Jump to content


Photo

Plin u automobilu, da ili ne?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
178 replies to this topic

Poll: Da li bi ste ugradili plin u auto? (159 member(s) have cast votes)

Da li bi ste ugradili plin u auto?

  1. Vec ga imam ugradjenog (62 votes [40.00%])

    Percentage of vote: 40.00%

  2. Nemam ugradjen plin, ali nameravam da ga ugradim (33 votes [21.29%])

    Percentage of vote: 21.29%

  3. Nemam plin, plasim se problema (26 votes [16.77%])

    Percentage of vote: 16.77%

  4. Nemam plin, jer vozim dizela (15 votes [9.68%])

    Percentage of vote: 9.68%

  5. Nemam auto (19 votes [12.26%])

    Percentage of vote: 12.26%

Vote Guests cannot vote

#31 T&S

T&S
  • Members
  • 22 posts

Posted 10 August 2005 - 09:27

@Nikola21:
TNG (a ne TGN :lol: ) je tečni naftni gas (negde ćeš naći i skraćenicu LPG - Liquid Petrol Gas).
Ja sam ugradio gas kod Dore u Novom Sadu, imaš i sajt http://www.autogas.co.yu tamo ti je sve extra objašnjeno i veruj da je baš tako. Vremenom sam se i sam uverio u sve to.
Što se motora tiče, to da gas "isušuje" motor je najobičnija glupost koju su naši priučeni i sveznajući majstori izmislili iz samo njima znanih razloga. Nemoj da te mrzi, proguglaj malo po netu i vidi šta kažu stručnjaci iz celog sveta, jer nisu Srbi izmislili gas pa sad kao "kakva je ovo opet prevara" i te fore...Gas nema štetnih sastojaka koji oštećuju motor, posle sagorevanja ne ostaje garež, tako da je vek takvog motora produžen za 30% (tako sam pročitao na mnogo mesta) a činjenica je da se, od kako vozim na gas, ulje u motoru skoro uopšte ne isprlja, već dugo ostane onako žućkasto. Sve što ti pričam je iz ličnog iskustva.
Ako si u Beogradu imaš i neki auto centar Rašić i nekog Ivana ali ne znam tačno adrese...pogledaj forum na http://www.cannonball.co.sr/ i tamo u odeljku Autogas imaš dosta toga da pročitaš.

Edit: svuda u svetu se stimuliše ugradnja gasa u automobile zbog ekologije, samo kod nas taxisti i firme koje imaju vozila na gas plaćaju neku dodatnu taksu. A nešto se šuška i da ćeuvesti isto to za privatne eutomobile...mada nešto ne verujem.

Edited by T&S, 10 August 2005 - 09:32.


#32 Little Red Rooster

Little Red Rooster
  • Members
  • 219 posts

Posted 10 August 2005 - 10:22

Edit: svuda u svetu se stimuliše ugradnja gasa u automobile zbog ekologije, samo kod nas taxisti i firme koje imaju vozila na gas plaćaju neku dodatnu taksu. A nešto se šuška i da ćeuvesti isto to za privatne eutomobile...mada nešto ne verujem.

<{POST_SNAPBACK}>


Ovo i nije bas sasvim tacno. U Holandiji, na primer, godisnja taksa je 3 puta veca za automobil koji koristi LPG, nego za isti automobil koji koristi benzin, tako da se voznja na LPG isplati samo ukoliko se godisnje prelazi velika kilometraza. Priznajem da ne razumem zasto je to tako, tim pre sto u ovom konkretnom slucaju Holandija ima gasa koliko volis, a nafte nema.

Inace, moj cale je ugradio plin u auto jos pre skoro 25 godina. Secam se da se i u to vreme placala dodatna taksa prilikom registracije automobila sa ugradjenim plinom.

edit: trapavo odradjen quote

Edited by Little Red Rooster, 10 August 2005 - 10:23.


#33 nesha taxista

nesha taxista
  • Members
  • 678 posts

Posted 10 August 2005 - 10:54

Morate razlikovati tecni naftni gas od prirodnog gasa. Hocu reci za sada onaj gas sto sipamo u automobile uopste nije onaj koji se recimo koristi za grejanje. Taj se nacelno takodje moze koristiti ali kad imate specijalni uredjaj koji kosta oko 1500e, a u auto momentalno se moze sipati samo na jednom mestu u drzavi.

#34 Little Red Rooster

Little Red Rooster
  • Members
  • 219 posts

Posted 10 August 2005 - 12:21

Morate razlikovati tecni naftni gas od prirodnog gasa. Hocu reci za sada onaj gas sto sipamo u automobile uopste nije onaj koji se recimo koristi za grejanje. Taj se nacelno takodje moze koristiti ali kad imate specijalni uredjaj koji kosta oko 1500e, a u auto momentalno se moze sipati samo na jednom mestu u drzavi.

<{POST_SNAPBACK}>


OK. Znao sam da LPG nije isto sto i obican gas, ali sam mislio da se moze dobiti preradom prirodnog gasa.

Da li ovo znaci da ako neko uveze auto na LPG, nece imati gde da sipa gorivo, sem na toj jednoj pumpi?

#35 Billy Mahony

Billy Mahony
  • Members
  • 1,712 posts

Posted 10 August 2005 - 13:03

OK. Znao sam da LPG nije isto sto i obican gas, ali sam mislio da se moze dobiti preradom prirodnog gasa.

Da li ovo znaci da ako neko uveze auto na LPG, nece imati gde da sipa gorivo, sem na toj jednoj pumpi?

<{POST_SNAPBACK}>


Vidim da opet moram da se umešam da raščistim konfuziju i da skrenem pažnju da čitate postove.
LPG (Liqud Petroleum Gas) isto je što i TNG ( Tečni naftni gas ), isto je što i Propan-Butan, isto je što se kolokvijalno zove PLIN, i rafinerijski je subproizvod krekinga sirove nafte. Čuva se kao tečan u sferičnim rezervoarima na povišenom pritisku, ili u izolovanim zatvorenim rezervoarima na normalnom atmosferskom pritisku, ali na temperaturi od -25C, takav rezervoar mora da ima rashladnu jedinicu, dakle kompresor. To je ono što se kupuje u bocama i priključuje na plinski štednjak ili što se sad skoro na svakoj pumpi može sipati u bocu ili rezervoar-bocu u automobilu.
Prirodni gas je uglavnom metan, uz sijaset drugih jedinjenja u zavisnosti sa kog polja se dobija. Metan je tečan na -163C, tako da je prirodni gas tečan tek na takvoj približnoj temperaturi ili znatno višem pritisku. Zato je preskupo transportovati ga tečnog, zato postoje gasovodi i to najčešće nema nikakve veze sa automobilima. Instalacija na metan je isto toliko skupa kao i instalacija na vodonik.

Mislim da sam sad razjasnio neke stvari, ja već dvadeset i nešto godina radim sa tečnim gasovima i to je moj posao po svetu. Ako još nešto nije jasno pitajte i odgovoriću, pa da topik krene u pravom pravcu, a ne našta se voze automobili.

#36 fancy

fancy
  • Members
  • 7,551 posts

Posted 11 August 2005 - 10:14

1. Ne. Jer vozim kola na diesel sa common railom, sa performansama u klasi benzinaca iste zapremine sa mnogo većim obrtnim momentom u srednjem opsegu a i značajno manjom potrošnjom. Dobro ukomponovan kompromis.

2. Ne, jer sam svojim očima video kakvu štetu servisu može da uradi auto na gas/plin/whatever kad boca ode u majčinu.

3. Ne, jer znam dosta servisa koji jednostavno ne primaju automobile na plin osim ako imaju dovoljno veliki parking ili poljanu ispred servisa.

4. Ne, jer ne verujem domaćim 'atestima' i hiper-mega-giga-turbo-ultra hajpovima o boljitku (ekonomski je nesumnjiv, ali o tome nešto kasnije). Da je sve to tako lepo, ne bi danas bilo ni jednog automobila na benzin :lol:

5. Ne, jer sam video šta plin uradi dvolitarskom benzincu po pitanju snage. Ubije ga i pretvori u Driving Miss Daisy kočiju. Vi koji stavljate plin, pripremite se na gubitak snage. Uključite klimu (ako je imate) i dobili ste efikasnije zaustavljanje od kočenja motorom. :lol:

6. Da, ako bi postojala fabrička instalacija. Dakle, automobil kupljen sa mogućnošću rada na plin. (ne verujem domaćim 'plinskim guruima' /pomenuto pod 4./) Pozdravljam potez Zastave sa onim plinskim Floridama na kredit za taksiste. Prijatelj vozi _skoro_ bez problema. ()

7. Da, ukoliko bih imao preko 10 godina star krš koji dosta troši i lomio se da li da ulažem u sređivanje motora ili da ga zavalim takvog kakav je. Ukoliko ne bih imao love za novi auto, potrudio bih se da mi troškovi koje pravi budu što manji, tako da bi, pošto je tu nedvosmisleno plin u prednosti, ugradnja došla u obzir.

8. Ne, da imam benzinca novije generacije, jer postoje i jači argumenti od ekonomskih. Vidi tačku 5. + prostor koji boca zauzima u prtljažniku je jednostavno neprihvatljivo izgubiti. Sva ostala budženja koja podrazumevaju bocu van prtljažnika su nesigurna i nepreporučljiva.

9. Da, ukoliko bi kola bila korišćena u poslu, za dostavu, sa ogromnom kilometražom pri čemu je komfor vozača nebitan a jedini suvozač i prtljag - roba koja se prevozi.

*

Sve u svemu, ko voli nek izvoli, plin nije my cup of tea. Ja sam i plinsku peć izbacio iz kuće :D (kome trebaju boce, može da mi se javi... bezveze zauzimaju garažu ortaka :huh:)

#37 Patapije Polupitomi

Patapije Polupitomi
  • Members
  • 865 posts

Posted 11 August 2005 - 11:42

Vrlo dobro, Mr Cat. Ja bih pored takve iscrpne opservacije dodao jos nesto u vidu iskustva iz jednog uredjenog sistema;
Elem, u tom uredjenom sistemu, koji nije ni blizu brdovitom Balkanu, postoje standardi za raznorazne stvari, pa tako i za upotrebu LPG-a, a po tim standardima, koji se moraju postovati ( da li je potrebno naglasavati ? ) imamo sledece:
-svaka boca koja sluzi za skladistenje LPG-a mora imati atest koji se periodicno obnavlja u ovlascenim institucijama uz izvesnu novcanu nadoknadu, razume se.
-ugradjivanje boce i instalacije u automobil moze izvrsiti ISKLJUCIVO ovlascena institucija ( nista majstor Mika iz komsiluka koji se razume u crevca i ventile) uz odredjenu novcanu nadoknadu, dakako.
-modifikacija automobila moze biti uradjena iskljucivo propisanim i atestiranim delovima, ukljucujuci precnike cevcica, debljinu zidova, materijal, ventile i sta ti ja znam sta sve tu ide, sto kosta malo vise od robe koja se nabavlja na buvljaku.
-punjenje boce se moze vrsiti ISKLJUCIVO na benzinskim pumpama koje imaju atestiranu opremu i licencu za tocenje LPG-a ( nista ono presipanje iz boce u bocu iza kuce)
-nakon modifikacije automobila mora se uraditi atest kako bi se verifikovalo sta izlazi iz izduvne cevi , jer i za to postoje strogi standardi koji veruju iskljucivo atestiranim instrumentima a ne nosu narecenog majstora Mike.
... nakon ovoga ide jos jedno deset tacaka, da ih ne nabrajam dalje., sve manje vise u fazonu safety first.
Epilog cele price je u tome da gradjanstvo ne pomislja da se zeza sa LPG, a ta rabota je ostavljena uglavnom za taxi i slicna vozila.
----------------
e, sad da pitam nesto ekipu koja zagovara tezu da je ugradnja LPG-a u tzv Yugo bezbedna:
Kako moze biti bezbedan smasni autic od 900ccm, laksi od 500kg ako mu se natovari celicna boca za gas u prtljaznik, i ako se u njemu vozi 5 odraslih osoba djuture sa svojim prtljagom ?:lol:
I jos nesto : zasto drugovi proleteri ne pokusate sa solarnom energijom - ona je 100% dzabe? :huh:

#38 Nikola21

Nikola21
  • Members
  • 7,472 posts

Posted 11 August 2005 - 12:28

e, sad da pitam nesto ekipu koja zagovara tezu da je ugradnja LPG-a u tzv Yugo bezbedna:
Kako moze biti bezbedan smasni autic od 900ccm, laksi od 500kg ako mu se natovari celicna boca za gas u prtljaznik, i ako se u njemu vozi 5 odraslih osoba djuture sa svojim prtljagom ?:lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Zabavno pitanje, nema sta. Odgovor je jednostavan, ako se u njega ugradi atestiran proizvod, sigurniji je nego smesni autic u kome se nalazi vise desetina litara benzina u rezervoaru.

#39 Patapije Polupitomi

Patapije Polupitomi
  • Members
  • 865 posts

Posted 11 August 2005 - 12:34

"...vise desetina litara benzina u rezervoaru" :lol: :huh: :lol:

#40 Nikola21

Nikola21
  • Members
  • 7,472 posts

Posted 11 August 2005 - 13:49

Pa da, posto retko koji vlasnik tako oronulog Yuga ima pun rezervoar :lol:

#41 Downforce

Downforce
  • Members
  • 4,995 posts

Posted 11 August 2005 - 14:17

I jos nesto : zasto drugovi proleteri ne pokusate sa solarnom energijom - ona je 100% dzabe?

Sta ti mislis koliko bi kostao(za proizvodnju) jedan takav auto kao i kolika bi trebala da bude osuncana povrsina tog automobila(tj koliki bi bio taj auto po gabaritima) i kako bi ga vozio nocu ili kada je oblacno?
Pitam te onako covecanski...
P.S.Ta celicna boca(mada se ugradjuju atestirani rezervoari) u prtljazniku je sigurnija nego ostatak tog smesnog autica.

#42 Patapije Polupitomi

Patapije Polupitomi
  • Members
  • 865 posts

Posted 11 August 2005 - 14:40

Dragi Downforce, ja ne znam koliko bi bio tezak taj auto na solarni pogon i sta da se radi nocu, ali sam siguran da kada bi se upotrebila pamet, a ne kuknjava, svi ti sitni tehnicki problemi bi bili reseni. Ovako, divljom upotrebom LPG-a, "jeftina" voznja pojedinaca je na stetu kompletnog drustva u pogledu bezbednosti i ocuvanja okoline.

#43 djvaske

djvaske
  • Members
  • 1,333 posts

Posted 11 August 2005 - 15:03

Dragi Downforce, ja ne znam koliko bi bio tezak taj auto na solarni pogon i sta da se radi nocu, ali sam siguran da kada bi se upotrebila pamet, a ne kuknjava, svi ti sitni tehnicki problemi bi bili reseni. Ovako, divljom upotrebom LPG-a, "jeftina" voznja pojedinaca je na stetu kompletnog drustva u pogledu bezbednosti i ocuvanja okoline.

<{POST_SNAPBACK}>


Dodao bih samo, vožnjom na bilo kakvo "fosilno" gorivo.

#44 Downforce

Downforce
  • Members
  • 4,995 posts

Posted 11 August 2005 - 15:16

Dragi Downforce, ja ne znam koliko bi bio tezak taj auto na solarni pogon i sta da se radi nocu, ali sam siguran da kada bi se upotrebila pamet, a ne kuknjava, svi ti sitni tehnicki problemi bi bili reseni.

Pa ti je onda upotrebi i pusti nas glupake koji mislimo da to nisu "sitni" problemi da se vozimo na gas.Ovo sto si napisao je vrlo neozbiljno..."ne znam koji su problemi ali sam siguran"...nije u redu da se tako ponasas.
Veca pretnja bezbednosti u saobracaju su mamini i tatini sinovi i njihove besne benzinske ale nego bilo koji automobil na gas.Oni su pri brzinama kojima se krecu opasni i po tenk.
Gas nece koristiti neka budala koja zeli da auto bude besan da bi sa njim jurcao kao mahnit,vec covek koji prelazi dosta kilometara dnevno i kojem ce voznja na taj gas ustedeti dosta novca.Isti takav pametan covek ce paziti kod koga ugradjuje gas i uverice se da isti ima sve potrebne ateste cime ce biti osiguran i sa strane bezbednosti vozila.

#45 Grunf

Grunf
  • Members
  • 1,066 posts

Posted 12 August 2005 - 15:18

-svaka boca koja sluzi za skladistenje LPG-a mora imati atest koji se periodicno obnavlja u ovlascenim institucijama uz izvesnu novcanu nadoknadu, razume se.
-ugradjivanje boce i instalacije u automobil moze izvrsiti ISKLJUCIVO ovlascena institucija ( nista majstor Mika iz komsiluka koji se razume u crevca i ventile) uz odredjenu novcanu nadoknadu, dakako.
-modifikacija automobila moze biti uradjena iskljucivo propisanim i atestiranim delovima, ukljucujuci precnike cevcica, debljinu zidova, materijal, ventile i sta ti ja znam sta sve tu ide, sto kosta malo vise od robe koja se nabavlja na buvljaku.
-punjenje boce se moze vrsiti ISKLJUCIVO na benzinskim pumpama koje imaju atestiranu opremu i licencu za tocenje LPG-a ( nista ono presipanje iz boce u bocu iza kuce)
-nakon modifikacije automobila mora se uraditi atest kako bi se verifikovalo sta izlazi iz izduvne cevi , jer i za to postoje strogi standardi koji veruju iskljucivo atestiranim instrumentima a ne nosu narecenog majstora Mike.
... nakon ovoga ide jos jedno deset tacaka, da ih ne nabrajam dalje., sve manje vise u fazonu safety first.
Epilog cele price je u tome da gradjanstvo ne pomislja da se zeza sa LPG, a ta rabota je ostavljena uglavnom za taxi i slicna vozila.


- u SiCG boca koja se ugradi u auto mora imati atest. Atest na samu bocu vazi 10 godina, i posle toga se radi u ovlascenoj instituciji, uz odredjenu novcanu nadoknadu, razume se.
- majstor Mika moze da ugradjuje plin u auto, ali ako korisnik hoce da ima garanciju na svoj Lovato, BRC, ili vec koji uredjaj, ode u ovlasceni servis odgovarajuceg proizvodjaca. Taj ovlasceni servis obicno ima vidno istaknut sertfikat. Ima ih koliko hoces.
- modifikacija vozila u ovlascenom servisu se obavlja iskljucivo atestiranim delovima, koje isporucuje proizvodjac plinske instalacije (Lovato, BRC...)
- u SiCG se punjenje plinske boce u autu obavlja iskljucivo na benzinskim pumpama. Ako bas hoces, pitacu na pumpi na kojoj sipam plin odakle im one sprave kojima toce plin, da li su ih sami sklepali 'iza kuce' ili su ih mozda kupili od nekog proizvodjaca. Ja u zivotu nisam video da neko presipa plin iz jedne u drugu bocu iza kuce.
- nakon modifikacije automobila mora se uraditi atest u ovlascenoj instituciji (masinski fakultet i jos neke), po strogim standardima, nikako po bilo cijem nosu.

e, sad da pitam nesto ekipu koja zagovara tezu da je ugradnja LPG-a u tzv Yugo bezbedna:
Kako moze biti bezbedan smasni autic od 900ccm, laksi od 500kg ako mu se natovari celicna boca za gas u prtljaznik, i ako se u njemu vozi 5 odraslih osoba djuture sa svojim prtljagom ?blink.gif

A da ja tebe nesto pitam. Odakle tebi uopste ideja da reci bezbednost i Yugo stavis u istu recenicu?!

Ovako, divljom upotrebom LPG-a, "jeftina" voznja pojedinaca je na stetu kompletnog drustva u pogledu bezbednosti i ocuvanja okoline.

Moze li neko objasnjenje za ovu trvdnju?

Edited by Grunf, 12 August 2005 - 15:20.