Uvoz polovnih automobila
#1
Posted 29 August 2005 - 12:51
Od marta sledece godine, starosno ogranicenje bi se ukinulo, a jedini uslov je EURO 3.
Pri tome bi carina ostala 20%, a PDV 18%
Moje potpuno subjektivno misljenje je EURO2, buduci da silno zelim da vozim auto koji je 1992-1998, a ispunjava samo EURO2. Pri tom, i kod uvoza tih automobila bih vodio racuna da nisu presli vise od 80 000-100 000 km, i da su uredno registrovani u zemlji zapadne Evrope, iz koje bih i uvozio.
Ali, znajuci nacin na koji razmislja vecina naroda, ipak mi glas ide za opciju 4.
Jel zna neko na koji nacin bi mogao da pokusam da uvezem takav auto, ili npr. neki oldtimer (preko 25 godina starosti)?
#2
Posted 29 August 2005 - 21:06
o tehnickom kvalitetu godiste a pre svega predjeni kilometri ne moraju da budu nikakvi parametri. jedan volvo, bmw ili audi, na primer, sa predjenih 200 000 moze biti u sjajnom tehnickom stanju (i da ima veliku trzisnu vrednost) jer on te kilometre nije ni osetio.
na stranu to sto se u ozbiljnim zemljama rade redovno servisi (jednom godisnje ili na predjenih 10 000), tako da o tehnickom kvalitetu uvezenih automobila, bez obzira na godiste i predjene kilometre, uglavnom ne treba brinuti.
a sa druge strane, nije problem drzave srbije da brine da li su automobili registrovani u nekoj drugoj zemlji, na njoj je da se postara da sopstveni nivo pregleda i registracije bude na visokom nivou.
ta libealizacija se verovatno nece desiti (jedino ako ne budu morali) jer se stiti neka domaca proizvodnja (ima li je uopste?), a i najgori uvezeni auto iz zapadne evrope je bolji od novog djubreta koji izlazi iz zastavine produkcije. a i ovo sa kvalitetnim tehnickim se isto tako verovatno nece desiti radi nekog 'reda u kuci' i odrzavanja 'socijalnog mira' jer bi u tom slucaju veliki broj vozaca ostalo bez svojih ljubimaca, a to sto nam je vozni park na nivou kubanskog, koga je briga.
#3
Posted 29 August 2005 - 21:55
#4
Posted 30 August 2005 - 11:37
Starosno ograničenje će biti potpuno ukinuto.Danas sam procitao u stampi da od novembra meseca ukidaju vazecu uredbu o uvozu polovnih automobila i da ce ogranicenje biti 6 godina (a ne 3, kao do sad), uz uslov da motor ispunjava EURO 3 normu.
Od marta sledece godine, starosno ogranicenje bi se ukinulo, a jedini uslov je EURO 3.
Pri tome bi carina ostala 20%, a PDV 18%
Moje potpuno subjektivno misljenje je EURO2, buduci da silno zelim da vozim auto koji je 1992-1998, a ispunjava samo EURO2. Pri tom, i kod uvoza tih automobila bih vodio racuna da nisu presli vise od 80 000-100 000 km, i da su uredno registrovani u zemlji zapadne Evrope, iz koje bih i uvozio.
Ali, znajuci nacin na koji razmislja vecina naroda, ipak mi glas ide za opciju 4.
Jel zna neko na koji nacin bi mogao da pokusam da uvezem takav auto, ili npr. neki oldtimer (preko 25 godina starosti)?
No, kako se standard EURO3 praktično primenjuje od negde '99(mada su BMW i Mercedes počeli još '97) to bi praktično značilo ograničenje do 6 godina starosti.
Medjutim, postoje pritisci iz EU, da se snizi kriterijum do standarda EURO2, što bi pomerilo granicu na nekih skoro 10 godina.
To i ne bi bilo loše za početak, pošto je ogroman procenat voznog parka u Srbiji čak i ispod EURO 1 standarda. S tim da se nakon godinu-dve kriterijum digne na EURO3.
Stvar u praksi izgleda tako da (kao i u svim zemljama EU), prilikom registracije moraš da pokažeš tehničku knjižicu vozila u kojoj piše kakav je motor unutra.
To vodi i promeni dosadašnjeg obrasca saobraćajne, jer će tamo morati da se upisuju i drugi podaci osim dosadašnjeg broja šasije i motora i broja sedišta. Npr, dozvoljene dimenzije pneumatika(koje će jedino smeti da budu na kolima), potrošnja goriva, i gomila drugih podataka.
Edited by Tresko, 30 August 2005 - 11:39.
#5
Posted 30 August 2005 - 14:27
Takvo resenje omogucilo bi prilicnom broju gradjana da priuste sebi neki auto desetak godina star, koji na zapadu i nije mnogo skup.
A i oslobodili bi se gomile krsa koji kruzi ulicama.Paralelno neka ide poostrena kontrola prilikom tehnickog, (a cuo sam da uvode i kod nas merenje emisije stetnih gasova na tehnickom pregledu), i onda opusteno mogu da zabranjuju registraciju takvog vozila.
I da.Tu carinu bi stvarno morali da ukinu.Secam se da je to bilo jedno od obecanja Dinkica na pocetku mandata.I za nove i za polovne automobile.
Edited by HoldenCaulfield, 30 August 2005 - 14:29.
#6
Posted 30 August 2005 - 14:35
Pa u planu je da se ovim novim odredbama ukinu potpuno carine za automobile proizvedene u EU, a za druge će biti neka simbolična carina.I ja mislim da bi bilo dobro da prvo krenu sa EURO 2.
Takvo resenje omogucilo bi prilicnom broju gradjana da priuste sebi neki auto desetak godina star, koji na zapadu i nije mnogo skup.
A i oslobodili bi se gomile krsa koji kruzi ulicama.Paralelno neka ide poostrena kontrola prilikom tehnickog, (a cuo sam da uvode i kod nas merenje emisije stetnih gasova na tehnickom pregledu), i onda opusteno mogu da zabranjuju registraciju takvog vozila.
I da.Tu carinu bi stvarno morali da ukinu.Secam se da je to bilo jedno od obecanja Dinkica na pocetku mandata.I za nove i za polovne automobile.
#7
Posted 30 August 2005 - 14:37
Ja za Euro 2 bez ikakvih starosnih ogranicenja.
#8
Posted 30 August 2005 - 23:01
1. Ukidanje carine na uvoz automobila.
2. Euro 3 standard za uvoz, euro 2 da se postigne kod postojećih u narednih 12 meseci, a Euro 3 za sve u narednih 24 meseca.
#9
Posted 31 August 2005 - 07:29
Kao i ukidanje gluposti koje se zovu tehnička kontrola pri prvoj registraciji i vezivanje broja motora za šasiju. Svuda u svetu se blok motora smatra za rezervni deo.
Najviše mi se sviđa porez na carinu. Taksa na taksu, kao da živim u državi koja je pod patronatom (bar da jeste).
#10
Posted 31 August 2005 - 11:03
Kad smo već kod toga ja se zalažem i za:Sve jedno. Lično glasam za EURO 3 i ukidanje proizvodnje i vožnje krševa, stroge tehničke kontrole i zabranu prodaje modela koji ne prođu tehničku kontrolu po izlasku iz proizvodnje (čitaj "Zastava" - "Jugo").
Kao i ukidanje gluposti koje se zovu tehnička kontrola pri prvoj registraciji i vezivanje broja motora za šasiju. Svuda u svetu se blok motora smatra za rezervni deo.
Najviše mi se sviđa porez na carinu. Taksa na taksu, kao da živim u državi koja je pod patronatom (bar da jeste).
1. Ukidanje tehničkog pregleda za vozila do 4 godine starosti. Posle 4 godine, obavezna godišnja revizija, sa odgovarajućom nalepnicom.
2. Ukidanje tzv. produženja saobraćajne dozvole. Imati kod sebe samo dokaz da je auto osiguran(npr. kao u Italiji, odsečak u džepiću na šoferšajbni), i da si platio taksu na posedovanje vozila.
3. Da se svi poslovi u vezi registracije vozila i poslove vezane za vozače, izuzmu iz MUP-a i daju u delokrug nekom civilnom organu. (npr. Opštinskoj upravi).
#11
Posted 02 September 2005 - 03:07
#12
Posted 02 September 2005 - 09:07
Kad smo već kod toga ja se zalažem i za:
1. Ukidanje tehničkog pregleda za vozila do 4 godine starosti. Posle 4 godine, obavezna godišnja revizija, sa odgovarajućom nalepnicom.
2. Ukidanje tzv. produženja saobraćajne dozvole. Imati kod sebe samo dokaz da je auto osiguran(npr. kao u Italiji, odsečak u džepiću na šoferšajbni), i da si platio taksu na posedovanje vozila.
3. Da se svi poslovi u vezi registracije vozila i poslove vezane za vozače, izuzmu iz MUP-a i daju u delokrug nekom civilnom organu. (npr. Opštinskoj upravi).
Sve to je moguce samo ako prethodno napravimo kvalitetne puteve i ne korumpirane tehnicke preglede.
Bez obzira sto kod nas jos uvek veliki broj ljudi obavi tkz. registraciju vozila bez tehnickog pregleda, losi putevi su glavni uzrok brzeg habanja automobila.
#13
Posted 02 September 2005 - 09:53
ako se liberalizuje uvoz, istovremeno treba, kao i nemci, uvesti phaseout za euro 0 kola recimo do 2010 (izuzev trophy kola). tehnicki pregled ce u srbiji uvek biti lakrdija.
#14
Posted 05 September 2005 - 09:14
#15
Posted 05 September 2005 - 09:19
Kao što reče Neša, ima vozila koja su stara po 20 godina, i savršeno su ispravna. Prema tome, za vozila do 4 godine, ništa tehnički. Posle 4 godine, jednom godišnje revizija. Pa ko ne prodje tehnički, ne može da vozi, i gotovo. Ko nema para da održava tehnički ispravnim svoje vozilo, ne treba ni da vozi. Tačka.