Jump to content


Photo

Kupnja automobila na leasing


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
8 replies to this topic

#1 Mister No

Mister No
  • Members
  • 423 posts

Posted 12 September 2005 - 12:23

Ima li ko iskustva s time.

#2 Mister No

Mister No
  • Members
  • 423 posts

Posted 13 September 2005 - 09:41

Znači li ovo da leasing još nije zaživio u SCG ili...
Treba mi savjet jer ću otvoriti jedan mali d.o.o u Bg sa poznanikom.

Mislio sam uzeti neki mali autić na leasing jer znam da je to u Hrv povoljna opcija za d.o.o koje je u sustavu plaćanja pdv-a.

#3 pixy

pixy
  • Members
  • 4,111 posts

Posted 13 September 2005 - 09:54

koliko sam skapirao, od tebe ce leasing kompanije traziti finansijsku istoriju preduzeca (godisnje izvestaje i slicno), voleo bih da vidim ko bi ti dao auto sa tek otvorenim d.o.o.

#4 Mister No

Mister No
  • Members
  • 423 posts

Posted 13 September 2005 - 10:13

Da, tražiti će fin izvještaje ali po mom iskustvu dovoljno je tromjesečno izvješće ako se radi o matičnoj banci (govorim iz iskustva u Hrv). Jer je to zanemariva mjesečna rata ,a u slučaju leasinga kompanija koja nudi leasing je formalno uknjižena kao vlasnik dobra tako da uvijek može doći u posjed svoje imovine. Tako da je kredit puno teže dobiti nego leasing, pogotovo ako pričamo o novootvorenim poslovnim subjektima.

#5 zonda

zonda
  • Members
  • 106 posts

Posted 19 September 2005 - 08:42

Za fizička lica se ne isplati nikako

Ja sam htela da uzmem auto na lizing, prođem kroz računicu i dođe na nešto ovako:

12.500e cena sa pdv-om
lizing na 5 godina
učešće 30% (uz koje plaćaš pdv na pun iznos)
obavezno kasko osiguranje - oko 500 eura (*5)

izađe te na kraju oko 18.000

+ vezuje se za kurs eura, sve i da ne računaš tu inflaciju...

znači užas!!!

Za firme, olakšice i sl. nisam upućena, msilim da ima nekih varijanti, ali kako neko prethodno reče, tražiće ti sve i svašta.

Edited by zonda, 19 September 2005 - 08:44.


#6 Spirit

Spirit
  • Members
  • 951 posts

Posted 28 September 2005 - 13:52

Leasing u Srbiji je mutan samo tako
PDV se plaća na cenu automobila koja se dobije kada na prodajnu cenu dodaš godišnje kamate, znači ne plaća se PDV na cenu+carinu nego na cenu+carinu+kamate za period na koji se uzima. Meni je to skroz neverovatno, jer koliko ja znam leasing je svuda u svetu povoljni zato sto se praktično auto "koristi" dok ga otplaćuješ (na papirima je u vlasništvu leasing kuće), a po isteku leasinga plaća se porez na cenu automobila koji je tada već stariji, na tržištu ima manju cenu pa je samim tim i porez manji.
Druga stvar je da kasko plaća korisnik leasinga, ali to ne znači da je osiguran korisnik nego banka jer:

Koliko, u stvari, košta lizing
22. septembar 2005. | 10:00 | Izvor: B92 

Ako se, na primer, desi krađa vozila, zaštićena je lizing kompanija, a ne kupac. "Uslovi lizinga saopšteni su mi isključivo usmeno, znala sam kolika je kamata i to mi je delovalo povoljno, kamate su bile povoljnije nego kod kredita", kaže Tanja Gojović.

Ona tvrdi da joj je garantovano da je automobil potpuno zaštićen, ali da joj nije rečeno da se to odnosi na pravog vlasnika automobila, lizing kompaniju, a ne na nju. Od 2.200 evra, koliko je otplatila za automobil, vraćeno joj je oko 200 evra.
Dušan Stankov, direktor LB-lizinga, kaže da je u tom i u svakom drugom slučaju klijent obavešten o svim detaljima pre potpisivanja ugovora. "Ona jeste deo izgubila i to je tačno, ali ne s naše strane. Mi u delu isplaćenom od osiguranja uzeli samo čistu glavnicu, ono što smo platili dobavljaču, nikakvu zaradu, iako smo imali pravo da uzmemo i jedan deo svoje zarade iz te odštete. Mi smo uradili totalan diskont, sve ostalo otišlo je primaocu lizinga. To su današnji rizici. 'Jugo' se krade dosta i 99 odsto ukradenih vozila, kojih na sreću nema mnogo, jeste 'jugo'", kaže on.


Treca stvar je devizna klauzula. To bi mi bilo sasvim ok da se na takav kredit/leasing ne racuna kamata koja je mnogo veća od inflacije u euro-zoni. Praktično, kredit uzet od bilo koje banke je kredit uzet u evrima na koje se računa kamata sa ugrađenom zaštitom od "dinarske" inflacije. Ludilo

#7 Tresko

Tresko
  • Members
  • 7,316 posts

Posted 28 September 2005 - 14:08

Za fizička lica se ne isplati nikako

Ja sam htela da uzmem auto na lizing, prođem kroz računicu i dođe na nešto ovako:

12.500e cena sa pdv-om
lizing na 5 godina
učešće 30% (uz koje plaćaš pdv na pun iznos)
obavezno kasko osiguranje - oko 500 eura (*5)

izađe te na kraju oko 18.000

+ vezuje se za kurs eura, sve i da ne računaš tu inflaciju...

znači užas!!!

Za firme, olakšice i sl. nisam upućena, msilim da ima nekih varijanti, ali kako neko prethodno reče, tražiće ti sve i svašta.

<{POST_SNAPBACK}>

To što si ti navela uopšte i nije lizing. Ako to proturaju kao lizing, treba ih zatvoriti.

#8 Tresko

Tresko
  • Members
  • 7,316 posts

Posted 28 September 2005 - 14:22

Leasing u Srbiji je mutan samo tako
PDV se plaća na cenu automobila koja se dobije kada na prodajnu cenu dodaš godišnje kamate, znači ne plaća se PDV na cenu+carinu nego na cenu+carinu+kamate za period na koji se uzima. Meni je to skroz neverovatno, jer koliko ja znam leasing je svuda u svetu povoljni zato sto se praktično auto "koristi" dok ga otplaćuješ (na papirima je u vlasništvu leasing kuće),  a po isteku leasinga plaća se porez na cenu automobila koji je tada već stariji, na tržištu ima manju cenu pa je samim tim i porez manji.
Druga stvar je da kasko plaća korisnik leasinga, ali to ne znači da je osiguran korisnik nego banka jer:
Treca stvar je devizna klauzula. To bi mi bilo sasvim ok da se na takav kredit/leasing ne racuna kamata koja je mnogo veća od inflacije u euro-zoni. Praktično, kredit uzet od bilo koje banke je kredit uzet u evrima na koje se računa kamata sa ugrađenom zaštitom od  "dinarske" inflacije. Ludilo

<{POST_SNAPBACK}>

Leasing nije nigde mutan. Ako je leasing. To što u Srbiji neki prodaju bankarski kredit sa založnim pravom kao leasing, to je stvar kojom treba da se pozabavi NBS, jer koriste nedorečenosti u Zakonima.

1.PDV kod leasinga plaća prilikom kupovine od proizvodjača leasing kompanija, koja i postaje vlasnik. Primalac leasinga ne plaća PDV.

2. Kada se otplate sve rate leasinga, vlasništvo se prenosi na primaoca leasinga, i ako polovna vozila podležu porezu, tek tada isti plaća porez.

3. Što se osiguranja tiče, svuda u svetu je vozilo u leasingu pokriveno kasko osiguranjem. I svuda ga plaća primalac leasinga. Sad, svuda u Evropi ga plaća leasing kompanija, a tebi kao primaocu leasinga ga fakturišu tako što je cena osiguranja podeljena u 12 rata, koje plaćaš zajedno sa mesečnom ratom leasinga.

Izuzev slučaja kada leasing kompanije poklanjaju klijentima kasko osiguranje za ceo period leasinga(kao što sada to radi Toyota leasing u Srbiji).

4. Što se tiče samog iznosa kreditiranja, ako je kredit u eurima, ne znam o kakvoj deviznoj klauzuli pričaš.

Ako je pak iznos leasinga u dinarima, onda je za sada normalno da postoji valutna klauzula(uskoro će biti ukinuta).

Znači, bitno je informisati se pre ulaska u takve operacije, jer nije sve što se prodaje kao leasing - leasing.

#9 Spirit

Spirit
  • Members
  • 951 posts

Posted 28 September 2005 - 16:34

Da, to bi trebalo tako da bude ali ovde to nije. Jednostavno poseti sajt Raiffeisen ili Hypo leasinga i izračunaj ratu leasinga. PDV se plaća odmah i to na cenu automobila sa svim uračunatim kamatama.
Devizna klauzula se odnosi na to da je rata leasinga (koji je inače dinarski), recimo 140 eura sa datumom dospeća do 15. u mesecu po prodajnom kursu NBS na taj dan. Dakle, odeš u banku/menjačnicu, promeniš 140 eura i platiš ratu. Na takve kredite/leasinge godišnja kamata je 9-10 ili više procenata.

Edited by Spirit, 28 September 2005 - 16:36.