Jump to content


Photo

prijemni iz srpskog


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
109 replies to this topic

#16 Crveniautobus

Crveniautobus
  • Members
  • 4,131 posts

Posted 20 January 2006 - 05:59

I cemu iscudjavanja ili kolekcije vaskolikih emotikona?


Ako je ovo pitanje kojim slucajem upuceno mojoj osobi, ja bih samo odgovorio mini kontrapitanjem: U cemu je razlika izmedju "iscudjavanja" i zapanjenosti" u smislu kvaliteta mentalne reakcije?

---

Kao neko ko sme da se nazove strucnjakom za jezicko obrazovanje, (mada je ovde sasvim dovoljan zdrav razum da bi se razumelo koliko toga nije u redu sa ovim testom u pogledu pedagoske teorije koja mu je u osnovi), odgovorno tvrdim da autoru ovog testa ne bi trebalo dozvoliti ni da testira krompir.

#17 barracuda

barracuda
  • Members
  • 8,995 posts

Posted 20 January 2006 - 06:43

Ako je ovo pitanje kojim slucajem upuceno mojoj osobi, ja bih samo odgovorio mini kontrapitanjem: U cemu je razlika izmedju "iscudjavanja" i zapanjenosti" u smislu kvaliteta mentalne reakcije?

---

Kao neko ko sme da se nazove strucnjakom za jezicko obrazovanje, (mada je ovde sasvim dovoljan zdrav razum da bi se razumelo koliko toga nije u redu sa ovim testom u pogledu pedagoske teorije koja mu je u osnovi), odgovorno tvrdim da autoru ovog testa ne bi trebalo dozvoliti ni da testira krompir.

<{POST_SNAPBACK}>


Crvenbuse,

1. Prepoznao si se ali to nije moja krivica vec tvoja paranoja. Osim toga, nista nisi rekao (ili rekla :wub: ), izuzev nesuvislog kontrapitanja.

2.Tvoj "zakljucak" da je "dovoljan i zdrav razum" takodje nije dovoljan. Naprotiv, pun je rupa kao silovani betl u preferansu. Da si se bar malo potrudio i procitao pazljivije moj kratki post, ne bi ponavljao ono sto sam i sam rekao. Ne, bilo je vaznije odgovoriti na nesto sto ti se nije dopalo.


P.S. I nemoj da cupas jednu recenicu iz mog posta. Cak ni na nju nemas nista pametno da prozboris. Najljubaznije i najprijateljskije bih te zamolio da ne lupetas.

Edited by Undead, 20 January 2006 - 09:29.


#18 Rosbacher

Rosbacher
  • Members
  • 8,612 posts

Posted 20 January 2006 - 09:23

Nekako ne mogu da razaznam u ovome moru gadjenja i cudjenja sta je zapravo problem u konkretnim primerima?!

Sta bi to trebalo da bude umesto onih primera da bi ti primeri prosli civilizacijski test?

Valjda sto je rano, a i neka je magla pa mi sve maglovito, i zdrav razum sam izgleda ostavio kod kuce, pa bih stoga zamolio za malo obrazlozenja necivilizovanosti i stetnosti onih primera.

Edited by Rosbacher, 20 January 2006 - 19:54.


#19 Simpsons

Simpsons
  • Banned
  • 518 posts

Posted 20 January 2006 - 19:30

Kakva gomila neukih i samozvanaca. G17 je mala maca.

#20 Crveniautobus

Crveniautobus
  • Members
  • 4,131 posts

Posted 21 January 2006 - 22:46

paranoja


Ili mozda pre "alergija na dvolinijski bullshit"?

nesuvislog


Nesuvislog za nesuvisle - uopste me ne cudi. :)

Najljubaznije i najprijateljskije


Oprosti, ali nisam ranije nikada razaznao tvoj forumski lik iz pozadinske buke; nismo na "ti"; prosto ne "znamo" se; pa su ove reci pomalo... na pogresnom mestu.

lupetas


Ja na temu jezickog testiranja jednostavno nisam u stanju da lupetam, cak i ako bih se potrudio. Sorry. 0:)

rekla


Svasta. :wub:

#21 Crveniautobus

Crveniautobus
  • Members
  • 4,131 posts

Posted 21 January 2006 - 23:00

Nekako ne mogu da razaznam u ovome moru gadjenja i cudjenja sta je zapravo problem u konkretnim primerima?!

Sta bi to trebalo da bude umesto onih primera da bi ti primeri prosli civilizacijski test?


Evo jedne ad hoc mini liste tema, pojmova, i autora o kojima mozda zelis da procitas ponesto da bi pronasao odgovor na pitanje zasto autoru gornjeg testa (kao i najvecem delu ljudi koji u Srbiji rade u obrazovanju, posebno u visim eselonima) ne bi trebalo poveriti ni dzak krompira:

Constructivist education, the zone of proximal development, sociocultural theory, Vygotsky, Hymes, language testing (bilo koja textbook izdata od nekog veceg izdavaca na zapadu u poslednjih desetak godina), the classroom as a mini-democracy, test validity, the learner-centred growth paradigm in education (=humanistic education), the social reform paradigm in education, Dewey, Archambault.

Edit: Ponovljeno obrisano.

Edited by Crveniautobus, 21 January 2006 - 23:12.


#22 Rosbacher

Rosbacher
  • Members
  • 8,612 posts

Posted 22 January 2006 - 00:06

Evo jedne ad hoc mini liste tema, pojmova, i autora o kojima mozda zelis da procitas ponesto da bi pronasao odgovor na pitanje zasto autoru gornjeg testa (kao i najvecem delu ljudi koji u Srbiji rade u obrazovanju, posebno u visim eselonima) ne bi trebalo poveriti ni dzak krompira:

Constructivist education, the zone of proximal development, sociocultural theory, Vygotsky, Hymes, language testing (bilo koja textbook izdata od nekog veceg izdavaca na zapadu u poslednjih desetak godina), the classroom as a mini-democracy, test validity, the learner-centred growth paradigm in education (=humanistic education), the social reform paradigm in education, Dewey, Archambault.

Edit: Ponovljeno obrisano.tri prime

<{POST_SNAPBACK}>


Ako ti kao strucnjak za jezicko obrazovanje (samim tim i za obrazovanje) ne mozes u par reci da objasnis sta je to problematicno u ona tri primera, onda ne vidim zasto bih ja trebao provesti gomile sati trazeci i citajuci silnu literaturu koji si mi ti preporucio?

#23 Diskutant

Diskutant
  • Members
  • 8,262 posts

Posted 22 January 2006 - 00:18

prva dva pitanja nisu problem, mada ne bi smetalo da se izbegne arhajicni jezik, koji naprosto nije u upotrebi -- kao da se svakodnevnim jezikom ne moze napraviti zaguljeno pitanje... ali nebitno...

Sta bi to trebalo da bude umesto onih primera da bi ti primeri prosli civilizacijski test?

:)

izvini, jel' ovo ispit (za srednju skolu) iz srpskog, ili iz istorije drustvenih odnosa?

trece pitanje je sastavljeno moronski, jer se za takozvano 'ispravno' resavanje zahteva poznavanje unutar-plemenskih/rodjackih-medjupolinih/medjuljudskih itd odnosa, zahteva se rezon koji se nipocemu ne oslanja samo na (dobro) poznavanje jezika.

sta hocu da kazem: nisam siguran da bi neki dobro skolovani filolog iz inostranstva tek tako, bez kopanja po istoriji srpskih drustvenih odnosa, samo na osnovu jezicke analize recenice rekao da je u pitanju 'valjanost medjuljudskog ophodjenja'. !? :wub:

nase skolstvo vec unapred ocekuje sasvim odredjenu ideologiziranost ucenika i proglasava istu tu ideologiziranost ispravnom, ono postavlja stvari kao da je najnormalnije da ucenik izvede zakljucak da je u pitanju 'valjano [rodbinsko] ophodjenje' i ne samo da se oslanja na to, nego i potvrdjuje jedno veoma bolesno drustveno merilo po pitanju zena u srbiji. da nase skolstvo ocekuje poznavanje jezika, ono bi postavilo takvo pitanje, koje bi se dalo resiti na nivou samog jezika, bez ikakvog uvlacenja istorijskih konteksta, narocito ako se radi o onim prevazidjenim ili onim merilima koje bi trebalo prevazici. to nase skolstvo, medjutim, arhaicne obicaje proglasava za uobicajne i ispravne, da ne kazem - valjane.

Edited by Diskutant, 22 January 2006 - 00:34.


#24 Diskutant

Diskutant
  • Members
  • 8,262 posts

Posted 22 January 2006 - 00:19

uuuppsss...

Edited by Diskutant, 22 January 2006 - 00:20.


#25 Rosbacher

Rosbacher
  • Members
  • 8,612 posts

Posted 22 January 2006 - 00:28

sta hocu da kazem: nisam siguran da bi neki dobro skolovani filolog iz inostranstva tek tako, bez kopanja po istoriji srpskih drustvenih odnosa, samo na osnovu jezicke analize recenice rekao da je u pitanju 'valjanost medjuljudskog ophodjenja'.


Kao sto i bilo kome skolovanom filologu koji nije iz Engleske (Francuske, Rusije, Nemacke...) bilo tesko, bez kopanja po istoriji engleskih (francuskih, ruskih, nemackih,...) istorijskih odnosa da nadje odgovor na analogno pitanje. Dok sam ja bio ucenik nije bilo dovoljno samo procitati neko delo ili lektiru vec sam morao znati dosta stvari vezanih za okolnosti iz perioda radnje odredjenog da bi se moglo razumeti "sta je pisac hteo reci". Tako i ovaj primer. U vreme kad je Vuk Karadzic delovao model ponasanja je bio upravo onakav kakav je dat u primeru.

#26 Diskutant

Diskutant
  • Members
  • 8,262 posts

Posted 22 January 2006 - 00:40

Kao sto i bilo kome skolovanom filologu koji nije iz Engleske (Francuske, Rusije, Nemacke...) bilo tesko, bez kopanja po istoriji engleskih (francuskih, ruskih, nemackih,...) istorijskih odnosa da nadje odgovor na analogno pitanje.

<{POST_SNAPBACK}>

pa, dobro jutro, o tome se i radi.

mozes li negde da nadjes da se negde na prijemnom iz jezika, za srednju skolu, daje takav zadatak!? sem kod nas - ne verujem.

Dok sam ja bio ucenik nije bilo dovoljno samo procitati neko delo ili lektiru vec sam morao znati dosta stvari vezanih za okolnosti iz perioda radnje odredjenog da bi se moglo razumeti "sta je pisac hteo reci". Tako i ovaj primer. U vreme kad je Vuk Karadzic delovao model ponasanja je bio upravo onakav kakav je dat u primeru.

odmah da se razumemo - socijalna istorija se apsolutno nigde, ni u srednjoj, kamo li u osnovnoj skoli, kod nas ne proucava. ja ti ponovo kazem, nema nijednog jedinog razloga da bilo ko, kamo li ucenik nakon osnovne, zakljuci da je u pitanju 'valjano opstenje', takvu vrstu semantike je nemoguce iscediti iz ovog primera, sem ako se ne radi o ideoloski napujdanim ucenicima, koji ce odmah da provale gde je stos tj. sta 'uciteljica' zeli da cuje, a u gorem -- resice, jer ce se identifikovati sa situacijom u sopstvenoj kuci, takvi znaju, kao sto i nas skolski sistem zna, da je to u redu.

Edited by Diskutant, 22 January 2006 - 00:44.


#27 Rosbacher

Rosbacher
  • Members
  • 8,612 posts

Posted 22 January 2006 - 00:54

pa, dobro jutro, o tome se i radi.


Pa da, ali se ovde ne radi o inostranom filologu, vec o domacim ucenicima.

odmah da se razumemo - socijalna istorija se apsolutno nigde, ni u srednjoj, kamo li u osnovnoj skoli, kod nas ne proucava. ja ti ponovo kazem, nema nijednog jedinog razloga da bilo ko, kamo li ucenik nakon osnovne, zakljuci da je u pitanju 'valjano opstenje', takvu vrstu semantike je nemoguce iscediti iz ovog primera, sem ako se ne radi o ideoloski napujdanim ucenicima, koji ce odmah da provale gde je stos tj. sta uciteljica zeli da cuje, a u gorem -- resice, jer ce se identifikovati sa situacijom u sopstvenoj kuci, takvi znaju, kao sto i nas skolski sistem zna da je to u redu.

<{POST_SNAPBACK}>


Nisam ni sam siguran da li se konkretan zadatak trebao naci u takvoj zbirci zadataka i moja je reakcija bila na napisana gadjenja, zgrazavanja i pisanja kako je to sve necivilizovano, i kako deca ne mogu znati odgovore na takva pitanja. Ako se u osnovnoj skoli obradjuje Vukov "Srpski rjecnik" kao nastavna celina onda je to pitanje sasvim na mestu, a ako ne obradjuju onda bi trebalo videti da li se preko nekog knjizevnog dela uopste obradjuje srpska porodica u XIX veku. A u svakom slucaju bih voleo videti koja su ostala ponudjena resenja.

#28 mango

mango
  • Members
  • 11,607 posts

Posted 22 January 2006 - 01:02

prva dva pitanja nisu problem, mada ne bi smetalo da se izbegne arhajicni jezik, koji naprosto nije u upotrebi -- kao da se svakodnevnim jezikom ne moze napraviti zaguljeno pitanje... ali nebitno...

Sta bi to trebalo da bude umesto onih primera da bi ti primeri prosli civilizacijski test?

:(

izvini, jel' ovo ispit (za srednju skolu) iz srpskog, ili iz istorije drustvenih odnosa?

trece pitanje je sastavljeno moronski, jer se za takozvano 'ispravno' resavanje zahteva poznavanje unutar-plemenskih/rodjackih-medjupolinih/medjuljudskih itd odnosa, zahteva se rezon koji se nipocemu ne oslanja samo na (dobro) poznavanje jezika.

sta hocu da kazem: nisam siguran da bi neki dobro skolovani filolog iz inostranstva tek tako, bez kopanja po istoriji srpskih drustvenih odnosa, samo na osnovu jezicke analize recenice rekao da je u pitanju 'valjanost medjuljudskog ophodjenja'. !? :huh:

nase skolstvo vec unapred ocekuje sasvim odredjenu ideologiziranost ucenika i proglasava istu tu ideologiziranost ispravnom, ono postavlja stvari kao da je najnormalnije da ucenik izvede zakljucak da je u pitanju 'valjano [rodbinsko] ophodjenje' i ne samo da se oslanja na to, nego i potvrdjuje jedno veoma bolesno drustveno merilo po pitanju zena u srbiji. da nase skolstvo ocekuje poznavanje jezika, ono bi postavilo takvo pitanje, koje bi se dalo resiti na nivou samog jezika, bez ikakvog uvlacenja istorijskih konteksta, narocito ako se radi o onim prevazidjenim ili onim merilima koje bi trebalo prevazici. to nase skolstvo, medjutim, arhaicne obicaje proglasava za uobicajne i ispravne, da ne kazem - valjane.

<{POST_SNAPBACK}>


:wub: :) :s_w: 0:)

#29 Diskutant

Diskutant
  • Members
  • 8,262 posts

Posted 22 January 2006 - 01:14

Pa da, ali se ovde ne radi o inostranom filologu, vec o domacim ucenicima.

:wub:
...i ne samo o domacim ucenicima, vec i o domacem skolstvu. molim te, nadji mi da jos neko daje pitanja iz istorije na testu iz jezika.

Nisam ni sam siguran da li se konkretan zadatak trebao naci u takvoj zbirci zadataka i moja je reakcija bila na napisana gadjenja,  zgrazavanja i pisanja kako je to sve necivilizovano, i kako deca ne mogu znati odgovore na takva pitanja. Ako se u osnovnoj skoli obradjuje Vukov "Srpski rjecnik" kao nastavna celina onda je to pitanje sasvim na mestu, a ako ne obradjuju onda bi trebalo videti da li se preko nekog knjizevnog dela uopste obradjuje srpska porodica u XIX veku. A u svakom slucaju bih voleo videti koja su ostala ponudjena resenja.

<{POST_SNAPBACK}>

vidi. nije ovde skola ponudila nikakav 'ispravan rezultat', ona je ponudila sasvim odredjen vrednosni sud kao 'ispravan'.

u 'odgonetci' nema potrebnih ograda, tipa... 'obracanje uobicajno za ono vreme' ili slicno, vec se direktno namece da je takav vrednosni sud, ni manje ni vise nego - valjan.

da rezimiramo:

Q: Zlatoje - nova mlada ne smije od stida nikoga u kući zvati po imenu, već pošto se dovede mora svim ukućanima dati nova imena...Babo, gospodin, djever, mlađi brat, zlatoje, sokol, miloš, maja, gospa, snaša, neva...

Tačan odgovor je da ona to čini zbog:
A: izražava valjanost međuljudskog ophođenjau svetu porodice i srodnika i označava prisnost i ljudske vrednosti porodične čeljadi

e sad, da tako nesto zaokruzis kao 'valjano'+'ispravno', ti prethodno moras da budes ideoloski/seksisticki napujdan i odgajan, a ne da 'poznajes tradiciju'. kada bi se odgovor oslanjao na poznavanje tradicije pored poznavanja jezika, ponudjeni odgovor bi sigurno bio neutralniji, u odgovoru bi se samo konstatovalo o cemu se radi.

ovde se, medjutim, namece ispravnost jednog manje/vise izumrlog seksistickog obicaja i njegovo pozitivno vrednovanje. eto, to je anticivilizacijski.

Edited by Diskutant, 22 January 2006 - 01:20.


#30 mango

mango
  • Members
  • 11,607 posts

Posted 22 January 2006 - 01:37

Kao sto i bilo kome skolovanom filologu koji nije iz Engleske (Francuske, Rusije, Nemacke...) bilo tesko, bez kopanja po istoriji engleskih (francuskih, ruskih, nemackih,...) istorijskih odnosa da nadje odgovor na analogno pitanje. Dok sam ja bio ucenik nije bilo dovoljno samo procitati neko delo ili lektiru vec sam morao znati dosta stvari vezanih za okolnosti iz perioda radnje odredjenog da bi se moglo razumeti "sta je pisac hteo reci". Tako i ovaj primer. U vreme kad je Vuk Karadzic delovao model ponasanja je bio upravo onakav kakav je dat u primeru.

<{POST_SNAPBACK}>


neka nadju novi primer. vise ne zivimo u doba vuka karadzica.