Ubiše braća Poljaci, hmelj Warrior, Mossaic i Citra.
Posted 21 October 2017 - 23:40
Ubiše braća Poljaci, hmelj Warrior, Mossaic i Citra.
Posted 23 October 2017 - 21:43
...
Vratimo se pivu. Nakon koncila u Aachenu 817. godine, kad je pivo dopušteno kao kršćansko piće, moralo se pristupiti organizaciji pivovarstva: netko je morao pivo proizvoditi, kontrolirati kvalitetu, prodavati ga, pa i ubirati porez od prodaje. Što je bilo logičnije i praktičnije, prema tomu, nego da se cjelokupna proizvodnja i prodaja tog kršćanskog napitka isključivo povjeri kršćanskoj upravi, samostanima?
To je bilo dobro. Ta dobra braća su, naime, taj svoj posao izvrsno obavljala, osobito u krajevima gdje vino nikako nije htjelo uspijevati - primjerice na nizozemskoj obali Sjevernog mora ili na škotskim planinama, ili u Mecklenburgu gdje je 1124. godine bilo opjevano kao 'vino tisućljeća' jer je tu prvi put grožđe uopće dozrelo. Ti sjajni duhovi i profinjeni sladokusci u samostanima proizvodili su pivo najrazličitijih vrsta - pivo je u kvaliteti i kvantiteti neprestano napredovalo. S dodacima iz samostanskih laboratorija i vrtova varilo se pivo za svaku priliku, za svakojake boli i slabosti, za neizrecive bolesti, ali i za njegu ljepote i pomlađivanje, za gozbe i postove, za radosti i žalosti. Tu su bile nevjerojatne kompozicije s mirodijama, travama, korijenjem, gljivama, šumskim plodovima i cvijećem. Svašta se pivu dodavalo: hrastova kora, crnogorični izdanci, lavanda, med, pelin, kadulja, klinčići, trešnjin cvijet, anis, komorač, hajdučica (sporiš), borovica i borova kora. Sve što je raslo i klijalo predstavljalo je snalažljivim fratrima izazov za spravljanje nove vrste piva.
Naravno, pivarski monopol značio je i porez na pivo i stanovita prava - za duhovnu i svjetovnu aristokraciju to su bila nasljedna prava. Ne treba nas, prema tome, čuditi da je najstarija poznata povelja o pivovarskim pravilima u posjedu crkve - Oton I ispostavio ju je 947. godine crkvi u Liègeu. U Njemačkoj su najstarija prava dodijeljena 1143. godine samostanu Weihenstephan (u kome je još i danas pivovarska škola). Pivovare su se ne samo brinule za potrebe imućnih samostana, nego zadovoljavale i stanovništvo izvan samostanskih zidova; pravi seljak mogao se, nakon što je čitav dan i pola noći radio kao kmet, navečer u krugu svoje obitelji odmarati uz nekoliko vrčeva svježeg piva, i to kršćanskog piva, a ne nekog starog 'poganskog pića'. Tako su ljudi mnogo lakše mogli snivati o životu u kome ima jela i pića u izobilju, a manje vragova i demona kojih e treba bojati. A možda im je davalo i neku malu nadu da će poživjeti barem dotle dok im mala djeca toliko poodrastu da se mogu snaći u okrutnom kršćanskom svijetu srednjeg vijeka.
iz Norman Foster: Jelo iza samostanskih zidina
..........................................................................
U Liègeu se odavno ne proizvodi manastirsko pivo, iako postoje četiri samostana, benediktinski i dominikanski int. al. Brojni ratovi i okupacije sasvim su prekinuli tradiciju samostanskih pivovara, pa sad u Liègeu sjedište (i proizvodnju) ima kobni Jupiler. Srećom pojavilo se nekoliko mikropivovara, pa možda jednog dana i degustiram nešto.
Sasvim druga priča je Weihenstephan, gdje se pivo još uvijek, i nakon 900 godina uspješno vari. Preporuka: kušati njihov Weihenstephaner Hefeweissbier, izvrsna pšenica, relativno malo ABV - 5.4%, ali odličan okus i aroma, a posebno aftertaste koji traje...
Posted 23 October 2017 - 21:59
...
Vratimo se pivu. Nakon koncila u Aachenu 817. godine, kad je pivo dopušteno kao kršćansko piće, moralo se pristupiti organizaciji pivovarstva: netko je morao pivo proizvoditi, kontrolirati kvalitetu, prodavati ga, pa i ubirati porez od prodaje. Što je bilo logičnije i praktičnije, prema tomu, nego da se cjelokupna proizvodnja i prodaja tog kršćanskog napitka isključivo povjeri kršćanskoj upravi, samostanima?
To je bilo dobro. Ta dobra braća su, naime, taj svoj posao izvrsno obavljala, osobito u krajevima gdje vino nikako nije htjelo uspijevati - primjerice na nizozemskoj obali Sjevernog mora ili na škotskim planinama, ili u Mecklenburgu gdje je 1124. godine bilo opjevano kao 'vino tisućljeća' jer je tu prvi put grožđe uopće dozrelo. Ti sjajni duhovi i profinjeni sladokusci u samostanima proizvodili su pivo najrazličitijih vrsta - pivo je u kvaliteti i kvantiteti neprestano napredovalo. S dodacima iz samostanskih laboratorija i vrtova varilo se pivo za svaku priliku, za svakojake boli i slabosti, za neizrecive bolesti, ali i za njegu ljepote i pomlađivanje, za gozbe i postove, za radosti i žalosti. Tu su bile nevjerojatne kompozicije s mirodijama, travama, korijenjem, gljivama, šumskim plodovima i cvijećem. Svašta se pivu dodavalo: hrastova kora, crnogorični izdanci, lavanda, med, pelin, kadulja, klinčići, trešnjin cvijet, anis, komorač, hajdučica (sporiš), borovica i borova kora. Sve što je raslo i klijalo predstavljalo je snalažljivim fratrima izazov za spravljanje nove vrste piva.
Naravno, pivarski monopol značio je i porez na pivo i stanovita prava - za duhovnu i svjetovnu aristokraciju to su bila nasljedna prava. Ne treba nas, prema tome, čuditi da je najstarija poznata povelja o pivovarskim pravilima u posjedu crkve - Oton I ispostavio ju je 947. godine crkvi u Liègeu. U Njemačkoj su najstarija prava dodijeljena 1143. godine samostanu Weihenstephan (u kome je još i danas pivovarska škola). Pivovare su se ne samo brinule za potrebe imućnih samostana, nego zadovoljavale i stanovništvo izvan samostanskih zidova; pravi seljak mogao se, nakon što je čitav dan i pola noći radio kao kmet, navečer u krugu svoje obitelji odmarati uz nekoliko vrčeva svježeg piva, i to kršćanskog piva, a ne nekog starog 'poganskog pića'. Tako su ljudi mnogo lakše mogli snivati o životu u kome ima jela i pića u izobilju, a manje vragova i demona kojih e treba bojati. A možda im je davalo i neku malu nadu da će poživjeti barem dotle dok im mala djeca toliko poodrastu da se mogu snaći u okrutnom kršćanskom svijetu srednjeg vijeka.
iz Norman Foster: Jelo iza samostanskih zidina
..........................................................................
U Liègeu se odavno ne proizvodi manastirsko pivo, iako postoje četiri samostana, benediktinski i dominikanski int. al. Brojni ratovi i okupacije sasvim su prekinuli tradiciju samostanskih pivovara, pa sad u Liègeu sjedište (i proizvodnju) ima kobni Jupiler. Srećom pojavilo se nekoliko mikropivovara, pa možda jednog dana i degustiram nešto.
Sasvim druga priča je Weihenstephan, gdje se pivo još uvijek, i nakon 900 godina uspješno vari. Preporuka: kušati njihov Weihenstephaner Hefeweissbier, izvrsna pšenica, relativno malo ABV - 5.4%, ali odličan okus i aroma, a posebno aftertaste koji traje...
Ne verujem da ima bolje.
Posted 23 October 2017 - 22:07
Ne verujem da ima bolje.
No argument here.
Posted 24 October 2017 - 08:30
Posted 24 October 2017 - 08:40
Posted 24 October 2017 - 09:07
Glavni sponzor druge NL fudbalske lige.
Posted 24 October 2017 - 10:03
U NS, u gradskoj pivnici imaju 2 lokalna (cini mi se da rece da je iz Bg) kraft piva i oba su odlicna i preporucujem. Meni se od dva vise svidjelo Dogma, drugo sam zaboravio kako se klice.
Imaju tamo i Jelen i Lav pivo ali to je bezveze.
Uglavnom, nosim pozitivne utiske iz Srbije/Vojvodine/NS, ljudi su prijatni i ima puno lijepih zena. Ugostitelji su ljubazni i zele da ugode. Nekoliko puta su me castili.
Stvarno ne mogu nista lose da kazem, a da ne slazem. Opet cu otici tamo. Ribarsko ostrvo je fantasticno, a Piknik restoran ima odlicnu klopu i prelijepu bastu uz Dunav.
Ne mogu da vjerujem da sam sve ovo napisao.
Dogma je naziv kraft pivare. Imaju oni širi asortiman. Sećaš li se koje si tačno pio...Hoptopod!? Svetionik !?
Posted 24 October 2017 - 10:24
Dogma je naziv kraft pivare. Imaju oni širi asortiman. Sećaš li se koje si tačno pio...Hoptopod!? Svetionik !?
Posted 24 October 2017 - 10:25
Ali kako lokalci matori deru Jupiler u Belgiji, samo puca.
Jup i Maes su teški krševi, pogotovo točeni. To su piva za kamiondžije, navijače i sindikalce na afterpartyju poslije prosvjedne povorke.
Stella je bolja, ali svejedno, više ju ne bih ni štapom taknuo.
Alkosi po parkovima piju ili Żubr ili Żywiec ili Gordon Carbon od 14% ABV.
Dok to piješ, doslovce čuješ pucketanje kako ti odumiru ćelije u sivoj kori.
U Belgiji se pivo pije iz bočica 0.33, a toči ga pivski sommelier u odgovarajuću čašu. Etiketa nalaže da se popije jedna, max 2 bočice (što vas, naravno ne sprečava da poslije toga odete u night shop i nakrcate se Gordonima ).
Glavni sponzor druge NL fudbalske lige.
Spoiler
Pa u Srbiji imaš Jelen ligu, u Hrvatskoj ligu Ožujsko, pa svejedno to od njih ne čini ni malo bolje napitke (kakve lige takvi i sponzori).
Posted 24 October 2017 - 10:29
...
Kako kazu Irci - u drustvu nikada ne hvali svoju zhemsku u svoje pivo.
Mogao bi neko da potegne detalje.
...
Posted 24 October 2017 - 10:32
Konobar rece da se pivo zove Dogma, ja sam narucivao mala i stizala su u originalnim casama sa postoljem na kojoj je pisalo - Dogma. Zaboravio sam da 'oslobodim' jednu casu, da imam za uspomenu ali imam sliku na telefonu pa cu okaciti kad se vratim kuci.
Pivo je vrhunsko, pa i ako ima vise vrsta, sve ih treba probati.
Sad sam im oitšao na sajt...nemaju ni oni pojma šta toče .
Imaju Kors i Dogmu u ponudi od domaćeg krafta, ali i jedno i drugo su proizvođači piva, nisu stavili koje marke su u pitanju, odnosno koji stilovi. Ja pretpostavljam da si ti pio Hoptopod IPA od Dogme. To im je onako, krava muzara proizvod koji im najviše i najbolje ide.
Posted 24 October 2017 - 10:37
Sad sam im oitšao na sajt...nemaju ni oni pojma šta toče .
Imaju Kors i Dogmu u ponudi od domaćeg krafta, ali i jedno i drugo su proizvođači piva, nisu stavili koje marke su u pitanju, odnosno koji stilovi. Ja pretpostavljam da si ti pio Hoptopod IPA od Dogme. To im je onako, krava muzara proizvod koji im najviše i najbolje ide.
Posted 24 October 2017 - 10:45
Ja pretpostavljam da si ti pio Hoptopod IPA od Dogme. To im je onako, krava muzara proizvod koji im najviše i najbolje ide.
ne moze ta metafora posto bukvalno imaju kravu muzaru
albino im je najbolje pivo, isti ibu kao hoptopod ali subjektivno mi je dosta gorce
Posted 24 October 2017 - 11:02