Jump to content


Photo

novi jugo, da ili ne?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
81 replies to this topic

#46 Rastko

Rastko
  • Members
  • 4,352 posts

Posted 23 September 2005 - 12:35

Logika OFF

Nije mene policijski radar "hvatao", već je dotični Yugo testiran nakon prerade motora, izmedju ostalog i policijskim radarom. To što su tebe panduri odrali, ne znači da su im radari neispravni, već da su uhvatili nekog sa 212, i onda samo svakom sledećem pokazivali i otimali pare, uobičajena stvar u ovoj državi.  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Logika ON

Znaci da 'cajci' uFate Mechku neku na 212 i onda zaustave auto odokativno i pokazu mu brzinu... Pokazu mu brzino od 212.

Ja sam u tom trenutku isao oko 200 (toliko je pokazivao a tu mu je negde i limit). Uredno sam sacekao da popune prijavu (preteci mi da mi 'ode dozvola'), a potom otisao kod sudije sa specifikacijama automobila :lol:

Poenta je bila da ti radari nisu precizni. A to 'hvatanje' uspeva na '149 Km/h' npr...

#47 AkoPostaveNekogVisokog

AkoPostaveNekogVisokog
  • Members
  • 12,197 posts

Posted 23 September 2005 - 13:38

Ako već moraš da uzmeš auto na kredit od Zastave, onda ti je mnogo bolje rešenje 128ca, barem nema ovu glupu i lošu privatnu plastiku kao jugo i mnogo je čvršća po konstrukciji. Oba su *auti* čiji je dizajn star 40 godina, tako da se uopšte ne mogu uporedjivati sa savremenijim automobilima. Ali šta da se radi, da bi kupio podnošljivo dobar polovni auto treba ti min.5000E keša, ali koliko vidim ti to nemaš, tako da ti kao najmanje loše rešenje preporučujem 128cu.

<{POST_SNAPBACK}>

Meni je svejedno koji je auto ako je zastavin, tako da i 101 i 128 dolaze u obzir.
Mada, poceo sam da se primam na polovnu Feliciju, mozda bude nesto od toga...

#48 Div

Div
  • Members
  • 7,752 posts

Posted 23 September 2005 - 13:46

Ubedio sam nekako moje da mi kupe auto, ali plafon koji mogu da izdvoje je 3500-4000 oraja, i to na kredit. Za te pare moze da se uzme nov jugo, ili nesto polovno, ali staro. Posto ne stojim najbolje sa automehanikom, potreban mi je auto koji je ispravan. Ne bi prelazio puno, recimo 200-300 km nedeljno. Jugo koliki god bio krs, ipak je nov auto, i pretpostavljam da se nece mnogo kvariti, bar u prvih godinu-dve.
Ili da mozda sacekamo jos malo i da vidimo sta ce biti sa uvozom polovnjaka?
Ja bih radije vozio neku Korsicu ili Punta starog 5-6 godina, ali za sada su mi nedostupni. Koliko je uopste realno da ce doci do neke libralizacije uvoza? Citao sam topic o tome, ali ne znam koliko je to izvesno?
Dakle pitanje je kupiti novog Juga ili sacekati da se vidi sta ce biti sa uvozom polovnjaka?

<{POST_SNAPBACK}>


Marvine, za te pare nemaš dobar auto.
Solidni polovnjaci su skupi. Ako hoćeš da čekaš promenu propisa oko uvoza, ok, a ako žuriš...

Nije više novo, novo. Zastava daje garanciju, čini mi se godinu dana. Može ti se desiti da ti auto, od tih godinu dana u servisu provede 6 meseci. Bezbednost u tim autima =0. Nov auto, danas kupiš, sutra prodaješ, gubiš 10% cene.

Sam moraš da rešiš šta je najvažnije. Da malo troši, da je udoban, bezbedan, veliki. Oćeš li da ti traje još 5 godina ili ćeš ga prodati za godinu-dve pa kupiti, isti, novi, bolji.

Možda deluje glupo, ali ako bi kupovao auto za par stotina km nedeljno, nemam kintu za "pravi auto", pre bih uzeo polovnog juga nego novog. Manje gubim finansijski.

Beogradski taksisti voze i mercedese stare godinu-dve, i nove dačije (logane) i lade stare 20 godina. Svi oni imaju svoju logiku. Sam moraš da smisliš šta ti je bitnije, trenutna cena, trajnost auta, bezbednost, cena održavanja, cena kad ga budeš prodavao.

Da si rekao da imaš 300.000,00 ojra (daj bože) , isto bi dobio onoliko različitih mišljenja. Inače, mislim, da su sva izneta mišljenja ok, samo iz različitih perspektiva.

Srećno.

p.s.
I nemoj da voziš preko 200 na sat. :lol:

#49 gotivac

gotivac
  • Members
  • 3,096 posts

Posted 23 September 2005 - 15:29

Laze sat, druze...jedino ako ne vozis hibrida(modifikovani trkacki jugo).

<{POST_SNAPBACK}>


Ne prema satu, već prema radaru.

I taj Yugo jeste (bio) hibrid. B)

#50 gotivac

gotivac
  • Members
  • 3,096 posts

Posted 23 September 2005 - 15:48

Znaci da 'cajci' uFate Mechku neku na 212 i onda zaustave auto odokativno i pokazu mu brzinu... Pokazu mu brzino od 212.


Upravo tako.

Ja sam u tom trenutku isao oko 200 (toliko je pokazivao a tu mu je negde i limit). Uredno sam sacekao da popune prijavu (preteci mi da mi 'ode dozvola'), a potom otisao kod sudije sa specifikacijama automobila  :lol:


Aha, znači, kilometar sat na Feliciji pokazuje brzinu tačno u metar, a policijski radari lažu. Pa, verovatno je tako.

Prvo, to što tehnička specifikacija za auto kaže da je max 200 ne znači ništa, verovatno ima Felicija koje mogu i 220, kao i onih koje ne mogu ni 180. Postoje i dodatni faktori koji utiču na maksimalni obrtni moment koji motor može da da - počev od kvaliteta goriva, fizičkih osobina atmosfere u kojoj se auto vozi, tipa ulja koje se koristi, trenutne opterećenostu (dobro, ovo se ne odnosi na snagu motora, ali nije isto ako treba da povuče prazan auto i auto sa npr. 4 putnika i prtljagom) ... Takodje, trebalo bi da znaš da kilometar sat počinje da laže onog trenutka kad promeniš gume, to jest kada staviš drugačiji profil guma nego što je po fabričkoj specifikaciji predvidjeno.
Teleoptikovi kilometar satovi koji se ugradjuju u Zastavine automobile imaju predvidjeno odstupanje od, čini mi se 5% po specifikaciji, dok u stvarnosti znaju da lažu i po 10 i više procenata.
Yugo koji sam ja vozio (odnosno, još uvek ga vozim, ali je vraćen na "standard") je bio friziran, sa spuštenom glavom, olakšani ventilima, trkačkom bregastom osovinom, ispoliranom radilicom, dvostrukom izduvnom granom, dvogrlim karburatorom, skraćenim amortizerima, i nakon te budževine je prošao izvesna testiranja, jer je to bilo u interesu majstora koji ga je "radio", izmedju ostalog i merenje brzine policijskim radarom. Kada je izmereno tih 170kmh, skala na kilometar satu je davno prešla 180kmh (koliko je graviran).

Inače, iako po fabričkoj specifikaciji kaže da ubrzava do 100 za 13.8 sec, tvrdim da nijedan fabrički Yugo 55 ne može ovo da postigne a da se ne raspadne, ovaj moj je tada ubrzavao za 9.8 sekundi.

Inače, da se razumemo - ja ne kažem da neko sada treba da kupi novog Yuga, niti da je takva investicija bolja od, recimo, polovne Corse, Golfa ili šta znam, samo sam reagovao na činjenicu koju je izneo Incognito a koja se ticala potrošnje. Dobro "utegnut" Yugo ne troši mnogo, ako se vodi računa o njemu nema nekih ozbiljnijih kvarova, ali takodje stoji i činjenica da je neudoban i nimalo bezbedan.

Eto.

:lol:

#51 gotivac

gotivac
  • Members
  • 3,096 posts

Posted 23 September 2005 - 15:52

Ja sam u tom trenutku isao oko 200 (toliko je pokazivao a tu mu je negde i limit). Uredno sam sacekao da popune prijavu (preteci mi da mi 'ode dozvola'), a potom otisao kod sudije sa specifikacijama automobila  :lol:


Tek sad primetih...

A sudija je, sav oduševljen rekao "O, svaka čast druže, izvinite gospodine što smo Vas uznemiravali, oprostite, pa vi ste vozili samo 200, a zli glupi policajac je pokušao da Vas optuži da ste vozili čak 212! Tebe je pomazio po glavi, a policajac je suspendovan zato što uznemirava primerne gradjane koji voze po propisima, tričavih 200 kmh.

Takvima k'o ti bih ja trajno oduzeo dozvolu.

#52 gotivac

gotivac
  • Members
  • 3,096 posts

Posted 23 September 2005 - 15:53

Thank God for that!  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


:lol:

#53 nesha taxista

nesha taxista
  • Members
  • 678 posts

Posted 25 September 2005 - 09:17

Ubedio sam nekako moje da mi kupe auto, ali plafon koji mogu da izdvoje je 3500-4000 oraja, i to na kredit. Za te pare moze da se uzme nov jugo, ili nesto polovno, ali staro. Posto ne stojim najbolje sa automehanikom, potreban mi je auto koji je ispravan. Ne bi prelazio puno, recimo 200-300 km nedeljno. Jugo koliki god bio krs, ipak je nov auto, i pretpostavljam da se nece mnogo kvariti, bar u prvih godinu-dve.
Ili da mozda sacekamo jos malo i da vidimo sta ce biti sa uvozom polovnjaka?
Ja bih radije vozio neku Korsicu ili Punta starog 5-6 godina, ali za sada su mi nedostupni. Koliko je uopste realno da ce doci do neke libralizacije uvoza? Citao sam topic o tome, ali ne znam koliko je to izvesno?
Dakle pitanje je kupiti novog Juga ili sacekati da se vidi sta ce biti sa uvozom polovnjaka?

<{POST_SNAPBACK}>

Kupi Jugo i kajaces se dugo...

#54 Keano

Keano
  • Members
  • 184 posts

Posted 25 September 2005 - 11:16

Imao sam slican problem,dosao do nekog novca,otprilike koliko i ti,pa da se "motorizujem".Cekao,cekao,nalete cuvena uredba o uvozu,pa sam na kraju sveo knjigu na 2 slova-Renault Clio i Ford Fiestu. Ako uspes da nadjes,ali uz doooobro proucavanje,oni su ti za taj novac super izbor.Mozes da nadjes 98/99 god Fiestu,Clio 97/98.E,sad odrzavanje...Ja sam uzeo Clio,i nisam,sem filtera,ulja i svecica,nista menjao.Vozim ga,svakodnevno,i za grad je super auto.Udoban je (kao i svi francuzi).Za neke sitnice sam se raspitivao po servisima i kod nabavljaca delova (imam prilike da srecem svakojaki svet,pa pitam ponekad),i cene originalnih delova,racunajuci i kojekakve plastike,delove limarije,pa do onih vezanih za motor su sasvim ok.Nisu skupe,nisu ni jeftine,vec otprilike kako mi se cini,sasvim ok.Kad uzmes deo,ne brigas.Motor je savrsen,do sad je presao oko 150000km,a funkcionise besprekorno.Na otvorenom oko 5l bezolovnog,u gradu oko 7,5-8l.Uopste govoreci,auto je sasvim na mestu.Najbitnije kad kupujes je da ga odvezes kod mehanicara,elektricara,limara,da ga konzilijarno pregledaju.Ako ja auto kakav treba da bude,ni vlasnik se nece buniti,ako "zateze",otkaci ga.Posle sve zavisi od tebe. Sto se tice Yuga,imam koleginicu,koja je pre 2 god uzela na lizing novog,sa Peugeotovim motorom.Imala je manjih problemcica,ali je uglavnom sve funkcioniosalo kako-tako u redu.Ipak,ne moze da prezali njen,sad vec 15 god. star peugeot 205,kog je prodala,i kaze da se zafrknula.Pokusava da proda Yugica,ali tesko da ce dobro proci.Znaci,bezi od te kante...

#55 Tresko

Tresko
  • Members
  • 7,316 posts

Posted 26 September 2005 - 01:00

Tek sad primetih...

A sudija je, sav oduševljen rekao "O, svaka čast druže, izvinite gospodine što smo Vas uznemiravali, oprostite, pa vi ste vozili samo 200, a zli glupi policajac je pokušao da Vas optuži da ste vozili čak 212! Tebe je pomazio po glavi, a policajac je suspendovan zato što uznemirava primerne gradjane koji voze po propisima, tričavih 200 kmh.

Takvima k'o ti bih ja trajno oduzeo dozvolu.

<{POST_SNAPBACK}>

A pri tome, poslednja cifra koju radari koje koristi MUP RS ispisuje pre Err, je 199 km/h

#56 Rastko

Rastko
  • Members
  • 4,352 posts

Posted 26 September 2005 - 11:50

A pri tome, poslednja cifra koju radari koje koristi MUP RS ispisuje pre Err, je 199 km/h

<{POST_SNAPBACK}>


1. Radar je bio digitalni i pokazivao je navedenu cifru.

2. Radilo se o Oktaviji a ne o Feliciji.

3. Ni cajci nisu toliki moroni da pokazuju tu brzinu zaustavljenim automobilima.

Logično je da zaustave nekoga na... recimo 150 i tu cifru posle pokazuju svima (na 150 mogu uhvatiti gotovo svaki automobil, a na 200+ ne mogu).

Moja tvrdnja se, ponavljam, odnosila na nepreciznost radara.

Dodao bih samo da se u pristojnim brzinama ludi vozači 'hvataju' radarima sa stativima ili postavljenim na stubove.

Sudiji sam rekao da sam vozio oko 120, pošto je na državi, a ne na meni, teret dokazivanja. Pošto sam dokaz od 200+ oborio kao nemoguć, oni nisu imali drugi, te sam napustio prostoriju ispraćen coktanjem sudije.

A sudija je, sav oduševljen rekao "O, svaka čast druže, izvinite gospodine što smo Vas uznemiravali, oprostite, pa vi ste vozili samo 200, a zli glupi policajac je pokušao da Vas optuži da ste vozili čak 212! Tebe je pomazio po glavi, a policajac je suspendovan zato što uznemirava primerne gradjane koji voze po propisima, tričavih 200 kmh.


A Vama na '170' ne bi trebalo oduzeti dozvolu. Pa na ovom forumu cveta licemerje...

#57 AkoPostaveNekogVisokog

AkoPostaveNekogVisokog
  • Members
  • 12,197 posts

Posted 26 September 2005 - 12:19

Smanjite malo sa prepucavanjem o radarima u ovom topicu, imate pm.

Gledam Opel Corse po nemackim sajtovima, mogu da se uzmu sa EURO3 motorom za oko 2 000 evra. Koliko bi to otprilike izaslo ukupno, posto ne znam koliki je porez ni carina. Naravno, racunajuci da ce uskoro biti dozvoljen uvoz polovnjaka sa euro 3 motorima.

#58 gotivac

gotivac
  • Members
  • 3,096 posts

Posted 26 September 2005 - 23:29

1. Radar je bio digitalni i pokazivao je navedenu cifru.


Koju? "Err"? :lol:

2. Radilo se o Oktaviji a ne o Feliciji.


Što je za ovu priču potpuno irelevantno.

3. Ni cajci nisu toliki moroni da pokazuju tu brzinu zaustavljenim automobilima.


Pa, sad, kako koji, mene je jedan kažnjavao za preticanje na prevoju, iako sam preticao u tunelu koji je na uzbrdici i prevoja nigde na vidiku.


Sudiji sam rekao da sam vozio oko 120, pošto je na državi, a ne na meni, teret dokazivanja. Pošto sam dokaz od 200+ oborio kao nemoguć, oni nisu imali drugi, te sam napustio prostoriju ispraćen coktanjem sudije.
A Vama na '170' ne bi trebalo oduzeti dozvolu. Pa na ovom forumu cveta licemerje...

<{POST_SNAPBACK}>


"Mi" 170 kmh nismo vozili na javnom putu, već na propisnom poligonu za testiranje, hvala na pitanju. Brzinu sam prekoračivao prvih nekoliko meseci posle polaganja za auto, jer sam bio mlad i pre nego što sam dobio dozvolu sam znao da vozim, pa sam podlegao izazovu.
Danas me možeš videti kako svesno kršim neki saobraćajni propis samo u jednoj situaciji: polukružno okretanje ispred sopstvenog solitera, jer mi je ponekad nemoguće da se parkiram sa svoje strane ulice, koja inače ima 4 trake, prava je, osvetljena, pregledna, a puna linija je na žalost tu. I to se najčešće dešava samo u noću kada je saobraćaj redak i može se videti nailazak automobila sa velike razdaljine. Inače nikad ne prekoračujem dozvoljenu brzinu jer sam video šta automobilu uradi direktan sudar pri brzini kretanja jednog vozila od 75 (po policijskom zapisniku) kmh, drugog u stanju mirovanja.

Od prednjeg dela Yuga (koji je u ovom slučaju udaren) je ostao samo deo od bloka motora pa na dalje. No, putnici (vozač i suvozač - koji su bili vezani, eto ti Stoprocentni zašto treba biti vezan u gradu, pa čak i kada stojiš, a nekmoli pri 30 kmh) su prošli bez ijedne ogrebotine. Ne verujem da bi to tako prošlo da se i Yugo kretao bar 50 kmh, i to je, po meni, glavni razlog protiv kupovine Yuga, jer u ovom trenutku za slične pare mogu da se nadju mnogo bezbedniji automobili, pa makar bila i "Mečka 300D" :lol:, pre svega zbog bezbednosti putnika.

Lično bih, da sada kupujem auto, i da ne raspolažem velikom količinom novca iskopao negde nekog solidnog VW Golfa 2, po mogućstvu dizel, pa makar i ' 84. godište, taj auto je, ako se malo pazi, neuništiv.

Pre Yuga sam imao Golf 1, koji je bio pojam udobnosti iako je bio 13 godina stariji od Yuga, ali je taj auto pre nego što je došao u moje ruke bio toliko zapušten (elektrika, školjka, enterijer, karburator, creva, sve osim motora i menjača je bilo u autu), da mi se više isplatilo da ga prodam, dodam nešto malo para i uzmem auto koji u mom gradu (Kragujevac :lol:) zna svaki majstor da popravi, a o delove se svi saplićemo na ulici. :lol:

#59 Hella

Hella
  • Sleepers
  • 6,199 posts

Posted 30 September 2005 - 12:11

http://www.upload2.n...EDwdRW2loiZ/Top Gear - Yugo 45.wmv.html

:lol: :lol: :lol:
bravo, majstore!!!

#60 martinj

martinj
  • Members
  • 1,540 posts

Posted 11 October 2005 - 17:38

Mozda da probas da nadjes negde Y55 ili 60 koral iz '90 - '91 sa dobro ocuvanim (ili sredjenim) motorom. Ja sam sa mojim Y55 za godinu dana koliko ga imam presao oko 12000 (60% gradska, ostalo autoput i razni magistralni putevi) bez nekih vecih problema. Kosta oko 1000e, trosi 6-7 na autoputu i 10 u gradu, delovi dzabe, majstori malo vise....