Jump to content


Photo
- - - - -

Pojasevi


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
539 replies to this topic

Poll: Da li se vezete? (408 member(s) have cast votes)

Da li se vezete?

  1. Da, uvek! (311 votes [78.73%])

    Percentage of vote: 78.73%

  2. Ponekad. (60 votes [15.19%])

    Percentage of vote: 15.19%

  3. Ne, nikad. (24 votes [6.08%])

    Percentage of vote: 6.08%

Vote Guests cannot vote

#46 lancia

lancia
  • Members
  • 3,110 posts

Posted 04 September 2005 - 18:06

Pojas je preventiva ali se udesi ne dogadjaju zbog njegove neupotrebe.

<{POST_SNAPBACK}>


A ko kaze da se udesi dogadjaju zbog nevezivanja pojaseva? Pojas ima pasivnu a ne aktivnu ulogu bezbednosti.
Ti si bre, 100% bandoglav, da sam na Urosevom mestu, nikad ti benzin ne bih natocio :lol:

#47 Downforce

Downforce
  • Members
  • 4,995 posts

Posted 04 September 2005 - 18:53

Nijedan zakon na ovom svetu se ne primenjuje striktno i nijedan ne obuhvata "licnu procenu" onoga ko treba da ga postuje.Da li ti je to dovoljan argument?

#48 Stoprocentni

Stoprocentni
  • Members
  • 5,096 posts

Posted 04 September 2005 - 22:58

Downforce, pricamo o pravilima saobracaja. No dobro, kad vec kazes

Nijedan zakon na ovom svetu se ne primenjuje striktno i nijedan ne obuhvata "licnu procenu" onoga ko treba da ga postuje

pitao bih te sta je preticanje u saobracaju? Jel' postoji neka lampica u autu koja se upali i da znak da mozes zaobici ili je upitanju stvar licne procene?

lancia, kad vec pomenu sljemove ( eeee al' su sljemovi na ceni ovih dana, narocito vojni :lol: ) objasni mi molim te logiku njihovog neobaveznog nosenja kad su u pitanju skuteri koji razvijaju brzinu, cini mi se do 30.km/h (vazeci zakon u NL, mislim da je slicno i u ostalim zemljama EU)

#49 lancia

lancia
  • Members
  • 3,110 posts

Posted 04 September 2005 - 23:14

lancia, kad vec pomenu sljemove ( eeee al' su sljemovi na ceni ovih dana, narocito vojni  :lol: ) objasni mi molim te logiku njihovog neobaveznog nosenja kad su u pitanju skuteri koji razvijaju brzinu, cini mi se do 30.km/h (vazeci zakon u NL, mislim da je slicno i u ostalim zemljama EU)

<{POST_SNAPBACK}>


Sljemovi? Jesi ti to slobodnom procenom dosao do toga, da sam ja pomenuo sljemove? :lol:

Btw, u Spaniji su obavezni, ma kojom se brzinom kretao. Nista od slobodne interpretacije hocu-necu (mada vidjam i takve sa preradjenim vojnim slemovima)

#50 Stoprocentni

Stoprocentni
  • Members
  • 5,096 posts

Posted 04 September 2005 - 23:22

Pardon, Cobra Dragec, ali kad vec tvrdis da je u Spaniji tako ( u NL kao sto napisah, nije) zanima me da li su gradski taksisti obavezi da se vezu?

#51 Cobra Dragec

Cobra Dragec
  • Members
  • 1,274 posts

Posted 04 September 2005 - 23:31

pitao bih te sta je preticanje u saobracaju? Jel' postoji neka lampica u autu koja se upali i da znak da mozes zaobici ili je upitanju stvar licne procene?


da, slobodna je volja vozaca hoce li preteci ili ne, hoce li vezati pojas ili ne. ali tu postoje jasna pravila za koja policajcu nisu potrebni tehnicki uredjaji, vec samo ocinji vid, da ti napise kaznu. procijenis li da je sasvim sigurno preteci preko pune linije, ili u krivini, ili zdesna, i uradis li to na ocigled policajca - slijedi ti kazna, jer si pogresno procijenio, protiv pravila. isto kao kad ne vezes pojas.

#52 Downforce

Downforce
  • Members
  • 4,995 posts

Posted 04 September 2005 - 23:31

pitao bih te sta je preticanje u saobracaju?

Pa i za preticanje postoje neka pravila.Ukoliko ih ne postujes i izazoves udes ti si kriv.Jer tako?

#53 Stoprocentni

Stoprocentni
  • Members
  • 5,096 posts

Posted 04 September 2005 - 23:41

da, slobodna je volja vozaca hoce li preteci ili ne, hoce li vezati pojas ili ne. ali tu postoje jasna pravila za koja policajcu nisu potrebni tehnicki uredjaji, vec samo ocinji vid, da ti napise kaznu. procijenis li da je sasvim sigurno preteci preko pune linije, ili u krivini, ili zdesna, i uradis li to na ocigled policajca - slijedi ti kazna, jer si pogresno procijenio, protiv pravila. isto kao kad ne vezes pojas.

<{POST_SNAPBACK}>


(Mrzim da citiram ali moram inace cu vas opet pomesati pa ce lancia da se sladi :lol:)

Nije slobodna volja nego procena i o tome raspravljamo. U slucaju ispravnog preticanja, pored stecenih uslova (isprekidana linija, pregledna situacija), sve opet zavisi od licne procene vozaca. Nije mali broj nezgoda koje se dogadjaju bas na mestima gde ne postoji zabrana preticanja, narocito na nasim putevima.

Downforce
Pa i za preticanje postoje neka pravila.Ukoliko ih ne postujes i izazoves udes ti si kriv.Jer tako?

Da, ali je defacto da se nezgoda moze dogoditi i vasom losom procenom.

Edited by Stoprocentni, 04 September 2005 - 23:42.


#54 Cobra Dragec

Cobra Dragec
  • Members
  • 1,274 posts

Posted 04 September 2005 - 23:42

quote downforce:
Pa i za preticanje postoje neka pravila.Ukoliko ih ne postujes i izazoves udes ti si kriv.Jer tako?
-----

Izazvao udes ili ne - kriv si ako prekrsis pravila preticanja, cim te vidi da pretices u nepreglednoj krivini ili preko pune linije ili preko pjesackog prelaza ili bla bla, duga je lista, policajac treba da ti pise kaznu. Ne mora cekati da zgazis nekog pjesaka ili udaris u neko vozilo. Treba da te nauci da to ne radis, da se ne bi sutra ne daj boze desilo najgore.

Edited by Cobra Dragec, 04 September 2005 - 23:43.


#55 Stoprocentni

Stoprocentni
  • Members
  • 5,096 posts

Posted 04 September 2005 - 23:43

E pa ovo je stvarno... :lol:

Ko bre prica o tome? Sta radis pri ispravnom preticanju? Procenjujes li da ces moci preteci ili ne?

#56 Downforce

Downforce
  • Members
  • 4,995 posts

Posted 04 September 2005 - 23:48

Izazvao udes ili ne - kriv si ako prekrsis pravila preticanja, cim te vidi da pretices u nepreglednoj krivini ili preko pune linije ili preko pjesackog prelaza ili bla bla, duga je lista, policajac treba da ti pise kaznu. Ne mora cekati da zgazis nekog pjesaka ili udaris u neko vozilo. Treba da te nauci da to ne radis, da se ne bi sutra ne daj boze desilo najgore.

Tacno.

Ko bre prica o tome? Sta radis pri ispravnom preticanju? Procenjujes li da ces moci preteci ili ne?

Kako si ovo povezao sa koriscenjem pojasa? :lol:

#57 Stoprocentni

Stoprocentni
  • Members
  • 5,096 posts

Posted 04 September 2005 - 23:54

Tacno.
Kako si ovo povezao sa koriscenjem pojasa? :lol:

<{POST_SNAPBACK}>


Opa, napokon smo priznali da je ipak procena upitanju. E tu je citav spor i moje pitanje od samog pocetka:

Zasto dozvoliti soferu slobodu procene prilikom preticanja a ne prilikom upotrebe pojasa za vezivanje? U cemu je razlika?

U punjenju budzeta, eto u cemu. Prica mi jedan poznanik koji radi u policiji da saobracajci jednostavno dobiju naredjenje da pripune kasu kaznama. Briga njih dal' se neko veze na autoputevima i sl. Nameste se negde u gradu iza coska, spic sati naravno i ispucaju zadatu normu.

#58 Cobra Dragec

Cobra Dragec
  • Members
  • 1,274 posts

Posted 04 September 2005 - 23:56

Evo jos jedan primjer slobodne procjene. 4h ujutro, raskrsnica pregledna, ocito prazna, a ti nailazis na crveno. Po slobodnoj procjeni, mogao bi ladno proci kroz crveno da niko ne izgine, ali ipak to ne radis, jer je pravilo jasno - ne prolazi se kroz crveno i necu uopste da mislim o tome, iako bih u ovoj situaciji prezivio... slicno je sa pojasom. ako znam da idem do kontejnera, dakle 100 metera, brzinom 20 km/h, vjerovatno cu prezivjeti bez pojasa, ali ipak cu ga vezati, jer pravilo tako kaze, a osim toga, odakle znam oce li se zaletjet neki kreten i udarit me odzada brzinom 60 km/h i ja fino izletim kroz sofersajbu pravo u onaj kontejner. zato cu ga vezati.

#59 Downforce

Downforce
  • Members
  • 4,995 posts

Posted 05 September 2005 - 00:01

Zasto dozvoliti soferu slobodu procene prilikom preticanja a ne prilikom upotrebe pojasa za vezivanje? U cemu je razlika?

Meni je jasno da ti ne shvatas razliku,zato ti i postavljam pitanje.U prvom slucaju tvoja procena je neophodna jer u suprotnom ne postoji nacin da obidjes onoga ko je ispred tebe.Dodatno pravilo o zabrani preticanja kada je puna linija je doneto zato sto ti ne mozes da vidis/procenis ko je iza krivine/nepreglednog dela puta.
Napisi mi da li se slazes sa prethodno napisanim pa cu ti objasniti dalje za pojas.

#60 Cobra Dragec

Cobra Dragec
  • Members
  • 1,274 posts

Posted 05 September 2005 - 00:05

Meni je jasno da ti ne shvatas razliku,zato ti i postavljam pitanje.U prvom slucaju tvoja procena je neophodna jer u suprotnom ne postoji nacin da obidjes onoga ko je ispred tebe.Dodatno pravilo o zabrani preticanja kada je puna linija je doneto zato sto ti ne mozes da vidis/procenis ko je iza krivine/nepreglednog dela puta.
Napisi mi da li se slazes sa prethodno napisanim pa cu ti objasniti dalje za pojas.

<{POST_SNAPBACK}>

osim toga, najvaznije pravilo kod preticanja je: da je suprotna traka slobodna. ako si bio takav biser da napravis sudar pri preticanju, znaci da se desilo jedno od dvoje:
1. prekrsio si najvaznije pravilo preticanja (slobodna suprotna traka)
2. onaj kojeg si preticao je bio pi*da, pa je ubrzavao dok si ga preticao. u tom slucaju on je kriv i ima te na dusi i ide na robiju (ako se ikad to dokaze)

Edited by Cobra Dragec, 05 September 2005 - 00:06.