Jump to content


Photo
- - - - -

Srednjoškolsko obrazovanje


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
493 replies to this topic

#106 Aleksa

Aleksa
  • Members
  • 1,344 posts

Posted 08 December 2004 - 19:03

[quote=TMN,8 Dec 2004, 17:17] [QUOTE=wwww,8 Dec 2004, 14:25] [QUOTE=Sioran,8 Dec 2004, 09:17] > Kako onda znas kakav je profesor Turajlicka (ona je bila na ETF-u) i da li trazi bubanje?


[/QUOTE]
Da budemo precizni Prof. Dr. Srbijanka Turlajic [/quote]
srbijanka turajlic, hello!

moj strikan, a njen kolega, bi se slozio sa ocenom koju je dala o njoj sioran. (i dodao jos koju wink.gif

#107 Zooey

Zooey
  • Members
  • 384 posts

Posted 08 December 2004 - 19:33

Sioran, to sto pricas o udelu gimnazija i srednjih skola ima donekle smisla, ali ne i u ovom slucaju. Na originalnom sjatu (dat je link u vestima), mozes naci statistiku i povrsnim gledanjem mi se cini da su razmatrani i maksimalni, tj. minimalni ucinci. Ispada da su i nasi "najbolji" i dalje na 30. i nekom mestu.

Za one koji tek ponekad cuju o raznim olimpijadama znanja, mogu da kazem samo da mi na tim takmicenjima ne pobedjujemo, vec se drzimo sredine. U matematici i prirodnim naukama su okolne zemlje mnoooogo bolje od nas.

#108 Hromi Daba

Hromi Daba
  • Members
  • 5,761 posts

Posted 08 December 2004 - 19:57

Mislim da se ovde malo tumara u razgovoru. Pitanje ovde je kako ga ja vidim, da li je rezultat ovog testiranja takav kakav je zato sto
- ne valja program koji se prelazi ili
- ne valja podela na strukovne i gimnazije skole ili
- je u pitanju nesto trece.

Ja mislim da nije problem u programu, pa cak ni toliku u podeli skola, koliko u atmosferi koja vlada u drzavi. Nikakva reforma skolstva tu ne moze pomoci. A to da li se u nasim skolama buba ili ne buba potpuno je irelevantno, mada se tu slazem sa Sioran - ne "buba" se dovoljno.

PS
Postoji jaka statisticka veza izmedju siromastva ucenika i njihovog uspeha u skoli. To je, koliko sam procitao, pokazalo i ovo istrazivanje. Po tom kriterijumu, Kanada je na drugom mestu, odmah posle Finske, jer je jaz izmedju uspeha slabostojecih i dobrostojecih ucenika, kao i ucenika privatnih i drzavnih skola mali.

Edited by Hromi Daba, 08 December 2004 - 20:05.


#109 lessa

lessa
  • Members
  • 278 posts

Posted 08 December 2004 - 20:59

koliko sam ja uspela da procitam, testove su radili petnaestogodisnjaci te to onda samo pokazuje kvalitet osnovnog obrazovanja kod nas i cela prica oko srednjih strucnih skola, gimnazija itd. nema nikakve veze.

Top-performer Finland Improves Further in PISA Survey as Gap Between Countries Widens
06-Dec-2004
Finland once again came out top in the OECD’s latest PISA study of learning skills among 15-year-olds, with high performances in mathematics and science matching those of top-ranking Asian school systems in Hong Kong-China, Japan and Korea. But some low-performing countries showed only small improvements or actually did less well, widening the gap between the best and poorest performers.

sa www.oecd.org

#110 the sushi club

the sushi club
  • Members
  • 1,960 posts

Posted 08 December 2004 - 21:19

ne znam koliko se nas sistem promenio u zadnjih 10 godina ali verujem da je sada i osnovno i srednje skolstvo u ocajnom stanju - za fakultete bar ovaj moj garantujem da kaska za zapadom citavih 100 godina ph34r.gif

#111 Indy

Indy
  • Members
  • 21,392 posts

Posted 08 December 2004 - 22:19

QUOTE(TMN @ 9 Dec 2004, 04:48)
biggrin.gif  biggrin.gif Nemoj da te gospodin Poturica cuje! biggrin.gif  biggrin.gif

E bolidchichu bolidchichu... chuo poturica, chuo. I nista, nemam komentar, valjda Hromi zna sta prica. Barem nije lupetao o tome kako su kanadski starci idioti, kao ti.

Edited by Indy, 08 December 2004 - 22:28.


#112 Hromi Daba

Hromi Daba
  • Members
  • 5,761 posts

Posted 08 December 2004 - 22:30

Dapace, Indy, ono nesto malo skolaraca kanadjana koje sam upoznao - ipak sam ja matorac smile.gif - je vrlo upuceno u svet oko sebe, mozes sa njima pricati o svemu, par njih me je cak zapanjilo sirinom svog znanja. Ima dalabu kao i svuda naravno, ali nista nesto kao posebno mnogo. Za Ameriku ne znam, Kanadjani koje ja znam se sprdaju, ali mislim da je to vise sindrom buve i slona, a i nesto sto je cini se vec uslo u folklor - mit o glupom Amerikancu. Sumnjivo je to meni.

#113 Sioran

Sioran
  • Members
  • 1,885 posts

Posted 08 December 2004 - 22:40

>Sioran, to sto pricas o udelu gimnazija i srednjih skola ima donekle smisla, ali ne i u ovom slucaju. Na originalnom sjatu (dat je link u vestima), mozes naci statistiku i povrsnim gledanjem mi se cini da su razmatrani i maksimalni, tj. minimalni ucinci. Ispada da su i nasi "najbolji" i dalje na 30. i nekom mestu.

problem je sto u tabeli ne vidim ko se broji kao nasi najbolji. koliko posto najboljih?

>Za one koji tek ponekad cuju o raznim olimpijadama znanja, mogu da kazem samo da mi na tim takmicenjima ne pobedjujemo, vec se drzimo sredine. U matematici i prirodnim naukama su okolne zemlje mnoooogo bolje od nas.

ma to naravno. to su cisti mitovi. kao i za fenomenalne uspehe nasih studenata u inostranstvu.

samo nista od toga i dalje ne dokazuje da je problem u metodu. cak i da je tacno da su nase gimnazije ocajne (sto nismo sigurni) to i dalje ne znaci da su ocajne jer se u njima buba, umesto da se "misli", kao sto bez ikakve rezerve tvrdi sajt vesti, "strucnjaci" koje su konsultovali i neki ljudi na forumu. uostalom, postoji zakljucak ovog testiranja koji sam paste-ovala.

The results of PISA 2003 suggest that both students and schools perform best in a climate characterised by high expectations that are supported through strong teacher-student relations, students who are ready to invest effort and who show interest and lower levels of anxiety with mathematics, and a positive disciplinary climate.

dakle, po njima to su faktori. nigde ne vidim pricu o ucenju prakticnih znanja ili razvijanju misljenja nasuprot ucenju cinjenica.

#114 jddipqd

jddipqd
  • Members
  • 384 posts

Posted 08 December 2004 - 22:43

QUOTE(Hromi Daba @ 8 Dec 2004, 19:33)
I povodom nastavljene rasprave Sioran-Rajo, ponovio bih Raji, mada znam da ne vredi: Prosao sam IX beogradsku (kod Hale sportova) u Jugi krajem 70tih, deca mi prolaze kanadsku srednju skolu (stariji je treci razred) i mogu vrlo kvalifikovano da tvrdim da bih stavio jedno 5% prednosti na skolu koju sam ja prosao - cisto zato sto smo nekim predmetima (matematici, a posebno knjizevnosti), prilazili malo ambicioznije nego sto se to radi ovde.

Ja sam tu istu devetu prošao nekih 20 godina kasnije i jedini problem sa njom je, po meni, bio što nije trajala četiri već tri godine (kada se odbije rat i oni silni štrajkovi). A što se tiče profesorskog kadra i tada je bio jako dobar (pogotovu što se tiče književnosti... uvek si mogao da imaš svoje mišljenje i nikad zbog toga nisi imao problema, naprotiv). I uopšte nije bio naglasak na bubačenju (ovo se ne odnosi samo na književnost - namerno ga ne zovem srpski jer smo na njemu i radili samo književnost).

#115 Rajo

Rajo
  • Members
  • 4,382 posts

Posted 08 December 2004 - 23:41

Hromi Daba

QUOTE
I povodom nastavljene rasprave Sioran-Rajo, ponovio bih Raji, mada znam da ne vredi: Prosao sam IX beogradsku (kod Hale sportova) u Jugi krajem 70tih, deca mi prolaze kanadsku srednju skolu (stariji je treci razred) i mogu vrlo kvalifikovano da tvrdim da bih stavio jedno 5% prednosti na skolu koju sam ja prosao - cisto zato sto smo nekim predmetima (matematici, a posebno knjizevnosti), prilazili malo ambicioznije nego sto se to radi ovde.


Ne kazem ja Dabo da nema izuzetaka i da nema dobrih skola, ko sto sigurno ima i zaista dobrih djaka i profesora. Moja prica se odnsi na neke principe koji su tipicni za nase obrazovanje. Uostalom, da se sada ne preganjamo jesu li nase skole dobre ili ne, to rezultati pokazuju. Pa i ovaj test srednjoskolaca, makar se radilo o prvoj godini srednje skole.

Naravno, ne mislim da je jedini problem u metodu ucenja. To je jedan od problema na kojem se moze i treba raditi da se izmijeni. Mislim da sa losim rezultatima mozda mnogo vise veze ima ono sto je djoca napisao. Mislim da su i programi preobimni, ili su barem bili dok sam ja bio djak. Tako, ne radi se o jednom razlogu, a rezultati pokazuju da nam skolstvo ne valja.

I da, slazem se da onim sto je swordfish rekla/o, to za "bubanje" na fakultetima, da se moze poloziti ispit a da se i ne podje na nastavu, mislio sam na drustvene nauke. Na prirodnim naukama je to vjerujem drugacije. Ali to, da se ispit moze poloziti a da se i ne podje na cas dovoljna je ilustracija o kvalitetu "znanja" koje se tako stice. No, za mnoge je bitna diploma, ne znanje. A nase skolstvo to omogucava, iako, naravno, ne sporim da ima svrsenih studenata koji su stekli solidna znanja. Nazalost, mislim da je to vrlo mali procenat. I da, sada cujem da neki profesori imaju tarifu: platis i dobijes ocjenu. Ne sjecam se da je toga bilo dok sam ja ucio. Stvari s obrazovanjem izgleda postaju jos gore nego sto su bile sad.gif

Edited by Rajo, 08 December 2004 - 23:43.


#116 mango

mango
  • Members
  • 11,607 posts

Posted 09 December 2004 - 00:08

QUOTE(Indy @ 8 Dec 2004, 11:39)
QUOTE(mango @ 8 Dec 2004, 18:53)
a tek sto su bile dobre gimnazije pre reformi kojih se mi ni ne secamo. znam zenu, 60-tak godina, za nju je celokupno obrazovanje generacija 70-tih, 80-tih primer osakacivanja odlicnih nastavnih programa.

uvek to spominje sa setom. i kaze, znalo se da se uci, i da se za ocenu pomuci.

danas bi svi nesto da kresu a da pre svega nisu naucili sta treba da skresu.

Meni to lichi pomalo na zal za mlados'

Kad sam ja bio u gimnaziji, pre Shuvara, sve je bilo full-on, intaktno.

Ne bih da nesto posebno insinuiram, ali vazno je i gde se skola nalazi. U zabitim mestima gde se svi znaju tesko je odrzati standarde, posebno u ocenjivanju.

Ponasanje nastavnika i ucenika i svih ostalih mucenika u zabitim mestima neovisno je od nastavnog programa i njegovog obima.

Ali inace dotakao si se jednog interesantnog rukavca price o obrazovanju (ili ljudima): tj. pretpostavke da su provincijske skole losije a ucenici iz provincije slabije obrazovani.

Da li je u pitanju snobizam?
Da li je u pitanju proverljiva teza?

#117 Rajo

Rajo
  • Members
  • 4,382 posts

Posted 09 December 2004 - 00:10

QUOTE(visnja @ 8 Dec 2004, 17:41)
QUOTE(Rajo @ 8 Dec 2004, 12:39)
visnja




Vala bas cudo da je "mozda" "neko nase dete" moralo da podje u Kanadu pa da pokaze koliko zna. Cudo da nijesu mogla nasa djeca koja se "dosta isticu u matematici i prirodnim naukama" da se iskazu kad su testirana u izvornoj im sredini nego su morala da podju za Kanadu pa da se tamo iskazu. Zasto, zasto?

Bila je rec o emigrantima, a ne o nasoj deci koja su dosla u Kanadu da bi pokazala svoje znanje. Sto znaci da su ta deca vec duze vreme u Kanadi. A dosli su u tu zemlju, jer su ih roditelji doveli, a ne zato da bi pokazali svoje znanje iz prirodnih nauka. Treba malo pazljivije citati tekst, pa ce onda sve biti jasnije.smile.gif

Ne, radilo se o tome da si ti tvrdila da su ta djeca iz Kanade koja su postigla dobre rezultate na testu Kinezi ili "nasa deca". Uostalom, evo onog sto si napoisala, a ja komentarisao:

QUOTE
Ovaj uspeh Kanadjana, verujem da je uspeh nekog malog Kineza/Kineskinje, cak mozda i nekog naseg deta, koji se dosta isticu u matematici i prirodnim naukama, bas kao i Kinezi.


Nije mi jasno na osnovu cega si zakljucila da se radilo o Kinezima ili "nasoj deci". Moguce je da si u pravu, moguce da nijesi. Ako sada tvrdis da su ta deca vec duze vreme u Kanadi, onda je prilicno jasno da je za njihov uspjeh zasluzno kanadsko skolstvo. Osim ako mislis da su "nasa deca" nesto natprosjecno inteligentna, ili da vise rade nego kanadska. Ako je to tacno, onda je jos lakse razumjeti neuspjeh "nase dece" iz "nasih skola" na pomenutom testu: ne valja obrazovanje. Ne vjerujem u superiornost djece po nacionalnom osnovu. Ne bih volio da sad opet pravimo spekulacije da su to mozda bila albanska ili neka druga deca pa su zato rezultati bilo losi. To su bila "nasa deca", s njima nije problem, vec je problem u obrazovanju koje dobijaju.

#118 Rostokovsky

Rostokovsky
  • Members
  • 3,260 posts

Posted 09 December 2004 - 00:14

QUOTE(mango @ 8 Dec 2004, 18:08)
QUOTE(Indy @ 8 Dec 2004, 11:39)
QUOTE(mango @ 8 Dec 2004, 18:53)
a tek sto su bile dobre gimnazije pre reformi kojih se mi ni ne secamo. znam zenu, 60-tak godina, za nju je celokupno obrazovanje generacija 70-tih, 80-tih primer osakacivanja odlicnih nastavnih programa.

uvek to spominje sa setom. i kaze, znalo se da se uci, i da se za ocenu pomuci.

danas bi svi nesto da kresu a da pre svega nisu naucili sta treba da skresu.

Meni to lichi pomalo na zal za mlados'

Kad sam ja bio u gimnaziji, pre Shuvara, sve je bilo full-on, intaktno.

Ne bih da nesto posebno insinuiram, ali vazno je i gde se skola nalazi. U zabitim mestima gde se svi znaju tesko je odrzati standarde, posebno u ocenjivanju.

Ponasanje nastavnika i ucenika i svih ostalih mucenika u zabitim mestima neovisno je od nastavnog programa i njegovog obima.

Ali inace dotakao si se jednog interesantnog rukavca price o obrazovanju (ili ljudima): tj. pretpostavke da su provincijske skole losije a ucenici iz provincije slabije obrazovani.

Da li je u pitanju snobizam?
Da li je u pitanju proverljiva teza?


ma jok, nego se ocene lakse popravljaju
kokama, jajima i tursijom

#119 Gonzo

Gonzo
  • Members
  • 3,133 posts

Posted 09 December 2004 - 00:16

QUOTE
Ali inace dotakao si se jednog interesantnog rukavca price o obrazovanju (ili ljudima): tj. pretpostavke da su provincijske skole losije a ucenici iz provincije slabije obrazovani.

Da li je u pitanju snobizam?
Da li je u pitanju proverljiva teza?


Lako je proverljivo, poredjenjem rezultata ekvivalentnih skola u BG sa onim u Levim Prchilovcima. I nije nikakav snobizam.

U Kanadi, razlika je drasticna. Ako te zanima cena prosecne kuce u nekom kraju, mozes da pogledas izvestaj o kvalitetu srednjih skola, potpuno je isto.

#120 Rostokovsky

Rostokovsky
  • Members
  • 3,260 posts

Posted 09 December 2004 - 00:18

da posto koke u kanadi ne setaju a tursija je puna konzervansa