Jump to content


Photo
- - - - -

Srednjoškolsko obrazovanje


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
493 replies to this topic

#436 Peace-maker

Peace-maker
  • Members
  • 2 posts

Posted 27 November 2007 - 09:43

Napises obicnu molbu za prebacivanje u drugu skolu / drugi smer u okviru iste skole. Navedes dovoljno logicne razloge (ima i primera "nisam se nasao u ovom zanimanju i mislim da bi u ovoj skoli pronasao ono sto me interesuje"), sve se razmatra na nastavnickom vecu (dakle, pred svim profesorima), oni glasaju - i to je to. Sve sto se razlikuje od toga je nezakonito. Kakve donacije, kakvi bakraci.
Naravno, jak argument je i npr. nedostatak mesta kod nekih profila (zaista je nemoguce upisati jos nekog djaka u odeljenje koje vec ima 36 ucenika).
Ponekad se desi da na 5 od npr. 10 sednica u toku godine budu zahtevi za prebacivanje, pa cak i po desetak zahteva u toku jedne sednice...
Ministarstvo batali, ono ne odgovara ni kad mu pise grupa profesora koja trazi samo neke informacije. ;)

Sve u svemu, svi ti izmisljeni smerovi (a navodno osluskivanje potreba trzista itd.) su ordinarna glupost. Racunaj da se posao vise ne moze naci ni sa "klasicnim" zanimanjima IV stepena, a jos manje sa nekom srednjoskolskom diplomom npr. tehnologa zastite zivotne sredine i sl. :D

Ne znam gde zivis, ali cak i u vecim gradovima imas "klasicne" (i "trazenije") srednje skole u kojima skoro svako odeljenje ima desetak-petnaest djaka. -_- Naravno, oni ne odbijaju nove djake, ali isto tako rade protivzakonito (10 nije dovoljno da se formira odeljenje).

Treba zaobilaziti direktore (mnogo ih je alavih na "donacije"), treba pisati molbu nastavnickom vecu. Ako oni odgovore da nema mesta, onda je stvarno tako. To tvrdim jer znam da su neki primali nove djake onoliko koliko je bilo mesta u dnevniku (za upisivanje imena)! Razlog? Skola dobija izvesne "olaksice" od Ministarstva (da ne kazem to drugacije) ako ima mnogo djaka (naravno, do razumne granice). Jedno vreme je postojao predlog Ministarstva da i plate zaposlenih u skolama zavise od broja upisanih djaka (to bi tek napravilo farsu od prosvete). Tako da ne verujem da bi odbili novog djaka (osim ako nisi isao preko direktora 0:) ); pogledaj samo, na primer, djake izbacene iz neke skole: ako zeli da se upise u drugu skolu (uz polaganje razlike), skola je duzna da ga upise (ma kakav problem, delinkvent, manijak itd. bio). :) Makar ga izbacili posle mesec dana (a zanimljivo je da se NEKE skole trude da i njih zadrze... sta mislis zasto?). :rolleyes:

Mislim da konkretne informacije mozes da dobijes samo ako odes licno (zato odbaci Ministarstvo :huh:), najbolje u prosvetnoj inspekciji u svom mestu (ili najblizem vecem mestu), ili tzv. skolskoj upravi za tvoj "region" (adresu i telefon mozes dobiti i u inspekciji). (Mada iz licnog iskustva znam da ni jedni ni drugi ne mogu bas da se pohvale da su "obavesteni". 0:) Ali toliko valjda znaju, to je "vecni problem".)

Ne slazem se da ne treba kontaktirati Ministarstvo jer je moj sin sada upisan u drugu godinu odgovarajuceg smera bas zahvaljujuci molbi poslatoj Ministarstvu.Procedura traje oko mesec dana, bez ikakvih licnih kontakata,samo postom i dete moze "uslovno" da pohadja razred odmah, a po dobijanju pozitivno resene molbe upisuje se u skolu redovno.Izvinjavam se sto ovako upadam,ali bas insistirate na necemu sto sigurno ne odgovara istini.Pozdrav

#437 FranziskaKafka

FranziskaKafka
  • Banned
  • 1,099 posts

Posted 27 November 2007 - 20:45

Ne slazem se da ne treba kontaktirati Ministarstvo jer je moj sin sada upisan u drugu godinu odgovarajuceg smera bas zahvaljujuci molbi poslatoj Ministarstvu.Procedura traje oko mesec dana, bez ikakvih licnih kontakata,samo postom i dete moze "uslovno" da pohadja razred odmah, a po dobijanju pozitivno resene molbe upisuje se u skolu redovno.Izvinjavam se sto ovako upadam,ali bas insistirate na necemu sto sigurno ne odgovara istini.Pozdrav

Verovatno je u pitanju "sreca" (ili cuvena poslednja instanca), a u slucaju profesora koji traze obicne informacije o sopstvenim pravima ili nema "srece" ili se prosto radi o ignorisanju.
Ne znam sta ovde ne odgovara istini: procedura (molba nastavnickom vecu itd.) ili cinjenica da postoje pitanja koja za ministarstvo nisu bitna (ili su neprijatna), odn. da oni tamo imaju "preca posla"?
A zasto odmah slati molbu ministarstvu i "preskakati" nastavnicko vece, odn. uobicajenu proceduru? Ono je odbilo molbu ili sta? I sta znaci to sto dete mesec dana "uslovno" pohadja razred? Sta ako molbu ne rese pozitivno? :rolleyes:

#438 Bebler

Bebler
  • Banned
  • 2,037 posts

Posted 05 December 2007 - 12:41

Evo, ovo je poenta, mada je na ovom forumu u poslednjih par godina već više manje rečeno isto na datu temu.

"Bubanje podataka nije više učenje"
5. decembar 2007. | 07:14 | Izvor: B92

Beograd -- Srbijanka Turajlić kaže da je obrazovanje u Srbiji potpuno neadekvatno i neprimereno potrebama savremenog društva.

Prema preliminarnim istraživanjima studije OECD-a o obrazovanju koje je sprovedeno među više od 400.000 srednjoškolaca iz 57 zemalja, Srbija se nalazi tek na 41. mestu, među državama koje prema Studiji "statistički znatno zaostaju za prosekom OECD-a".


Razlog tome je vrlo jednostavan i može se utvrditi čak i individualna odgovornost zašto je tako kako u izveštaju piše. Samim tim što je obrazovanje dato u ruke Ljiljani Čolić, Radošu Ljušiću, Milki Andrić, Ljubi Protiću, Vesni Fili, aktuelnom Ministru i grupi polupismenih metuzalema doboro je što nismo u poslednji i u datim okolnostima ovakav rezultat se može smatrati uspehom. Jer i sami kvazistratezi obrazovanja koje sam naveo nisu dovoljno svesna bića niti kvalifikovane osobe za visoke pozicije u prosvetnoj hijerahiji.

Bivša pomoćnica ministra obrazovanja Srbijanka Turajlić kaže da je za Srbiju veoma loše to što mnogo zaostaje za bivšim jugoslovenskim republikama Slovenijom i Hrvatskom, koje su plasirane na 12, odnosno 26. mestu. Prema istraživanju, finski učenici zauzeli su prvo mesto, a odmah za njima slede učenici iz Hong Konga i Kanade.


Taj podatak je alarmantan jer je pokazatelj nekonkurentnosti Srbije u onome što je najvažnije - stručnosti i sposobnosti.

Rezultati tog istraživanja za bivšu pomoćncu ministra obrazovanja Srbijanku Turajlić ne predstavljaju nikakvo iznenađenje. Ona je izjavila za B92 da već proces školovanja deteta sam po sebi, bez ikakvog istraživanja, ukazuje na to da je obrazovanje u Srbiji potpuno neadekvatno i neprimereno potrebama savremenog društva.
"Potpuno je fascinantno da u zemlji u kojoj se stiče utisak da obrazovanje ne postoji, najedanput objave neki rezultati koji, naravno, pokažu da smo mi tamo gde moramo biti sa tim stavom spram obrazovanja i onda se svi uzbude. Možda nije toliko strašno što komparativno stojimo sa svetom loše, ali strašno je što stojimo loše u odnosu na one sa kojima smo bili na potpuno istom mestu do pre 15 godina, a tu mislim konkretno na Sloveniju i Hrvatsku. Mi nismo razumeli da su tehnologija i moderno društvo promenili potrebu za vrstom obrazovanja", kaže Turajlićeva.


Ni mene ne iznenađuju jer kada je pomenuta ekipa Koštuničinih ideologa bogougodnog obrazovanja, nakon odlaska Gaše Kneževića i Srbijanke Turajlić porušila sve što su oni postigli kroz reformu školstva 2001-2003. godine. Pomenuta Milka Andrić je otišla toliko daleko da je čak dala izjavu u prosvetnom pregledu kako je eto, DOSovsak vlast potpuno zapostavila ono što je nazvala tradicionalnim obrazovanjem i tradicijom u obrazovanju pa se eto oni božji ljudi sada zlopate i dovijaju da vrate pravoslavlje i nacionalni duh u kurikulum. Dakle, izjava osobe van vremena i prostora. A ona je načelnik resora za srednjoškolako obrazovanje u Ministarstvu prosvete. I šta onda očekivati od dece kada su ovakve pojave na čelu obrazovnog sistema. Da znaju bolje od profesora, ministara i načelnika? Pa uveren sam i da znaju više, jer kada bi prosvetnu administraciju podvrgli sličnom testu, naša bi neizostavno bila na pedsetsedmom mestu.

Srbijanka Turajlić ističe da se srednjoškolci u Srbiji isuviše mnogo bave činjenicama, dok činjenice u svetu više nikog ne zanimaju.

"Enciklopedijsko gruvanje podataka je moglo biti zanimljivo pre dva veka, danas više ne treba nikome. Ono što je danas u savremenim tehnološkim uslovima potrebno jeste mogućnost uočavanja složenih problema i rešavanja složenih problema - potrebno je razmišljanje. To se, nažalost, u našim školama niti uči, niti se smatra nekim pozitivnim kvalitetom", kaže ona.

"Kada se govori o pismenosti, ne govori se o tome da li ste vi u stanju da pročitate tekst, govori se o tome da li ste u stanju da razumete tekst i koju vrstu asocijacija vi imate u vezi sa tim tekstom. To je, nažalost, nešto što se nije pitalo kada sam ja išla u školu, a ne pita se ni danas kada je to veoma važno", smatra Srbijanka Turajlić.



E, a upravo se na tome insistira. Na enciklopedijskom obrazovanju, jer kako da te nauči razmišljanju neko ko ne ume da razmiščlja. Jer upravo su predavači plod isto tako neefikasnog obrazovnog programa koji kao crnu štafetu prenose na mlade naraštaje. A kada je u tzv. Gašinoj reformi bilo pokušaja da se i nastavno osoblje uključi u proces dodatnog obrazovanja i sistem ocenjivanja rada nastavnika upravo je aktuelna prosvetna vlast, tada u opoziciji vrištala do neba i fanatično nasrtala na pokušaje da se nastava učini primerenom vremenu sadašnjem.

#439 FranziskaKafka

FranziskaKafka
  • Banned
  • 1,099 posts

Posted 05 December 2007 - 13:17

A kada je u tzv. Gašinoj reformi bilo pokušaja da se i nastavno osoblje uključi u proces dodatnog obrazovanja i sistem ocenjivanja rada nastavnika upravo je aktuelna prosvetna vlast, tada u opoziciji vrištala do neba i fanatično nasrtala na pokušaje da se nastava učini primerenom vremenu sadašnjem.

Da, ali to tzv. dodatno obrazovanje je podrazumevalo da nastavnik iz svog dzepa plati preskupe tzv. seminare (na kojima su bas bukvalno smejuriju od seminara na nivou koji je bio ispod jednog uobicajenog casa gradjanskog u osnovnoj skoli drzali razni priuceni i umisljeni "treneri", a sve to je kostalo i do pola tadasnje prosvetarske plate i nije se vrsila "provera" naucenog na seminarima) umesto da sam nesto "uci" (kod kuce) i "polaze", odn. dokaze da se usavrsio.

Uzas. Kako smo majstori da od dobre ideje napravimo farsu. Bitna im je bila forma (seminari), ko te pita za sadrzinu (stvarno usavrsavanje).

Ni danas nije nista bolje. Sve se svodi na slusanje tudjih "ciljanih" mudrolija po nekoliko sati vikendom (kao da je nastavnik djak), umesto da nastavnici sticu znanje proucavanjem literature i ostalog, pa da "dokazu" to svoje znanje i usavrseno znanje nekakvim radovima, ispitima itd.

:rolleyes:

#440 Bebler

Bebler
  • Banned
  • 2,037 posts

Posted 05 December 2007 - 13:50

Da, ali to tzv. dodatno obrazovanje je podrazumevalo da nastavnik iz svog dzepa plati preskupe tzv. seminare (na kojima su bas bukvalno smejuriju od seminara na nivou koji je bio ispod jednog uobicajenog casa gradjanskog u osnovnoj skoli drzali razni priuceni i umisljeni "treneri", a sve to je kostalo i do pola tadasnje prosvetarske plate i nije se vrsila "provera" naucenog na seminarima) umesto da sam nesto "uci" (kod kuce) i "polaze", odn. dokaze da se usavrsio.

Uzas. Kako smo majstori da od dobre ideje napravimo farsu. Bitna im je bila forma (seminari), ko te pita za sadrzinu (stvarno usavrsavanje).

Ni danas nije nista bolje. Sve se svodi na slusanje tudjih "ciljanih" mudrolija po nekoliko sati vikendom (kao da je nastavnik djak), umesto da nastavnici sticu znanje proucavanjem literature i ostalog, pa da "dokazu" to svoje znanje i usavrseno znanje nekakvim radovima, ispitima itd.

:rolleyes:

To nije tačno. Bilo je seminara koje je organizovalo ministarstvo prosvete, nevladine organizacije i bilo je semonara koji su se plaćali. Dakle nisu se svi seminari plaćali. Što se kvaliteta seminara tiče činjenica je da su varirali, ali ti se postavljaš kao da sei bila na svim seminarima i kao da su svi bili katastrofa što nije tačno. Kada bi se izvelo ozbiljno istraživanje kavaliteta nastave sasvim sam uveren da bi se zaključilo da su predavači koji su pažljivo pratili programe usavršavanja nastavnog osoblja u periodu 2001-2003 i aktivno učestvovali u njima danas imaju mnogo bolje rezultate u radu, a mnogi su insppirisani tim programom u međuvremenu postali i autori odličnih udžbenika i radnih materijala.

Danas iytini za volju nema ništa od toga već je sve vraćenoa na nivo sposobnosti zaostalih kadrova koje forsira aktuelna vlast i koji su sve progresivno iz sistema obrazovanja i danas uživaju u plodovima svog nerada. Izolacionizam na političkom planu im pomaže da opstaju na svojim položajima jer nema svesti o potrebi stalne komparacije sa svetiom i okruženjem. Umesto da mi sami stalno kontrolišemo svoja znanja, poredimo se sa drugima i težimo boljem, naše prosvetne vlasti pozivaju na tradicionalne vrednosti i udaljavanje od ostatka sveta . Strah i otpor promenama maniri su neznalica i lenština. Aktivni odnosom prema reformskoj nastavi nastavnici su mogli mnogo toga da promene i doprinesu poboljšanju tog procesa. Međutim veliki broj je se odlučio na nekonstruktivnu kritiku i čak opstrukciju što je između ostalog danas rezultiralo poražavajućim rezultatima znanja naših srednjoškolaca u odnosu na svoje vršnjake iz okruženja.

#441 FranziskaKafka

FranziskaKafka
  • Banned
  • 1,099 posts

Posted 05 December 2007 - 16:27

To nije tačno. Bilo je seminara koje je organizovalo ministarstvo prosvete, nevladine organizacije i bilo je semonara koji su se plaćali. Dakle nisu se svi seminari plaćali. Što se kvaliteta seminara tiče činjenica je da su varirali, .

Prvo kazes da nije tacno, a zatim drugim recima potvrdis da nije tacno da nije tacno. :huh:
Stoji cinjenica da si u ONOM periodu morao da imas i jedan od tih paprenih.
Jeste da nisu svi bili katastrofa, ali o proseku zvanom sarma (kupus+meso) ne vredi trositi reci. A kod nekih je bilo vrlo ocigledno da su organizovani samo da bi neko uzeo honorar (npr. mnogi te 2001.) :)

Bas bi bilo dobro ispitati ucinak pohadjaca seminara, slazem se. Jer bi se tada videlo da li seminari uopste vrede i sta treba menjati.

Ja jesam za usavrsavanje, daleko bilo da nisam, ali da se dobijaju nekakvi "plusevi" (bodovi) samo na osnovu "sedenja, slusanja i minut-dva ucestvovanja") - to je i idealizam i smejurija. Pominjes neke neznalice i lenstine. Mislim da oni najbolje prolaze, cak najvise oni nisu protivnici seminara - ne moraju nista da rade ("sede, slusaju, malo ucestvuju"), a usavrsavaju se. :rolleyes:

#442 Bebler

Bebler
  • Banned
  • 2,037 posts

Posted 05 December 2007 - 17:52

Prvo kazes da nije tacno, a zatim drugim recima potvrdis da nije tacno da nije tacno. :huh:

Žao mi je ako ne razumeš, ali udubiš li se malo biće ti jasnije. Možda.

Stoji cinjenica da si u ONOM periodu morao da imas i jedan od tih paprenih.
Jeste da nisu svi bili katastrofa, ali o proseku zvanom sarma (kupus+meso) ne vredi trositi reci. A kod nekih je bilo vrlo ocigledno da su organizovani samo da bi neko uzeo honorar (npr. mnogi te 2001.) :)

NE razumem šta ti je čudno, neobično ili neprihvatljivo... Usavršavanje košta. To važi za svaku svaku profesiju. Ne vidim zašto bi prosveta bila izuzeta. Priča o tome kako je sve organizivano da bi neko uzeo lovu je još manje vredna pažnje jer je nedopustivo paušalna.

Bas bi bilo dobro ispitati ucinak pohadjaca seminara, slazem se. Jer bi se tada videlo da li seminari uopste vrede i sta treba menjati.

Naravno, i bilo bi dobro da to izvede neko nezavisno telo a ne neka univerzalna komisija Milke Andrić.

Ja jesam za usavrsavanje, daleko bilo da nisam, ali da se dobijaju nekakvi "plusevi" (bodovi) samo na osnovu "sedenja, slusanja i minut-dva ucestvovanja") - to je i idealizam i smejurija. Pominjes neke neznalice i lenstine. Mislim da oni najbolje prolaze, cak najvise oni nisu protivnici seminara - ne moraju nista da rade ("sede, slusaju, malo ucestvuju"), a usavrsavaju se. :rolleyes:


Usavršavanje u struci nije pitanje dobre volje pojedinaca, već pitanje preživljavanja u njoj. I zasniva se pre svega na ustrojstvu sistema. Jer nespremnost na ulaganje u samog sebe zarad pružanja boljih rezultata u nekom poslu bi morao biti faktor diskvalifikacije.
Ne pominjem neke, već vrlo određenekoje sada nažalost zauzimaju ključna mesta u prosvetnoj hijerarhiji, i tu si u pravu, da oni najbolje prolaze. Jer očito je da imaju uz sebe ključnu masu istomišljenika sličnih kvaliteta i sposobnosti koji ih podržavaju u projektu pasivizacije i klerikalizacije obrazovne stvarnosti. Odatle i rezultati o kojima Srbijanka Turajlić priča.

#443 FranziskaKafka

FranziskaKafka
  • Banned
  • 1,099 posts

Posted 05 December 2007 - 20:36

Žao mi je ako ne razumeš, ali udubiš li se malo biće ti jasnije. Možda.

Priča o tome kako je sve organizivano da bi neko uzeo lovu je još manje vredna pažnje jer je nedopustivo paušalna.

Prvo je klasicno (lose) forumasko "spustanje". :rolleyes: A drugo je isto pogresno shvaceno - lepo pise da je kod NEKIH (a ne kod SVIH) bilo "providno" zasto su organizovani (tj. bili su vise nego jadni i formalno i sustinski). :huh:

Samo sam htela reci da tzv. peti oktobar u prosveti prolazi kao i u drugim oblastima. Lepo se zamislilo i pocelo, ali se dalje nije moglo/umelo/htelo/smelo itd. Sito je i ovde bilo suvise krupno, pa su prosli i oni koji ne bi smeli. A upravo su oni najvise kocili sve kasnije pokusaje "otkocivanja"... i zato nam je tako kako nam je.

#444 Bebler

Bebler
  • Banned
  • 2,037 posts

Posted 05 December 2007 - 21:27

Prvo je klasicno (lose) forumasko "spustanje". :rolleyes: A drugo je isto pogresno shvaceno - lepo pise da je kod NEKIH (a ne kod SVIH) bilo "providno" zasto su organizovani (tj. bili su vise nego jadni i formalno i sustinski). :huh:

Samo sam htela reci da tzv. peti oktobar u prosveti prolazi kao i u drugim oblastima. Lepo se zamislilo i pocelo, ali se dalje nije moglo/umelo/htelo/smelo itd. Sito je i ovde bilo suvise krupno, pa su prosli i oni koji ne bi smeli. A upravo su oni najvise kocili sve kasnije pokusaje "otkocivanja"... i zato nam je tako kako nam je.

Nije mi namera da spuštam il ise raspravljam, čak naprotiv. Želim samo da ukažem na to da su Knežević i Turajlić išli mnogo boljim putem od aktuelnih srednjovekovnih spodoba koje sam već naveo. A dao sam sebi reč da moja deca neće ići u školu ukakvu sam ja išao pa ću shodno tome činiti sve što je u mojoj moći da ukažem na pošast koju predstavlja i širi aktuelna vlast u prosveti. Ako mi to ne uspe uvek mogu da odem u neku normalniju zemlju i zaboravim da sam ikada imao išta sa ovom naopakom državom. ali pre no što odem trudiću se da svaki trut koji zarad udobnosti svoje zadnjice žrtvuje generacije mladih u Srbiji dođe na tapet.

Zaista je nejasna indiferentnost javnosti po pitanju onoga što deca ove zemlje uče, ali verujem da će doći vreme da i to postane goruća tema. Čak sam naivno očekivao da će se demokratski blok kome DSS ne pripada više založiti za pitanje obrazovanja, međutim o toga nije došlo. A obrazovanje je u rukama najgorih moralnih spodoba i polupismenih partijskih pulena.

#445 FranziskaKafka

FranziskaKafka
  • Banned
  • 1,099 posts

Posted 05 December 2007 - 23:12

U sustini smo dosli na isto. :huh:

A obrazovanje je u rukama najgorih moralnih spodoba i polupismenih partijskih pulena.

A ako bi se sve radilo by the book, mnoge skole (i djaci) bi ostali bez nekih nastavnika/profesora, i to na neodredjeno dug period (jer nema ko da radi: oni sto mogu ne zele, oni sto zele - ne mogu/smeju). :rolleyes:

Edited by FranziskaKafka, 05 December 2007 - 23:14.


#446 @lekstina

@lekstina
  • Members
  • 1,595 posts

Posted 06 December 2007 - 09:21

Obrazovanje je u rukama najgorih moralnih spodoba i polupismenih partijskih pulena.


Samo još jedan dokaz propasti ovog društva. Toliko smo se kleli u naš obrazovni sistem, kako smo najpametniji, najobrazovaniji, najcenjeniji stručnjaci, da je u međuvremenu čitav svet otišao daleko ispred nas. Gledala sam neku anketu, po pitanju pomenute statistike, u srednjim školama. Kao šta đaci misle, kakavo je naše obrazovanje? Svi su u glas ponovili, da je naš sistem toliko savršen da smo mi daleko ispred drugih, naročito onih iz okruženja?! Baš tu je problem. Što je ovo jedno zatvoreno, egocentrično, mitomansko društvo koje od prevelike zaljubljenosti u sebe, da ne kažem nešto drugo, ne vidi da je car go, ko od majke rođen!

#447 Niče

Niče
  • Members
  • 1 posts

Posted 07 December 2007 - 18:21

Mojih deset preporuka ministru prosvete
(Deset zapovesti ministru prosvete)



Nek ima u vidu: "Homo ornat locum, non hominem locus"

1. Da pogleda na kalendar, na njemu pise 2007. godina. Srednji vek je, da ga obavestim ovim putem, davno prosao, a sa njim i sholastika, koja se jos uvek primenjuje u nasim skolama. Ako shlastiku i dalje budemo upraznjavali napredovacevmo( protivno svim zakonima termodinamike) ravno u IX vek, neposredno pre Cirila i Metodija( "Repetitio mater studioirum est" se ponekad suvise doslovno shvata).

2. Da nadje neki nacin da nastavnike motivise da rade. Treba da od profosa( posto je ministar filolog sigurno je citao Svejka) napravi profesore.

3. Ako do sad nije otkrio, interaktivna nastava postoji, ona se primenjuje u nekim zemljama, bilo bi lepo da je uvede i u zemlji seljaka na brdovitom Balkanu.

4. Skola bi trebalo da lici na zgradu, a u njoj bi trebalo da bude bar nesto od opreme. Eksperimenti koje vrsimo su sa pocetka XVIII veka, pa tako imamo priliku da iznova otkrivamo svet na nacin na koji su to radili i nasi predhodnici. Mozda ministar misli, imajuci u vidu da su u tom periodu nasi preci orali njive, pa tako nisu imali priliku da to urade, kad Francuzi, Rusi i Englezi, da je nasa patriotska duznost da to isto otkrijemo, doduse sa zakasnjenjem od tri veka.

5. Da razmisli o gostovanju predavaca sa univerziteta( bar ponekad), kao sto je slucaj u filoloskoj i matematickoj gimnaziji. Zasto? Za razliku od srednjoskolskih profesora koji znaju sve , i sve im je jasno, iz svih oblasti nauke, ali to znanje iz nepoznatih razloga ne mogu podeliti sa nama, oni sa univerziteta obicno ne znaju sve, i mnogo im je manje jasno, pa bi tu bilo mesta i za nas da istrazujemo.

6. Da ohrabruje ucesce na domacim i medjunarodnim takmicenjima. Za slucaj da nije obavesten, ucesnici posle takmicenja su kaznjeni zbog ucesca od strane nadobudnih profesora. Ne daj Boze da imas neku sopstvenu ideju. Posto si ti ucenik po definiciji ne znas nista. Od kud tebi ideja? Ko ti je dao pravo da mislis i postavljas pitanja? Autoritetima se mora slepo verovati( "deju vu"-Ajnstajn je mnogo pre mene uocio taj problem, o cemu svedoci izjava njegovog profesora: "Ajnstajne tvoje prisustvo unosi razdor u razred").

7. Da nas oslobodi ucenja gluposti. To jest da smanji broj predmeta, a da poveca obim gradiva u okviru njih. Bilo bi lepo da da imamo mogucnost izbora.

8. Da nastavnike bar jednom godisnje natera da pohadjaju strucni seminar( mnogi poseduju znanje iz sezdesetih).

9. Da bar jednom na pet godina proveri znanje nastavnika( neki jos veruju da postoji "Vis vitalis", drugi veruju da postoje "naelektrisani atomi", treci misle da Treci Njutnov zakon "povremeno" ne vazi, s' druge strane cetvrti smatraju da se entropija povecava hladjenjem, a peti misle da je logaritamska funkcija dugme na digitronu( i to ne Ln vec ono drugo)...) iz ovoga jasno sledi "Dve stvari su beskonacne-kosmos i kolicina ljudske gluposti".

10. Ako smatra da su ovi saveti glupost i nije ustanju da ih razume, ili ne veruje da je ovo realnost, treba da razmisli o ostavci( mogao bih nabrojati jos mnogo izvala slicnih onima u 9. ali kako ovo nije esej zabavnog karaktera suzdrzacu se. Sve to i jos mnogo vise, moze se sresti u nasem skolstvu ili naci na sajtovima specijalizovanim za ta pitanja. Iz razumljivih razloga ih necemo imenovati, koga zanima neka istrazuje. Obicno time zasmejavam drustvo)("Res non verba")

Arogantno, zar ne.

#448 Feba

Feba
  • Members
  • 158 posts

Posted 29 December 2007 - 21:13

Iako mi je radno iskustvo u srednjoj školi relativno skromno (7 godina) za to vreme pohađala sam oko tridesetak seminara. Dve trecine nisu vredne ni pomena. Ali to je samo moje iskustvo, mozda su drugi bili srećnije ruke.

Usavršavanje je svakako potrebno i svaki i najmanji napor je dragocen.
Međutim, ono što je svakako najvažnije je da profesor voli svoj posao. Da voli decu, školu, držanje nastave... Malo je takvih ostalo a mladi su tu većinom "silom prilika".

Izuzetke možete videti u svakoj zbornici u tren oka, blistaju entuzijazmom, veseljem i dobronamernošću. Neke od njih smatram svojim doživotnim mentorima.

Rad sa decom se ne uči na seminarima, tu se usavršava. Ako volite decu, ona to osete i rezultat nikad ne izostane.
Svake godine moji učenici popunjavaju formular evaluacije mog rada kojim ocenjuju nekoliko različitih aspekata nastave.
Za sada imam solidnu četvorku. Ova ocena je prosek svih mojih odeljenja. Uvek uvažavam njihovo mišljenje.

Svi oni koji su u ovom topiku toliko generalizovali stvari i pretpali ga opštim mestima kad je škola u pitanju uglavnom nemaju ni nameru da se u problem lično upuste.

Nije tačno da su deca nesnosna, da su roditelji užasni, da su profesori još gori. Za ovih sedam godina samo jedno dete me je razočaralo, samo jedan roditelj uvredio... Svi ostali su bili u najmanju ruku korektni a mnogi mi i dan danas nedostaju.

Kako se izboriti sa problemom ako se sva snaga troši na kritiku a konstruktivnih predloga nema, nema snage ni vere u bolje školstvo?

#449 radele

radele
  • Members
  • 610 posts

Posted 30 December 2007 - 16:35

he,zanimljivo mi ovo istrazivanje zbog jedne stvari...Finci su prvi,ocekivano,neocekivano nema veze...al ono sto mi je zanimljivo je sledeca anegdota:

Bio sam kod sestre tamo(igrala je odbojku tamo)i njena ortakinja iz ekipe je isla umesto neke profesorke u skolu da predaje matematiku?!Ajd da je fizicko ili tako nesto ali matematiku?!

Zamislite da Nikola Grbic zameni nekog profesora za casove mate???

ah,Finci...

#450 Flower

Flower
  • Members
  • 105 posts

Posted 24 January 2008 - 16:44

Ja mislim da lazu. Deca sa Zapada su glupa i nista ne znaju. A mi smo najpametniji