Srednjoškolsko obrazovanje
#106
Posted 08 December 2004 - 19:03
[/QUOTE]
Da budemo precizni Prof. Dr. Srbijanka Turlajic [/quote]
srbijanka turajlic, hello!
moj strikan, a njen kolega, bi se slozio sa ocenom koju je dala o njoj sioran. (i dodao jos koju
#107
Posted 08 December 2004 - 19:33
Za one koji tek ponekad cuju o raznim olimpijadama znanja, mogu da kazem samo da mi na tim takmicenjima ne pobedjujemo, vec se drzimo sredine. U matematici i prirodnim naukama su okolne zemlje mnoooogo bolje od nas.
#108
Posted 08 December 2004 - 19:57
- ne valja program koji se prelazi ili
- ne valja podela na strukovne i gimnazije skole ili
- je u pitanju nesto trece.
Ja mislim da nije problem u programu, pa cak ni toliku u podeli skola, koliko u atmosferi koja vlada u drzavi. Nikakva reforma skolstva tu ne moze pomoci. A to da li se u nasim skolama buba ili ne buba potpuno je irelevantno, mada se tu slazem sa Sioran - ne "buba" se dovoljno.
PS
Postoji jaka statisticka veza izmedju siromastva ucenika i njihovog uspeha u skoli. To je, koliko sam procitao, pokazalo i ovo istrazivanje. Po tom kriterijumu, Kanada je na drugom mestu, odmah posle Finske, jer je jaz izmedju uspeha slabostojecih i dobrostojecih ucenika, kao i ucenika privatnih i drzavnih skola mali.
Edited by Hromi Daba, 08 December 2004 - 20:05.
#109
Posted 08 December 2004 - 20:59
Top-performer Finland Improves Further in PISA Survey as Gap Between Countries Widens
06-Dec-2004
Finland once again came out top in the OECD’s latest PISA study of learning skills among 15-year-olds, with high performances in mathematics and science matching those of top-ranking Asian school systems in Hong Kong-China, Japan and Korea. But some low-performing countries showed only small improvements or actually did less well, widening the gap between the best and poorest performers.
sa www.oecd.org
#110
Posted 08 December 2004 - 21:19
#111
Posted 08 December 2004 - 22:19
E bolidchichu bolidchichu... chuo poturica, chuo. I nista, nemam komentar, valjda Hromi zna sta prica. Barem nije lupetao o tome kako su kanadski starci idioti, kao ti.
Edited by Indy, 08 December 2004 - 22:28.
#112
Posted 08 December 2004 - 22:30
#113
Posted 08 December 2004 - 22:40
problem je sto u tabeli ne vidim ko se broji kao nasi najbolji. koliko posto najboljih?
>Za one koji tek ponekad cuju o raznim olimpijadama znanja, mogu da kazem samo da mi na tim takmicenjima ne pobedjujemo, vec se drzimo sredine. U matematici i prirodnim naukama su okolne zemlje mnoooogo bolje od nas.
ma to naravno. to su cisti mitovi. kao i za fenomenalne uspehe nasih studenata u inostranstvu.
samo nista od toga i dalje ne dokazuje da je problem u metodu. cak i da je tacno da su nase gimnazije ocajne (sto nismo sigurni) to i dalje ne znaci da su ocajne jer se u njima buba, umesto da se "misli", kao sto bez ikakve rezerve tvrdi sajt vesti, "strucnjaci" koje su konsultovali i neki ljudi na forumu. uostalom, postoji zakljucak ovog testiranja koji sam paste-ovala.
The results of PISA 2003 suggest that both students and schools perform best in a climate characterised by high expectations that are supported through strong teacher-student relations, students who are ready to invest effort and who show interest and lower levels of anxiety with mathematics, and a positive disciplinary climate.
dakle, po njima to su faktori. nigde ne vidim pricu o ucenju prakticnih znanja ili razvijanju misljenja nasuprot ucenju cinjenica.
#114
Posted 08 December 2004 - 22:43
Ja sam tu istu devetu prošao nekih 20 godina kasnije i jedini problem sa njom je, po meni, bio što nije trajala četiri već tri godine (kada se odbije rat i oni silni štrajkovi). A što se tiče profesorskog kadra i tada je bio jako dobar (pogotovu što se tiče književnosti... uvek si mogao da imaš svoje mišljenje i nikad zbog toga nisi imao problema, naprotiv). I uopšte nije bio naglasak na bubačenju (ovo se ne odnosi samo na književnost - namerno ga ne zovem srpski jer smo na njemu i radili samo književnost).
#115
Posted 08 December 2004 - 23:41
Ne kazem ja Dabo da nema izuzetaka i da nema dobrih skola, ko sto sigurno ima i zaista dobrih djaka i profesora. Moja prica se odnsi na neke principe koji su tipicni za nase obrazovanje. Uostalom, da se sada ne preganjamo jesu li nase skole dobre ili ne, to rezultati pokazuju. Pa i ovaj test srednjoskolaca, makar se radilo o prvoj godini srednje skole.
Naravno, ne mislim da je jedini problem u metodu ucenja. To je jedan od problema na kojem se moze i treba raditi da se izmijeni. Mislim da sa losim rezultatima mozda mnogo vise veze ima ono sto je djoca napisao. Mislim da su i programi preobimni, ili su barem bili dok sam ja bio djak. Tako, ne radi se o jednom razlogu, a rezultati pokazuju da nam skolstvo ne valja.
I da, slazem se da onim sto je swordfish rekla/o, to za "bubanje" na fakultetima, da se moze poloziti ispit a da se i ne podje na nastavu, mislio sam na drustvene nauke. Na prirodnim naukama je to vjerujem drugacije. Ali to, da se ispit moze poloziti a da se i ne podje na cas dovoljna je ilustracija o kvalitetu "znanja" koje se tako stice. No, za mnoge je bitna diploma, ne znanje. A nase skolstvo to omogucava, iako, naravno, ne sporim da ima svrsenih studenata koji su stekli solidna znanja. Nazalost, mislim da je to vrlo mali procenat. I da, sada cujem da neki profesori imaju tarifu: platis i dobijes ocjenu. Ne sjecam se da je toga bilo dok sam ja ucio. Stvari s obrazovanjem izgleda postaju jos gore nego sto su bile
Edited by Rajo, 08 December 2004 - 23:43.
#116
Posted 09 December 2004 - 00:08
uvek to spominje sa setom. i kaze, znalo se da se uci, i da se za ocenu pomuci.
danas bi svi nesto da kresu a da pre svega nisu naucili sta treba da skresu.
Meni to lichi pomalo na zal za mlados'
Kad sam ja bio u gimnaziji, pre Shuvara, sve je bilo full-on, intaktno.
Ne bih da nesto posebno insinuiram, ali vazno je i gde se skola nalazi. U zabitim mestima gde se svi znaju tesko je odrzati standarde, posebno u ocenjivanju.
Ponasanje nastavnika i ucenika i svih ostalih mucenika u zabitim mestima neovisno je od nastavnog programa i njegovog obima.
Ali inace dotakao si se jednog interesantnog rukavca price o obrazovanju (ili ljudima): tj. pretpostavke da su provincijske skole losije a ucenici iz provincije slabije obrazovani.
Da li je u pitanju snobizam?
Da li je u pitanju proverljiva teza?
#117
Posted 09 December 2004 - 00:10
Vala bas cudo da je "mozda" "neko nase dete" moralo da podje u Kanadu pa da pokaze koliko zna. Cudo da nijesu mogla nasa djeca koja se "dosta isticu u matematici i prirodnim naukama" da se iskazu kad su testirana u izvornoj im sredini nego su morala da podju za Kanadu pa da se tamo iskazu. Zasto, zasto?
Bila je rec o emigrantima, a ne o nasoj deci koja su dosla u Kanadu da bi pokazala svoje znanje. Sto znaci da su ta deca vec duze vreme u Kanadi. A dosli su u tu zemlju, jer su ih roditelji doveli, a ne zato da bi pokazali svoje znanje iz prirodnih nauka. Treba malo pazljivije citati tekst, pa ce onda sve biti jasnije.
Ne, radilo se o tome da si ti tvrdila da su ta djeca iz Kanade koja su postigla dobre rezultate na testu Kinezi ili "nasa deca". Uostalom, evo onog sto si napoisala, a ja komentarisao:
Nije mi jasno na osnovu cega si zakljucila da se radilo o Kinezima ili "nasoj deci". Moguce je da si u pravu, moguce da nijesi. Ako sada tvrdis da su ta deca vec duze vreme u Kanadi, onda je prilicno jasno da je za njihov uspjeh zasluzno kanadsko skolstvo. Osim ako mislis da su "nasa deca" nesto natprosjecno inteligentna, ili da vise rade nego kanadska. Ako je to tacno, onda je jos lakse razumjeti neuspjeh "nase dece" iz "nasih skola" na pomenutom testu: ne valja obrazovanje. Ne vjerujem u superiornost djece po nacionalnom osnovu. Ne bih volio da sad opet pravimo spekulacije da su to mozda bila albanska ili neka druga deca pa su zato rezultati bilo losi. To su bila "nasa deca", s njima nije problem, vec je problem u obrazovanju koje dobijaju.
#118
Posted 09 December 2004 - 00:14
uvek to spominje sa setom. i kaze, znalo se da se uci, i da se za ocenu pomuci.
danas bi svi nesto da kresu a da pre svega nisu naucili sta treba da skresu.
Meni to lichi pomalo na zal za mlados'
Kad sam ja bio u gimnaziji, pre Shuvara, sve je bilo full-on, intaktno.
Ne bih da nesto posebno insinuiram, ali vazno je i gde se skola nalazi. U zabitim mestima gde se svi znaju tesko je odrzati standarde, posebno u ocenjivanju.
Ponasanje nastavnika i ucenika i svih ostalih mucenika u zabitim mestima neovisno je od nastavnog programa i njegovog obima.
Ali inace dotakao si se jednog interesantnog rukavca price o obrazovanju (ili ljudima): tj. pretpostavke da su provincijske skole losije a ucenici iz provincije slabije obrazovani.
Da li je u pitanju snobizam?
Da li je u pitanju proverljiva teza?
ma jok, nego se ocene lakse popravljaju
kokama, jajima i tursijom
#119
Posted 09 December 2004 - 00:16
Da li je u pitanju snobizam?
Da li je u pitanju proverljiva teza?
Lako je proverljivo, poredjenjem rezultata ekvivalentnih skola u BG sa onim u Levim Prchilovcima. I nije nikakav snobizam.
U Kanadi, razlika je drasticna. Ako te zanima cena prosecne kuce u nekom kraju, mozes da pogledas izvestaj o kvalitetu srednjih skola, potpuno je isto.
#120
Posted 09 December 2004 - 00:18