Srbijanka Turajlić ističe da se srednjoškolci u Srbiji isuviše mnogo bave činjenicama, dok činjenice u svetu više nikog ne zanimaju.
"Enciklopedijsko gruvanje podataka je moglo biti zanimljivo pre dva veka, danas više ne treba nikome. Ono što je danas u savremenim tehnološkim uslovima potrebno jeste mogućnost uočavanja složenih problema i rešavanja složenih problema - potrebno je razmišljanje. To se, nažalost, u našim školama niti uči, niti se smatra nekim pozitivnim kvalitetom", kaže ona.
"Kada se govori o pismenosti, ne govori se o tome da li ste vi u stanju da pročitate tekst, govori se o tome da li ste u stanju da razumete tekst i koju vrstu asocijacija vi imate u vezi sa tim tekstom. To je, nažalost, nešto što se nije pitalo kada sam ja išla u školu, a ne pita se ni danas kada je to veoma važno", smatra Srbijanka Turajlić
E, a upravo se na tome insistira. Na enciklopedijskom obrazovanju, jer kako da te nauči razmišljanju neko ko ne ume da razmiščlja. Jer upravo su predavači plod isto tako neefikasnog obrazovnog programa koji kao crnu štafetu prenose na mlade naraštaje. A kada je u tzv. Gašinoj reformi bilo pokušaja da se i nastavno osoblje uključi u proces dodatnog obrazovanja i sistem ocenjivanja rada nastavnika upravo je aktuelna prosvetna vlast, tada u opoziciji vrištala do neba i fanatično nasrtala na pokušaje da se nastava učini primerenom vremenu sadašnjem.
Poražavajuće je, pošto znamo da je šire razumevanje gradiva znatno vrednije od sposobnosti brzog usvajanja što veće količine suvih informacija, što se ni na koji način ne stimuliše upravo što bolje razumevanje materije, i što bolje asocijacije koje gradivo budi kod učenika odnosno studenta, odnosno što se ni na koji način ne nagrađuju studenti, koji imaju poseban talenat za razumevanje gradiva.
Još uvek se dobrom ocenom, ali i stipendijom (i od strane nevladinih organizacija iz "reformističkog" tabora!) nagrađuju upravo najbolje bubalice sa najboljim prosekom, a ne najpametniji učenici odnosno studenti u širem smislu te reči.
Najbolje bubalice imaju samim tim i prednost pri zapošljavanju, jer su se tokom studija izborile za bolji prosek od studenata, kojima je sposobnost razumevanja i zaključivanja bolje razvijenija od sposobnosti memorije suvih informacija.