"Porodicni" auto
#1
Posted 20 July 2006 - 09:26
Planiram da kupim auto koji bi morao da zadovolji sledece :
1. dovoljno velik da primi simpaticnu cetvotoclanu porodicu (ukljucujuci prtljag) na putu za Grcku, Crnu Goru, etc.
2. da ne trosi previse
3. da bude NOV (ne polovnjacima)
4. da ima full opremu (ABS, klima i sve ostale zajebancije za koje ne znam ni kako se zovu)
5. da odrzavanje nije preskupo
6. da cena ne prelazi 12.000 EUR, mada je pozeljno i jeftinije
7. da je dovoljno kvalitetan i lep da ne moram da ga vozim sa kesom na glavi, kao sto rece fancy za Cerato
Slobodno mozete da krenete sa zajebavanjem, ali bih vas istovremeno zamolio da mi u okviru istog podarite i neki koristan savet.
Hvala unapred
P.S. : Ko ovo stavi na Bisere, dabogda mu se pokvario auto
#2
Posted 20 July 2006 - 10:20
1. korejca, neki veci model
2. logan-a.
Za sve ostalo trebace ti vise, a vrlo lako i mnogo vise para....
#3
Posted 20 July 2006 - 10:23
1. korejca, neki veci model
2. logan-a.
Za sve ostalo trebace ti vise, a vrlo lako i mnogo vise para....
Imash neki link za tog Logana ?
#4
Posted 20 July 2006 - 10:25
#5
Posted 20 July 2006 - 10:27
problem sa korejcima, loganima pa cak i skodama je sto za pare u koje se uklapas dobijes plain car znaci nema nista od abs, klime i slicno..mislim da nam je neko ponudio i auto bez servo volana.......sa druge strane ako das malo vise para za Hondu naprimer ili yaris - svi ti dodaci su ukljuceni u osnovni paket, za yaris mislim cak i ESP.
#6
Posted 20 July 2006 - 10:48
Citam, zapisujem, trazim, gledam...
Ako ima jos ideja, molio bih...
#7
Posted 20 July 2006 - 11:35
#8
Posted 20 July 2006 - 11:51
Iskreno, nosio se i tom mislju, ali moja paranoja i skepticizam mi ne daju mira. Uvek tripujem da cu biti zajeban
Evo, ima li zainteresovanog da mi nadje odlicnog polovnjaka, placam uslugu po dogovoru
Edited by zagor, 20 July 2006 - 11:53.
#9
Posted 20 July 2006 - 12:13
apsolutno tacno - u ovom slucaju bi vise znao na cemu si ako imas 10k eura....ili u boljem slucaju 14-15....
#10
Posted 20 July 2006 - 12:17
Zbog toga su u mom slučaju otpale opcije polovnih kola u startu - da sam za vreme koje sam utrošio na posledicu prethodne kupovine polovnih kola radio svoj posao po ceni pune satnice sad bih kupovao jebenog Mercedesa. Takođe, odbacio sam i nekoliko stvarno dobrih ponuda raznih francuskih kola. Jebeš dobru cenu kad treba posle tri dana da ne spavam što sam upao svojim predivnim novim Citroenom ili Renoom u rupu ili što će neki nadrkani klinac sa ćoška da ga izgrebe ključem, što će pijana budala u potrazi za dragstorom da se izbljuje na njega ili što snajka iz podruma ni posle 6 godina vožnje ne ume da parkira svog Polo-a pa će da mi sjebe limariju....
U prevodu - u mom slučaju jedini smislen izbor je Logan. Pošto mi se čini da je Zagor u sličnom fazonu, tako glasi i moja preporuka njemu.
#11
Posted 20 July 2006 - 13:46
Za te pare ces sigurno naci solidno opremljenog Logana.
Moja preporuka bi ti bila Opel Astra Classic II (stari model, ali ne polovnjak). U Hrvatskoj dizel varijanta sa 5 vrata kosta oko 14000 eura, dok benzinca mozes naci vec za 12500 eura. Ne znam kolike su kod nas cene za ovaj auto, ali ne verujem da je neka velika razlika.
Ako se ipak odlucis za polovan auto (do 5 godina star), pogledaj i VW Passat.
Pozdrav!
Edited by maksas, 20 July 2006 - 13:47.
#12
Posted 20 July 2006 - 14:50
1) za te pare se nikako ne isplati kupovati dacia logana
2) najbolje sto mozes da uradis je da kupis 3-4 godine star auto. za 10500 eura mozes naci citroen c5 hdi iz 2002. godine, 2000 kubika, sa kompletnom opremom. shvatio sam da si laik za auta, pa cu ti ovako objasniti: to je ozbiljan auto. mozes da kupis opel merivu iz 2004. ili 2005. opel zafiru iz 2003. pezo 307 2.0 hdi iz 2004. pezo 406 hdi iz 2003. gomilu razlicitih laguna ili megana. automobilima te klase 3 godine i 70k predjenih kilometara ne znace apsolutno nista. jedino sto treba da uradis je da nadjes nekog majstora kojem verujes i da mu oteras auto na detaljan pregled pre kupovine.
3) ako bas moras da kupis nov auto, za te pare ti preporucujem chevrolet aveo. za nesto manje od 12,000 imas 2 modela: jedan ima 8 ventila i 1200 kubika, klimu, jastuke za vozaca i suvozaca i abs. drugi ima 16 ventila, 1400 kubika, klimu, jastuk za vozaca i abs. ako si za penzionersku, stedljivu voznju, prvi je bolja opcija. ako hoces da ti auto bar malo daje znake zivota, drugi je bolja opcija.
#13
Posted 20 July 2006 - 16:52
Za te pare ces sigurno naci solidno opremljenog Logana.
Moja preporuka bi ti bila Opel Astra Classic II (stari model, ali ne polovnjak). U Hrvatskoj dizel varijanta sa 5 vrata kosta oko 14000 eura, dok benzinca mozes naci vec za 12500 eura. Ne znam kolike su kod nas cene za ovaj auto, ali ne verujem da je neka velika razlika.
Ako se ipak odlucis za polovan auto (do 5 godina star), pogledaj i VW Passat.
Pozdrav!
Kod nas je inace ta Astra oko 15000, pa ti vidi...
Ali zasto tako lako odbacujete Logana, sa full opremom ima sve i nije preko 10000, dovoljno je velik, a ljudi koji ga imaju su uglavnom zadovoljni. Preporucujem svakako benzinac 1600. E sad sto se oblika tice, ukusa ima raznih...
#14
Posted 20 July 2006 - 17:08
Dobro, svako ko se odluci na kupovinu polovnjaka sa oglasa ili autopijace rizikuje da bude izigran. Prosla su vremena kad si mogao uz pomoc komsije ili priucenog majstora na sluh da zakljucis o cemu se radi. Zivimo u vremenu mnogo kvalitetnijih automobila nego ranije kao i kvalitetnijih popravki odnosno farbanja gde covek prosto golim okom ne moze videti da je rec o autu koje je bilo havarisano, velike kilometraze itd. Ovde bih podvukao da u principu nije problem u havariji ako je ista kvalitetno popravljena vec o tome da se bas tu najvise stedi, odnosno da auto dileri bas u tom procesu pokusavaju najvise zaraditi.Tako je i sa kilometrazom. Npr. primetio sam da ljudi kod nas voze recimo golfove dizele iz sredine devdesetih i duboko veruju da su samo presli 100 000 km. Radi se naravno o uvezenim automobilima kojih je zaista previse, narocito u CG. O riziku njihovog porekla da ne trosim reci, pisali smo ranije.
Moja iskustva su razlicita od slucaja do slucaja kao i namene automobila. Tako je islo i sa kupovanjem. Automobil sa kojim putujem na duge relacije sam skoro uvek kupovao ili nov ili par godina star u registrovanoj garazi koja je spremna dati korektnu garanciju od 12 meseci bez ikakvih nenormalnih kalauzula i kojekakvih uslovljavanja. Pored toga, u Holandiji prilikom kupovine imate pravo traziti pregled nezavisne, nazovi inspekcije (ANWB), koja auto zaista pregleda do tancina. Radi se o drustvu slicnom recimo kao AMS koje za takve potrebe ima posebnu sluzbu. Nisu retki slucajevi da prodavac sam ponudi tu opciju ukoliko primeti sumnju na vasem licu. Na kraju pregleda dobijete maltene knjigu u kojoj su jasno navedeni nedostaci ukoliko ih uopste ima. Bivate iznenadjeni i vi i majstor Joca kojeg ste poveli sa sobom. Meni se to jednom dogodilo. I prodavac se zacudio listom nedostataka. Kaze covek da nije znao i ne sumnjam. Mozda on nije ali gazda sigurno jeste. Auto (a6) je izgledao fantasticno sa neobicno malom kilometrazom i full opremom ali i sa neobicnim dimenzijama rastojanja izmedju tockova koji su clanove ANWB ekipe naveli na sumnju da detaljnije pregledaju donji deo i ustanove da se ipak radi o autu koje je bilo havarisano i popravljeno na ivici granica dozvoljenih odstupanja. U prevodu, ukoliko bih imao slicnu nezgodu kao prethodni vlasnik pitanje je da li bi se mogao ikad vise popraviti. Pregled od strane ANWB je tada kostao nesto oko 200 eura i nisam ga platio vec garaza koja je garantovala da na autu nije bilo havarija. Suma koju sam tada trebao izdvojiti je bila negde oko 20 000 eura.
Znaci, pored srece (da bas tada kad vama treba naletite na polovnjaka kojeg trazite) koja vam je apsolutno potrebna prilikom kupovine skupljih ili na kraju krajeva bilo kojih polovnjaka, potreban vam je i detaljan pregled tog automobila od ljudi koji to zaista znaju. Naravno da to kosta ali mislim da tu ne treba stedeti jer ako ste vec spremni platiti nekoliko hiljada valjda vas nece upropastiti ni tih par stotina bez obzira ako posle pregleda bude sve ok. Isplati se verujte mi. Znam tipa koji je uzeo a8 na oglase, relativno povoljno da bi posle predjenih 100 km morao menjati motor jer je isti bio obogacen nekim hemijskim sredstvima koje majstor Joca nije mogao registrovati osim da radi k'o sat. Ono sto ne sme da vam se dogodi jeste da pocnete razmisljati u stilu "ako me zaje*e ja cu mu je*ati ..." jer vi niste posli da nekom je*ete nekog nego da kupite auto koji vama odgovara. Zlatno pravilo je, bez obzira koliko vam se svidjao automobili, da ste vi gospodar situacije dok je novac u vasim rukama. U prevodu, ne davaj novac dok ne budes siguran da je to ono sto trazis.
Sto se tice preporuke tipa i modela mislim da je lican stav, ili u tvom slucaju vas zajednicki izbor, nabolji zbog kasnijeg uzivanja u njemu jer ako kupis auto po preporuci tog i tog i posle ne budes zadovoljan ima da ga 'hvalis' samo tako. Ne treba zaboraviti da je u voznji isto bitno uzivati, narocito ako se radi o duzim relacijama.
Moj lican stav je uvek bio i ostao da je za iste novce bolje kupiti dobar Mercedes, BMW, Audi pa i VW, nego nov bilo koji koreanac, japanac ili ne znam... amerikanac i sl. Ovde ne tvrdim da sam generalno u pravu niti imam nameru raspravljati na tu temu. Stav je baziran na moja licna iskustva koja nisu bas pre mala. Uvazavam sve testove i sva ispitivanja koja dokazuju suprotno ali mnogo vise svoj izbor i licno zadovoljstvo.
#15
Posted 20 July 2006 - 20:37