Jump to content


Photo

BEZBEDNOST SAOBRAĆAJA


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
430 replies to this topic

Poll: Koji metod je po vama najefikasniji (238 member(s) have cast votes)

Koji metod je po vama najefikasniji

  1. Stroije kazne (39 votes [16.60%])

    Percentage of vote: 16.60%

  2. Stroija kontrola (26 votes [11.06%])

    Percentage of vote: 11.06%

  3. I jedno i drugo (153 votes [65.11%])

    Percentage of vote: 65.11%

  4. Ni jedno ni drugo - stanje je OK (17 votes [7.23%])

    Percentage of vote: 7.23%

Vote Guests cannot vote

#31 WVIZ

WVIZ
  • Members
  • 2,497 posts

Posted 17 January 2005 - 18:39

Nazalost voznja je odraz nase (ne)kulture i kucnog vaspitanja.
Pre neki dan sam izleteo sa puta(ledena oluja) i ni sam ne znam koliko je ljudi stalo da mi pomogne.
Ko pije i vozi-u zatvor! KAzna par stotina $US + osiguranje onda lepo skoci na $200-$300 mesecno, pa ko voli nek izvoli!
Voleo bih i da decija sedista budu obavezna, ali znam da dosta ljudi nema para za to!

Edited by WVIZ, 17 January 2005 - 18:41.


#32 mile curcic

mile curcic
  • Members
  • 10,837 posts

Posted 17 January 2005 - 19:11

Нисам пратио од почетка па не знам у чему је неслагање, Хенри.
А у Холандији се обавезни годишњи технички преглед обавља у гаражама које су за то овлаштене. То не раде саме гараже него, зправо, овлаштени неко (не знам како би се то назвало на српском).
Држава њему верује на поштење, са једне стране, а са друге њему је слаб интерес да пропушта неисправна возила, и то из два разлога, једног репресивног, и другог лоповског!
Држава му, као што рекох верује, али то не значи да не праве штихпробе.
Полиција се постави у близини неког сервиса и контролише аута која излазе са техничког. Они га праве поново!
Е, ако се нађе да ни по којој основи ауто није могао да прође технички, а прошао је, настају велики проблеми и за мајстора којему је држава веровала.
Други разлог је да је том махеру више у интересу да нешто нађе што треба поправити, него да не нађе. Вероватност је велика да ће муштерија дати тој гаражи да отклони недостатке, а онда шеф гараже може да га части!
(не заваравај се Анри, свуда по свету, где год се макнеш, лопов до лопова!)

Иначе администрације нема. Гаража има компјутерску везу са базом података Министарства за саобраћај и не знам чега још, и одмах пошаље извештај да је ауто позитивно оцењен.
И још да додам; полиција, у принципу, не зеза пуно око тачног датума техничког прегледа, што је и разумљиво. Ако те зауставе пар дана након истека техничког, строго ће те погледати и рећи да одмах направиш договор за технички преглед, а ако имаш тај договор већ направљен, па да је чак и месец дана после истека техничког, ником-ништа. Ако ти верују, наравно. А могу да телефонирају гаражи у којој тврдиш да имаш договор, и да провере.
Међутим, колико сам схватио, у Србији није само проблем технички преглед, већ и нешто што би се могло схватити као обнова регистрације (не фолирам се, заиста сам заборавио како то иде у Србији, давно је било).
То овде нема везе. Кад си ауто регистровао једном, он је регистрован све док га не одјавиш. А одјавити га можеш кад га продаш, или однесеш на шрот.
У оба сучаја добијеш папир који је потврда да си се решио аута; у сличају продаје обе стране, и купац и продавац, оду у пошту и на шалтеру то заврше, свако добије свој примерак, а пошта пошаље трећи Министарству за саобраћај, док у случају да ауто одвучеш на отпад, отпад ти да потврду да је ауто преузео, а они даље регулишу.
У твом је интересу да тај препис одмах урадиш, јер све док то није регулисано, ти плаћаш порез.

#33 Henry Chinaski

Henry Chinaski
  • Members
  • 19,241 posts

Posted 17 January 2005 - 19:34

Samo oko toga je i bilo neslaganje, sto neki i dalje misle da ovde treba da se zna ko je vlas' i kome treba da se ja poklonim da bi mi produzio registraciju, posle setnje kod sto birokrata, i nije nasao za shodno da ugradi nesto slicno tome sto si opisao u novi zakon. Taj se zakon menja sada pa sledeci put ko zna kad. I takvi ce da modernizuju zemlju. A mozda je njima sve to normalno, da se setaju danima od saltera do saltera i klanjaju birokratama, sto je jos veca tragedija ako je tako. Izgleda da jeste, jer eno sta su ponudjeni argumenti. Ja kao mogu bakiju da odnesem viski da bi mi produzio registraciju i zato oni to nisu ubacili u zakon, to sto si opisao, da garaza bude povezana sa centralom. A ovako kao ne mogu da mu odnesem viski da bi mi izdao papirnu dokumentaciju, e. Svasta. Sta se pa ja cudim, evo ih rezultati njihove mudre politike svuda oko nas. Ljudima je to mozda vrhunski domet.

#34 urosmi

urosmi
  • Members
  • 542 posts

Posted 17 January 2005 - 20:06

QUOTE
Valjda je osnovno oko evropeizacije Srbije da se drustvo modernizuje i industrijalizuje a drzava transformise u servis koji je u sluzbi gradjana, a ne da ostanemo predindustrijsko drustvo koje zivi pod bliskoistocnom despotijom.


Apsolutno se slazem....sada mi je jasno sta je pisac hteo da kaze.....

#35 avramova

avramova
  • Members
  • 8,594 posts

Posted 17 January 2005 - 21:54

Predpostavljam da je u Holandiji slican sistem kao u Nemackoj gde tehnicki pregled
rade drzavni cinovnici (naravno aotomehanicari) koji su vrsta zakletih vestaka, tako da tu zaista ne postoji ni u teoriji mogucnost da nekoga podmicujes.
Tehnicki pregled se radi svake 3 godine za nova vozila a posle toga svake 2 godine. Po zavrsenom tehnickom pregledu dobije se jedna plaketa na kojoj stoji
datum (mesec i godina ) kada je izvrsen.

U Srbiji se pod registracijom vozila podrazume SVE ( i tehnicki pregled i placanje
raznih dazbina i placanje osiguranja). To sve treba da se uradi u jednom danu.

Ovde se osiguranje placa potpuno nezavisno od tehnickog pregleda, a i porez
potpuno nezavisno od osiguranja.

Inace Mile u Nemackoj teoretski zaista smes da vozis 300 km , ali praksa izgleda
sasvim drugacije. Autoputevi su totalno zakrceni tako da je veliki uspeh ako
u proseku vozis 100 km/h.

Inace u Nemackoj je 2004 godini najnizi broj poginulih u saobracaju od 1951 godine
na ovamo. 7000 poginulih na 83 miliona ljudi. Pre 15 godina je u samo u Zapadnoj
Nemackoj bilo 10-11.000 mrtvih.

Ja sam bila zaprepascena kada sam pre nekoliko nedelja videla neku statistiku koja
kaze da je u Srbiji prosle godine poginulo vise od 2.000 ljudi.

Mislim da nasi ljudi jako lose voze. Razlog tome je predpostavljam to sto poslednjih
15 godina nigde ne putuju, nego se u principu vrte u krug u delu grada u kome zive.

Pozdrav
Teja

#36 WVIZ

WVIZ
  • Members
  • 2,497 posts

Posted 17 January 2005 - 22:55

Sad sam bas slusao na NPR radiju kako neke od drzava u SAD pokusavaju da regulisu postavljanje obelezja pored puta od strane porodica na mestima gde ljudi stradaju!
I tako sam cuo za dobru ideju!
Jedna od drzava je usvojila zakon po kome se, uz detalje o kako i sta, na mestu poginulog mora staviti i ploca sa natpisom IN MEMORY OF XXX-DRIVE CAREFULY!

Inace dobar je onaj zakon po kome, ako te uhvate pijanog, ides na konsultacje sa roditeljima poginulih, pa cak i posete mrtvacnicama!

Edited by WVIZ, 17 January 2005 - 22:56.


#37 mile curcic

mile curcic
  • Members
  • 10,837 posts

Posted 18 January 2005 - 02:13

"Inace Mile u Nemackoj teoretski zaista smes da vozis 300 km , ali praksa izgleda
sasvim drugacije. Autoputevi su totalno zakrceni tako da je veliki uspeh ako
u proseku vozis 100 km/h."

Знам. Али то није увек и свуда. Дођи код мене на А31, на потезу Лер-Нордхорн. Да могу возили би и 500!
Иначе, кад смо већ код статистика; у ЕУ је у прошлој години погинуло у саобраћају око 50 000 људи (дато је тачно колико, али немам сад то пред собом). Осим овога, још око 5 000 је усмрћено у свим видовима насиља, тако да ове две ставке дају цифру од око 55 000 мртвих (за 2004. вероватно су рачунате и нове чланице, али не знам тачно).
У исто време је у око 58 000 људи извршило самоубиство.
Чињеница заиста за размишљање.

#38 dacha011

dacha011
  • Members
  • 456 posts

Posted 18 January 2005 - 09:12

Пре свега желим да се свима захвалим на конструктивној и заиста поучној и занимљивој расправи. Веома је корисно да прочитамо какво је стање у другим државама и како они решавају ту проблематику.

Апслутно сте у праву када сте споменули места на коме се често дешавају погибије. Као што је неко написао, заиста је ужасна слика када пролазећи неким путем видите мноштво споменика, венаца, упаљених свећа... Тренутно се у нас нико нарочито не занима за таква критична места. У најбољем случају поставиће се саобраћајни знак упозорења ,,црна тачка,,.
Међутим, по новом закону, надлежни органи биће обавезни да у случају саобраћајке са тешким последицама, изађу на лице места и спроведу саобраћајно-техничку анализу догађаја (не треба бркати то са увиђајем који је и сада обавезан у циљу полицијско-судске истраге). Уколико се на неком месту или деоници пута покаже да се незгоде дешавају часто, биће обавезно предузимање мера за отклањање ризичности, а у складу са анализама које пре тога извршене.
То је значајна новина која ће, надам се, спасити многе животе. Иначе, у Србији је 2004. године у саобраћају погинуло око 850 људи, а око 10.000 је теже повређено.

За заинтересоване ево линка званичног сајта ЕУ који је посвећен безбедности саобраћаја http://www.europa.eu...ty/index_en.htm

#39 zeos

zeos
  • Members
  • 727 posts

Posted 18 January 2005 - 10:24

Od necega se mora poceti. Npr. problem sa velikim brojem poginulih pesaka. U Beogradu se broj poginulih pesaka iz godine u godinu povecava, a to kao da nikoga ne interesuje. Sto je najgore, povecao se broj poginulih pesaka na pesackim prelazima, sto je direktna posledica nervoze vozaca i pravila "jaci pobedjuje". Iako je po nasim saobracajnim propisima vozac duzan da stane ukoliko je pesak zakoracio na pesacki prelaz, svi znamo da vozaci kod nas nikada ne staju, a mislim da nikada nisam cuo da je neki vozac kaznjen zbog toga. Pretpostavljam da se to ne smatra dovoljno vaznim.
Mozda je dobar pocetak ostro sankcionisati ovaj prekrsaj, a s obzirom na broj pesackih prelaza, sankcija bi kao jednu od posledica sigurno imala i smanjenje brzine, bar kada su u pitanju gradovi.

#40 dacha011

dacha011
  • Members
  • 456 posts

Posted 18 January 2005 - 10:53

Пешаци су заиста велики проблем!

На жалост, многи од њих страдају својом кривицом, пртерчавајући ауто-пут или прелазећи ван пешачког.

Што се тиче пешака на пешачком, новим законом предвиђено је
1. Да је возач ДУЖАН да ПРОПУСТИ пешака који показује намеру, који ступа или је ступио на пешачки прелаз, а не као сада - ПО ПОТРЕБИ да заустави своје возило да би пропустио пешака.
2. Предвиђен је знак који пешак показује да би исказао намеру - предручена рука.
3. Непропуштање пешака сврстаће се у тежу категорију прекршаја, а нарочито ће високе казне бити предвиђене за оне који су тај прекршај учинили према ДЕЦИ, особама са децом, ХЕНДИКЕПИРАНИМ особама и СТАРИЈИМ лицима.

#41 Henry Chinaski

Henry Chinaski
  • Members
  • 19,241 posts

Posted 18 January 2005 - 11:48

Ali cemo i dalje morati da se klanjamo na salterima, ne, i donosimo 60 povrda? I zalosno je sto vi zakonodavci niste prvo "proucili" kako je u civilizovanim zemljama, nego su tome trebali da vas uce na forumu B92 tek kad ste napisali zakon.

#42 zeos

zeos
  • Members
  • 727 posts

Posted 18 January 2005 - 13:19

QUOTE(dacha011 @ 18 Jan 2005, 11:53)
Пешаци су заиста велики проблем!

На жалост, многи од њих страдају својом кривицом, пртерчавајући ауто-пут или прелазећи ван пешачког.

Што се тиче пешака на пешачком, новим законом предвиђено је
1. Да је возач ДУЖАН да ПРОПУСТИ пешака који показује намеру, који ступа или је ступио на пешачки прелаз, а не као сада - ПО ПОТРЕБИ да заустави своје возило да би пропустио пешака.
2. Предвиђен је знак који пешак показује да би исказао намеру - предручена рука.
3. Непропуштање пешака сврстаће се у тежу категорију прекршаја, а нарочито ће високе казне бити предвиђене за оне који су тај прекршај учинили према ДЕЦИ, особама са децом, ХЕНДИКЕПИРАНИМ особама и СТАРИЈИМ лицима.

A sta bi trebalo da znaci ovo "NAROCITO"? To kod nas znaci "SAMO", bez obzira sto je npr. hendikepirana osoba mozda postala to sto jeste upravo zato sto nije spadala u "NAROCITO" grupu.
Ovo je nazalost kljucni problem za koji ne vidim resenje.

Edited by zeos, 18 January 2005 - 13:23.


#43 avramova

avramova
  • Members
  • 8,594 posts

Posted 18 January 2005 - 14:05

I meni ova izjava "pesaci su veliki problem" uzasno bode oci.

Stvar se resava tako sto se uvede 30 km dozvoljene brzina u gradu pa koj`voli
nek` izvoli. A ko ne voli , 30,00 Eura za prvih 10 km prekoracene brzine, a
za preko 30 km prekoracene brzine drakonske kazne u novcu i oduzimanje
vozacke dozvale na odredjeno vreme (ovo ukljucuje i posete psihijatru, piolaganje
testova u smislu da li si normalan i sl.)

Kontrolu vrsi uredna signalizacija ( a ne saobracajci konji nemaju sta da rade nego ih nacickaju po 3 komada na svakih 100 metara da maltretiraju narod i kasiraju u svoj dzep).

A ti Henri si ga naj... i sa i bez signalizacije.

To na sta se Ti zalis za vreme Tvog i mog zivota se promeniti nece.

Problem je u mentalitetu korisnika birokratskih usluga.
Oni misle da treba za svaki pecat tri puta da se poklone .

Problem je u tome sto u drzavi (birokratiji) preovladava misljenje da "pucanstvo"
postoji zbog njih, a ne obrnuto. Onu su Luj IV , a ne Ti.
Medjutim nas narod nema nikakve civilne hrabrosti.Meni se povraca
snishodljivost nasih ljudi. Niko se ne buni kad ga neko maltretira. Sistem, sve to mora tako da bude- i uvek je bilo tako.

Ja zivim u Nemackoj u jednom gradu pored FFM . Grad ima ca 65.000,-- stanovnika,
Postoji jedna opstinska ustanova. Istekne mi pasos ili ilicna karta, odem tamo sa
jednom fotografijom,cekam najduze 10 minuta (rade svaki dan od 8.00 ujutru do
6 uvece), ne ispunjavam nikakve formulare, dam fotografiju i (mislim 10 Eura)
i covek me pozove telefonom za nekolio nedelja da dodjem i preuzmem svoj dokument. Ovo vazi i za krstenicu, vencanicu, vozacku dozvolu ili bilo sta drugo.

taksa se naplacuje s a m o za pasos i licnu kartu.

Ja puknem ( a pucala sam ,onako instiktivno , i pre nego sto sam dosla ovde da zivim) kad treba da idem u opstinu ili sud u SR Srbiji da uzmem neku potvrdu.
Tvoj gnev potpuno razumem!!!

Pozdrav
Teja

#44 mile curcic

mile curcic
  • Members
  • 10,837 posts

Posted 18 January 2005 - 14:40

Није дача рекао да та реченица стоји у закону tongue.gif
Кад би стајала, била би заиста разлогом за демонстрације. tongue.gif tongue.gif
То се дача колоквијалним језиком изразио, и с обзиром да је мени то јасно, немам на ово приговор.
Мислим да није никоме спорно да се пешаци (и бициклисти) као најслабији учесници у саобраћају, морају посебно заштитити.
Али, поново, систем заштите не може почивати само на драконским казнама.
Ја мислим да се прво мора прегледати важећи закон, и извршити на њему измене и допуне (ово је посао, не политичари, већ саобраћајних стручњака и праваника).
Друго је извршити потребне захвате (измене) на "харверу", другим речима направити план преуређења, затварања, или управо, отварања нових места где се пешаци укрштају са моторним саобраћајем.
Дакако, и ово је посао за стручњаке, а не политичаре, и не може се брзо провести, између осталог и због ограничених финанцијских могућности, али то не значи да се са акцијом треба чекати. Овај план треба једноставно направити, поредати инвестиције по приоритетима, и извшршавати их редом, како средства и време дозвиљавају.
Трећи елемент побољшања безбедности слабих учесника у саобраћају је вођење пропагандне кампање. Управо тако: кампање. Тек кад се великом делу гледалаца телевизије, и радиослушалаца, већ згаде слогани типа "слабији прво" или " зарадите 50 евра за једну секунду", тек тад је довољно!
И сад тек казне: полицајац близу зебре, мало у "заветрини", и само искаче иза бусије, као у филму Мртав ладан. Возачу којега заустави могао би да се обрати на следећи начин: "Добар дан, значи ви нисте хтели да зарадите 50 евра за једну секунду?"

По мени, само оваква, или слична, темељно промишљена и широко разрађена акција, која као крајњи инструмент има драконске казне, може уродити плодом.

#45 dacha011

dacha011
  • Members
  • 456 posts

Posted 18 January 2005 - 15:05

Неки су ме заиста погрешно схватили!

Што се тиче проблема пешака, и сами сте сведоци да се многи од њих понашају веома ризично (сцене претрчавања аутопута можете видети само у Србији - проверено!!!), па се зато не неким деоницама брзине ограничавају више него што је то потребно! Нарочито је опасно у близини стајалишта ГСП јер када виде да наилази бус, тотално се изгубе! Такође је проблем утицати на њих, јер они у својој свести не капирају да су урадили било шта лоше, и зато их је тешко зауставити и наплатити казну. Један полицајац на раскрснице булевара и Кнеза Милоша ми је испричао да не сме да заустави пешаке који прелазе на црвено, јер га одмах нападне 5-6 људи около, жене са цегерима, деде са кишобранима и сл. а он не може према њима да употреби силу, јер су ипак старији људи. Зато му је, каже, лакше да окрене главу.

Што се тиче возача, нови закон спроводи вољу да ту ситуација буде као и свуда на западу - пешак на пешачком је светиња!!! Биће забрањено чак и прићи возилом пешаку на мање од 2м!
Што се тиче деце и хендикепираних, они који их буду угрожавали биће знатно строжије кажњени, јер испољавају нарочиту дрскост угрожавајући ,,најрањивије,, учеснике у саобраћају.

Поменућу још и то да су предвиђене ,,зоне успореног саобраћаја,, у којима је дозвољен саобраћај за возила, али се не смеју кретати брзином већом од брзине пешака. То ће бити нпр. улице на којима се играју деца.