Zapravo, ispravan termin je British Racing Green (BRG) .....
Da se nadovezem na vlastiti post, narocito onaj dio koji sam citirao, o bojama...
Zanimljivo je kako se ta tradicija nacionalnih boja trkacih automobila dugo odrzala.
Prvo odstupanje od nje je u autobiografiji opisao Alfred Neubauer, koji je bio sef Mercedesovog trkaceg tima punih 30 godina (!), od '20-ih do '50-ih. Negdje '30-ih, za Grand Prix aute (F1 kakvom je poznajemo jos nije postojala) je propisana maksimalna tezina od 750 kg. Prije neke trke, Mercedes je na vagi bio tezak 751! Onda su Neubauer i njegovi, u zurbi, ostrugali bijelu boju sa auta i spustili se na propisanu tezinu. Auto je imao aluminijsku karoseriju, a u trci je pobijedio - i tada je skovan izraz "srebrna strijela" (njem. Silberpfeil).
(ovaj izraz je u Zagrebu tokom moje mladosti koriscen i za prigradski prevoz Samobor-Zagreb, popularni vlak "Samoborcek", koji je imao aluminijske vagone... )
Postoje i povjesnicari koji osporavaju Neubauerovo kazivanje i tvrde da je neofarbanih aluminijskih Mercedesa bilo i ranije.
Svejedno, tradicija nacionalnih boja se odrzala, koliko pamtim, sve do kasnih '60-ih i ranih '70-ih, pa su Alfe bile crvene, Renaulti i Matre plavi, Jaguari i Lotusi zeleni itd.
Za napustanje tradicije je zasluzna komercijalizacija sporta, a najvise - duhanska industrija, koja je bila najveci sponzor. Lotus je bio zelen sve dok ih nije poceo placati prvo Gold Leaf, pa onda John Player Special - onda su auti ofarbani u boje paketa duhana. Na isti nacin, McLaren je postao Marlboro paketic...
Danas boja vise nista ne znaci, samo je bitan sponzorski logo.
Izvinjavam se svima kojima dosadjujem trivijama, no u fazi zivota sam kad mi je proslost sve obimnija, a buducnost sve kraca...