Jump to content


Photo

Sest meseci kasnije - Srbija


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
220 replies to this topic

#211 vladan

vladan
  • Members
  • 25,392 posts

Posted 03 May 2001 - 13:26

Jovani Sr:
Nema potrebe da se zamarate citanjem onoga sto ja napisem, Vi i tako i mnogo prostoje stvari ne razumete, nego se zapetljavate kao pile u kucine.
Cudi me jedino da to jos niste shvatili, Condor Vam je to objasnio obicnim i vrlo razumljivim recima.

#212 Jovana Sr

Jovana Sr
  • Members
  • 193 posts

Posted 03 May 2001 - 14:38

Vladanu
Ne čitam vaše postove iz potrebe, ne sekirajte se, već iz zabave.
Da li vi to kao lekar, psiholog ili šta već, procenjujete moje mentalne sposobnosti? Eto, i ja ću vama reći, hvala, nema potrebe. Ja, za razliku od vas, i ne pretendujem da budem iznad ostalih, niti za sebe tvrdim da sam pametnija i obrazovanjija. Lično sam zadovoljna sama sobom, mada ne tvrdim da ne bi moglo da bude i bolje. Svakim danom po nešto naučim. Što se vas tiče, za razliku od mene, koja mogu da budem bolja, vi ne možete da budete gori, čak i da hoćete.

#213 663KGM

663KGM
  • Members
  • 324 posts

Posted 04 May 2001 - 23:29

Mozda se ipak nesto promenilo u Srbiji nakon 6 meseci, evo link-a

http://www.danas.org...10426040514.asp

#214 Henry Chinaski

Henry Chinaski
  • Members
  • 19,241 posts

Posted 05 May 2001 - 00:00

Tu budalu (vojvodu od Kavlobaga itd) ne samo da treba odstraniti iz parlamenta vec i uhapsiti zbog nebrojeno mnogo svinjarija pocev od potezanja pistolja na taksiste i studente pa do nebrojeno mnogo fasistickih izjava i pretnji, a zatim poslati na psihijatrijsko ispitivanje.

#215 Slobika

Slobika
  • Members
  • 59 posts

Posted 06 May 2001 - 09:03

Postovani prijatelji,

Cini mi se da je ovaj intervju prof. Cede Cupica, profesora na Fakultetu politickih nauka u Beogradu, ostao malo nezapazen na ovom nasem forumu.
Zbog toga cu ga priloziti u vise rubrika. Nemoj te mi zameriti zbog toga.

Č. ČUPIĆ: DA MI SIN ŽIVI U NORMALNOJ SRBIJI

Branka MIHAJLOVIĆ

PORTRET GOSTA - NATAŠA ODALOVIĆ

...Čedo Čupić spada u red onih ljudi koji vas nikad ne iznevere, koji je i u najtežim danima, prethodnih godina, bio jedan od izvora optimizma, promišljenih, pravih, zabrinutih, ali nikad beznadežnih analiza o zlu koje je snašlo Srbiju, o kraju tog zla, o smislu takve istorije i o budućnosti.

Na Fakultetu političkih nauka danas predaje političku antropologiju. Naš gost ima veliku odgovornost da mlade naraštaje uči o odnosu ljudske prirode prema politici, o moći i politici, o tajni u politici, politici i mitu.

ČUPIĆ
Moram reći da je ovo jedan ružan san, jedan ružan period koji verovatno čovek neće nikada zaboraviti. Živeli smo u zemlji užasnoga zla, desturkcije, u zemlju u kojoj ste imali fantaziju. Ljudi su ovde prihvatili fantaziju.

Zamislite novčanicu od pet stotina milijardi za koju ne možete da kupite ni kilo hleba. U nekih moćnih zemalja to je pola budžeta ili čak ceo budžet.

Zatim, ljudi su čak pristali da se odreknu zdravog razuma. U zemlji u kojoj su vam govorili da ne ratujete, a stalno su vam dolazili leševi mladih ljudi. Čak i za onaj rat, koji smo izazvali na našoj teritoriji i za njega je rečeno da nismo mi krivci.

Ona vladajuća garnitura pronalazila je uvek nekog krivca i stalno je ove nesretne ljude sluđivala da je krivac negde drugde. Moram vam reći da se tu poslužilo jednim psihološkim mehanizmom. Ljudi vole da pronađu krivca čak i po cenu svoje velike štete. Važno je da nađe krivca, iako je onda na gubutku. Oni su se upravo tim služili i sluđivali su građane, čitave zajednice. Podelili su zajednicu, zatvorili su je, otrovali je, zatrovali je.

Od ljudi su napravili izdajnike. Pola naroda su proglasili za izdajnike i neprijatelje. Tako da je to bio jedan strašno ružan život....

RFE
Da bi se bolje razumelo o čemu pričate, slušamo deo vaš teksta u kojem se pozivate na Jovana Cvijića:

“O karakteru centralnoga, a donekle dinarskoga i panonskog tipa Srba pisao je Jovan Cvijić. Ropske crte karaktera Cvijić naziva “rajinske osobine”.

Među te osobine ubraja: poniznost, prituljenost, skrivenost, nepoverljivost, podmuklost, podlost, pretvaranje. Sve je to bilo robska moralna mimikrija. Kasnije, došlo je do izražaja osobina ugledanja na gospodare, koja se manifestovala u načinu veselja i tiranskim navikama nasilnika.

Takođe, u rajinske osobine urezan je strah, panika, lukavstvo. Od moralnih osobina razvijene su neiskrenost, žrtvovanost, odsustvo junačkog i viteškog duha.

Takođe, razvijena su osećanja zavisti, mržnje, pakosti. To su ljudi plahe rešljivosti, vruće krvi, kojima krv brzo jurne u glavu i odmah prelaze u nesmišljenu akciju, koja se po pravilu krvlju završava.”

RFE
Ako je, sudeći po ovom tekstu, vi demistifikujete mnoge mitove u Srba?

ČUPIĆ
Ja smatram da treba sve mitove demistifikovati. Odnosno, mitove treba ostaviti istoriji, umetnosti i literaturi. Mitovi ne smeju da se praktikuju u praktičnom životu. Praktični život traži da se živi onako kako njegovo vreme zahteva i kakve su njegove ptotrebe i interesi.

Ko god prizove mit da bi rešio neki savremeni problem, taj sprema opasnu zamku i pravi veliku štetu. To je velika štetočina i gura ljude da žive nekim prošlim vremenima i prošlim životima.

Iz istorije treba izvući pouku da ono samo što je vredno ima značaja. Prošlost je sve što se dešavalo i suludo i ono što je razumno. Ali, treba uzeti samo ono što je razumno, a to je ono što se zove tradicija i tradicionalna vrednost.

RFE
Međutim, u poslednih desetak ili petnestak godina Miloševićeve vladavine posebno su zloupotrebljeni razni mitovi. To je period raspada Jugoslavije i ratova. Koji su to mitovi?

ČUPIĆ
To su Kosovski mit, kao jedan osvetnički mit. Kosovski mit je sjajan sastojak literature i umetnost. Ali sa aspekta političkih pouka, on je opasan. U njemu se uzdiže poraz. On je nekrofilan. Sa njim se slavi smrt i vi hoćete da se osvetite.

Sad zamislite kako izgleda za pripadnike drugih naroda kada vi kažete da ćete sad da se svetite i da konačno namirite svu tu krv, svu tu nepravdu koja nam je naneta. To je nešto stravično i opasno. To je jedna manipulacija, zločinačka zloupotreba.

Drugi mit je mit junaka. Danas je to nešto toliko arhaično, nešto što pripada zastarelom svetu. Vi danas imate modernu tehnologiju i ne vidite čoveka. On upravlja dugmićima, a vi sada hoćete fizičkog junaka. To je jedna budalaština. To junačko treba ostaviti prošlosti i literaturi. A posegunti za tim i na tome graditi sadašnjost je suludo.

RFE
Da čujemo dva teksta. Tekst o Voždu i tekst o ustanicima:

“Vožda je na mahove obuzimao neki čudan gnev i i bes u tim periodima, a oni su ponekad i duže trajali kao 1806. i 1808. godine. Od njegove ruke stradali su mnogi Srbi, pa tako i brat.
On se u tim trenucima nije mogao kontrolisati, a u njegovoj blizini nije bilo osobe koja bi ga mogla ukrotiti, obuzdati ili posavjetovati.
Tad bi sve obuzimao strah. Niko nije imao smelosti da uzme u zaštitu lice koje se našlo sa njim u sukobu. Vremena za predomišljanje nije bilo. Sve se odvijalo tako brzo da je prisutnima mogao samo zastati dah u grlu. Strah od Vožda postepeno je počeo da potiskuje strah od Turaka.”

“Viđeniji ustanici znali su da se prema podređenim Srbima ponašaju kao Vožd ili kao turske paše. Vuk Karadžić zapisuje da je Vojvoda Milenko Stojković porobio najlepše žene i formirao harem, iako je to po hrišćanskim zapovestima zabranjeno.

Milan Milićević piše da je istoričar prvog srpskog ustanka, Lazar Arsenijević Batalaka, ustanički savremenik, ostavio svedočanstvo o Vojvodi Stevanu Sinđeliću, kao ustaniku koji je srpski narod vređao nasilničkim ophođenjem sa ženskim polom”.

ČUPIĆ
Mi moramo da demistifikujemo i tačno utvrdimo šta je šta. Ništa to ne umanjuje srpski narod, niti njegovu prošlost. Ali može strašno da zagadi sadašnjost i budućnost.

Najbolje je tačno znati šta je šta, pa reći: to je bilo tako i tako u istoriji, sad ćemo izvući neke pouke, nećemo se sa tim hvaliti. Ja jednostavnom smatram da sve treba demistifikovati.
Ako hoćete građanski život, ako hoćete građanina, ako hoćete da cenite drugoga, onda nemojte da pretite nekom prošlošću.

RFE
Srbija je uvek bila na granici dva sveta, dva carstva, to ste vi pisali. Sa jedne strane Austro-Ugarska sa druge Turska imperija, odnosno, zapadnog i istočnog bloka u savremenom smislu. Kakve su posledice toga na karakter ljudi , ljudi-graničara?

ČUPIĆ
Graničar je čovek koji je faktički neispavan čovek. On je stalno budan. To nije život ljudski. Čini mi se da kad ljudi ovde legnu da spavaju, da spavaju obučeni.
Oni stalno imaju neku strepnju da će nešto da se desi. I to je jedno od tih stanja kojih treba polako da se oslobađamo.

Treba da shvatimo da ne treba da strahujemo.
Ovde se stalno u strancu vidi neprijatelj. Stranac dođe i odaje priznanje tim što je došao u vašu kulturu, upoznaje vaše običaje .... I vi onda odjednom u njemu vidite nekog špiuna, odmah vidite neku opasnost.
Ovde se čak ni putevi nisu gradili. Srbija je i danas ostala bez puteva. Imala je šansu da to gradi i nije gradila smatrajući da će , dodje li stranac odmah biti porobljavanja.

To su neke smešne stvari za savremeni svet, za načine života u savremenom svetu. Upravo bez puteva i komunikacija vi ne možete da se razvijate.

RFE
Pretpostavljamda vas studenti često pitaju , kako je moguće da je ovaj narod trpeo Miloševićev režim tako dugo?

ČUPIĆ
Verovatno da je to posledica nekih frustracija koje je možda nanela i komunistička ideologija. Stalno se tvrdilo da su neka pitanja rešena, a ona nisu bila rešena nego su bila potiskivana na možda jedan grub način.

Nije to bila loša namera, nego je bila nespretnost. Tragedija je bila u tome što je komunistička ideologija napravila selekciju takvih ljudi koji nisu bili dorasli državničkom poslu . Nisu to bili ljudi koji su imali razboritost.

Aristotel je govorio da je za zajednički život važnija razboritost od mudrosti.

Došli su neki ljudi skučenih pogleda, male pameti. Onda sa malom pameti su hteli da se održavaju na vlasti. Zato su posegli za najgorim sredstvima.

Moram da kažem da je tu odigrala nečasnu ulogu intelektualna elita, koja je takođe bila nacionalno obojena. Ja imam strašno loše mišljenje o nacionalizmu. Ja čak ne priznajem ni to što se zove umereni nacionalizam.

Svaki nacionalizam je zatvorena svest. Svest koja je stalno na oprezu i koja stalno gleda u drugima neku opasnost.

Znate, jedno je nacionalno poreklo i jedno je nacionalni osećaj kao neka intima, nešto sa čim se ne maše. Ali, drugo je kad vi stalno to pretvarate u neku ideologiju, neke projekte ili programe.

Ovde se stalno govori o nacionalnom programu. Šta će nama nacionalni program?
Nacionalni program trebaju da budu univerzalne ideje.

Ovde je bilo nacionalnih programa i oni su bili opasni. Oni su stalno hteli neke teritorijalne pretenzije: “gde god je srpski grob , to je srpska zemlja”. To je besmislica.

Ja ne optužujem srpski narod, nego optužujem one koji su dominirali. Dominirali su najlošiji. Ova poslednja vladavina je izdigla ološ, ono što se zove margina, ono što je bilo van zakona. To je ušlo i počelo da dominira političkim životom.

Nije ovo optužba naroda, običnih građana. Oni koji vode, oni su uneli taj razdor, mržnju i pakost. Oni su hteli da realizuju neke nerealne programe.

Oni su imali neke svoje prikraćenosti i frustracije, cezarističke zamisli o velikim imperijalnim idejama. Kada je počeo raspad Jugoslavije, sećam se da se ovde govorilo “Eto, dobili smo naslednika Tita”.

RFE
Sad, profesore Ćupiću, postavalja se pitanje šta se dogodilo u Srbiji 5. oktobra? Postoji li još opasnost da se ponovo uspostavi neki autoritarni model i da se ponovo pomisli da postoji neki vođa sa mesijanskom ulogom?

ČUPIĆ
Za mene 5. oktobar nije bio ni puč, ni demokratska revolucija, to je bila jedna moralna pobuna. Ljudi su se pobunili zato što je neko jednostavno hteo da ih pokrade. To je bila jedna građanska pobuna i bilo je sjajno.

Završilo se bez krvi sa formulom “Bojkot, blokada, bager”. Bager nije oružje nego oruđe. Taj bager znači i da se rašćisti teren da bi se mogao uspostaviti novi temelji.

Međutim, 5. oktobar nije ni ono što se zove nulta tačka demokratije. To je zaustavljanje našeg propadanja. Mi smo u bezdanu i sad smo se zaustavili i treba da izlazimo. Ovo što me pitate za autoritarnost, ja vidim na političkoj sceni i u okviru političke vladajuće scene ljude koji bi se takođe drzli da to zaustave.

Odnosno, neki njihovi postupci su indikatori da bi se moglo to desiti.
Međutim, u nekom dužem periodu i u nečemu što sledi nemaju oni više moć niti će imati snage. Nije više ni okruženje povoljno za takve ideje. Oni eventualno mogu da zaustavljaju procese .

Ovde svaki dan zaustavljanja je tri dana kazne. Toliko smo opustošeni i razrušeni, ojađeni, da svako zaustavljanje izlazka iz te rupe, iz tog bezdana, je ustvari tri dana našeg lošeg života ili produžavanje tog lošeg stanja.

RFE
Neki porede sadašnju Srbiju posle 5. oktobra, sa Srbijom iz 1991. godine,kada je još uvek bio jednopartijski sistem. SPS je bio jedina politička snaga 1991. godine, a sada DOS.

ČUPIĆ
Sa aspekta trenutnog stanja, to je tačno. Međutim, ja očekujem da u narednih godinu dana, ili čak narednih nekoliko meseci, dođe do razdvajanja na toj sceni.
Trebalo bi da u okviru DOS-a dođe do formiranja partiskih grupacija, koje će onda možda prerasti u ozbiljne partije.

Ako budemo imali sreće , formiraćemo jedan liberalno demokratski centar, jednu socijal demokratsku varijantu, koja bi bila levica. Takođe da eventualno dobijemo nešto što bi bila desnica u evropskom smislu.

Ne desnica u totalitarnom smislu, kao što je to bilo sa fašizmom i nacizmom. Ako se to desi, a ja to očekujem, onda će početi ovde da se formira tzv. pluralistička scena. Ona to još nije.

Druga stvar, sve partije koje postoje u formalnom smislu su autoritarne partije, to su firer partije. Demokratija podrazumeva nekoliko nivoa i nekoliko uporednih procesa koji se odvijaju.

Vi ne možete da kažete da sad uvodite demokretske procedure, demokratske uslove, a da nemate preduslove za to: razvijenu socijalnu strukturu i jednu dobru političku kulturu, znači opštu kulturu.

Takođe u okviru samih partija treba da se izvrši demorkatizacija: da imate vodstva, a ne vođe. Da uvek imate nekoliko ljudi koji mogu da konkurišu ako npr. aktualni vođa dobije neku državnu funkciju da ga na toj funkciji zameni drugi čovek. Znači, morate da imate ljude koji su spremni.

Videli ste u zapadnim demokratijama da ako partija propadne na izborima, menja se njen predsedni. On može da ima, kao ugledan čovek, u svojoj partiji uvek uticaja i da ima autoritet, ali on više nije na vlasti.

Dolazi mlađi čovek ili neki njegov kolega, koji ima neko iskustvo ili neku novu ideju. To su procesi koji nas tek očekuju i verovatno neće ići brzo. Ovde su ljudi nestrpljivi.

Mene više interesuje to šta će se dešavati sa onim što je ovde jako bitno, a to je oporavljanje četri stuba. Ekonomija se ovde ne može oporaviti, bez međunarodne zajednice čije poverenje tek treba zadobiti.

Drugi je pravosudni stub, da se svi uzurpatori, hoštapleri, lopovi, monopolisti, oni koji su po teškom nevremenu čuda uradili, da se privedu pravdi.
Da se oporavi medijski stub, jer su mediji unutrašnja i spoljašnja kontrola vlasti.

Da se stvori jedan javni duh i da više nema tajnih poslova. Političari više ne mogu da se dogovaraju tajno, nego da je pitanje zajedničkog života i pitanje društva stvar svih nas. S
ve to treba da bude prisutno u javnosti i tu je važan taj medijski stub. Zatim, da se oporavi obrazovanje.
Obrazovni sistem je danas jedini strateški sistem. Četvrti stub je zdravsto.

RFE
Na kraju, vaš sin, koji sad ima sedamgodina , šta mislite kad postane punoletan, u kakvoj će Srbiji živeti?

ČUPIĆ
Moj život je prošao. Ali, ovo sad sve što radim, radim da bih stvorio jednu normalnu Srbiju.

Srbiju u kojoj će se poštovati norme, u kojoj će se poštovati ljudi, u kojoj će se znati da niko nije van zakona.
Da oni, koji su izvan zakona, završe tamo gde treba da završe.

I da moje dete ostane u jednoj normalnoj zemlji evropskih i svetskih standarda, demokratskih standarda.
Onda ću ja biti srećan da ga ostavljam u nečemu što se zove izvesna budućnost. Moja je majka prošle godine otišla, otišla je nesrećno. Jer je videla gde svoju decu ostavlja.

#216 trajkovic momcilo

trajkovic momcilo
  • Members
  • 184 posts

Posted 06 May 2001 - 09:29

Pa kada onaj ili ovaj nije dobar za neke se preporucuju i pregledi ok u redu .Sto onda ne dovedete KLINTONA da bude predsednik i OLBRAJT da bude ministar . Eto kada vam niko nije dobar -izaberite.Sta hocete sto se bunite imate demokratiju-pricajte svasta za svakoga slobodno- ali samo neka neko stavi ruku gde su pare -ode glava.

#217 663KGM

663KGM
  • Members
  • 324 posts

Posted 07 May 2001 - 03:27

Stvarno ne vidim svrhu dupliranja postova na vise tema. Mislim da tvoj post nije dobio ocekivani publicitet ne zato sto nije bio dovoljno izreklamiran, vec zato sto ljudi nisu nasli za shodno da ga komentarisu, te stvarno ne vidim nikakvu potrebu da se on duplira i umnozava.

Ja sam bio u iskusenju da se javim i prvi put, ne zbog toga sto imam nesto da dodam na pomenuti intervju, vec jednostavno zbog njegove obimnosti. Daleko je prikladnije da se u takvim situacijama ostavi link u originalnoj poruci koji bi zainteresovanog citaoca eventualno odveo na odgovarajuci URL (videti FAQ u slucaju da ne razumes o cemu se radi).

Pozdrav


_________________
it's not a choice, it's a desease

[ Izmena poruke: 663KGM na dan 2001-05-07 04:28 ]

#218 trajkovic momcilo

trajkovic momcilo
  • Members
  • 184 posts

Posted 07 May 2001 - 05:47

To -Heidi=molim vas nemoj te me uporedjivati sa--nikim.Ja vas ne uporedjujem -citam sta pisete-cenim vase pisanje i trud -Ako vam je stalo da me uporedjujete sa nekim eto uznite tog naseg popa -bozjeg slugu --ali nikako sa....pa molim vas -uh boze -taman posla

#219 Heidi

Heidi
  • Members
  • 157 posts

Posted 07 May 2001 - 20:08

Ok, Momo.
Iskreno se izvinjavam.
Heidi

#220 Epimetej

Epimetej
  • Members
  • 55 posts

Posted 08 May 2001 - 03:05

prof Cupic: mediokritet bez originalnih ideja?

Nista zanimljivo u ovom intervjuu sa tezom i napadnim novinarom. Reciklaza opstih mesta, kakvu bi lakocom moglo dati vise od pola ucesnika ovog foruma. Cime li je zasluzio da bude profesor univerziteta?
Opsti politicki stavovi, vrlo pristrasni, na nivou prosecnog aktiviste vladajucih struktura. Treba, veli, potisnuti postojece srpske mitove (sto je mission impossible - jer ako su to zaista kljucni mitovi onda trajno pripadaju kolektivnom nasledju), a prihvatiti moderne mitove - o gradjanskom drustvu i sl..
Lupeta o nekakvom strahu i podozrenju od stranaca, cime u stvari providno zeli da naglasi svoju internacionalnu orijentaciju.
Nikakva analiza. Razvoj politicke scene uopste ne sluti, vec prica o pozeljnim varijantama. Partije da budu bez lidera? Paz' da nece. Pa, borba za liderstvom je sustinsko obelezje srpskog shvatanja politike. Znamo svi sta bi bilo idealno..
O opravku drustva - stereotipno.
Mozda je covek imao los dan..

#221 Sumadinac

Sumadinac
  • Members
  • 18 posts

Posted 08 May 2001 - 07:49

Tema je: Srbija, sest meseci kasnije
Najbolje smo na to odgovorili juce u Banja Luci.

DIVLJASTVO,EXTRA FASIZAM, VARVARIZAM.... u Banjaluci

Neko rece "sramota" u Banja Luci!
Ljudi, ako smo ljudi, sramota je kad covek opsuje, pljune na ulicu i sl. a ono sto smo juce pokazali svetu, i sami sebi, u Banja Luci je FASIZAM I DIVLJASTVO PAR EXELANS!

"Ljudi" pa mi smo tu bogomolju, staru 500 GODINA, SRUSILI KO I SVAKI VARVARI i umesto da je, u znak izvinjenja, ljudima sami obnovimo mi cinimo ono kako bi se celi svet, po ko zna koji put uverio u to koliko smo MI SRBI FASISTI NAD FASISTIMA.

"Ljudi" zamislite ovo. Na mestu te bogomolje u Banja Luci juce su NASI SRPSKI DIVLJACI, FASISTI, MANIJACI, VARVARI.... zaboli nasu, moju, SRPSKU ZASTAVU SA SVINJSKOM NJUSKOM NA VRU!!!!!

Ejjjjjjj! Moji Srbi! PA ZAR MI NEMAMO BOLJEG NAKITA ZA NASU DRZAVNU ZASTAVU NO DA JE KITIMO SVINJSKOM NJUSKOM?????????????

Otkako je svet nastao ovakovog divljastva nije zabelezeno.

Zato ti, ti nekakav Momcilo, ti sto velis kako su to u Banjaluci uradili zato sto "oce da im ugrade virus u crce", TI SI ILI NEKI MEDECINSKI IMBICIL ILI SI FASISTA MIMO SVE DRUGE FASISTE.

Pa da li ti, tvojim zlikovackim mozgom mozes pojmiti ko je i kome pripada, kojoj vrsti, onaj koji rusi necije bogomolje?

Bez obzira cije su to bogomolje. Bogomolja je bogomolja a u ovoj u Banja Luci spominjao se i velicao Bog, isti onaj Bog koji je i nama Srbima Bog.

Da li ti mozes pojmiti kojoj vrsti pripada onaj koji moju zastavu, ZASTAVU MOJE SRBIJE, KITI SVINJSKOM NJUSKOM?

Znam, nemozes ti to pojmiti. Tvoj pervertirani mozak, mozak mracnjaka, "nebesnjaka" i zlikovca najnize vrste predodredjen je samo za mrznju, kao i kod svake druge krvozedne zivotinjke.

Nasa nesreca nije u tome sto si ti takav, nego sto je tvoj mracnjacki virus usao u MILIONE NASIH LJUDI.

Mozemo li sada svetu govoriti kako je to samo "extremizam, kako su to samo pojedinci...".

Da li je ovo potvrda kako medju nama Srbima "nema fasizma" , kako ga svugde ima samo ga eto "kod nas nema".

U spici jutarnjeg dnevnika naseg spasonosnog B92 cuje se i ovo:
"Budimo ljudi iako smo, kako neko rece, Srbi"

Izgleda da mi sve mozemo biti ALI NIKAD LJUDI. Juce smo to u Banja Luci najbolje potvrdili.