Jump to content


Photo

Uvoz polovnih automobila


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
25 replies to this topic

Poll: Za kakvo ste resenje? (67 member(s) have cast votes)

Za kakvo ste resenje?

  1. Neka ostane vazeca uredba, do 3 godine starosti (3 votes [4.48%])

    Percentage of vote: 4.48%

  2. Za vracanje sam stare, do 6 godina starosti (2 votes [2.99%])

    Percentage of vote: 2.99%

  3. Za vracanje sam stare, do 6 godina starosti, uz ulov EURO 3 norme (7 votes [10.45%])

    Percentage of vote: 10.45%

  4. Bez starosnog ogranicenja, uslov je EURO 3 norma (25 votes [37.31%])

    Percentage of vote: 37.31%

  5. Bez starosnog ogranicenja, uslov je EURO 2 norma (13 votes [19.40%])

    Percentage of vote: 19.40%

  6. Potpuna liberalizacija uvoza (17 votes [25.37%])

    Percentage of vote: 25.37%

Vote Guests cannot vote

#1 HoldenCaulfield

HoldenCaulfield
  • Members
  • 1,364 posts

Posted 29 August 2005 - 12:51

Danas sam procitao u stampi da od novembra meseca ukidaju vazecu uredbu o uvozu polovnih automobila i da ce ogranicenje biti 6 godina (a ne 3, kao do sad), uz uslov da motor ispunjava EURO 3 normu.
Od marta sledece godine, starosno ogranicenje bi se ukinulo, a jedini uslov je EURO 3.
Pri tome bi carina ostala 20%, a PDV 18% :lol: :huh:

Moje potpuno subjektivno misljenje je EURO2, buduci da silno zelim da vozim auto koji je 1992-1998, a ispunjava samo EURO2. Pri tom, i kod uvoza tih automobila bih vodio racuna da nisu presli vise od 80 000-100 000 km, i da su uredno registrovani u zemlji zapadne Evrope, iz koje bih i uvozio.

Ali, znajuci nacin na koji razmislja vecina naroda, ipak mi glas ide za opciju 4.

Jel zna neko na koji nacin bi mogao da pokusam da uvezem takav auto, ili npr. neki oldtimer (preko 25 godina starosti)?

#2 pajapatak

pajapatak
  • Members
  • 822 posts

Posted 29 August 2005 - 21:06

treba potpuno liberalizovati uvoz - bez ikakvih ogranicenja, a svoju tehnicku kontrolu dovesti na zapadni nivo. to se sigurno nece desiti jer u tom slucaju bar 80% postojecih registrovanih automobila ne bi proslo takvu kontrolu.

o tehnickom kvalitetu godiste a pre svega predjeni kilometri ne moraju da budu nikakvi parametri. jedan volvo, bmw ili audi, na primer, sa predjenih 200 000 moze biti u sjajnom tehnickom stanju (i da ima veliku trzisnu vrednost) jer on te kilometre nije ni osetio.

na stranu to sto se u ozbiljnim zemljama rade redovno servisi (jednom godisnje ili na predjenih 10 000), tako da o tehnickom kvalitetu uvezenih automobila, bez obzira na godiste i predjene kilometre, uglavnom ne treba brinuti.

a sa druge strane, nije problem drzave srbije da brine da li su automobili registrovani u nekoj drugoj zemlji, na njoj je da se postara da sopstveni nivo pregleda i registracije bude na visokom nivou.

ta libealizacija se verovatno nece desiti (jedino ako ne budu morali) jer se stiti neka domaca proizvodnja (ima li je uopste?), a i najgori uvezeni auto iz zapadne evrope je bolji od novog djubreta koji izlazi iz zastavine produkcije. a i ovo sa kvalitetnim tehnickim se isto tako verovatno nece desiti radi nekog 'reda u kuci' i odrzavanja 'socijalnog mira' jer bi u tom slucaju veliki broj vozaca ostalo bez svojih ljubimaca, a to sto nam je vozni park na nivou kubanskog, koga je briga.

#3 incognito

incognito
  • Members
  • 7,771 posts

Posted 29 August 2005 - 21:55

Sva ispravna kola (sto ce reci da moraju proci ozbiljan test sigurnosti i pouzdanosti) sa EURO 3 motorom i ukinuti carinu... Naravno, ovo se odnosi i na domaca kola - zabranjen uvoz ili proizvodnja automobila koji ne ispunjavaju EURO 3 i relevantne bezbednosne norme i tacka... Ne mozes krshem na ulicu, pa bio krsh domace proizvodnje, dugo rabljeno vozilo, uvezeni polovnjak ili uvezeno novo vozilo... Ista pravila za sve!

#4 Tresko

Tresko
  • Members
  • 7,316 posts

Posted 30 August 2005 - 11:37

Danas sam procitao u stampi da od novembra meseca ukidaju vazecu uredbu o uvozu polovnih automobila i da ce ogranicenje biti 6 godina (a ne 3, kao do sad), uz uslov da motor ispunjava EURO 3 normu.
Od marta sledece godine, starosno ogranicenje bi se ukinulo, a jedini uslov je EURO 3.
Pri tome bi carina ostala 20%, a PDV 18%  :lol:  :huh:

Moje potpuno subjektivno misljenje je EURO2, buduci da silno zelim da vozim auto koji je 1992-1998, a ispunjava samo EURO2. Pri tom, i kod uvoza tih automobila bih vodio racuna da nisu presli vise od 80 000-100 000 km, i da su uredno registrovani u zemlji zapadne Evrope, iz koje bih i uvozio.

Ali, znajuci nacin na koji razmislja vecina naroda, ipak mi glas ide za opciju 4.

Jel zna neko na koji nacin bi mogao da pokusam da uvezem takav auto, ili npr. neki oldtimer (preko 25 godina starosti)?

<{POST_SNAPBACK}>

Starosno ograničenje će biti potpuno ukinuto.
No, kako se standard EURO3 praktično primenjuje od negde '99(mada su BMW i Mercedes počeli još '97) to bi praktično značilo ograničenje do 6 godina starosti.

Medjutim, postoje pritisci iz EU, da se snizi kriterijum do standarda EURO2, što bi pomerilo granicu na nekih skoro 10 godina.

To i ne bi bilo loše za početak, pošto je ogroman procenat voznog parka u Srbiji čak i ispod EURO 1 standarda. S tim da se nakon godinu-dve kriterijum digne na EURO3.

Stvar u praksi izgleda tako da (kao i u svim zemljama EU), prilikom registracije moraš da pokažeš tehničku knjižicu vozila u kojoj piše kakav je motor unutra.

To vodi i promeni dosadašnjeg obrasca saobraćajne, jer će tamo morati da se upisuju i drugi podaci osim dosadašnjeg broja šasije i motora i broja sedišta. Npr, dozvoljene dimenzije pneumatika(koje će jedino smeti da budu na kolima), potrošnja goriva, i gomila drugih podataka.

Edited by Tresko, 30 August 2005 - 11:39.


#5 HoldenCaulfield

HoldenCaulfield
  • Members
  • 1,364 posts

Posted 30 August 2005 - 14:27

I ja mislim da bi bilo dobro da prvo krenu sa EURO 2.
Takvo resenje omogucilo bi prilicnom broju gradjana da priuste sebi neki auto desetak godina star, koji na zapadu i nije mnogo skup.

A i oslobodili bi se gomile krsa koji kruzi ulicama.Paralelno neka ide poostrena kontrola prilikom tehnickog, (a cuo sam da uvode i kod nas merenje emisije stetnih gasova na tehnickom pregledu), i onda opusteno mogu da zabranjuju registraciju takvog vozila.

I da.Tu carinu bi stvarno morali da ukinu.Secam se da je to bilo jedno od obecanja Dinkica na pocetku mandata.I za nove i za polovne automobile.

Edited by HoldenCaulfield, 30 August 2005 - 14:29.


#6 Tresko

Tresko
  • Members
  • 7,316 posts

Posted 30 August 2005 - 14:35

I ja mislim da bi bilo dobro da prvo krenu sa EURO 2.
Takvo resenje omogucilo bi prilicnom broju gradjana da priuste sebi neki auto desetak godina star, koji na zapadu i nije mnogo skup.

A i oslobodili bi se gomile krsa koji kruzi ulicama.Paralelno neka ide poostrena kontrola prilikom tehnickog, (a cuo sam da uvode i kod nas merenje emisije stetnih gasova na tehnickom pregledu), i onda opusteno mogu da zabranjuju registraciju takvog vozila.

I da.Tu carinu bi stvarno morali da ukinu.Secam se da je to bilo jedno od obecanja Dinkica na pocetku mandata.I za nove i za polovne automobile.

<{POST_SNAPBACK}>

Pa u planu je da se ovim novim odredbama ukinu potpuno carine za automobile proizvedene u EU, a za druge će biti neka simbolična carina.

#7 Amelija

Amelija
  • Members
  • 6,996 posts

Posted 30 August 2005 - 14:37

> Za kakvo ste resenje?

Ja za Euro 2 bez ikakvih starosnih ogranicenja.

#8 Rastko

Rastko
  • Members
  • 4,352 posts

Posted 30 August 2005 - 23:01

Ja sam za:

1. Ukidanje carine na uvoz automobila.

2. Euro 3 standard za uvoz, euro 2 da se postigne kod postojećih u narednih 12 meseci, a Euro 3 za sve u narednih 24 meseca.

#9 djvaske

djvaske
  • Members
  • 1,333 posts

Posted 31 August 2005 - 07:29

Sve jedno. Lično glasam za EURO 3 i ukidanje proizvodnje i vožnje krševa, stroge tehničke kontrole i zabranu prodaje modela koji ne prođu tehničku kontrolu po izlasku iz proizvodnje (čitaj "Zastava" - "Jugo").
Kao i ukidanje gluposti koje se zovu tehnička kontrola pri prvoj registraciji i vezivanje broja motora za šasiju. Svuda u svetu se blok motora smatra za rezervni deo.
Najviše mi se sviđa porez na carinu. Taksa na taksu, kao da živim u državi koja je pod patronatom (bar da jeste).

#10 Tresko

Tresko
  • Members
  • 7,316 posts

Posted 31 August 2005 - 11:03

Sve jedno. Lično glasam za EURO 3 i ukidanje proizvodnje i vožnje krševa, stroge tehničke kontrole i zabranu prodaje modela koji ne prođu tehničku kontrolu po izlasku iz proizvodnje (čitaj "Zastava" - "Jugo").
Kao i ukidanje gluposti koje se zovu tehnička kontrola pri prvoj registraciji i vezivanje broja motora za šasiju. Svuda u svetu se blok motora smatra za rezervni deo.
Najviše mi se sviđa porez na carinu. Taksa na taksu, kao da živim u državi koja je pod patronatom (bar da jeste).

<{POST_SNAPBACK}>

Kad smo već kod toga ja se zalažem i za:

1. Ukidanje tehničkog pregleda za vozila do 4 godine starosti. Posle 4 godine, obavezna godišnja revizija, sa odgovarajućom nalepnicom.
2. Ukidanje tzv. produženja saobraćajne dozvole. Imati kod sebe samo dokaz da je auto osiguran(npr. kao u Italiji, odsečak u džepiću na šoferšajbni), i da si platio taksu na posedovanje vozila.
3. Da se svi poslovi u vezi registracije vozila i poslove vezane za vozače, izuzmu iz MUP-a i daju u delokrug nekom civilnom organu. (npr. Opštinskoj upravi).

#11 martinj

martinj
  • Members
  • 1,540 posts

Posted 02 September 2005 - 03:07

4 definitvno. I uvodjenje rigoroznog tehnickog pregleda (uz dodeljivanje sluzbenog lica koje je zaduzeno za registraciju vozila i obavezno prisustvo tog lica tehnickom pregledu)...

#12 Stoprocentni

Stoprocentni
  • Members
  • 5,096 posts

Posted 02 September 2005 - 09:07

Kad smo već kod toga ja se zalažem i za:

1. Ukidanje tehničkog pregleda za vozila do 4 godine starosti. Posle 4 godine, obavezna godišnja revizija, sa odgovarajućom nalepnicom.
2. Ukidanje tzv. produženja saobraćajne dozvole. Imati kod sebe samo dokaz da je auto osiguran(npr. kao u Italiji, odsečak u džepiću na šoferšajbni), i da si platio taksu na posedovanje vozila.
3. Da se svi poslovi u vezi registracije vozila i poslove vezane za vozače, izuzmu iz MUP-a i daju u delokrug nekom civilnom organu. (npr. Opštinskoj upravi).

<{POST_SNAPBACK}>


Sve to je moguce samo ako prethodno napravimo kvalitetne puteve i ne korumpirane tehnicke preglede.
Bez obzira sto kod nas jos uvek veliki broj ljudi obavi tkz. registraciju vozila bez tehnickog pregleda, losi putevi su glavni uzrok brzeg habanja automobila.

#13 Larko

Larko
  • Banned
  • 6,536 posts

Posted 02 September 2005 - 09:53

ne postoji nacin da srbina odvojis od njegovog euro 0 automobila. evo ludak ispred moje zgrade prodaje skodu 1000 mb za 4000 evra. matori imbecil.
ako se liberalizuje uvoz, istovremeno treba, kao i nemci, uvesti phaseout za euro 0 kola recimo do 2010 (izuzev trophy kola). tehnicki pregled ce u srbiji uvek biti lakrdija.

#14 nesha taxista

nesha taxista
  • Members
  • 678 posts

Posted 05 September 2005 - 09:14

Bice lakrdija dok ne bude pravne drzave. Inace nase norme sasvim dobro ispunjavaju i veoma stara kola, Moj 16 godina stari Opel, manje zagadjuje vazduh nego nova Zastava, proverio sam pre mesec dana na tehnickom i nije mi trebala mitologija.

#15 Tresko

Tresko
  • Members
  • 7,316 posts

Posted 05 September 2005 - 09:19

Ne znam uopšte zašto bi država trebala da se brine o tome kako će nečiji automobil, stariji od 4 godine(na primer) proći tehnički pregled.

Kao što reče Neša, ima vozila koja su stara po 20 godina, i savršeno su ispravna. Prema tome, za vozila do 4 godine, ništa tehnički. Posle 4 godine, jednom godišnje revizija. Pa ko ne prodje tehnički, ne može da vozi, i gotovo. Ko nema para da održava tehnički ispravnim svoje vozilo, ne treba ni da vozi. Tačka.