Srednjoškolsko obrazovanje
#1
Posted 07 December 2004 - 22:36
OECD testirala male sive ćelije srednjoškolaca u 41 zemlji sveta
Naši đaci na dnu lestvice znanja
Iza njih nema nikoga iz Evrope, a malo smo bolji od onih iz Turske i nekih afričkih i prekookeanskih zemalja
BEOGRAD - Iako u Srbiji ima dosta zagovornika teze da je naše obrazovanje i pored svega što nas je snašlo na zavidnom nivou, upravo objavljeno istraživanje OECD u kome su učestvovali petnaestogodišnji učenici iz 41 države Evrope i sveta pokazalo je da se đaci iz Srbije nisu baš proslavili u znanju, veštinama i primeni naučenog gradiva-jer se u sve četiri testirane oblasti nalaze na samom dnu lestvice sačinjene na osnovu testova i rada "malih sivih ćelija"!
Iza nas pri tome nije rangirana nijedna evropska zemlja. Lošije rezultate iz matematike, tumačenju pročitanog teksta, u rešavanju problema i zadataka iz prirodnih nauka imali su samo Turska i nekoliko prekookenaskih, afričkih i dalekoistočnih zemalja.
Juče, tačno u podne, na sajtu OECD-a osvanuli su rezultati Pisa projekta kojima se procenjuje efikasnost obrazovnog sistema zemalja koje su učestvovale u istraživanju sprovedenog "na terenu" u aprilu i maju prošle godine. Ovo svojevrsno vrednovanje znanja, koje je upotrebljivo u svakodnevnom životu i mahom se ne odnosi na enciklopedijske informacije, prvi put je organizovano 2000, s tim što se testiranje radi svake treće godine.
Srbija nije učestvovala u prvoj proveri, a Slovenci, Hrvati i Makedonci u drugom istraživanju. U narednom ciklusu 2006. vrednovaće se i znanje slovenačkih, hrvatskih i crnogorskih đaka, pa će biti zanimljivo kako će izgledati nadmetanje učenika iz bivših JU republika.
Najbolji matematičari na svetu su srednjoškolci iz Hong Konga, na drugom mestu su Finci, na trećem Holanđani, pa onda Lihtenštajnci, Japanci, Kanađani i Belgijanci... U prvih 10 plasiralo se (tek) pet evropskih država. Mi smo na 34 mestu, osmi otpozadi, sa 436,87 poena, a kakav je to rezultat vidi se po tome što je prosek OECD-a fiksiran na 500 bodova.
Po znanju iz matematike, koja je u ovom ciklusu istraživanja bila centralna tema, svrstali smo se u drugi nivo od šest mogućih stupnjeva znanja, zajedno sa Grcima, Turcima i Urugvajcima, s tim što smo mi u toj najlošijoj grupi drugi, odmah iza Grčkih srednjoškolaca. Iako ni matematički poeni nisu bili bog zna kakvi, tu su naši đaci ipak imali više uspeha, u odnosu na postignuća iz ostalih oblasti.
U razumevanju pročitanog teksta rezultati su bili dovoljni tek toliko da se plasiramo na peto mesto od kraja, a u prirodnim naukama smo 37. Standardno nabolji u svakoj oblasti bili su Finci, Japanci, đaci iz Koreje i Hong Konga. Da li to može da bude za utehu, ali ni američki srednjoškolci nisu u matematici dostigli prosek OECD-a, kao ni u ostalim kategorijama a ukupan skor im je bio dovoljan tek za 29 mesto!
U ovom istraživanju koje je podržalo Ministarstvo prosvete i sporta, a realizovao Institut za psihologiju Filozofskog fakulteta u prestonici, učestvovalo je 4.405 učenika iz 151 srednje srpske škole. Najbolji u pokazanom znanju bili su gimnazijalci, a lošiji su bili učenici medicinskih i umetničkih škola, dok su najgore prošli đaci iz trogodišnjih i četvorogodišnjih poljoprivrednih i tehničkih škola.
========================================
Zbogom "bubanju"!
Profesor Beogradskog univerziteta Srbijanka Turajlić smatra da država pod hitno nešto treba da preduzme i zajedno sa prosvetnim vlastima promeni odnos prema učenju.
- Mislim da su rezultati istraživanja OECD-a zabrinjavajući i da upravo tu leži odgovor zašto naša deca generalno mrze školu. Očigledno je da ih mi u školi ne učimo da misle, nego da bubaju. I zato mislim da bi ova zemlja ozbiljno trebalo da razmisli o ovome. Posle ovog istraživanja prvo moraju da se nateraju nastavnici da ukinu bubanje i ocenjivanje na račun bubanja i da nenametljivo prepuste sposobnijima da ožive školu, da razvijaju kritičko mišljenje i logičko zaključivanja, a posle toga se možemo pozabaviti nivoom znanja i činjenica-preporučuje Turajlićeva.
========================================
Obrazovanje kao i društvo ide nizbrdo
I pored toga što rezultati Pisa istraživanja koji se odnose na Srbiju nisu baš za ponos i diku, Dragica Pavlović-Babić, nacionalni koordinator Pisa projekta, ne misli da je rangiranje katastrofalno po nas, već da je zabrinjavajuće, ali i očekivano.
- Živeli smo u društvu koje je propadalo u materijalnom i u svakom drugom smislu i to je moralo da se odrazi i na obrazovni sistem. S druge strane, obrazovni sistem u tom periodu nije pokazivao nikakvu elastičnost nego se, verovatno zato što je morao, konzervirao, ostajao onakav kakav je. A u njemu su radili nastavnici koji su bili sve manje motivisani, sve manje plaćani. Prešlo se na rutinu, na otaljavanje posla... i sve je to moralo da se odrazi na znanje. Ovi rezultati nisu postignuti 2003. nego su efekat jednog procesa koji traje. Obrazovni proces godinama ide nizbrdo i o tome imamo i podatke iz naših nacionalnih istraživanja, a o tome kakvi će trendovi biti znaćemo na osnovu Pisa istraživanja koji će se organizovati svake treće godine-pojašnjava nacionalni koordinator Pisa projekta.
#2
Posted 07 December 2004 - 23:07
Ali tacno je da obrazovni sistem kopni kao i druge stvari u nasem drustvu. Pa zar se ne vidi koliko se izivljavaju na prosveti po pitanju plata?
#3
Posted 07 December 2004 - 23:28
Fala Gonzo
#4
Posted 07 December 2004 - 23:28
Ali tacno je da obrazovni sistem kopni kao i druge stvari u nasem drustvu. Pa zar se ne vidi koliko se izivljavaju na prosveti po pitanju plata?
Potpuno se slazem. Voleo bih da vidim te testove. Sve danasnje novinske agencije na zapadu zvrje o tome. Jutros sam hteo da proverim poziciju Yugoslavije, ali nisam mogao da nadjen nijednu tabelu.
#5
Posted 08 December 2004 - 01:26
Pricaj mi o tome. Ne samo da ne verujete u ovakve testove, ne verujete u ono sto mi koji se bavimo obrazovanjem na Zapadu, a pre toga i u SCG, pricamo ovde godinama. Zasto bi ste verovali Blicu.
(I naravno da se TMN javio, kako da propadne njegova teza o tome kako "stari Kanadjani imaju pogled idiota tj. desetogodisnjeg deteta", dok starci u SCG imaju pogled biblijskog mudraca... koje zamlate i neznalice. I posle sam ja "poturica", a on je Srbin. Pa zbog takvih "intelektualaca" kao sto je TMN i jesmo poslednji u manje-vise svemu.
#6
Posted 08 December 2004 - 01:32
h p://weatheroffice.ec.gc.ca/forecast/city_e.html?ysb
Prsti prsti bela staza .... deda mraza
Edited by TMN, 08 December 2004 - 01:33.
#7
Posted 08 December 2004 - 01:34
Edited by Aule@, 08 December 2004 - 01:37.
#8
Posted 08 December 2004 - 01:38
Edited by TMN, 08 December 2004 - 01:38.
#9
Posted 08 December 2004 - 01:41
Canucks tops
STUDENTS SCORE HIGH IN MATH, READING, SCIENCE
By BRODIE FENLON, TORONTO SUN
CANADIAN HIGH school students are world-class in math, reading, science and problem solving, reports a major study of 15-year-olds in 41 countries. And Ontario ranks among the top provincial performers compared to the Canadian average, bested only by Alberta.
Only two countries -- Finland and Hong Kong (China) -- topped Canada's performance in math, which was the main focus of the 2003 study conducted for the Organization for Economic Co-operation and Development (OECD). The study involved 272,000 students around the globe, including 28,000 in Canada.
In reading, Canada was bettered only by Finland, while four countries topped the Great White North in science and problem solving.
'GOOD SIGN'
"This is certainly a very good sign for Canadians that we are doing the right things," said Pierre Reid, Quebec's minister of education and chairman of the Council of Ministers of Education. "For all the people who work in education, this is such a good-news story."
Alberta was the only province to beat the Canadian average in all four subject areas -- a repeat of its top performance in the last study conducted in 2000.
Ontario, which fell in the mid-range of all provinces, is "within striking distance of doing better," Education Minister Gerard Kennedy said. "We'll be satisfied with nothing less."
While Canada fared well internationally, the study threw up a number of red flags on the domestic front:
- A wide gap separates the top and lowest performing provinces: Alberta and P.E.I.
- Girls significantly outperformed boys in reading in all provinces
- Boys outperformed girls in math, although the difference was smaller
- Students from low socio-economic backgrounds scored significantly lower than students from advantaged families
ENGLISH VS FRENCH
- Ontario students in English-language schools did significantly better in all subjects than their peers in French-language schools
Still, in nearly all subject areas, the provinces fell above or at the OECD average, placing Canada ahead of dozens of countries such as the United States, Mexico, Germany, Italy and Greece
#10
Posted 08 December 2004 - 01:42
Vala, u tvom slucaju bolje da odmah odustanes - nema sanse da to dokazes posle svih gluposti koje si ovde ostavio za sobom.
#11
Posted 08 December 2004 - 01:50
Ostavimo na stranu vredjane, i pokusajmo da pomognemo narodnom muzeju u Beogradu.
Zaboravio sam da pomenem da sam koristio birane reci u prethodnom obracanju. Nemojte uzimati rec beda zdravo za gotovo. Rec beda stoji ustvari za jednu sasvim drugu rec.
Gospodine Poturica dali ste Vi volni dovoljno da pomognete narodnom muzeju u Beogradu?
Da ili Ne! Vi mozete da promenite buducnost Srbije. Da li Vam je to jasno dragi gospodine!
Edited by TMN, 08 December 2004 - 01:51.
#12
Posted 08 December 2004 - 02:00
Svasta - kakav bi ja poturica bio kad bi pomagao neke tamo kaure. Chibe tamo, nemo' vam posaljem mog drugara osamu.
#13
Posted 08 December 2004 - 02:11
tako je - u pitanju je cista zavera vatikana, amerike itd
ovo je antalogijska recenica. da u skolu idu samo bogati sve bi drugacije bilo. zato ajd odma da uskratimo skolovanje za 4/5 dece, pa cemo onda da pobedimo i u toj nepravednoj borbi gde su nas sudije sigurno ostetile.
btw, zar mozda nije moguce da je nase drustvo siromasno i takvo kakvo je upravo zato sto je skolovanje lose
zato prvi preduslov treba ispuniti, i profesorima u skolama odma dici plate
#14
Posted 08 December 2004 - 03:40
Canucks tops
STUDENTS SCORE HIGH IN MATH, READING, SCIENCE
By BRODIE FENLON, TORONTO SUN
CANADIAN HIGH school students are world-class in math, reading, science and problem solving, reports a major study of 15-year-olds in 41 countries. And Ontario ranks among the top provincial performers compared to the Canadian average, bested only by Alberta.
Only two countries -- Finland and Hong Kong (China) -- topped Canada's performance in math, which was the main focus of the 2003 study conducted for the Organization for Economic Co-operation and Development (OECD). The study involved 272,000 students around the globe, including 28,000 in Canada.
In reading, Canada was bettered only by Finland, while four countries topped the Great White North in science and problem solving.
'GOOD SIGN'
"This is certainly a very good sign for Canadians that we are doing the right things," said Pierre Reid, Quebec's minister of education and chairman of the Council of Ministers of Education. "For all the people who work in education, this is such a good-news story."
Alberta was the only province to beat the Canadian average in all four subject areas -- a repeat of its top performance in the last study conducted in 2000.
Ontario, which fell in the mid-range of all provinces, is "within striking distance of doing better," Education Minister Gerard Kennedy said. "We'll be satisfied with nothing less."
While Canada fared well internationally, the study threw up a number of red flags on the domestic front:
- A wide gap separates the top and lowest performing provinces: Alberta and P.E.I.
- Girls significantly outperformed boys in reading in all provinces
- Boys outperformed girls in math, although the difference was smaller
- Students from low socio-economic backgrounds scored significantly lower than students from advantaged families
ENGLISH VS FRENCH
- Ontario students in English-language schools did significantly better in all subjects than their peers in French-language schools
Still, in nearly all subject areas, the provinces fell above or at the OECD average, placing Canada ahead of dozens of countries such as the United States, Mexico, Germany, Italy and Greece
Ovaj uspeh Kanadjana, verujem da je uspeh nekog malog Kineza/Kineskinje, cak mozda i nekog naseg deta, koji se dosta isticu u matematici i prirodnim naukama, bas kao i Kinezi.
#15
Posted 08 December 2004 - 03:53
ja se izvinjavam, ali da li smo svi mi ovde isli u skole u istoj zemlji??? sta, kao ostetili nas na testovima? namerno birali samo najgore djake? a u kanadama i finskama testirali samo imigrante, i to iz kine i srbije?