(Zuto)zlato je suvise konvecionalno i u neku ruku staromodno. Kao etalon nekog drustvenog polozaja i bogatstva izgubilo je trku sa modernim materijalima (titanijum, nerdjajuci celik, staklo..) na dva fronta.
U cisto dizajnerskom smislu ne ostavlja puno kreativnog prostora. Drugim recima ne "podnosi" mesanje sa drugim materijalima "nize" vrednosti. Nekoliko nijansi (u zavisnosti od preovladjujucih primesa (zuta, limun zuta i crvena) podnose samo mali broj kompatibilnih boja dragog i poludragog kamenja kao dodatke. Doduse kombinuje se sve ali nije bas prijatno za oko. Drugi materijali (zaboravi na belo zlato) ne pate od kompleksa vise vrednosti. Dizajneru je dozvoljeno bukvalno sve. Istina je da vodeci juvelir umetnici vole da rade sa zlatom i glavne nagrade na umetnickim izlozbama uglavnom dobijaju radeci sa zutim ali trziste to ne verifukuje na isti nacin zato sto je kupac s druge strane takodje konvecionalan.
E, taj isti kupac je donedavno sirom sveta kolicinom zlata na sebi a i u zubima pokazivao svoj status i bogatstvo. Danasnje moderno drustvo sebe kao uspesne voli i moze da iskaze na mnogo originalniji i neobavezniji nacin (dobrim kolima, putovanjem, garderobom...) a kad je nakit u pitanju, ljudi vole da su u trendu. Moda diktira razne oblike i boje a zlato kao skupo i inertno na te svakegodisnje promene jednostavno gubi utakmicu.
Geografske sredine koje su za koju stepenicu nize u sveukupnom razvoju jos uvek drze zlato na pijedestalu pokazatelja statusa s tim sto kod njih nije bas pozeljno preterano isticanje istog u javnosti jer se lako ostaje i bez zlata a i onoga na cemu je zlato bilo

.
Nasa sredina nije bas sasvim jasna po pitanju zlata i njegovog svodjenja na kic i kulovstvo, sabane i tako to. U Srbiji a i celoj ex-Yu su i mercedes(specijalno) i bmw i audi i ostale azdahe nazivane kulovskim i seljackim automobilima sto je neshvatljiv nonsens jer je takav imidz napravljen zahvaljujuci gastarbajterskim kupovanjem istih a zatim i novokomponovanih bogatasa i kriminalaca. Nemoc za posedovanjem uglavnom radja podsmeh i prezir.
Zlato u vidu kajli i privezaka abnomarlnih velicina kao zastitni znak rap muzike je podsmevanje (uglavnom falusno zbog velicine) i prezir prema beloj rasi i sistemu u kome crnci zive. Iz kojih razloga su nasi momci sa asfalta prihvatili istu modu + turbo folk ostaje nekom drugom da kaze.