AUTO SKOLE
#31
Posted 19 May 2006 - 13:44
Elem, posle toga sam obustavio polaganje zbog precih poslova i vratio se ponovo tom "problemu" posle vise od 9 meseci. U medjuvremenu, stari instruktor je prestao da se bavi tim poslom, i ja sam zapao kod drugog. E tu je pocelo zezanje... Uzeo sam nekoliko dodatnih casova, koliko da se naviknem na auto (ovaj je stalno k*njao kako treba da uzmem bar jos 20 casova). Zatim sam 3 puta izlazio na polaganje i padao "zbog nesigurnosti u voznji". Pri tome, u toku voznje policajac nije iznosio primedbe, sama voznja je uvek trajala vrlo kratko i bila nezahtevna. Zatim njih dvojica ostanu u autu da se "konsultuju" i onda policajac kaze "pao si... mora to malo sigurnije...". Necu reci da na istom polaganju prodje, recimo, kandidat koji odrlja pola poligona pod rucnom... Naravno, uvek sledi prica da bi bilo dobro da uzmem jos XY casova Na kraju sam pozvao prijatelja iz policije i zavrsio polaganje prvi sledeci put ekspresno...
Takve zezancije su bile kada sam ja polagao devedesetih... Sada osecam da je bar duplo gore...
#32
Posted 19 May 2006 - 14:01
mda. meni su odmah trazili eure. 3eg puta rekoh `moze` al da me hvalite kako vozim.
da vish kako kevcu.
#33
Posted 20 May 2006 - 11:21
Bila sam ljuta jer me je oborio potpuno neosnovano, a pritom je pustio devojku koja se kasnije hvalila nama kako je pljunula kintu da bi konacno polozila iz 6-og puta... Doticna je inace iz mog kraja i dve nedelje nakon polaganja napravila je sudar, a kad sam je pitala sta se desilo ona izvali: "Nisam znala da treba da propustam one koji mi dolaze sa desne strane."
Nakon toga sam polagala jos jednom i vozila sam katastrofalno i zasluzeno su me oborili. I nisam bila ljuta uopste. Kao sto si i ti rekao, ni ja sebe ne bih pustila tad.
Uostalom, pogledaj ovde.
Moja greška
Znam na šta misliš, da su džukele, džukele su vrlo često. Puštaju mnogobrojne bolide da polože zato što plate (ovako ili onako). Mada, koliko ja pamtim, kada sam polagao, imali su relativno stroge kriterijume, tačnije ne sećam se da je ijedan pacijent položio. A bilo je raznih bisera, tj neki su vožnju završavali posle 10 sekundi na poligonu (naravno ostave ručnu podignutu), neki u rikvercu nisu mogli da idu pravo duže od 2m, odmah su se peli na trotoar itd itd.
Da su pustili nekog od njih, bilo bi verovatno puno rasprave.
Polaganja su dobar način da se iznerviraš zbog drugih
#34
Posted 22 May 2006 - 12:31
Ja sam na polaganju imala ekipu od njih 5-6 koja se posle 3 sata ispita pojavila iz obliznje kafanice i elegantno smestila u hlad, ne komunicirajuci sa nama , mucenicima koji smo strpljivo cekali svoj red. Neki minut posle je naprasno stigao i vlasnik skole, koji je dotad dolazio na pocetku ispita samo da pozeli ljudima srecu itd. E, sad je ostao. Do tad je prolaznost bila uzasna od 22-23 ljudi proslo 4-5,u medjuvremenu se od 3 tipa automobila na kojima se polagalo sve svelo na 1 tip, ja naravski uvelicam ovaj broj padavicara i odem kuci. Posle par dana sretnem devojku koja mi rece da ih je na kraju polozilo 12 tog dana! Pa kako majku mu , bacim se ja na racunanje , i shvatih da je od 30 sa spiska, sa palim herojima pre mene i sa mnom kao 24.tom , cela ekipa iz kafanice bila takooo dobra, da komisija nije nikako mogla da im odoli i ne pusti ih!
Zanimljivo , zar ne?
Al kao sto rece neko pre, nisam se iznervirala zbog sebe (i ja bih sebe oborila da sam komisija), nego naravno zbog "drugih"! Il je mozda njima instruktor drzao neku specijalnu, naprednu obuku, hm?
#35
Posted 22 May 2006 - 16:23
E, sad, za te i ostale preko veze, lepo kad naprave prvi sudar zbog toga što ne znaju pravila ili ne znaju da voze, nazad u auto-školu na 20 časova o trošku auto-škole. Za više ponovljenih prekršaja, ponovno polaganje Pa nek polažu opet preko veze
#36
Posted 11 June 2006 - 09:05
Међутим, новим законом о безбедности саобраћаја, многе такве махинације биће онемогућене.
За почетак, свако возило за обуку ће морати да има тахограф. За оне који ниу чули за ту справицу, то је уређај који прецизно бележи време управљања возилом, као и неке друге параметре (као нпр. брзину кретања) Захваљујући томе, приликом контроле моће ће тачно да се установи колико је трајао наставни час (45 минута или краће), да ли је кандидат одвозао свих 40 (20) часова и сл. Казне за непоштовање биће ригорозне, а предвиђено је и одузимање лиценце за рад.
Кандидат ће приликом обуке морати са собом да има Књижицу обуке, у коју ће се уписивати сваки час са потписом кандидата након завршеног часа. Дакле, евиденција са потписима кандидата више неће бити у ауто школи, па неће бити могуће потписивање часова унапред.
Да би се избегло развожење тетки, снајки и осталих током обуке, за време извођења практичне обуке у моторном возилу, сме се налазити лице које се оспособљава да управља возилом, други кандидат који се оспособљава у практичном делу, инструктор вожње, кандидат за возача инструктора, а по потреби и лице које је овлашћено да врши надзор над оспособљавањем возача, односно овлашћени испитивач. Истовремено, у току оспособљавања кандидата за возача, у возилу ауто-школе не сме се налазити више од три лица.
Што се тиче испита, неће га више организовати ауто школе и МУП, већ Национална агенција за безбедност саобраћаја. Тако ће бити избегнута веза ауто школа са полагањем испита, а тиме и директан интерес да кандидат што више пада тј уплаћује полагање, као и претње власника ауто школа да ће оборити кандидата ако буде непослушан и побуни се против махинација.
Има ту још пуно тога, а кога баш занима да види, нека погледа Нацрт закона на http://www.mki.sr.go...caj_drumski.htm
У сваком случају, свако ко има проблем са ауто школом, треба неправилност да то пријави саобраћајној полицији, јер они врше инспекцијски надзор над ауто школама. Пре тога, наравно, распитајте се за неку бољу школу, и пребаците се у њу!
ooo
#37
Posted 11 June 2006 - 10:02
Међутим, новим законом о безбедности саобраћаја, многе такве махинације биће онемогућене.
За почетак, свако возило за обуку ће морати да има тахограф. За оне који ниу чули за ту справицу, то је уређај који прецизно бележи време управљања возилом, као и неке друге параметре (као нпр. брзину кретања) Захваљујући томе, приликом контроле моће ће тачно да се установи колико је трајао наставни час (45 минута или краће), да ли је кандидат одвозао свих 40 (20) часова и сл. Казне за непоштовање биће ригорозне, а предвиђено је и одузимање лиценце за рад.
Кандидат ће приликом обуке морати са собом да има Књижицу обуке, у коју ће се уписивати сваки час са потписом кандидата након завршеног часа. Дакле, евиденција са потписима кандидата више неће бити у ауто школи, па неће бити могуће потписивање часова унапред.
Да би се избегло развожење тетки, снајки и осталих током обуке, за време извођења практичне обуке у моторном возилу, сме се налазити лице које се оспособљава да управља возилом, други кандидат који се оспособљава у практичном делу, инструктор вожње, кандидат за возача инструктора, а по потреби и лице које је овлашћено да врши надзор над оспособљавањем возача, односно овлашћени испитивач. Истовремено, у току оспособљавања кандидата за возача, у возилу ауто-школе не сме се налазити више од три лица.
Што се тиче испита, неће га више организовати ауто школе и МУП, већ Национална агенција за безбедност саобраћаја. Тако ће бити избегнута веза ауто школа са полагањем испита, а тиме и директан интерес да кандидат што више пада тј уплаћује полагање, као и претње власника ауто школа да ће оборити кандидата ако буде непослушан и побуни се против махинација.
Има ту још пуно тога, а кога баш занима да види, нека погледа Нацрт закона на http://www.mki.sr.go...caj_drumski.htm
У сваком случају, свако ко има проблем са ауто школом, треба неправилност да то пријави саобраћајној полицији, јер они врше инспекцијски надзор над ауто школама. Пре тога, наравно, распитајте се за неку бољу школу, и пребаците се у њу!
Vlasnik sam autoskole u svajcarskoj i zelim samo da vam prenesem neka iskustva odavde.
Meni se kao instruktoru vodi statistika polaganja i merodavno je prvo polaganje kandidata.Ako mi iz prvog puta padne vise od 70% kandidata godisnje(inace prosek u svajcarskoj),pozivaju me na razgovor da vide u cemu je stvar i dobijem opomenu.ZNACI:prinudjen sam da sto je moguce bolje obucim svog ucenika.Ako kandidat 3 PUTA PADNE na ispitu , upucuje se na psihotest i ako ga ne prodje zabranjuje mu se dalje polaganje.Broj vozenih casova nije propisan vec eksperta ( u autu je na polaganju samo ekspert a ne cela kamarila)interesuje kako kandidat vozi.
O davanju mita nema ni govora jer nam je svima u interesu bezbednost saobracaja.Ni ja ne zelim da mi sutra neko ko potplati, pregazi dete.
Sto se tice samog polaganja, ovde ne gledaju na gluposti tipa ,,nisi spustio rucnu``ili sto se mozda auto ugasi prilikom kretanja iz mesta(naravno,ne X puta).Desi se svakom od nas!Poligona nema vec se u toku polaganja mora parkirati u rikverc ,bocno ili unapred.Znaci realna situacija.
Polaganje traje 45-60 minuta.Kandidat mora da pokaze samostalni,sigurni i ekonomski nacin voznje.
Polaganje dalje uklucuje voznju po kvartovima,medjugradsku, gradsku i voznju na autoputu.Vozi se dosta po putokazima i kandidat mora samostalno da ih prati.Jako je bitna i dinamika voznje.Znaci brzo i odlucno gde moze i gde je dozvoljeno a polako gde to uslovi zahtevaju.
Sada je valjda jasno zasto se kod nas vozi tako kako se vozi...
Posebna tema je takozvana kontrolna voznja.Nju moraju da rade gotovo svi sa prostora ex-YU kao i sa prostora Azije i Afrike(u dobrom smo opet drustvu).I TO OSNOVANO.Imao sam dosta slucajeva da moramo jos 20-30 sati da odradimo da bi se nacin voznje doterao na nivo koji se ovde trazi.Pre svega sam morao da se borim sa nasim mentalitetom guranja laktova u rebra(puna linija,preticanje u nepreglednim krivinama,postovanje prvenstva prolaza,zmigavci,pesaci itd.itd.)
Pozdrav uz zelju da na nasim putevima bude sto vise tolerancije i sto manje udesa i mrtvih.
www.fahrschule-ops.ch.vu
#38
Posted 11 June 2006 - 13:08
Bas mi je na polaganju puko film i pricala sam sa jos jednim deckom koji mi rece da kod njih na faxu od sledece godine uvode i ocenjivanje profesora, posredno preko znanja njegovih djaka i nekim anketama. I lepo smo se slozili da ovi nasi instruktori bas nisu doktori nauka ko profesori po faxu, ali jesu ljudi koji te nesto uce i obucavaju . Pa zar onda stvarno njihova "ocena" nije broj polaganja njihovih kandidata?!?
Tacnije, sta je radio taj cova ako mu kandidat izlazi po 6-7 put i sl ( mislim da u zadnje vreme sve vise ljudi tuce ove rekorde po broju izlazaka i verujem da je u pitanju cesto, naravno ne uvek, maltretiranje zbog cuvene love. Izlazak vam je sad inace 2.200, svi uzimaju po neki dodatni cas koji bezobrazno kosta oko 500-560 din,pa pomnoziti to sve lepo sa brojem kandidata i kome je u interesu da neko to polozi iz prvog il drugog puta?)
Naravno, da onda moraju da hvataju na gluposti kao sto cuvena rucna i gasenje kola tc,tc il nebulosticni komentar mog saobracjnog milicajca koji mi rece elokventno na ispitu "Malo, to , na kraju, znate...kad zavrsite operaciju je... onako ...malo..!" Shta , brate shta?!? Naci tu definiciju, mislim se ja u sebi , pa da znam sta da popravljam!
A to sto svi na kraju savrseno znamo poligon i ono parkiranje u garazu bez zidova i kola pored, a posle po gradu se parkiraju po pola sata , to je upravo to: drndanje vune oko glupe teorije i ogranicavanje na broj casova, a u sustini nemas pojma u praksi!
#39
Posted 22 June 2006 - 16:01
Auto skole, bas kao i taksi sluzbe, postoje kako bi odredjeni delovi "sistema prinude" ubirali dodatne prihode.
#40
Posted 24 June 2006 - 19:49
To je takva otimacina novca, da ja nemam reci...
Kad odes da se upises, sve je divno i krasno. Kad das pare, sve postaje nocna mora...
Promenila sam dve skole, i tri instruktora. Ne zna se ko ima goru/bolju pricu.
Izvozah cuvenih 40 casova, a od toga samo prvih par na pologonu.
Naravno, nije to slucajno, jer sad moram da uplatim dodatne casove da bih savladala pologon.
Na testu policajac, gazda i gazdarica, fino se caste, a mi jadni, gledamo kroz prozor i ocekujemo kad ce konacno biti rezultati.
Sta da kazem? Kome da kazem? Ma sve je to korumpirano.
Nego , samo mi ostaje da se molim da im sto manje para ostavim.
Edited by Emina, 24 June 2006 - 19:51.
#41
Posted 24 June 2006 - 22:50
To je takva otimacina novca, da ja nemam reci...
Kad odes da se upises, sve je divno i krasno. Kad das pare, sve postaje nocna mora...
Promenila sam dve skole, i tri instruktora. Ne zna se ko ima goru/bolju pricu.
Izvozah cuvenih 40 casova, a od toga samo prvih par na pologonu.
Naravno, nije to slucajno, jer sad moram da uplatim dodatne casove da bih savladala pologon.
Na testu policajac, gazda i gazdarica, fino se caste, a mi jadni, gledamo kroz prozor i ocekujemo kad ce konacno biti rezultati.
Sta da kazem? Kome da kazem? Ma sve je to korumpirano.
Nego , samo mi ostaje da se molim da im sto manje para ostavim.
#42
Posted 24 June 2006 - 23:57
Da si imao iskustva sa njima kao ja, i sam bi sebi bio sumnjiv.
Posebno kad dodjes na cas, instrukrota nema, pa ga zovnes, a on kaze: a ne, ne, mi smo imali zakazan cas sat vremena ranije, ili kasnije
Automatski taj cas potpisujes iako nisi vozio...
I jos gomila dugih situacija, al tako je to na brdovitom Balkanu
#43
Posted 02 August 2006 - 15:24
Situacija je sad-il' nikad, kada mi pocne faks nema nista od toga. Upisao sam skolu u naselju, posto mi se bas nesto ne ide daleko po ovim temperaturama, ali... nesto mi se cini da sam se zeznuo. Pre svega, nema teorijskih casova (?!?), nego dve nedelje pred ispit daju knjigu koju im posle vracam (?!!?). Ovo mi nije ni na kraj pameti, nego razmisljam da li da kupim onu sto je izdao auto-moto savez. Prvo sto necu da me ovi smeste u cajtnot, a drugo sto ce to meni opet zatrebati kad-tad. I dok sam ja bio tamo, udje i "instruktor", da ne kazem kreatura. Polu-obrijan, masan... vuce me neki djavo za jezik da ga pitam cime se bavi - vkv metalostrugar, bavi se raznim poslovima, ali najvise poljoprivredom I, naravno, prvo pitanje je bilo "je l' si vozio ti do sada sinko" (citaj : a, pa ti vec sve znas, nego moramo da prodjemo ovu birokratiju). Nisam, nemam ni kola. Mada bi po njegovom misljenju izgleda obavezan bio traktor 'Ajde da budem tolerantan, kad' ovaj ce ti "ja ne drzim prvi cas, to ti je bezveeezee, samo sedis u kolima i ja ti pricam sta je volan a sta kvacilo, to ti ja kazem ovako dok vozis". A iza se ukljucuje i ona curka sto otvara pasijans na kompu "ma da, da, to ti je bezveezee". Ma nemoj, sve se plasim da cete da mi to odbijene od cene. 'Ajde i to da istrpim. Ali posto je ovaj "mnogo dobar instruktor" i moze da pocne tek za dve nedelje, promenio sam ga i uzeo jednog koji deluje kultivisano. S obzirom kakva im je usluga, mogu samo da se nadam da je normalan. E, da, dali su mi i nekakav cd sa pitanjima, uradjen je otprilike u dizajnu iz '94, (lose) skenirane slike iz nekog od auto udzbenika, to jos i da progutam, nego je iz svake oblasti max pet pitanja Uz komentar da ga vratim sto je moguce pre, jer imaju samo jedan primerak Ovo je kao niskobudzetni film. Najcrnje od svega je sto je sve ovo istina. Vec sam dao pare tako da sada mogu samo da se smejem ili da placem.
Na stranu to sto pise da rade od devet, a u stvari od deset, ali ne mogu to da istaknu zbog inspekcije...
Inace, najjeftiniji lekarski pregled je u studentskoj poliklinici - 2k din. Sve sam brzo zavrsio, u roku od pola sata.
Koji su testovi ok ? I koja knjiga ?
#44
Posted 06 August 2006 - 18:49
#45
Posted 06 August 2006 - 19:38