Jump to content


Photo
- - - - -

Evropski (vs. američki) film


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
167 replies to this topic

#16 Friend of Peachy Carnahan

Friend of Peachy Carnahan
  • Banned
  • 18,085 posts

Posted 04 September 2004 - 03:45

JARMUSCH Night On Earth, Mystery Train, Down By Law, Stranger Than Paradise


kad je to sedi Dzimi postao Jevropejac ?

pa i nije u stvari, ali nikako nema veze sa holivudom i taj njegov senzibilitet i atmosfera u njegovim filmovima podseca na european, a i Night On Earth je meni jedan od najboljih filmova pa sam morao da ga ubacim :lol:

#17 carpediem

carpediem
  • Members
  • 141 posts

Posted 04 September 2004 - 08:49

Ne treba potcenjivati ni Americku kinematografiju, omakne se i njima koji film a imaju i fantasticnih rezisera i scenarista. Vec pomenuh neke: Tarantino, Oliver Stone, P.T. Anderson i Tod Haynes, Charlie Kauffman i Michael Gondry... Desi se da se i Demme-u omakne po koje remek delo...

#18 Sleepers

Sleepers
  • Members
  • 8,129 posts

Posted 04 September 2004 - 11:00

Obožavam ovo nipodaštavanje američke kulture.


Nikako, NIKAKO!!
Mozda sam ja kriva za ovakvo tumacenje, ali zaista nisam tako mislila. Ima i te kako dobrih americkih filmova. :lol:

#19 Sleepers

Sleepers
  • Members
  • 8,129 posts

Posted 04 September 2004 - 11:48

Recimo, "Straight story" od Davida Lyncha. :lol:

#20 Alje

Alje
  • Members
  • 385 posts

Posted 04 September 2004 - 19:31

Recimo SVE od Davida Lyncha :lol:

#21 Sleepers

Sleepers
  • Members
  • 8,129 posts

Posted 05 September 2004 - 15:32

Sjetih se i jos jednog." Big blue." :lol:

#22 Stanarevic

Stanarevic
  • Members
  • 53 posts

Posted 05 September 2004 - 22:37

Ne treba potcenjivati ni Americku kinematografiju, omakne se i njima koji film a imaju i fantasticnih rezisera i scenarista. Vec pomenuh neke: Tarantino, Oliver Stone, P.T. Anderson i Tod Haynes, Charlie Kauffman i Michael Gondry... Desi se da se i Demme-u omakne po koje remek delo...

Gondry je Francuz, na privremenom radu u USA...

#23 Deus

Deus
  • Members
  • 115 posts

Posted 08 September 2004 - 11:26

zar Gaspar Noe( Irreversible ) nije argentinac


Ja sam mislio da je Francuz, ali nissta ne potpisujem. Ako si u pravu - isoriccavam se

#24 Nikola21

Nikola21
  • Members
  • 7,472 posts

Posted 08 September 2004 - 13:15

Amelija mi je jedan od najgorh filmova koje sam ikada gledao. Toliko populisticki, toliko providan, toliko lazno simpatican, toliko pateticnih pokusaja da se udari na osecanja i soft spots. Mislim totalno jedan vestacki film koji pokusava da progura neku spontanost - krajnje vestacku. Po zelji mozete dodati sve sto je kritika rekla za taj film, jer su ga oni mnogo vise ispljuvali nego ja.

Ako govorimo o novijim filmovima:
- Tu ima sjajnih filmova koje CESKA izbacuje svake godine.
- Francuske komedije sam uvek voleo.
- Dve čadjave dvocevke, Sneč, "Ful monti" (u stvari taj i ne bas previse), uopste veliki broj engleskih filmova.

Necu da nabrajam one starije filmove (prvenstveno Felinija). Sada su i Nemci krenuli sa par vrlo solidnih filmova al da me ubijete ne mogu imena da se setim.

Naravno Englezi i Česi su mi favoriti u svakom slucaju.

Edited by Nikola21, 08 September 2004 - 13:28.


#25 Kampokei

Kampokei
  • Members
  • 424 posts

Posted 08 September 2004 - 17:29

ALMODOVAR Pepi, Luci y Bom

A ja mislio da sam ja jedini ovo gledao... :lol:

#26 juliana

juliana
  • Members
  • 1,408 posts

Posted 08 September 2004 - 22:55

Amelija mi je jedan od najgorh filmova koje sam ikada gledao. Toliko populisticki, toliko providan, toliko lazno simpatican, toliko pateticnih pokusaja da se udari na osecanja i soft spots. Mislim totalno jedan vestacki film koji pokusava da progura neku spontanost - krajnje vestacku. Po zelji mozete dodati sve sto je kritika rekla za taj film, jer su ga oni mnogo vise ispljuvali nego ja.

.

konacno!
i meni je taj film odvratno sladunjav.
pravo 'otkrovenje' za mnoge koji 'vole umetnicki film' :lol:

od Evropljana dopisujem Moodyssona
e da: i Mike Leigha (bio sad u Sarajevu)
e e da: tu i tamo Luis Miguel Albaladejo

Edited by juliana, 08 September 2004 - 23:16.


#27 jamie

jamie
  • Members
  • 1,771 posts

Posted 09 September 2004 - 03:35

ako je americki film pleonazam, onda je svet odavno amerikanizovan. a americki film je neretko vrh [david lynch je jos i najevropskiji americki autor]!

nego, ja ipak ne kapiram sta oznacava >evropski film<, sta to gomilu raznorodnih reditelja smesta u isti kos osim kartografija, ili? skoro pa smo ih sve nabrojali, jos malo i mozemo da napravimo poll. treba ovde izdvojiti 10 aktivnih reditelja sa evropskog kontinenta [iz razlicitih drzava], jer kultna proslost [antonioni, bergman, fassbinder, bunuel, tarkovsky, makavejev, itd...] se svakako vise ne racuna. aki kaurismaki, mike leigh, lars von trier, gaspar noe, njihove filmove zeljno iscekujem, i njih, ipak - nista ne spaja.

da, amelija pulen je :lol:

Edited by jamie, 09 September 2004 - 03:36.


#28 Sleepers

Sleepers
  • Members
  • 8,129 posts

Posted 09 September 2004 - 15:44

2 Jamie


Europski film uvijek je bio pomalo na marginama unutar same Europe. Razloga za to ima više. No, jedan od njih svakako je američki film, bolje rečeno - američko osvajanje filmskog tržišta Europe. Posljedica toga je nepoznavanje europskog filma i to unutar samih granica Europe. Ovim problemom postaje jasno koliko je distribucija filma važan element same postprodukcije svakog filma. Da li ima lijeka da se ublaži, ako se već ne može zaustaviti ekspanzija hollywoodskih filmskih osvajača? Svakako da ima.

Jedan od tih lijekova su i europski filmski festivali, koje treba njegovati i iz godine u godinu jačati. Koliko ti zaista znaš o europskom filmu, pa i u tvojoj bližoj okolini? (pod pretpostavkom da živiš u SICG) Evo ti par primjera: :lol:
Makedonska kinematografija po svim razmjerima je i najslabija u našem susjedstvu.Dakako, ekonomska (a i politička situacija) u kojoj se danas nalazi Makedonija naprosto ne dopušta jače bavljenje filmom. No, ne treba zaboraviti malo remek djelo "Prije kiše", redatelja Milcho Manchevskog koje je osvojilo svijet. Taj film je dobar pokazatelj da i Makedonci mogu stati ravnopravno uz bok najjačih europskih kinematografija. Vrijeme za to tek treba doći.

Mađarska je, kao što se zna, imala veliki utjecaj na film kao umjetnost općenito. No, danas su stvari malo drugačije. Velika filmska korporacija "Kinowelt" počela je osvajanje tog tržišta. Kompleksi kino dvorana, a samim tim i vlastiti izbor "Kinowelta" što će distribuirati uvelike guši razvoj domaćeg mađarskog filma. Međutim, usprkos tim nevoljama, Mađari su pred vratima da snime svoj najskuplji film u povijesti svoje kinematografije. Riječ je o filmu "Bridgeman", koji će pratiti priču o mađarskom revolucionaru iz 19. stoljeća. Budžet tog filma trebao bi iznositi oko 5 milijuna američkih dolara. To je u svakom slučaju veliki dobitak za mađarsku kinematografiju.

"Kinowelt" je pružio svoje prste i u Bugarskoj. Osvajanje tržišta je jednako kao i u slučaju Mađarske. Ipak, tračak sunca za bugarsku kinematografiju javio se zahvaljujući "Media programu". Taj program dodjeljuje EU i namijenjen je financiranju filmova, distribuciji te svim popratnim "malim" ali vrijednim stvarima koje prate razvoj svakog filma i kinematografije (npr. školovanje kadrova). Fondovi će ojačati i Švedsku u narednom periodu. Njima će uskoro biti dodijeljeno oko 3 milijuna dolara za razvoj i distribuciju domaćeg filma. Švedi su svojim TV projektima pokazali da su veoma kvalitetni.

Nizozemska i Danska nametnule su se u posljednje vrijeme svjetskoj publici. Osim toga, te dvije zemlje, zajedno s Islandom i Norveškom vrlo često ulaze u zajedničke produkcije i time možda rješavaju i najbitniji dio svake produkcije - novac. Što se tiče Nizozemske, treba istaknuti i ugledni filmski festival u Rotterdamu kojeg se, iz godine u godinu, pokušava ojačati.

Što se tiče Grčke, ona snima male filmove i nekako je našla balans između američke najezde i domaćeg filma. Ipak, nameće se pitanje koliko će vremenski to trajati. Veliki plus u tom odupiranju i njegovanju domaćeg filma svakako imaju i koprodukcije sa susjednim zemljama ali i česte donacije koje stižu iz EU.

Za Srbiju bih samo rekla da već tradicionalno snima bolje filmove od Hrvatske, a i vaši glumci su daleko kvalitetniji.

Dakle, pod zajedničkim nazivnikom "europski film", misli se upravo na "europski", bez obzira koliko raznorodnih pravaca i žanrova postojalo u samim okvirima filma. Ne mora njih nista značajno spajati. Ali su svakako zaslužili mnogo veću pozornost. Pogledaj malo što se prikazuje u kinima, pa će ti možda biti jasnije.

2 Nikola 21

Što se tiče filma "Amelie", (ne znam koliko smisla imati raspravljati o ukusima), iako možda i jeste "slađahan", njegov šarm nikako nije lažan, bar ne meni. Puno manje "lažan" od mora sljadunjavih limunada kakvih se proizvodi na tone i koji stižu iz Holivuda. "Amelie", ako ništa drugo, obrađuje već puno puta viđenu temu na posve originalan i nov način. A to se, naravno, ne mora svima sviđati!

Pozdrav

#29 aenima

aenima
  • Members
  • 2,025 posts

Posted 09 September 2004 - 18:56

Jedan od tih lijekova su i europski filmski festivali, koje treba njegovati i iz godine u godinu jačati.

festivali su upropastili evropski film.

:lol:

#30 Nikola21

Nikola21
  • Members
  • 7,472 posts

Posted 10 September 2004 - 08:25

2 Nikola 21

Što se tiče filma "Amelie", (ne znam koliko smisla imati raspravljati o ukusima), iako možda i jeste "slađahan", njegov šarm nikako nije lažan, bar ne meni. Puno manje "lažan" od mora sljadunjavih limunada kakvih se proizvodi na tone i koji stižu iz Holivuda. "Amelie", ako ništa drugo, obrađuje već puno puta viđenu temu na posve originalan i nov način. A to se, naravno, ne mora svima sviđati!

Pozdrav

Bas suprotno. Ti holivudski filmovi su otvorene limunadice i tako se predstavljaju. A Ameliju su predstavili kao "umetnicki film" i razmisljanjem tipa to su glupi evropljani, cim im se spomene umetnost i napravis film koji ce drugacije izgledati od americkih odmah ce se oduseviti. Grozno je koliko je taj film izvestacen, isprazan i koliko su pokusali napraviti nesto sto bi trebalo privuci prosecnog coveka koji misli da je originalan, da je drugaciji i da je romantican/cna. Strasno, strasno, strasno. Toliko je vestacki sladak, sarmantan i romantican da je extremno bljutav. I u principu je sve, ali bas sve iz tog filma vec vidjeno. Vodili su se idejom da izvuku iz svih filmova ono sto je provereno. U stvari taj film me najvise podseca na one manipulacije u svetu muzike. Etiketiras neki band alternativnim ili underground da bi se prodalo sto vise cd-ova. Onda gomila ljudi se uhvati za tu udicu, napravi bogatase od tog istog benda, a kupci su i dalje ubedjeni da ne slusaju main-stream.
Mislim sto ja da ti pisem, kad su to manje-vise svi kriticari mnogo lepse objasnili nego ja.
Amelija je sigurno u 5 najgorih filmova koje sam ikada gledao si sigurno najfake ilm koji sam gledao.

Edited by Nikola21, 10 September 2004 - 09:25.