Jump to content


Photo

Fiat-Zastava


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
15 replies to this topic

#1 Doorn

Doorn
  • Members
  • 14,739 posts

Posted 20 September 2005 - 15:01

UGOVOR O MONTAŽI 'PUNTA' U 'ZASTAVI'
EKONOMIJA - PRIVREDA - Utorak, Septembar 20, 2005 08:09 RTS

Predstavnici italijanskog 'Fiata' i kagujevačke 'Zastave' potpisaće ugovor o poslovno-tehničkoj saradnji kojim je predviđena proizvodnja modela 'punto' u proizvodnim pogonima u Kragujevcu.

Ranije je najavljeno da će se u 'Zastavi' godišnje montirati 10.000 'punta' od 1.200 i 1.900 kubika sa pogonom na benzin i dizel gorivo.

Prema nezvaničnim informacijama montaža italijanskog modela u kragujevačkoj fabrici trebala bi da počne u prvom kvartalu naredne godine, a cena 'punta' proizvedenog u Kragujevcu bila bi oko 8.000 eura umesto sadašnjih 11.000 koliko košta taj automobil proizveden u Italiji.
====================================================
I vjesti iz komsiluka

Od početka 2006. u Zastavinoj tvornici u Kragujevcu trebali početi montirati Fiatovi automobili marke Punto. U početnoj bi se fazi trebalo montirati 10 tisuća auti godišnje.


BEOGRAD - Ozbiljno uzdrmani srpski proizvođač automobila, kragujevačka Zastava uspjela je obnoviti svoju nekadašnju dugogodišnju suradnju s talijanskim koncernom Fiat a za utorak je u Beogradu najavljeno i potpisivanje odgovarajućeg sporazuma u suradnji.

Zastava bi po pisanju srpskih medija trebala dobiti pravo i na postupnu pojačanu proizvodnju u srpskim tvornicama svih sastavnih dijelova koji će se u početku isporučivati iz Italije. Ostale pojedinosti sporazuma s Fiatom zasad nisu poznate.

Suradnja Fiata i Zastave započela je 50-ih godina prošlog stoljeća a prekinuta je početkom 90-ih godina zbog međunarodnih sankcija protiv Srbije. U 2004. je nakon dugotrajnih pregovora riješeno pitanje starih Zastavinih dugova prema Fiatu koji se odrekao 70 posto svojih potraživanja ukupne vrijednosti 42,5 milijuna eura.

Srpski ministar gospodarstva Predrag Bubalo ranije je izjavio da će Zastava ubuduće proizvoditi i stare Fiatove modele po nekadašnjim ugovorima o licenci.

Nadalje, suradnja s Fiatom ne isključuje ni mogućnost suradnje s drugim proizvođačima automobila.

Zastava je restrukturirana 2002. pa danas zapošljava svega 3.500 radnika umjesto nekadašnjih 13 tisuća.
=====================================================

Nadalje, suradnja s Fiatom ne isključuje ni mogućnost suradnje s drugim proizvođačima automobila.

Mozda i Alfa Romeo, Lancia, Maserati, Ferari, :lol:

Edited by Trn, 20 September 2005 - 20:38.


#2 Downforce

Downforce
  • Members
  • 4,995 posts

Posted 20 September 2005 - 15:07

Alfa Romeo, Lancia, Maserati, Ferari,

Da,da kako da ne...

#3 cromodora

cromodora
  • Members
  • 625 posts

Posted 20 September 2005 - 16:58

Moguce da ce da saradjuju sa ferrari-em
Po mogucstvu da osvoje proizvodnju piksli za ugradnju u iste.
A propo putica taj 1.9 jtd nece biti lose resenje....pogotovo sto ce mu cena biti manja za oko 3 soma nego sada....pa jos uz neku kredu koja ce verovatno pratit ceo poduhvat i to sa manjom kamatnom stopom nego sto je uobicajeno....mozda nam punto postane nacionalno vozilo :lol:

#4 gospodar jovan

gospodar jovan
  • Members
  • 446 posts

Posted 20 September 2005 - 20:59

биће то обично свирање љурцу

#5 Koko Bil

Koko Bil
  • Members
  • 1,097 posts

Posted 21 September 2005 - 08:12

Neki dan sam na jednom od dva hrt-a gledao test novog grande punta kojim, kako rekoše, fiat želi da povrati primat na tržištu malih automobila. Cena tog poboljšanog punta će u Hrvatskoj biti od 11.000 eura, pa naviše.

Nije li onda ovih 11 i po hiljada za ovaj stari model malko previše?

#6 MalaVagaRules

MalaVagaRules
  • Members
  • 4 posts

Posted 21 September 2005 - 09:09

Kao neko iz Kragujevca mogu samo reći :lol: :lol: :lol: :lol: Ko će da ih pravi? Oni što ništa ne rade već deset godina? Dođu izjutra, ako uopšte dođu, ušljemaju se do 11h, a onda se trezne. Bre oni ni juga ne znaju više da sastave! Ja u to vozilo ne sedam!

#7 Patapije Polupitomi

Patapije Polupitomi
  • Members
  • 865 posts

Posted 21 September 2005 - 09:33

Srecna Nova 1955. :lol:

#8 garfild

garfild
  • Members
  • 787 posts

Posted 21 September 2005 - 10:06

Bre oni ni juga ne znaju više da sastave! Ja u to vozilo ne sedam!

Verujem
Zato ko zeli da pazari ovog Punta neka pazari iz ovog prvog kontigenta koji ce doci iz Italije.Cena ce biti oko 25% niza od sadasnje sto je ipak bolje od Dacije ili Kalos i slicnih.Kako sam procitao u novinama Zastava bi vracanje duga prema Fiatu uradila tako sto bi sama investirala 10 miliona eura za nabavku proizvodnih linija a novac ce dobiti od bankarskih kredita.To mi je bas sumljivo i verujem da ce proteci neko vreme dok "nas" punto sidje sa trake.

#9 snisna

snisna
  • Members
  • 159 posts

Posted 21 September 2005 - 12:48

2 garfild

objasni mi kako je to punto za 8000 bolji od logana majke ti? mislim na stranu ta prica rumunija je istok, italija zapad... i slicne gluposti jesi li ti vozio ijedan o ta dva auta?

#10 dintel011

dintel011
  • Banned
  • 102 posts

Posted 21 September 2005 - 13:51

Skoro je u Nemackoj na jednom testu doslo do prevrtanja Logana pri naglom skretanju "test izbegavanje jelena na putu" pri brzini oko 60km/h doslo do prevrtanja na krov.
Sto se tice punta, slazem se sa garfildom da ce samo prvi kontinent liciti na punta.
Valjda svako od nas poznaje neku naivcinu koja je kupila novog yuga i tehnicke probleme koji su prisutni od pocetka.

#11 Rastko

Rastko
  • Members
  • 4,352 posts

Posted 21 September 2005 - 15:12

Cena bi trebalo da bude bas niska, jer je za uvoz delova koji se sklapaju carina mnogo niza, tako da jedino PDV ostaje u punom iznosu. Radna snaga je ovde jeftinija, ali ce cenu malko podici to sto Zastava otplacuje dug. Pretpostavljam da ce na kraju cenu namestiti na trzisnu (koja ce biti visa od realne), ali c'est la vie.

Tuzno je i sto ce verovatno sastavljati samo jednu ili dve verzije, tako da necemo uzivati u lepotanima sporting, hgt i slicnim. Avaj.

#12 Tresko

Tresko
  • Members
  • 7,316 posts

Posted 22 September 2005 - 11:42

2 garfild

objasni mi kako je to punto za 8000 bolji od logana majke ti? mislim na stranu ta prica rumunija je istok, italija zapad... i slicne gluposti jesi li ti vozio ijedan o ta dva auta?

<{POST_SNAPBACK}>

Na stranu priča o zapadu i istoku, ali oba auta su da tako kažem krševi. S tim da je unutrašnjost Punta mnogo, mnogo bolje uradjena od unutrašnjosti Logana.

Inače, prvih 12 meseci, svi Zastava-Punto, će se sklapati u Mirafioriu(Torino), i biti sa Zastavinim logom slati u Srbiju.

#13 Bruno 69

Bruno 69
  • Members
  • 56 posts

Posted 23 September 2005 - 19:24

Nije da je samo radna snaga jeftinija, vec ce kada pocne montaza u KG ujedno i poceti da se ugradjuju delovi za domace tj. nase trziste, sto ce takodje doprineti da bude jeftiniji, ali ne samo to, vec i manje kvalitetan od onog koji se radi u Italiji. Radio sam svojevremeno u fabrici koja je radila i za izvoz i znam da se tada ugradjuju kvalitetniji delovi, bolja farba se koristi i rigoroznija je kontrola. Kada se radi za domoroce onda je druga pesma, a morace da se ustedi da se vrate krediti. Pored svega navedenog tu je i ono sto kazu prethodni : "Ko ce to da srafi?"
Zasto nece nositi Fiatov znak, nego Zastavin? Da bi se znalo odmah ko ga srafi.
Da li ce mozda da srafe Lamborghini Diablo GT? E to bi bio potez, da nam to bude nacionalno vozilo. A mogao bi i Hummer s obzirom kakvi su nam putevi. :lol:
Sto se tice Logana testirali ga i ovi iz emisije SAT. Proso je test severnog jelena i sa rumunskim gumama, a sa francuskim je bio jos ubedljiviji. Inace i sama informacija koju su plasirali nemci je veoma brzo uklonjena sa sajta. Inace sta ima novo za te pare za koje se prodaje Logan? Kolko para tolko i muzike

#14 Celt

Celt
  • Members
  • 1,147 posts

Posted 24 September 2005 - 14:20

:lol: :lol: :lol: :lol: :D :D

#15 Doorn

Doorn
  • Members
  • 14,739 posts

Posted 12 October 2005 - 19:51

Evo i prve slike. Skinuo sam ih sa Holandskog sajta. Za pocetak Zastava 10 ce se proizviditi samo sa motorom od 1.2 litra 60ks, a kasnije i 1.9 jtd. Servo, klima, airbags i elekrticni prozori ce biti standardni. Prvih 7.000 ce se proizvesti u Italiji sa Zastavinim bedzom dok se fabrika u Kragujevcu ne modernizuje.
Cijena € 7.990,-


Posted Image

Posted Image

www.italiaspeed.com

Edited by Trn, 13 October 2005 - 09:10.