Jump to content


Photo
- - - - -

Srednjoškolsko obrazovanje


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
493 replies to this topic

#16 Indy

Indy
  • Members
  • 21,392 posts

Posted 08 December 2004 - 03:55

QUOTE(palchica @ 8 Dec 2004, 13:53)
a u kanadama i finskama testirali samo imigrante, i to iz kine i srbije? lol_2.gif

Hm, pa ti imigranti su takodje Kanadjani, pogotovo to vazi za decu... Kanada, kao i Australija i USA su zemlje imigranata. Oduzeti imigrante i ne znam sta ostaje - Indijanci i Aboridzini?

#17 visnja

visnja
  • Members
  • 2,145 posts

Posted 08 December 2004 - 04:21

Tacno je da su ti emigranti ili imigranti isto Kanadjani. Dali mso im pametnu mladost, to su i trazili, kada su nas primali. Neka su deca ziva i zdrava i neka napreduju sto vise mogu, ma gde bili.

Kada smo se mi skolovali, dobijali smo siroko obrazovanje. Skolstvo je pocelo da krizira negde polovinom 90-tih, s razlgom koji svi znamo. Kako moze skola da bude dobra, kada je haos u zemlji. Profesori ne stimulisani, djaci takodje. Svi kriterijumi su otisli nizbrdo, pa i skola. Ima dece koja i sada u Beogradu - Srbiji uce, rade, imaju znanje, mozda su oni u manjini, ali ih ima. Znaci, ko hoce i zeli da uci to i moze. Isto je i na zapadu. Gomila je neobrazovanih, ali ako zelis da ucis, pruzaju ti se sve mogucnosti, sto se ne moze reci i za Srbiju. Pre svega, razlikuju se i uslovi. Dovoljno je da podjemo od kompjutera, svaka skola pocev od osnovne je oprmljena kompjuterskom opremom i nastavom. Deca se od malena uce da koriste kompjuter za razno razne stvari, pa i za nauku. Znaci da i ekonomski momenat ima uticaja, jer djacima ne mogu da se pruze isti uslovi kao deci u Kanadi, USA, Australiji i dr. razvijenim zemljama. Sem toga, deca se pitaju, a sta i ako zavrsim nesto, gde cu da radim sutra.

Nisu nasa deca glupa i neobrazovana, mozda su manje zainteresovana, nego sto smo mi bili, ali s razlogom. Dovoljno je da pogledamo nasu generaciju i nesto mladju, pa da vidimo koliko nas je diljem sveta, gde smo se pokazali kao dobri strucnjaci u mnogim oblastima. Mogli smo to isto da budemo u svojoj zemlji, ali eto nismo, otisli smo iz vec poznatih razloga. Mi smo u tom trenutku imali opciju, a da li ce je imati mladi, to se i oni pitaju, ali ipak i zavrsavaju skole.

#18 Gunga Din

Gunga Din
  • Members
  • 143 posts

Posted 08 December 2004 - 06:30

ne razumem zasto se neki ovde toliko cude.

neka se oni malo matoriji (oni kao ja, 35-45) samo sete koji su ljudi u nasim generacijama odlazili u pedagoske skole ili posle zavrsenih fakulteta odlazili da budu nastavnici-velikom vecinom samo najgori i oni koji nisu mogli da nadju nikakav drugi posao. a siguran sam da ni danas nije drugacije. ljudi iz moje osnovne i gimnazije koji su sada nastavnici, koliko ih se ja secam, ne da su bili tupi, nego mi nije jasno kako uopste mogu bilo kome ista da objasne kad upravo njima nista nikada nije bilo jasno. a jos kada o svom radu u prosveti mislis kao o poslednjem i ocajnickom resenju i bozjoj kazni, naravno da ce da te boli uvo da li ces te svoje djake bilo cemu da naucis. e pa sada ti i takvi uce nasu decu po skolama. i vidi se lepo kako ih uce.

a klima u drustvu i jeste bila takva, da je biti ucitelj ili nastavnik skoro sramota i zivotni poraz. u mojoj porodici su cetiri generacije unazad skoro svi bili prosvetari (sto ucitelji, sto gimnazijski profesori) i kada sam ja kao klinac pomenuo da bih i ja to mozda zeleo da radim, to je bio skandal, dede i babe (svi prosvetni radnici, sa obe strane, kako se to nekada govorilo "predratni") samo sto nisu infarkte podobijali. cirkus je bio od kuknjave i cupanja kose. a to su bili ljudi koji su mnogo voleli svoj posao i ponosili se njime, samo ih je drustvo oteralo na dno dna i napravilo krpe od njih, pa umesto da budu srecni sto njihovo dete hoce da nastavi sa tradicijom porodice, oni samo sto se ne poubijase od tuge. tragedija, jer ja i dalje mislim da nema vaznijeg i plemenitijeg poziva od uciteljskog-ja i dan danas, kad vidim nekog svog bivseg studenta kako radi kao specijalista, meni srce onako, kao balon poraste i sam sebi nekako izgledam vazniji i bolji. ali, koga uopste boli djoka sta gunga i slicni misle.

nema brige, bice jos i gore, jer da bi se takve greske i pogresne politike ispravile potrebne su generacije (i to pod uslovom da se stvari koliko sutra drasticno promene na bolje, a teska posla da ce se to skoro desiti).

#19 Indy

Indy
  • Members
  • 21,392 posts

Posted 08 December 2004 - 07:12

We don't need no education
We don't need no thought control
No dark sarcasm in the classroom
Teachers leave them kids alone
Hey teacher leave them kids alone
All in all it's just another brick in the wall
All in all you're just another brick in the wall
biggrin.gif

Sto bi rekao Dudu Vudu, "necem da radim od 9 do 5 kad ceo normalni svet radi od 7 do 3"... rolleyes.gif ...ili je to bio Dudu Vanila?

#20 Sioran

Sioran
  • Members
  • 1,885 posts

Posted 08 December 2004 - 08:17

>Mislim da su rezultati istraživanja OECD-a zabrinjavajući i da upravo tu leži odgovor zašto naša deca generalno mrze školu. Očigledno je da ih mi u školi ne učimo da misle, nego da bubaju. I zato mislim da bi ova zemlja ozbiljno trebalo da razmisli o ovome. Posle ovog istraživanja prvo moraju da se nateraju nastavnici da ukinu bubanje i ocenjivanje na račun bubanja i da nenametljivo prepuste sposobnijima da ožive školu, da razvijaju kritičko mišljenje i logičko zaključivanja, a posle toga se možemo pozabaviti nivoom znanja i činjenica-preporučuje Turajlićeva.

strasno sad.gif
ne znam da li mi je strasnija ova turajlicka (koja je btw kao profesor odbratni davez koji itekako zahteva bubanje) ili ovi koji njeno misljenje uzimaju ozbiljno. ja sam apsolutno impresionirana koliko su ljudi spremni da krenu da pricaju o strategijama ucenja, mrznji prema skoli i ostalom baloneyu a ne primecuju jednu ovako elementarnu stvar:

>Najbolji u pokazanom znanju bili su gimnazijalci, a lošiji su bili učenici medicinskih i umetničkih škola, dok su najgore prošli đaci iz trogodišnjih i četvorogodišnjih poljoprivrednih i tehničkih škola.

e sad - koliko ljudi ide u gimnazije a koliko na zanate i kako to izgleda u drugim zemljama? to mora da se razjasni pre svakog pokusaja da se prica o tome da program u gimnazijama (a o tome vi ovde stalno a i ona pricate iako u stvari mali broj ljudi ide u gimnazije) ne valja zato sto je kao suvise bubalacki. dzaba izvanredan program u gimnazijama (onaj sto podstice na "kreativno" misljenje, jel) ako su ti preko 50% uzorka ljudi ciji je glavni skolski predmet "mini-val 1".

#21 mango

mango
  • Members
  • 11,607 posts

Posted 08 December 2004 - 08:53

a tek sto su bile dobre gimnazije pre reformi kojih se mi ni ne secamo. znam zenu, 60-tak godina, za nju je celokupno obrazovanje generacija 70-tih, 80-tih primer osakacivanja odlicnih nastavnih programa.

uvek to spominje sa setom. i kaze, znalo se da se uci, i da se za ocenu pomuci.

danas bi svi nesto da kresu a da pre svega nisu naucili sta treba da skresu.

#22 eneja

eneja
  • Members
  • 956 posts

Posted 08 December 2004 - 09:39

Ne znam gde da piesm ovde ili na Politici.

Mene ovi rezultati uopste ne iznenadjuju. Nase skolstvo vise odavno nije ono sto je nekada bilo.
Srednju skolu sam zavrsila pre jedno desetak godina tako da se jos uvek jako dobro secam kako i sta su nasi profesori radili sa nama. Ne radim direkto u prosveti ali stalno radim sa decom (srednja skola) i gledam koliko se u skolama nista ne radi. U odnosu na ono kada sam ja isla u skolu (a ni tada vise uopste nije bilo sjajno) kvalitet nastave je drasticno opao.
Na casovima se radi jako malo, profesori teraju decu da zadatke (u pitanju je matematika) resavaju na odredjeni nacin (koji u principu nije pogrsan) ali im se pri tom uopste ne opjasnjava zasto to treba tako. Niko od te dece na shvata sustinu vec napamet pamte korake u postupku resavanja. I ako pokusate da im pokazete neki drugi nacin, sve se zavrsava na onome profesor insistira da pisemo ovako i nece da prizna drugacije. A da pri tome nivo znanja koji je potreban za neku ocenu je takodje drasticno opao.

Imala sam prilike da malo boravim po inostranstvu i da vidim sta oni uce i kako rade. I mogu reci da su im programi u nekim godinama i obimniji od nasis (odnosi se na matematiku).

A da tu je prica i o onome kako nasi ljudi gde god da odu uspeju. Prvo koliko je nasih ljudi u inostranstvu koji obavljaju samo neke fizicke poslove. Drugo u poslednjih 15-tak godina odavde odlaze uglavnom najbolji i kada ni oni ne bi uspeli da se snadju e onda bi to zaista bila katastrofa

#23 natasha

natasha
  • Banned
  • 3,104 posts

Posted 08 December 2004 - 10:24

nesto oko bubanja i ucenja sa razumevanjem

naravno opet sestra. na ispitu iz fiziologije pocne ona mitraljesku vatru, 100 reci u sekundi.profesorka, jedan nadobudni snob joj hladno kaze, dobro je to koleginice, ali vi ste to nabubali. tek ce ti moja sestra, ne draga profesorka, to je napamet sa razumevanjem, ja tako ucim laugh.gif

#24 Indy

Indy
  • Members
  • 21,392 posts

Posted 08 December 2004 - 11:39

QUOTE(mango @ 8 Dec 2004, 18:53)
a tek sto su bile dobre gimnazije pre reformi kojih se mi ni ne secamo. znam zenu, 60-tak godina, za nju je celokupno obrazovanje generacija 70-tih, 80-tih primer osakacivanja odlicnih nastavnih programa.

uvek to spominje sa setom. i kaze, znalo se da se uci, i da se za ocenu pomuci.

danas bi svi nesto da kresu a da pre svega nisu naucili sta treba da skresu.

Meni to lichi pomalo na zal za mlados'

Kad sam ja bio u gimnaziji, pre Shuvara, sve je bilo full-on, intaktno.

Ne bih da nesto posebno insinuiram, ali vazno je i gde se skola nalazi. U zabitim mestima gde se svi znaju tesko je odrzati standarde, posebno u ocenjivanju.

Edited by Indy, 08 December 2004 - 11:40.


#25 Rajo

Rajo
  • Members
  • 4,382 posts

Posted 08 December 2004 - 11:39

visnja

QUOTE
Ovaj uspeh Kanadjana, verujem da je uspeh nekog malog Kineza/Kineskinje, cak mozda i nekog naseg deta, koji se dosta isticu u matematici i prirodnim naukama, bas kao i Kinezi.



Vala bas cudo da je "mozda" "neko nase dete" moralo da podje u Kanadu pa da pokaze koliko zna. Cudo da nijesu mogla nasa djeca koja se "dosta isticu u matematici i prirodnim naukama" da se iskazu kad su testirana u izvornoj im sredini nego su morala da podju za Kanadu pa da se tamo iskazu. Zasto, zasto?

Sioran

QUOTE
ne znam da li mi je strasnija ova turajlicka (koja je btw kao profesor odbratni davez koji itekako zahteva bubanje) ili ovi koji njeno misljenje uzimaju ozbiljno.


Ms Sioran, mislim da rezultati ovog testa jasno pokazuju ko je od nas dvoje bio u pravu. Na "onoj temi". No, znam ja da ti to neces priznati, tako da...Samo ne znam sto kazes za prof. Turlajic da je "odbratni davez koji itekako zahteva bubanje" ako smatras bubanje dobrim metodom? blink.gif

#26 moz

moz
  • Members
  • 477 posts

Posted 08 December 2004 - 12:29

QUOTE
namerno birali samo najgore djake? a u kanadama i finskama testirali samo imigrante, i to iz kine i srbije? 


Vec naslucujem 3ABEPY, a ti? biggrin.gif

#27 moz

moz
  • Members
  • 477 posts

Posted 08 December 2004 - 12:36

http://www.oecd.org/pisa
PDF rezultati - http://a455.g.akamai...60/34002216.pdf

#28 urosmi

urosmi
  • Members
  • 542 posts

Posted 08 December 2004 - 12:38

QUOTE
Kod nas se svi skoluju jer nemaju sta pametnije da rade (???). Da u skole idu samo odabrani daleko bi bolji prosek bio...


Ja se nadam da je ovo sala.....ako nije onda je nevidjena glupost!

Zavrsio sam srednju skolu pre 10 godina, pola sam isao u francusku srednju a pola u nasu....
Kad sam dosao u nasu skolu svi su predvidjali moj apsolutni krah, te nase su skole jezivo teske....te deca najpametnija na svetu....ti si zaglupeo u tim "njihovim" skolama....
I sta bi? Meni bude nikad lakse.....znaci samo bubanje u pravom trenutku i 5-ica ne mere' da omane!
Na fakultetu ista prica.....koliki je samo broj ljudi krajnje ogranicenih mentalnih mogucnosti zavrsavao faks sa mnom (znaci delimicno je ta situacija zbog veza ali najvise zbog principa- nabubaj, ne moras nista da razumes ili ne daj boze povezes i polozices ispit bez frke....)
Tek po ponovnom odlasku u inostranstvo (magistratura i posao) sam opet poceo da koristim mozak, odnosno da mislim istim a ne samo da reprodukujem procitano (otprilike kao kad smo se igrali "memorije" kao klinci)....
Znaci manje bubanja, vise prakticnih problema i resavanje istih, vise paznje posveceno studentima (ovde su vazni uslovi, odnosno mogucnost predavanja za manje grupe ljudi, pracenja individualnog razvoja studenata od strane za to kompententnih ljudi...)
Sve u svemu, ovako kako je ne valja i stvari se moraju menjati....

#29 Indy

Indy
  • Members
  • 21,392 posts

Posted 08 December 2004 - 12:49

QUOTE(moz @ 8 Dec 2004, 22:36)
PDF rezultati -

5.8 Mb !!

nismo svi opremljeni k'o yoyogi - meni treba sat vremena za to...

#30 wwww

wwww
  • Members
  • 17,238 posts

Posted 08 December 2004 - 13:07

QUOTE(ljiljana @ 8 Dec 2004, 00:07)
Ne mogu da verujem. Mora da postoji neka greska ili neki stos. Pitanje je kakve su parametre uzeli za ocenjivanje. kao i trenutak, mesto i vreme gde su se odigravali testovi. Siromastvo je takodje bitna cinjenica. Kod nas se svi skoluju jer nemaju sta pametnije da rade (???). Da u skole idu samo odabrani daleko bi bolji prosek bio... Tako da nije bas sve tako crno.
Ali tacno je da obrazovni sistem kopni kao i druge stvari u nasem drustvu. Pa zar se ne vidi koliko se izivljavaju na prosveti po pitanju plata?

E ako ovo nije najgluplji post ikada napisan...
Sad su namerno neki birali parametre i testove na kojima ce nasi djaci da pokazu lose rezultate! (Sto neko rece: ZAVERA protivu Srbalja) Pa jos nisu vodili racuna o bioritmu, polozaju zvezda i tome slicno!
I vrhunac je o ovome kako ne treba svi da se skoluju! ph34r.gif Kako se ljudi skoluju jer nemaju sta pametnije da rade blink.gif ph34r.gif
Boze, zeno, sta li je tebi u glavi?
Odvratno!