većim servisom). Po gradu, kompjuter kaže da ne troši više od 6.8 do 6.9 litara sa klimom (a ja se često zaglavljujem po gužvama i prosečna brzina mi je 21km/h). Na otvorenom, kad idem auto putem (idem bar jednom sedmično), sa klimom, povremeno uključenom, ne prelazi 4.7 litara pri brzini od 150 do 160 km/h. Probao sam i 190, na 4100 obrtaja, a može do 5500 rpm, pre nego što uđe u "crveno", što znači da lagano može da dođe do 213 km / h koliko mu je i maksimalna brzina. Dakle, ok - da li je bolje da sam uzeo Peugeot 307 bez opreme, 1.4, dve godine matorijeg, i platio još najmanje 500 evra?? Za megane ista priča! Jel vredi? Btw, probao sam 307 na košutnjaku i razočarao sam se kako leži u krivinama. Ono je katastrofa. Vozim od svoje osme godine (bio sam na takmičenjima kartinga na ušću kao klinac, pre 15-ak godina), i automobile ovako (ilegalno) po Bosni, stvarno imam kilometražu iza sebe, ali ne vozim kao manijak niti mi je potreban trkački automobil, ali 307 je brate nestabilan, ili se bar tako čini... Stilo 3V na putu leži daleko bolje...
Na kraju, da napomenem da smatram da bi mi Honda Civic 1999-2000 bila najbolje rešenje (mislim na coupe, a ne na limuzinu, znači onaj model pre ovog novog), ali je NIKAKO nisam našao po normalnoj ceni, čak ni u Nemačkoj... Stilo je uvežen i vozio ga je neko ko ga je zaista mazio i mora da je bio garažiran, s obzirom na to da je bio zaista bez ijedne najmanje ogrebotinice... Sad, ko god je pošten, ne može da kaže da sam se zayebao. Šta je trebalo da uzmem - Golf 98 godište, pet godina stariji automobil? Ili istu konfekciju tipa Peugeot 307 i Megane bez opreme, jednu ili dve godine stariji?

pozdrav

U stvari za odgovor je bitno za koju svrhu treba da se kupi auto.Imao sam razna kola ali mislim da treba uzeti što novija.Smatram da u zadnjih 10-ak godina i nema velikih razlika u kvalitetu-tržište je presurovo za experimente.Gastarbajteri su ostavili genetski kod u ovoj zemlji da nema kola bez mečke pa još sa potkovicom napred,a posle je to prešlo na golfa koji je precenjen,i bezobrazno skup kao i svi vageni u odnosu na ono što nudi.Pa moj kec se manje kvario i nikad me nije izneverio za razliku od golfa ,a pažljiv sam vozač i znam da održavam.,nisam izlazio od majstora.Imao sam lančiju i bila je ok.ali preskupi delovi.Oko 3 godine imam vektru i prezadovoljan sam cd verzija sa više od ful opreme me je koštala manje od golfa četvorke golog bez ičeg sa slabijim motorom i daleko manjim.zbog posla idem širom zemlje i najdalje puteve ne osetim a unutra je obilje prostora.
u klasi manjih,najbolji izbor bi bio korsa ili astra.a u srednjoj da ne bude da hvalim svog konja reno laguna,citroen pikaso, volvo s4
Klasa velikih za te pare a relativno nova teško