
Pojasevi
#16
Posted 29 August 2005 - 21:48
Moje misljenje je da su cak vece sanse da prilikom sudara nastrada osoba na zadnjem sedistu koja nije vezana, nego ona na prednjem.
Mislim da je tako Lady Di izgubila zivot ako se ne varam.
#17
Posted 29 August 2005 - 22:11
Licno mislim da se ne bi trebalo kaznjavati nevezivanje pojasa punoletnih osoba jer svako je odgovoran za svoj zivot, pa ako hoce da rizikuje zasto ga kaznama odvracati od toga? Mislim da je mnogo bolje to javiti njegovom osiguravajucem drustvo, pa neka on vidi sa njima...
#18
Posted 29 August 2005 - 23:21

#19
Posted 30 August 2005 - 02:03
Los argument, bez obzira na moje pitanje koje ocito nisi razumeo. Radi se o logici naplacivanja kazne u saobracajnim guzvama, zonama 30 km/h i slicno. Al' ajde da ti pomognem, kad si vec zapenio. Volvo je prednjacio sa raznim lampicama koje opominju na pojaseve, cak i blokadama u kontakt bravi i sl. I? Nije nastavio sa preterivanjem, jer pojasevi nisu udobni ali jesu neophodni. To ovde niko ne spori. Spore se, barem sa moje strane, naplate kazni i ne dozvoljavanje licne procene za upotrebom istih samo za sofere.kovjanic
Posto voznja kola nije voznja liftom, gde ako ne zatvorite sami unutrasnja vrata, lift nece krenuti, onda se mora uvesti sistem financijskog kaznjavanja, jer je to jedini nacin da Vas se natera da se vezete.
Zato sto su danas mnogo bolji putevi, brzi i aerodinamicniji automobili, cime se automatski brze i vozi. Ulaze se u bezbednost, narocito povecanjem broja vazdusnih jastuka, zavesa i sl. Pojasevi su, sa manjim izmenama, svih ovih godina ostali gde jesu.p.s. - fabrike automobila ulazu milijarde dolara u ispitivanja sigurnosnih sistema na kolima, izmedju ostalog i pojaseva. Pitate li se zasto je to tako?
Pa da, slicno bi mogao reci nekom invalidu, obolelom, nekom ko pije, pusi, jede masnu hranu, udise ne cist vazduh, radi teski posao i sl.Zato sto ce taj sutra kad slomi vrat da lezi u bolnici o mom trosku i trosku ostalih poreskih obveznika.
Glupost. Zdrastvena osiguranja se srecom jos uvek ne bave sa takvim fanaticnim razmisljanjima, mada sve je moguce. Novac je cudo.
Da se razumemo:
Ja ovde ne dovodim u sumnju korisnost upotrebe pojasa nego zakon kojim se ljudi kaznjavaju. Svakodnevno se mozemo susresti sa nesigurnim vozacima, greskama a nije retko da ne procitamo ili vidimo da je negde bila nezgoda. O uzrocima i posledicama je tesko govoriti ali je ne sumnjivo da je u ogromnoj vecini u pitanju ljudski faktor.
Kada su pojasevi u pitanju, po meni je sporan deo kaznjavanja sofera. Ako sam u svom sportskom automobilu, kojeg uglavnom samo ja vozim, znam da moram da se vezem iz prostog razloga sto sam svestan da je verovatnoca udesa mnogo veca u prvom planu zbog brze voznje pa tek onda zbog ostalog (sporijeg zaustvaljanja itd...)
Ali, ako sam u obicnom automobilu, i u zoni 30 km/h, ili u gradskoj saobracajnoj guzvi, koja zna biti neverovatno iritantna, i pored konjskih zivaca, mislim da je, u najmanju ruku receno, cista pljacka kaznjavanje zbog ne koriscenja pojasa.
Gde je moje pravo da procenim?
Kaznjavanje sofera zbog ne vezivanja u zonama 30 km/h ili gradskoj guzvi je nista drugo nego jedna najbrutalnija pljacka.
#20
Posted 30 August 2005 - 02:19
khm, ajde procitaj ponovo - rekla sam da me nervira sto jenjava kontrola by the police.
Ma da Bog da ti se u torbi raspali. Kad me zaustavi zbog brze voznje prihvatam, platim i castim, doduse, samo nasu sirotinju. Secam se jednog kod Feketica (uvek su tamo sa svojim nisanskim kutijama i bez obzira sto znam da su tamo, retko ih zaobidjem) koji na moje pitanje 'Jesam li brzo vozio' odgovori 'Nisi ti momak brzo vozio nego si nisko leteo'
Ali, kad zaustavljaju po gradu, i kaznjavaju samo da bi punili budzet ili sticali poene u lokalnom birou, dodje mi da... ma smuci mi se

Btw. Kapiram te, samo izgleda da ti mene ne kapiras. Jedno je namena pojaseva a drugo kaznjavanje zbog ne upotrebe istih.
#21
Posted 30 August 2005 - 10:25
A zasto?Moje misljenje je da su cak vece sanse da prilikom sudara nastrada osoba na zadnjem sedistu koja nije vezana, nego ona na prednjem.
Posto ja pamtim neku upravo suprotnu tezu, da su zadnja sedista generalno bezbednija a da je najgore mesto suvozaca.
Inace vezem se ja i nazad kad god se setim, nije da nesto necu, jedino se retko kad setim.
#22
Posted 30 August 2005 - 11:19
A zasto?
Posto ja pamtim neku upravo suprotnu tezu, da su zadnja sedista generalno bezbednija a da je najgore mesto suvozaca.
Inace vezem se ja i nazad kad god se setim, nije da nesto necu, jedino se retko kad setim.
Moguce je da gresim, ali prilikom jacih udara, osoba koja sedi pozadi na sredini zadnje klupe, a pritom nije vezana, rizikuje da "proleti" pored vozaca i suvozaca, pravo ka instrument tabli ili soferci.
Drugo, ako sedi pozadi, a ne na sredini, kao u prethodnom slucaju i pritom nije vezana, mislim da bi osoba mnogo jace udarila glavom u naslone sedista, vozaca i suvozaca, a u nekim slucajevima, mozda cak i u njihovu glavu.
Ali, kao sto rekoh, moguce je da gresim!

Pozdrav!
#23
Posted 30 August 2005 - 11:31
#24
Posted 30 August 2005 - 11:34
Naravno da bi mogao - zato se ljudi i bore protiv alkoholizma, narkomanije, nezdrave ishrane, zagadjenja i sl.Pa da, slicno bi mogao reci nekom invalidu, obolelom, nekom ko pije, pusi, jede masnu hranu, udise ne cist vazduh, radi teski posao i sl.
I kad zona od 30kmh predje na 50kmh ti ces vezati pojas, jer ces licno proceniti da je tu vec mnogo opasnije! Pa kad usporis ces se opet odvezati.Ali, ako sam u obicnom automobilu, i u zoni 30 km/h, ili u gradskoj saobracajnoj guzvi, koja zna biti neverovatno iritantna, i pored konjskih zivaca, mislim da je, u najmanju ruku receno, cista pljacka kaznjavanje zbog ne koriscenja pojasa.
Ili kad vozis 30kmh, a iza tebe naidje klinac od 16 godina koji je tati maznuo auto i sa 90km/h ti se zakuca u ledja, od izletanja kroz sofersajbnu ce te spasiti tvoja procena, jel' tako? Please, vezi se 10 puta zaredom, na silu, jedanaesti ce ti ruka sama krenuti ka pojasu, neces ni primetiti da si vezan.
#25
Posted 30 August 2005 - 11:47
Ili kad vozis 30kmh, a iza tebe naidje klinac od 16 godina koji je tati maznuo auto i sa 90km/h ti se zakuca u ledja, od izletanja kroz sofersajbnu ce te spasiti tvoja procena, jel' tako?
Izvini, al' ako se neko zakuca u tebe pozadi, neces izleteti napred nego ces se zalepiti za sediste... Zakon akcije i reakcije - za svaku akciju postoji jednaka reakcija obrnutog intenziteta...
#26
Posted 30 August 2005 - 13:18
Ne, borba protiv alkoholizma, narkomanije, nezdrave ishrane, zagadjenja i sl. se nikako ne sme dovoditi u vezu sa zdastvenim osiguranjima. Poznate su mi takve inicijative i bez obzira sto to nije tema, mislim da bi trebao pokusati prepoznati ekstremizam koji se nazire iz takvih inicijativa. Da je drustvu do toga istinski stalo, odnosno da se takav odnos prema razlikama u ljudskim zadovoljstvima smatra ispravnim, narocito u liberalnim drustvima, fabrike cigareta, alkohola, hemijske industrije i sl. ne bi postojale. No, to je vise politicko pitanje o kojem mozemo na nekom drugom topiku.kovjanic
Naravno da bi mogao - zato se ljudi i bore protiv alkoholizma, narkomanije, nezdrave ishrane, zagadjenja i sl.
Pored lapsusa koji je incognito odlicno podvukao, pokusaj da pretpostavis kolika je verovatnoca da se tako nesto dogodi, u gradskoj guzvi, saobracaju u zastoju i sl. Cak i da je tako, ja sam taj koji bira da ne bude vezan u takvim situacijama i ja sam taj koji snosi odgovornost za licne posledice. Logikom kaznjavanja sofera, zbog ne vezanja u situacijama u kojima on proceni da mu vezivanje nije potrebno se samo moze smatrati pljackom i nicim drugim, jer da je drustvo dosledno tu takvoj logici jednako bi moglo lepiti kazne za sve moguce oblike rizicnog ponasanja, pa ako se kojim slucajem zateknete u blizini neke fabrike bez gas maske, treba vas kazniti, isto ako pijete ma gde bili, pusite, preterano gledate tv, pojedete hamburger, neko masno pecenje, preterano izlazete suncu, radite 12 sati na dan, gledate agresivne filmove igrate slicne kompjuterske igrice itd itd...I kad zona od 30kmh predje na 50kmh ti ces vezati pojas, jer ces licno proceniti da je tu vec mnogo opasnije! Pa kad usporis ces se opet odvezati.
Ili kad vozis 30kmh, a iza tebe naidje klinac od 16 godina koji je tati maznuo auto i sa 90km/h ti se zakuca u ledja, od izletanja kroz sofersajbnu ce te spasiti tvoja procena, jel' tako?
Heh,Please, vezi se 10 puta zaredom, na silu, jedanaesti ce ti ruka sama krenuti ka pojasu, neces ni primetiti da si vezan.

Ovom prilikom bih zamolio sve one koji ovo procitaju da obrate paznju kako je u zemljama u kojima zive i pitaju gradske taksiste da li bivaju kaznjavani zbog eventualne ne upotrebe pojaseva u gradskom saobracaju.
#27
Posted 30 August 2005 - 13:22
Ovo sve ima logike, i pretpostavljam da je zbog tih stvari i uvedeno vezivanje i pozadi (ranije toga nije bilo).Moguce je da gresim, ali prilikom jacih udara, osoba koja sedi pozadi na sredini zadnje klupe, a pritom nije vezana, rizikuje da "proleti" pored vozaca i suvozaca, pravo ka instrument tabli ili soferci.
Drugo, ako sedi pozadi, a ne na sredini, kao u prethodnom slucaju i pritom nije vezana, mislim da bi osoba mnogo jace udarila glavom u naslone sedista, vozaca i suvozaca, a u nekim slucajevima, mozda cak i u njihovu glavu.
Jedino nisam bas sigurna da je pozadi opasnije nego napred.
Sve u svemu mislim da pojas jos kako moze imati svoju funkciju tako da se vezujem. Ali pozadi, s obzirom da se sa time srecem tek prethodnih nekoliko godina, uglavnom zaboravim.
#28
Posted 30 August 2005 - 16:17
Izvini, al' ako se neko zakuca u tebe pozadi, neces izleteti napred nego ces se zalepiti za sediste... Zakon akcije i reakcije - za svaku akciju postoji jednaka reakcija obrnutog intenziteta...
Tacno, a onda tvoj automobil naleti na ivicnjak/banderu/automobil ispred, cela potencijalna energija interakcije sa sedistem predje u kineticku, inercijalna sila je sada usmerena ka vetrobranskom staklu, dovidjenja nosu. Jos gore, ne vezes pojas, udaris brzinom od 60 km/h u automobil ispred, inercijalna sila na napred, sila vazdusnog jastuka na nazad, dovidjenja nosu. Najgore, ne vezes pojas, automobil je novije generacije i ima senzor koji ne dozvoljava vazdusnom jastuku a se otvori u tom slucaju, naletis brzinom od 60km/h na automobil ispred, dovidjenja nosu.
Vezujem pojas zato sto vozim agresivno, ali nisam iskljuciv. Po vrucini cesto vozim bez vezanog pojasa. Samo nisam toliko samouveren u svojoj gluposti da objasnjavam drugima da je bezbedno voziti bez vezanog pojasa.
#29
Posted 30 August 2005 - 19:27
Da, da, reci to devojcici od 19 godina kojoj sam davao vestacko disanje posto joj se neki manijak gorepomenutom brzinom zabio u zadnji deo kola, a ona potom naletela na kamion ispred sebe. Naravno nije bila vezana, i stvarno ne znam kakvim cudom ostala ziva! Zato nemoj mi lupetati o zakonima akcije i reakcije...Izvini, al' ako se neko zakuca u tebe pozadi, neces izleteti napred nego ces se zalepiti za sediste... Zakon akcije i reakcije - za svaku akciju postoji jednaka reakcija obrnutog intenziteta...
Sve se slazem, necu ponavljati! Over and outTacno, a onda tvoj automobil naleti na ivicnjak/banderu/automobil ispred, cela potencijalna energija interakcije sa sedistem predje u kineticku, inercijalna sila je sada usmerena ka vetrobranskom staklu, dovidjenja nosu. Jos gore, ne vezes pojas, udaris brzinom od 60 km/h u automobil ispred, inercijalna sila na napred, sila vazdusnog jastuka na nazad, dovidjenja nosu. Najgore, ne vezes pojas, automobil je novije generacije i ima senzor koji ne dozvoljava vazdusnom jastuku a se otvori u tom slucaju, naletis brzinom od 60km/h na automobil ispred, dovidjenja nosu.
Vezujem pojas zato sto vozim agresivno, ali nisam iskljuciv. Po vrucini cesto vozim bez vezanog pojasa. Samo nisam toliko samouveren u svojoj gluposti da objasnjavam drugima da je bezbedno voziti bez vezanog pojasa.
#30
Posted 31 August 2005 - 11:00
Lady je izgubila zivot jer je udarac bio pri 160 na sat i tu te nikakvi pojasevi ne vade. Vezujem se kad moram, znam da je to korisno, ali ja uglavnom vozim po gradu i preko 50 puta izlazim iz auta svaki dan.Uvek se vezujem, bez obzira na kom sedistu sedim u automobilu. Zao mi je sto neki ljudi na neki nacin ne shvataju svrhu pojasa za vezivanje. Cesto mi se desava da kada nekoga vozim, a pritom on sedi pozadi, da pocne da mi se smeje kada mu kazem da veze pojas!
Moje misljenje je da su cak vece sanse da prilikom sudara nastrada osoba na zadnjem sedistu koja nije vezana, nego ona na prednjem.
Mislim da je tako Lady Di izgubila zivot ako se ne varam.