Jump to content


Photo

Lou kost avio-kompanije u Srbiji


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
668 replies to this topic

#661 FlyAdvanced

FlyAdvanced
  • Members
  • 72 posts

Posted 06 August 2007 - 16:57

QUOTE(Zverilla @ 6 Aug 2007, 17:17) <{POST_SNAPBACK}>
dodao bih samo: prica je utoliko neverovatnija odnosno da je jatov avion iz londona bio toliko pun da ta zena nije mogla da nadje 3 mesta vezana i/ili da zamoli direktno nekoga da se premesti. pre ce biti da je krenula da se drnda na stjuardesu koja ju je oladila (video slicnu situaciju vec jednom, gde neka krava sedi na tudjem mestu, i nece da se pomeri. naravno da je osoblje bilo malo grublje te ju je ubedilo da ipak nema pravo tu da sedi)



Pa moguće je da je avion bio pun pošto je to jedan od letova sa najvećim CLF. Alibez obzira na to, gospođa nije u pravu.

Inače mi je zanimljivo ponašanje naših putnika koji se razbaškare čim uđu u jatov avion, traže dlaku u jajetu...Avion bučan, stjuardesa stara, sendviči užasni... A kad uđu u LH ili BA onda su ok i babe i oni mali, okrugli odvratni LH sendviči... Nedavno sam o tome raspravljao sa svojom prijateljicom koja je kao konačni argument imala to da jesu i u BA i LH stare posade, al' su nekako lepše našminkane. Ne znam da li je to samo srpska osobina, ali me ponekad izluđuje taj sindrom zelenije trave u komšijskom dvorištu. I što je najgore, ta kritičnost se ne materijalizuje kroz neki trud da se stvari poboljšaju. Čim jatov avion sleti, kritičari jedni preko drugih lete ka izlazu, a za sobom na prozorskom staklu ostavljaju zalepljenu žvaku. A kad slete u LH avionu strpljivo sačekaju da im baba da znak da izađu, a mrve sa sedišta uguraju u svoj džep...da se ne obrukaju pred strancima.

#662 burekdzija

burekdzija
  • Members
  • 530 posts

Posted 07 August 2007 - 08:35

QUOTE(FlyAdvanced @ 6 Aug 2007, 17:10) <{POST_SNAPBACK}>
Mislim da je svima jasno da gubitak prtljaga nema baš nikakve veze sa kompanijom, a i sam imam iskustva sa gubljenjem prtljaga na LHR jer oni jesu užasni. Imam međutim i iskustvo sa prtljagom koji je izgubljen na letu BKK-DXB-BEG i to bas na DXB. Jatov staton manager na DXB mi je odmah rekao da fali jedna torba, izvinio se i obećao da će stići prvom mogućom vezom. Sleteo sam oko podneva u Beograd, a narednog jutra su me zvali iz SU-PORT - a i dovezli mi torbu kući. Inače već nekoliko godina je SU-PORT odlično opremljen i iz više primera znam da sada prilično dobro rade.
Gospođa je trebalo prvo da pročita uslove prevoza, pa onda krene na put.

Vidis moje iskustvo je potpuno drugacije (uz ogradu da je bilo pre par godina i da ne znam da li je tada postojao taj SU-PORT).

Let je bio istina zeznut, prekookeanski sa vezom u Parizu, pa do Bg, koferi se naravno izgubili. Na Surcinu nigde nikog, posle pola sata su mi u ruke dali papir sa brojem telefona i rekli da ja njih zovem sutra. Dva naredna dana se na isti broj niko nije javljao, da bi mi treceg dana rekli da je kofer pronadjen i da ce za dan-dva (?) biti na aerodromu i da ga pokupim. Na to sam im rekao da mi ne pada na pamet da dolazim na aerodrom i da hocu prvo da mi jave kad kofer dodje -- ostavio telefon svoj (ne prvi put), naravno niko me nije zvao. Posle dan-dva sam ih ponovo zvao i slozili su se da dopreme kofer do grada, ali ne na moju adresu vec u agenciju sa kojom sam putovao (??). Posto mi je vec bio pun qrac njih pristao sam.

Situacija sa jos gadnijim letom, prekookeanski sa dve lokalne veze, sletanje u Berlinu (aerodrom sa n puta vecim prometom od Surcina), kofer se izgubio (takodje ocekivano). Sutra ujutro pre nego sto sam krenuo na posao, zvali su me i pitali kada mi odgovara da dodju, pre nego sto odem na posao ili kad se vratim, ja ih sacekao pola sata, dobio kofer uz izvinjenje. Cak je ispalo da je lik koji je zaduzen za razvozenje kofera dosao sa nasih vekovnih ognjista pre par decenija, pa se raspricao kad je video prezime i objasnio mi da je neki lik uzeo moj kofer i otisao vozom u Hamburg ne provalivsi nista, ovi su uspeli da ga pronadju, vrate kofer nocnim vozom u Berlin i donesu mi ga istog dana.

E pa sad, ovo je *samo* moje iskustvo, ali malo protivureci onome sto si ti rekao i rekao bih da se nivo usluge razlikuje (razlikovao se) kao nebo i zemlja.

Sasvim druga stvar je ova prica o vodi i placanju, sve mi se cini da je taj Avaz malo Kurir-olik. I pored toga cini mi se da su patriotska osecanja ovde malo prevagnula u odbranu Jata i aerodroma NT -- da sad ne pisem jos ovoliki tekst o nesposobnosti sluzbenice Jata (ne jednom) da promeni datum povratka karte (pa jos specijalno kupljene da bude sa kliznim potvratkom) -- trajalo je 45 minuta.

#663 paculla

paculla
  • Members
  • 4,099 posts

Posted 07 August 2007 - 11:29

QUOTE(burekdzija @ 7 Aug 2007, 09:35) <{POST_SNAPBACK}>
da sad ne pisem jos ovoliki tekst o nesposobnosti sluzbenice Jata (ne jednom) da promeni datum povratka karte (pa jos specijalno kupljene da bude sa kliznim potvratkom) -- trajalo je 45 minuta.

to traje posto racunaju kako najlakse da sebi uzmu neki procenat wink.gif ja sam pre neki dan letela jatom. kartu sam rezervisala telefonom, posto je bilo manje od 4 dana pre poletanja, pa nije moglo on-line. sluzbenik jatovog predstavnistva je rekao da ce karta biti 205 evra (u jednom pravcu) i da cu moci da je podignem na aerodromu. kad sam dosla na salter, covek iz jata je poceo nesto da mulja, prepravlja kartu, da bi na kraju rekao: ipak ima neka jeftinija karta, evo za 130 evra. ja sam se, naravno, obradovala, dala pare i uzela kartu. cena karte je bila 85 evra + 25 evra service charge. znaci, castila sam ga sa 20 evra. posle su oni zbrisali sa saltera, pa nisam mogla da se zalim. e sad, tu sam naravno ja ispala guska, sto nisam pazila i pogledala u kartu. sa druge strane, covek izgubi naviku da svaku glupost proverava, narocito ako takvo ponasanje nije uobicajeno (nisam dugo letela jatom wink.gif). dakle, gledajte kartu kad je uzimate.

da se vratim na low cost kompanije. da li neko zna da li postoji neki specijalni razlog zasto tako strogo ogranicavaju kolicinu prtljaga? jasno mi je zasto mora da se doplati ako je preko dozvoljene tezine (obicno 20kg), ali mi nije jasno zasto neke kompanije uopste ne dozvoljaju vise prtljaga, cak i ako je neko spreman da plati. da li oni prenose tim avionima jos nesto osim prtljaga putnika, da bi im let bio rentabilniji?

#664 miloos

miloos
  • Members
  • 628 posts

Posted 08 August 2007 - 12:01

budući interkontinentalni lou kost: smile.gif

http://www.dailymail...in_page_id=1811

#665 FlyAdvanced

FlyAdvanced
  • Members
  • 72 posts

Posted 08 August 2007 - 16:18

QUOTE(barrcode @ 8 Aug 2007, 13:01) <{POST_SNAPBACK}>
budući interkontinentalni lou kost: smile.gif

http://www.dailymail...in_page_id=1811



Ma daj...
Ovo deluje potpuno neverovatno, a da bi ovakva konfiguracija bilo gde bila odobrena morala bi da budu napravljena jako ozbiljna ispitivanja, ne kraća od deset godina. Nadam se da ovakva ideja nikad neće zaživeti.

A o LC na long haul letovima se već dugo govori, ali sumnjam da to može da uspe.

#666 miloos

miloos
  • Members
  • 628 posts

Posted 08 August 2007 - 17:43

QUOTE(FlyAdvanced @ 8 Aug 2007, 17:18) <{POST_SNAPBACK}>
Ma daj...
Ovo deluje potpuno neverovatno, a da bi ovakva konfiguracija bilo gde bila odobrena morala bi da budu napravljena jako ozbiljna ispitivanja, ne kraća od deset godina. Nadam se da ovakva ideja nikad neće zaživeti.

A o LC na long haul letovima se već dugo govori, ali sumnjam da to može da uspe.

za slučaj da ne znaš engleski: da, izgleda da je verovatno.

da kojim slučajem (ipak) znaš engleski: što bre ne pročita tekst?

German airline Lufthansa is considering introducing just such an economy sleeper cabin on its long-haul flights.

Sir Richard Branson's Virgin Atlantic will be the first UK airline to take delivery of the A380 superjumbo and has already expressed an interest in putting beds into its planes

Evo i na italijanskom:
«Abbiamo svolto un’indagine online fra i passeggeri – ha spiegato la portavoce di Lufthansa, Amelie Lorenz – e analizzeremo i risultati emersi, quindi decideremo se procedere con il progetto oppure no. Ma i primi riscontri sono stati molto positivi»

#667 FlyAdvanced

FlyAdvanced
  • Members
  • 72 posts

Posted 09 August 2007 - 09:39

QUOTE(barrcode @ 8 Aug 2007, 18:43) <{POST_SNAPBACK}>
za slučaj da ne znaš engleski: da, izgleda da je verovatno.

da kojim slučajem (ipak) znaš engleski: što bre ne pročita tekst?

German airline Lufthansa is considering introducing just such an economy sleeper cabin on its long-haul flights.

Sir Richard Branson's Virgin Atlantic will be the first UK airline to take delivery of the A380 superjumbo and has already expressed an interest in putting beds into its planes

Evo i na italijanskom:
«Abbiamo svolto un’indagine online fra i passeggeri – ha spiegato la portavoce di Lufthansa, Amelie Lorenz – e analizzeremo i risultati emersi, quindi decideremo se procedere con il progetto oppure no. Ma i primi riscontri sono stati molto positivi»


Dakle, ne moze aviokompanija tek tako da razmatra tako velike izmene u kabini, niti to moze na svoju ruku da uvede. To sto oni to razmatraju i o tome razmisljaju može da znači da razmišljaju da započnu proceduru ispitivanja mogućnosti za tako nešto.

Italijanski ne znam, ali znam po nešto o avio industriji.

Edited by FlyAdvanced, 09 August 2007 - 11:47.


#668 Contractor

Contractor
  • Members
  • 22,737 posts

Posted 20 August 2007 - 10:29

QUOTE(Thanatos @ 6 Aug 2007, 10:13) <{POST_SNAPBACK}>
Kada smo kod JAT-a...


Ne bih da se ponavljam, većina je objasnila sve oko sedenja na "svojim" mestima, (ne)dobijanja ni čaše vode i sl.
Oko gubitka stvari iz kofera, tj. samog kofera. Ja sam pre par dana leteo Al Italiom, preko Rima. Koferi su mi kasnili 4 dana, mojoj devojci 6. Na pitanje šta će biti ako uopšte ne stignu dobili smo odgovor da nam isplaćuju 20$ po kilogramu prtljaga! Znači na mojih 15kg dobija se 300$, pa neka u njemu bude 15kg zlata. Nelogično, lopovski, bezobrazno...kao god hoćete, ali tako je. Verovatno i JAT ima neka sl. pravila, tako da je gospodji zato ponudjen(isplaćen) pomenuti iznos.

#669 jms_uk_2001

jms_uk_2001
  • Validating
  • 2,684 posts

Posted 22 August 2007 - 16:31

QUOTE(Contractor @ 20 Aug 2007, 10:29) <{POST_SNAPBACK}>
Na pitanje šta će biti ako uopšte ne stignu dobili smo odgovor da nam isplaćuju 20$ po kilogramu prtljaga! Znači na mojih 15kg dobija se 300$, pa neka u njemu bude 15kg zlata. Nelogično, lopovski, bezobrazno...kao god hoćete, ali tako je. Verovatno i JAT ima neka sl. pravila, tako da je gospodji zato ponudjen(isplaćen) pomenuti iznos.


zato kad nosis 15kg zlata, ne stavis ga u prtljag koji se chekira...