Jump to content


Photo
- - - - -

Srednjoškolsko obrazovanje


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
493 replies to this topic

#451 mariah

mariah
  • Members
  • 141 posts

Posted 24 January 2008 - 17:44

Srbijanka Turajlić ističe da se srednjoškolci u Srbiji isuviše mnogo bave činjenicama, dok činjenice u svetu više nikog ne zanimaju.

"Enciklopedijsko gruvanje podataka je moglo biti zanimljivo pre dva veka, danas više ne treba nikome. Ono što je danas u savremenim tehnološkim uslovima potrebno jeste mogućnost uočavanja složenih problema i rešavanja složenih problema - potrebno je razmišljanje. To se, nažalost, u našim školama niti uči, niti se smatra nekim pozitivnim kvalitetom", kaže ona.

"Kada se govori o pismenosti, ne govori se o tome da li ste vi u stanju da pročitate tekst, govori se o tome da li ste u stanju da razumete tekst i koju vrstu asocijacija vi imate u vezi sa tim tekstom. To je, nažalost, nešto što se nije pitalo kada sam ja išla u školu, a ne pita se ni danas kada je to veoma važno", smatra Srbijanka Turajlić



E, a upravo se na tome insistira. Na enciklopedijskom obrazovanju, jer kako da te nauči razmišljanju neko ko ne ume da razmiščlja. Jer upravo su predavači plod isto tako neefikasnog obrazovnog programa koji kao crnu štafetu prenose na mlade naraštaje. A kada je u tzv. Gašinoj reformi bilo pokušaja da se i nastavno osoblje uključi u proces dodatnog obrazovanja i sistem ocenjivanja rada nastavnika upravo je aktuelna prosvetna vlast, tada u opoziciji vrištala do neba i fanatično nasrtala na pokušaje da se nastava učini primerenom vremenu sadašnjem.


Poražavajuće je, pošto znamo da je šire razumevanje gradiva znatno vrednije od sposobnosti brzog usvajanja što veće količine suvih informacija, što se ni na koji način ne stimuliše upravo što bolje razumevanje materije, i što bolje asocijacije koje gradivo budi kod učenika odnosno studenta, odnosno što se ni na koji način ne nagrađuju studenti, koji imaju poseban talenat za razumevanje gradiva.

Još uvek se dobrom ocenom, ali i stipendijom (i od strane nevladinih organizacija iz "reformističkog" tabora!) nagrađuju upravo najbolje bubalice sa najboljim prosekom, a ne najpametniji učenici odnosno studenti u širem smislu te reči.

Najbolje bubalice imaju samim tim i prednost pri zapošljavanju, jer su se tokom studija izborile za bolji prosek od studenata, kojima je sposobnost razumevanja i zaključivanja bolje razvijenija od sposobnosti memorije suvih informacija.

#452 Bebler

Bebler
  • Banned
  • 2,037 posts

Posted 26 January 2008 - 00:50

Poražavajuće je, pošto znamo da je šire razumevanje gradiva znatno vrednije od sposobnosti brzog usvajanja što veće količine suvih informacija, što se ni na koji način ne stimuliše upravo što bolje razumevanje materije, i što bolje asocijacije koje gradivo budi kod učenika odnosno studenta, odnosno što se ni na koji način ne nagrađuju studenti, koji imaju poseban talenat za razumevanje gradiva.

Još uvek se dobrom ocenom, ali i stipendijom (i od strane nevladinih organizacija iz "reformističkog" tabora!) nagrađuju upravo najbolje bubalice sa najboljim prosekom, a ne najpametniji učenici odnosno studenti u širem smislu te reči.

Najbolje bubalice imaju samim tim i prednost pri zapošljavanju, jer su se tokom studija izborile za bolji prosek od studenata, kojima je sposobnost razumevanja i zaključivanja bolje razvijenija od sposobnosti memorije suvih informacija.

Nema adekvatnih mehanizama evaluacije i ne postoji suštinska zainteresovanost državnog aparata da se obrazovanje zaista reformiše.

#453 BeatrisDal

BeatrisDal
  • Banned
  • 5,317 posts

Posted 27 January 2008 - 13:17

E, a upravo se na tome insistira. Na enciklopedijskom obrazovanju, jer kako da te nauči razmišljanju neko ko ne ume da razmiščlja. Jer upravo su predavači plod isto tako neefikasnog obrazovnog programa koji kao crnu štafetu prenose na mlade naraštaje.



pa otkad je nastavnički i učiteljski kadar na lošem glasu ("u prosvetu ide onaj ko nije uspeo nigde drugde")
nije problem samo u tome što su samim predavačima ranije isprani mozgovi, nego što na takva mesta dolaze neadekvatni ljudi koji nemaju ni želje ni sposobnosti da se bave podučavanjem, a nije retko da ne znaju dobro ni sopstvenu materiju

nastavnik entuzijasta koji voli i decu i svoj posao je izumrla vrsta, pre ćeš naići na dinosaurusa nego na takvog profesora

#454 Flower

Flower
  • Members
  • 105 posts

Posted 27 January 2008 - 15:09

Fakulteti su jaako losi. Ja sam apsolvent i radila sam u skoli kao zamena. E tek sam onda videla da fakultet nema veze s tim. Ucimo godinama a kad dodjemo da radimo svoj posao shvatimo da smo na pocetku i da sve moramo iznova. Metodika se polaze formalno, pedagogije nema a to je pored strucnog znanja osnov za dobrog predavaca. A i prosvetare prati los glas zato sto su vrednosti poremecene pa roditelji vise cene onog ko ima pare nego onog ko je zavrsio fakultet, isto tako razmisljaju i deca i kad se sve to spoji, opste rasulo

#455 NINANA

NINANA
  • Members
  • 10 posts

Posted 29 January 2008 - 15:01

Pažljivo sam pročitala sve što je ovde rečeno pa bih podelila sa vama i moje iskustvo.Radim u srednjoj školi već 11 godina.U pitanju je škola koja je uglavnom "muška",tako da su devojčice prava retkost.Međutim,ja za sve ovo vreme,nisam imala nikakvih problema sa đacima.Naprotiv.Svi su neverovatno lepo vaspitani,pošteni,uvažavaju mene i moj predmet.Ponekad ne mogu da verujem da se drugim kolegama dešavaju razne neprijatnosti upravo sa učenicima koji su na mojim časovima fantastični.E,sad da ne bude da ja sebe hvalim,što mi uopšte nije namera,ovim sam se problemom bavila i još se bavim.Prosto nisam razumela šta je to što đake iznervira,revoltira i kako to da oni ponekad ne liče na sebe.
Analizirala sam kolege i došla do sledećeg zaključka."Vlast" u školi ima direktor.On je taj koji odlučuje ko će biti primljen a ko ne.Mislim da je tu početak problema.Pri primanju u radni odnos,treba uvesti psiho test,intervju i svaki drugi adekvatan način koji bi utvrdio o kakvoj se osobi radi.Dalje,ukoliko se u kasnijem radu,primeti,da neki profesor ima bilo kakav problem u nastavi,njemu treba pomoći a ne,praviti se kao da problem ne postoji.Ovo govorim zato što mnogi odustaju kada vide da direktor štiti neradnike i profesore koji su nesposobni ili im treba neka pomoć u radu.Naravno da to nije opravdanje ali mnogi se utope u okolinu...Verujem da je najvažnija stvar u našem poslu pre svega voleti rad sa decom,uživati u njemu,bez obzira na visinu plate ili lične probleme.Decu treba uvažavati,poštovati,ne vikati na njih,dogovarati se o gradivu,testovima,popravljanju ocena i sl.Onda nema problama.Napominjem da i pored ogromnog truda koji ulažem,na kraju godine bude jedinica.Međutim,niko se nikada nije bunio,žalio.Učenici znaju da su te ocene zaslužene.Na popravnom,svaki i jedan učenik tako dobro nauči gradivo,da više nikada to sebi ne dozvoli.Već sledeće školske godine,njegova ocena je od 3 pa više.Ne znam koliko sam uspela da izložim svoj stav na ovu temu.Što se tiče profesora i dalje mislim da su direktori kao menadžeri,odgovorni za mnogo loših stvari u školama.Mislim,makar kod nas,da tu nema iskrene želje za boljim.Ja neću odustati.

#456 Feba

Feba
  • Members
  • 158 posts

Posted 30 January 2008 - 10:19

Kod nas u skoli to ovako funkcionise: Primaju se samo kandidati sa prosekom iznad 8.5 i to na odredjeno. Rade tri meseca, njihove casove posecuje psiholog i neko iz uprave skole. Posle izvesnog vremena vidi se da li je osoba stabilna, introvertni otpadaju a kada pozitivno misljenje iskazu oni, organizuje se komisija u samom strucnom aktivu i oni posecuju casove i dopunjavaju utiske ostalih.
Problem je sto nekad ima sjajnih studenata, sa izuzetno visokim prosecima i preporukama profesora sa svojih katedri. A u skoli se boje da progovore, neprijatno im je kad moraju da odrze cas, svaku deciju primedbu dozivljavaju kao provokaciju.
Profesor entuzijasta je od neprocenjive vaznosti za takve. Neki zavole svoj posao, opuste se i onda njihova strucnost dodje do izrazaja. Secam se jednog profesora koji mi je dao ovakav savet: " Deca moraju da vide da si ti u skoli kod svoje kuce. Da je to tvoj teren i da se na njemu snalazis kao riba u vodi."
Na kraju skolske godine djaci popunjavaju formular evaluacije profesora. To mnogo znaci.
Potpuno delim misljenje Ninana o reakcijama ucenika. Medjutim bila sam u prilici da vidim da su isti ti moji umiljati djaci bili nezamislivo drski i nevaspitani prema drugim profesorima. Deca su deca, koga vole njega vole i njegov predmet vole a koga ne vole...e taj ce se namuciti. :rolleyes:

#457 Jr

Jr
  • Banned
  • 4,557 posts

Posted 30 January 2008 - 14:12

Deca su deca, koga vole njega vole i njegov predmet vole a koga ne vole...e taj ce se namuciti. :huh:


Sem ako nije u pitanju profa iz matisa :rolleyes:

Kod njih su svi mirni

#458 johnny9

johnny9
  • Members
  • 3 posts

Posted 01 February 2008 - 20:42

Srednjoskolsko obrazovanje u Srbiji vapi za reformom, kao i mi djaci. Mene ta reforma nece zakaciti, III sam godina ali zaista smatram da bi jedna sveobuhvatna analiza bila od opste koristi kako ucenicima tako i profesorima. Pre svega mislim na gimnazije koje su zaista preshiroke za prosecnog tinejdzera.
pozz :rolleyes:

#459 FranziskaKafka

FranziskaKafka
  • Banned
  • 1,099 posts

Posted 02 February 2008 - 23:27

Posle izvesnog vremena vidi se da li je osoba stabilna, introvertni otpadaju

Neopisiva glupost. Kao da su introvertni nestabilni. Odn. kao da to sto je neko "tisi i mirniji" (cak i na casu) ne znaci da je los pedagog, strucnjak itd. Osim toga, setite se svojih nastavnika i profesora, pa vidite koliko je tamo introvertnih (a da ste ih obozavali kao pedagoga). Drugo je kad neko ne ume da bekne pred djacima, ali takvi uopste ni ne konkurisu za rad u skoli, zar ne?
Ne mogu svi biti vickasto-vrckasto-okretno-urnebesno-... estradni.

#460 Feba

Feba
  • Members
  • 158 posts

Posted 02 February 2008 - 23:37

Lose sam se izrazila, u pravu si.
Medjutim introvertne osobe nemaju sta da traze u skoli. Naravno da ne mozemo biti svi isti ali ekstrovetna osoba nikako nije "vickasto-vrckasto-okretno-urnebesno-... estradna".
Neki zivac sam pogodila? :rolleyes:

#461 FranziskaKafka

FranziskaKafka
  • Banned
  • 1,099 posts

Posted 02 February 2008 - 23:47

(Sto svi sve shvataju licno? :huh: )
Kakav crni zivac, samo sam se setila nekih divnih profesora u penziji koji bi "po novom" proglasili za "introvertne". :rolleyes: A ovi SMOTANI koji nisu za "javni nastup" (i drzanje paznje) nisu introvertni... ima jedan drugi naziv za to. :D
Neke ekstrovertne osobe su upravo to sto sam rekla (kombinacija prideva): drze paznju djaka nekim drugim osobinama... Tako da ni to nije kriterijum.
Osim toga, i sama si rekla da ima dobrih studenata "koji se boje da progovore" itd. Pa tremu ce imati svako ko prvi put stane pred djake, narocito ako mu na casovima sedi psiholog i "neko iz uprave". :) Tako da ni prosecna ocena nista ne govori, vidis i sama u cemu je greska. A da ne pricamo da ce najveci deo onih sa prosekom 8,5 studirati i dalje, narocito zato sto je za upisivanje daljih studija bilo potrebno da imas bar 8,00 - sto bi oni bili bolji od ovih sa 8,5+? 0:) I kad otpadnu ovi ispod 8,5 i "introvertni" sa 8,5+ i oni koje ne zanima "zakopavanje" u skoli za prilicno bednu platu (ako se uporedi sa npr. platom nekog magistra ili doktora nauka) - ko ostaje? ;)
Najcrnje od svega je sto su pomenuti entuzijasti, a obicno su iz tzv. stare garde, imali uglavnom samo IV stepen strucne spreme. 0:)

Edited by FranziskaKafka, 03 February 2008 - 00:20.


#462 Feba

Feba
  • Members
  • 158 posts

Posted 03 February 2008 - 11:11

Jeste, jako je tesko izneti misljenje a da se ne upadne u zamku generalizovanja. Kad jos tome dodam nepazljivo pisanje, dobije se lose tumacenje mojih izjava.

Za ovih 7 godina u skoli primetila sam da ima ljudi koji tu rade jer nemaju sta drugo. Odradjuju, bukvalno. Ima ih koji vole da rade sa decom i veruj mi, kakvi god da su, nekad vrlo "stisnuti" (i tu ne mislim na pocetnike) transformisu ih deca i postanu zaista sjajni u svom poslu.

Prosek je veoma vazan. Najcesci argument "prosecnih" studenata (od 7-8) je da ih to ne cini neprihvatljivim za skolu. Mislim da je vazno dobiti ljude sa sto boljim ocenama. U ucionici se lako vidi koliko ko ima znanja i da li ume da ga prenese. Ako je skola na glasu moze da bira. Naravno, nekad ce slabiji student imati vise smisla za rad sa decom i obrnuto. Svako pravilo ima (i treba da ima) izuzetaka ali cilj bi trebalo da je taj - sto bolji studenti koji hoce da se usavrsavaju.
Nisam jednom srela ucenika koji me nadmasuje i po intelektualnim sposobnostima i po ambicioznosti. A oni u profesoru traze uzor. Neko ko je prosao kroz fakultet zadovoljan prosekom i nekim sedmicama mozda ce tesko podneti sopstvenu inferiornost jer medju nasom decom ima tako sjajnih malih genijalaca... Mozda, kazem, ne sigurno. Ovaj zakljucak nametnuo mi se gledajuci odnos profesora i ucenika u skolama u kojim sam radila.
Jedna koleginica je jednom prilikom sjajno odredila sistem rada u skoli: Rekla je da se svi pretvaramo u salteruse. U prvih par godina prikupimo i napisemo sebi sve testove, sva predavanja i onda samo prepisujemo. Retki se trude da nesto unaprede, promene.
Dugo vec skola ima etiketu "prihvatilista za neuspele strucnjake". Ko ne uspe u nauci, u poslu, taj ide u skolu. Nekad su profesori zaista bili ljudi koji su ulivali postovanje, kako strucnoscu tako i pristupom (ne mislim na metode zastrasivanja). Sada su rezignirani.

Deca su najbolji skener za profesora. Ne trpe folirante i neznalice. Zato imaju takav odnos prema skoli.

#463 FranziskaKafka

FranziskaKafka
  • Banned
  • 1,099 posts

Posted 03 February 2008 - 19:02

Prosek je veoma vazan. Najcesci argument "prosecnih" studenata (od 7-8) je da ih to ne cini neprihvatljivim za skolu. Mislim da je vazno dobiti ljude sa sto boljim ocenama.

A onda dobijemo sesticare koji su zavrsili turski, albanski, ceski, kineski... pa godinama predaju engleski (a i tu imaju 6). Mislim... oni se najvise i trude da tu nekako i ostanu jer nemaju drugo; ponekad i uspeju (preko veze), obicno im u korist ide sto niko strucniji i sposobniji ne konkurise za to mesto...
Hocu reci: blago skoli koja moze da bira STRUCNE, DIPLOMIRANE i VOLJNE/SPOSOBNE da rade u njoj, odn. koja nije PRIMORANA da se drzi one izreke "daj sta das". :rolleyes:

Edited by FranziskaKafka, 03 February 2008 - 19:04.


#464 Feba

Feba
  • Members
  • 158 posts

Posted 03 February 2008 - 20:13

A onda dobijemo sesticare koji su zavrsili turski, albanski, ceski, kineski... pa godinama predaju engleski (a i tu imaju 6). Mislim... oni se najvise i trude da tu nekako i ostanu jer nemaju drugo; ponekad i uspeju (preko veze), obicno im u korist ide sto niko strucniji i sposobniji ne konkurise za to mesto...
Hocu reci: blago skoli koja moze da bira STRUCNE, DIPLOMIRANE i VOLJNE/SPOSOBNE da rade u njoj, odn. koja nije PRIMORANA da se drzi one izreke "daj sta das". :rolleyes:

Potpisujem.

Inace, takvih skola ima svega par u Srbiji.

#465 FranziskaKafka

FranziskaKafka
  • Banned
  • 1,099 posts

Posted 03 February 2008 - 20:22

Najzad "dogovor". :rolleyes: