QUOTE(eoten @ 8 Apr 2006, 18:43)
O biciklistima mi iz Vojvodine znamo vise jer su kod nas mnogo masovnija pojava nego u Bg. Rezultat mog mini istrazivanja na putu od oko 60 km u blizini Subotice izmedju 5 i 6 ujutro: sreo sam oko 20 biciklista van grada gde nema svetla pored puta pa je izuzetno vazno da imaju nekakvo svetlo ili bar katadiopter da bi bili primeceni iz daljine. Dvojica su imali ona treptava baterijska svetla ostali nista. E sad, zamisli kako je lepo kad krenes da pretices i nadjes se oci u oci sa neosvetljenim biciklom koga nikako ranije nisi mogao da primetis.
Drugo sto mi pada na pamet je obicaj da ako izleze na put sa pravom prvenstva prolaza i pritom skrecu sebi desno jedno 30% biciklista uopste ne gleda levo. Valjda misle da su dovoljno uski da ih vozaci mogu obici bez obzira na ostale ucesnike u saobracaju.
Kod starijih biciklista je cest obicaj da , kad skrecu levo, izbace ruku i odmah i krenu da skrecu bez kratkog pogleda unazad. Ako mi se nekad desi da udarim jednog takvog pametnjakovica ostaje mi nada da cu uspeti da dokazem da sam vec poceo da preticem i da nisam mogao da ga izbegnem.
A sto se tice ovog:
ja sam bio suvozac u kamionu (mala Zastava) koji se sudario sa turskim sleperom na ulazu u Suboticu. Moj vozac je poginuo, ja se izlomio i proveo oko tri meseca na bolovanju, jedan turcin slomio obe noge a drugi , koji je vozio, zaglavio godinu dana u zatvor. Po meni, ni kriv ni duzan, jer je sudski utvrdjeno da je presao na levu stranu tako sto je naglo kocio jer je kasno primetio neosvetljeni bicikl ili bicikl sa pomocnim motorom. Nasa brzina pri sudaru bila je 40 km/h a njegova oko 30. Bezopasni, right
Drugo sto mi pada na pamet je obicaj da ako izleze na put sa pravom prvenstva prolaza i pritom skrecu sebi desno jedno 30% biciklista uopste ne gleda levo. Valjda misle da su dovoljno uski da ih vozaci mogu obici bez obzira na ostale ucesnike u saobracaju.
Kod starijih biciklista je cest obicaj da , kad skrecu levo, izbace ruku i odmah i krenu da skrecu bez kratkog pogleda unazad. Ako mi se nekad desi da udarim jednog takvog pametnjakovica ostaje mi nada da cu uspeti da dokazem da sam vec poceo da preticem i da nisam mogao da ga izbegnem.
A sto se tice ovog:
ja sam bio suvozac u kamionu (mala Zastava) koji se sudario sa turskim sleperom na ulazu u Suboticu. Moj vozac je poginuo, ja se izlomio i proveo oko tri meseca na bolovanju, jedan turcin slomio obe noge a drugi , koji je vozio, zaglavio godinu dana u zatvor. Po meni, ni kriv ni duzan, jer je sudski utvrdjeno da je presao na levu stranu tako sto je naglo kocio jer je kasno primetio neosvetljeni bicikl ili bicikl sa pomocnim motorom. Nasa brzina pri sudaru bila je 40 km/h a njegova oko 30. Bezopasni, right
Sorry za što ti se desilo !
A inače u ''savesne i ničim izazvane ljutnje prema biciklistima'' treba dodati i: jako retko korišćenje ruku (za skretanje)-valjda se to podrazumeva šta on-ona misli ... pa voženje istih na putu a postoje i biciklistička staza i pešačka signalizacija uveče-noću-svitanje ... hmmm ... nepoznat pojam !!! I naravno sve ovo ne ugrožava saobraćaj ... mmmda, sad' će poverujemo ... !?!?
Za pešake je sve već rečeno ali najviše besnim na izletanja bez gledanja levo-desno 'bem ti kulturu kao i biciklisti (uglavnom iz sporednih ulica) !!!
Ali i vozača ima svakakvih (žmigavci, izletanja pri velikim brzinama ili pri malim ... ) ma sve je već pobrojano zašto se ponavljati !?
Prvo i osnovno, naučiti kulturu u saobraćaju-pravila, znake i sl.- i naravno zakonski pooštriti mere -prema svima- pa jbg. kada te lupe po džepu boleće-sigurno (dobro ima onih koje baš i neće ali bi i njih trebalo adekvetno kazniti) !!! Kako početi; polako i korak po korak od škole pa nadalje. Jer ako se ne počne nećemo stići do cilja nikako-logično !?