Jump to content


Photo

Civ 4


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
269 replies to this topic

#256 Larko

Larko
  • Banned
  • 6,536 posts

Posted 24 July 2007 - 21:40

ajde vi sa tetkama, pisite kako izgleda bts...

#257 Grunf

Grunf
  • Members
  • 1,066 posts

Posted 24 July 2007 - 22:31

izgleda dobro, ima par zanimljivijeh novosti. jedino mi nije jasno ovo sto marvin trabunja o verzijama. meni sve radi kako treba. sam se updateovo, ja metno ono sto treba da se metne tamo gde treba da se metne, i radi.

#258 Marvin (Paranoid Android)

Marvin (Paranoid Android)
  • Banned
  • 5,617 posts

Posted 25 July 2007 - 09:29

QUOTE(Grunf @ 24 Jul 2007, 22:31) <{POST_SNAPBACK}>
izgleda dobro, ima par zanimljivijeh novosti. jedino mi nije jasno ovo sto marvin trabunja o verzijama. meni sve radi kako treba. sam se updateovo, ja metno ono sto treba da se metne tamo gde treba da se metne, i radi.

I je l' ti radi Warlords verzija 2.13?

#259 Larko

Larko
  • Banned
  • 6,536 posts

Posted 25 July 2007 - 09:32

QUOTE(Marvin (Paranoid Android) @ 25 Jul 2007, 10:29) <{POST_SNAPBACK}>
I je l' ti radi Warlords verzija 2.13?


sta ce mu to, ima bts...
grunfe, si probao hemisfera mape?

#260 Grunf

Grunf
  • Members
  • 1,066 posts

Posted 25 July 2007 - 10:47

QUOTE(Larko @ 25 Jul 2007, 10:32) <{POST_SNAPBACK}>
sta ce mu to, ima bts...
grunfe, si probao hemisfera mape?

nisam jos, nazalost. moram danas da se umesam u svoj posao. dry.gif

#261 Marvin (Paranoid Android)

Marvin (Paranoid Android)
  • Banned
  • 5,617 posts

Posted 26 July 2007 - 09:21

Instalacija uspela

Civ radi
Warlords radi
BTS radi

A od večeras-sutra, lovorov venac na glavu cool.gif

#262 Marvin (Paranoid Android)

Marvin (Paranoid Android)
  • Banned
  • 5,617 posts

Posted 30 July 2007 - 20:33

Evo i mojih prvih utisaka:

Igra izgleda teža, no jasno je da je to zbog toga što se još nisam navikao na finese. Kompleksna špijunaža mi za sada ide na živce pomalo, koliko je sveprisutna. Broj opcija za špijune je odlično unapređen, raspored "poena" za špijunažu je fantastična ideja, jedino ne volim što na prilično niskim nivoima špijuni napadaju toliko i tim intenzitetom.

Korporacije: nice touch, verovatno još nisam shvatio optimalno korišćenje istih, ali za sada im ne dajem veliki značaj. Ne sviđa mi se nikako što se mora utrošiti čitav jedan Great Person da bi se napravio sedište korporacije. Može da bude dobar način kako kontrolisati ekstra produkciju ili kulturu u gradovima gde je šta potrebno, ali nekako još ne vidim kako bi moglo da postane nekakvo ultimativno kapitalističko oružje za finansijsko izrabljivanje i globalnu dominaciju, kakvim sam ih zamišljao.

"Events" kroz igru su pun pogodak. Taman da razbiju monotoniju. Naravno, smaranje kad baš mom gradu klizište odnese čitav autoput, al dobro sad.

Nove jedinice: povratak Privateer-a, brodova bez zastave, napokon! Savršeni za blokadu neprijateljske luke, a da s njima niste zvanično u ratu. Svake godine blokade donose po 2 zlatnika. Ching chang. Još nisam siguran imaju li blokade opipljivijeg efekta, tj. ako moj protivnik Mongolci nisu kopneno povezani sa Turcima na drugom kontinentu, od kojih dobijaju naftu, mogu li ja samo da blokiram sve mongolske luke i onda imaju prc od nafte? Makar dok ne sagrade aerodrome?

Apostolska Palata je fino WoW, otprilike Ujedinjene Nacije pre istih. Baš se naložih da je sagradim i krenem u neki krstaški rat protiv nevernika, kad ja ispadoh jedini nevernik - svi drugi na kontinentu hrišćani, samo ja taoista dry.gif Sviđa mi se i koncept da po otkrivanju svake nauke koja donosi religiju, može da se bira koja religija se dobija njome, tako da se odmah po otkriću politeizma može otkriti islam ili hrišćanstvo. Već vidim da je Firaxis ovo uradio verovatno na hiljade i hiljade zahteva američkih i istočnjačkih hardcore vernika koji nisu mogli da podnesu da nisu hrišćani ili muslimani u igri biggrin.gif

AI ratna taktika me je naročito impresionirala. Jedan protivnik me je napao na tri različita fronta! Fino izbalansiran napad na sve tri strane kuda smo imali dodire, čak i jedan pokušaj gde se meni činio da hoće da mi zađe iza leđa, no možda samo umišljam smile.gif Odlično pokrivanje i preklapanje jedinica, i pratnja defanzivnim jedinicama koje su sposobne i da se nose s konjicom i sa pešadijom. Nijedan napad kamikaza nisam izbrojao, i dalje napadi dolaze u talasima, samo sada (izgleda mi) praćeni mnogo ozbiljnijom artiljerijom za snižavanje odbrambenog bonusa. E, da, super je opcija špijuna da je moguće izazvati "unrest" u neprijateljskom gradu, što rezultira u padu defense bonusa na 0% za jedan turn! Ako AI bude ovako logičan i sa avijacijom, biće tu lepi ratovi.

#263 tiger

tiger
  • Members
  • 402 posts

Posted 30 July 2007 - 21:05

QUOTE(Marvin (Paranoid Android) @ 30 Jul 2007, 21:33) <{POST_SNAPBACK}>
AI ratna taktika me je naročito impresionirala. Jedan protivnik me je napao na tri različita fronta! Fino izbalansiran napad na sve tri strane kuda smo imali dodire, čak i jedan pokušaj gde se meni činio da hoće da mi zađe iza leđa, no možda samo umišljam smile.gif Odlično pokrivanje i preklapanje jedinica, i pratnja defanzivnim jedinicama koje su sposobne i da se nose s konjicom i sa pešadijom. Nijedan napad kamikaza nisam izbrojao, i dalje napadi dolaze u talasima, samo sada (izgleda mi) praćeni mnogo ozbiljnijom artiljerijom za snižavanje odbrambenog bonusa. E, da, super je opcija špijuna da je moguće izazvati "unrest" u neprijateljskom gradu, što rezultira u padu defense bonusa na 0% za jedan turn! Ako AI bude ovako logičan i sa avijacijom, biće tu lepi ratovi.


Ako je AI bolji, onda vredi probati. Mene najvise nervira od Civa 1 do Civa 4 upravo AI. Glup je ko da ne kazem sta. laugh.gif Zato bi bila akcija da se igra protiv ljudskih igraca. Za sada sam samo probao sa ortacima Hot Seat, ali je malo nezgodno tako igrati. Stalno ustajete, odlazite u drugu sobu, pa se menjate... Sporo se igra. Ali jeste NEUPOREDIVO BOLJE igrati sa ljudskim igracima. Mnogo su namazaniji i maltene uvek igraju nepredvidivo. smile.gif

Jel probao neko igru sa ljudskim suparnicima? I na koji nacin je igrao? I kakvi su utisci? smile.gif

Edited by tiger, 30 July 2007 - 21:07.


#264 Marvin (Paranoid Android)

Marvin (Paranoid Android)
  • Banned
  • 5,617 posts

Posted 30 July 2007 - 21:36

QUOTE(tiger @ 30 Jul 2007, 21:05) <{POST_SNAPBACK}>
Ako je AI bolji, onda vredi probati. Mene najvise nervira od Civa 1 do Civa 4 upravo AI. Glup je ko da ne kazem sta. laugh.gif Zato bi bila akcija da se igra protiv ljudskih igraca.

Pa to je tačno, zato sam i mislio juče da nije AI u stvari "bolji" koliko još samo ne umem da ga "pročitam". Ne treba očekivati čuda, jednostavno, ne može se napraviti AI da bude "pametan", sve što je moguće je da mu se ubaci dovoljan broj okvirnih strategija i opcija za vođenje rata, odabiranje direktiva i ponašanje pred napadon ili na terenu. Bolje od toga jednostavno niti može, niti treba očekivati. Civ4 je dosta više izbalansiran od trojke, i odlično je napravljen odabir jedinica bez kojih se ne može. Ranije je bilo dovoljno doći do Modern Armora, i od tada je sva nauka bila samo što više njih i što više Mech Inf za odbranu. Sada je nezamislivo krenuti u rat bez SAM infantryja, helikoptera, artiljerije, a evo sada će biti i anti-tenkisti i padobranci tu. Avijacija se već sada koristi odlično, u BTS je možda i bolje. A koncept da se svaka jedinica može "vežbati" za druge stvari u četvorci je fenomenalan. Za sada, najbolja rešenja što se tiče rata su tu.

#265 Larko

Larko
  • Banned
  • 6,536 posts

Posted 30 July 2007 - 23:22

um, koliko sam razumeo, stvari stoje sledece:
- artiljerija je sada mnogo slabija, narocito u odnosu na warlords
- kontraspijunaza je neophodna, inace pada katastrofa u najavi
- apostolska palata je tradeoff, ako si papa malom broju vernika, relativno efikasno gazdujes i vece su ti sanse za dzihad. ako ste se namnozili, tesko ces progurati rezoluciju
- korporacije su izgleda najzaguljenije za balans. otprilike su vise napravljene kao sredstvo izrabljivanja nego podizanja sopstvene ekonomije, tj. nisu no-brainer kao religija. plus, neki pljuju troskove odrzavanja i inflaciju u kasnoj igri, tako da nije iskljuceno da se te cifre ispeglaju u prvom patchu
naravno, ovo je sve hearsay. cekam da mi marvin donese magic box smile.gif.

#266 Marvin (Paranoid Android)

Marvin (Paranoid Android)
  • Banned
  • 5,617 posts

Posted 31 July 2007 - 10:00

QUOTE(Larko @ 30 Jul 2007, 23:22) <{POST_SNAPBACK}>
- artiljerija je sada mnogo slabija, narocito u odnosu na warlords

? Ovo nisam primetio. Nisam je ni koristio, ali jesam topove, oni su isti kao što su bili. Jedino, postoji nova jedinica, mobilna artiljerija.

QUOTE(Larko @ 30 Jul 2007, 23:22) <{POST_SNAPBACK}>
- kontraspijunaza je neophodna, inace pada katastrofa u najavi

Pa recimo da je tako, mada ako konstantno gradiš zgrade koje ionako dobijaš dok istražuješ tehnologije (Jail, Courthouse, Intelligence Agency, par WoWs), automatski dobijaš više poena za špijunažu. Samim tim, lakše otkrivaš i onemogućavaš špijune na tvojoj teritoriji. Samo još ne znam da li zaista vredi imati 4-5 svojih špijuna koji će se samo muvati po otadžbini, i da li oni doprinose kontraobeveštajnoj moći?

QUOTE(Larko @ 30 Jul 2007, 23:22) <{POST_SNAPBACK}>
- korporacije su izgleda najzaguljenije za balans. otprilike su vise napravljene kao sredstvo izrabljivanja nego podizanja sopstvene ekonomije, tj. nisu no-brainer kao religija. plus, neki pljuju troskove odrzavanja i inflaciju u kasnoj igri, tako da nije iskljuceno da se te cifre ispeglaju u prvom patchu

Ovo je tačno ono što sam i ja pretpostavljao, tj, zamišljao, ali za sada stvarno ne vidim kako je ostvarivo, a baš me mrzi da na civfanaticsima čitam topik koji ode na 40 strana. Ne sumnjam da postoje ljudi koji znaju kako efektivno da koriste korporacije, ali meni još mnoge stvari nisu jasne. Recimo korporacija za rudarstvo, Mining Inc. Napravim je, i onda počnem da širim franšize (je l' se tako kaže?) po drugim gradovima. Franšiza u gradu B će da tom gradu zameni 6 zlatnika za 6 čekića, dok sedište korporacije dobija 5 zlatnika (a samo postavljanje franšize košta nekih 150-160). Sve je to lepo, samo nekako mislim, da li mi je stvarno u interesu da drugoj civilizaciji s kojom sutra mogu da budem u ratu dajem ekstra produkciju? A ako ih samo pičim po svojim gradovima, čemu onda zvanje multinacionalnih korporacija? Nešto ne vidim gde je tu izrabljivanje i suptilno ugnjetavanje drugih ( evil.gif ), ako sedište dobija samo 5 zlatnika od svakog grada gde je franšiza, a svaki grad ima neke svoje beneficije.
I da, zašto se mora imati potpisan Open Borders da bi direktor korporacije mogao da pređe u drugu državu? dry.gif

#267 tiger

tiger
  • Members
  • 402 posts

Posted 31 July 2007 - 15:07

Meni nije jasno zasto nije moguce da se napravi dobar AI? unsure.gif

Ovo je inace problem svih strateskih igara.

#268 Larko

Larko
  • Banned
  • 6,536 posts

Posted 31 July 2007 - 22:51

QUOTE(tiger @ 31 Jul 2007, 16:07) <{POST_SNAPBACK}>
Meni nije jasno zasto nije moguce da se napravi dobar AI? unsure.gif

Ovo je inace problem svih strateskih igara.

zato sto je AI sveti gral programera. ai ne postoji, kad ga budu odradili to sigurno nece prvo uci u stratesku igru.

Edited by Larko, 31 July 2007 - 22:51.


#269 srdjann

srdjann
  • Members
  • 2,977 posts

Posted 11 August 2007 - 17:39

Sad malo ja cool.gif

Odigrah dve partije, jednu doduše još uvek nisam dokrajčio ali tu je već sve jasno...

Elem, prvu igrah na Prince nivou, small map, 4 protivnika, Terra mapa (jedan veliki kontinent na kome su svi i još jedan na kome varvari naprave svoje gradove) i iz te partije ono što mi je zanimljivo je sledeće:

- "Igrao" sam se malo sa korporacijama. Budući da sam bio ultra dominantan napravio sam ih svih sedam i širio malo po kontinentu. Ono što se odmah vidi je da je osnivanje podružnice korporacije opak udar po džepu (odlaze šoldi u velikom broju biggrin.gif) ali zato dobijete stvarno dosta - ako ste nekada tukli glavom o zid šta da radite sa gradom na krajnjem severu ili jugu kontinenta okovanim ledom i tundrom sada nema frke. Dovučete korporaciju koja daje čekiće i onu koja daje hranu i grad očas posla procveta. E sad, stoji primedba "zašto bih ja pomagao drugima?" u smislu širenja korporacija na protivničke gradove (uz Open borders one se i same šire - baš kao religija) ali budući da su iste stvarno udarac po džepu možete tako osiromašiti protivnika biggrin.gif i naterati ga u State Property... wink.gif

- Održavanje imperije na više od jednom kontinentu je sada ekstremni poduhvat - troškovi abnormalno narastu tako da je najbolje dati nezavisnost tim gradovima na drugom kontinentu (novi feature BTS). Kompjuter to radi obilato tako da se tokom igre (ako ima više kontinenata ili grupa ostrva na mapi) obavezno pojave još bar dve (nove) civilizacije koje su se odvojile. No to ni najmanje ne šteti "matici" državi jerbo novostvorene civilizacije ostaju u vazalskom odnosu i nemoguće je (koliko skapirah) da ga se oslobode.

- Prince nivo sam dovoljno apsolvirao tako da opušteno pobeđujem na nj cool.gif

Drugu sam krenuo na Monarch nivou, isto small, četiri protivnika ali na Hemispheres mapi (dva kontinenta, civilizacije na oba i male grupe ostrva). Nije mi bio problem da opstanem pa čak i da se odlično razvijem, na kraju sam osvojio i ceo svoj kontinent ali džaba - koliko god ja da sam se trudio jedan protivnik je uvek bio korak ispred mene, taman toliko da ga ne stignem. Nadao sam se da ću u jednom momentu uspeti da ga preteknem (nije realno očekivati da od starta na Monarchu budeš u prednosti) ali kada god sam ja vodio ekspanzivne ratove on je odmah nakon toga odradio isto to (dugotrajni ratovi su i bukvalno nemogući na ovom nivou). Nismo dirali jedan drugoga, ja doduše ne bih ni uspeo a on nije ni imao potrebe. Uvek je imao koga da zvekne. Na kraju, nekih 70-ak poteza pred kraj rešim ja da pokušam da ga prestignem u poenima tako što ponovo napadoh jednog od slabijih i njegovog vazala. Nije prošlo ni par poteza i on ga je napao tako da mi ništa ne vredi da se nadam. Izgleda da je jedini način pobediti na Monarchu taj da napadneš glavnog konkurenta - drndanje po slabijima ili ne pomaže ili ja ne znam... wink.gif

Sad malo da iskuliram pa pokušavam opet... wink.gif

Kakva su vaša iskustva?

#270 tiger

tiger
  • Members
  • 402 posts

Posted 19 August 2007 - 22:25

Upravo odigrah prvu partiju BTSa. Noble nivo, sa 7 protivnika (Small mapa). Super sam se prvobitno rasirio iako sam bio na jugu kontinenta, i nisam dozvolio onom na severu (Japancu) da se nimalo rasiri.

Sve mi je islo lepo, bio sam prvi u svemu. Medjutim, slabo sam pravio vojsku. I negde u srednjem veku, kada sam tek poceo da stancujem vojsku za napad, napali me SVI ODJEDNOM. I primetio sam da jako dobro izvode napad. Recimo ne napadaju onako sumanuto, nego ti dovede lepo 4 trebuncheta (kasnije i 2 katapulta), i onda te prvo nekoliko poteza obasipa, da ti smanji odbrambene moci i tek onda krece unapad sa svim jedinicima. I iako sam imao 3 Pikemana, 1 Trebuchet, i 3 Musketmana, sve ih je odvalio kombinacijom Macemana i Knightova.

Apostolic Palace je komp izgradio, ali iako pise da kao postoji neko glasanje, nisam jos video u cemu je stos. blink.gif

Espionage je ok stvar. Mada, ako koristis spijuna na neprijateljskoj teritoriji, jeste da mozes dosta toga da saznas, npr. kada jos ne mozete da razmenjujete mape, ali ga nekako brzo uhvate?! Nekoliko puta sam ga pravio i isto se desava.

A steta, bas je mogla biti dobra partija. sad.gif

Poenta partije: treba dosta ulagati i u vojsku. smile.gif

P. S. Inace, u toku igre kompovi su pomalo ratovali izmedju sebe, ali se nije nesto bitnije menjala mapa. Samo su tom Japancu, prvom protivniku iznad mene, osvojili jedan grad.

Edited by tiger, 19 August 2007 - 22:25.