Pravoslavlje i rimokatolicizam
#1
Posted 11 July 2004 - 22:04
Interesantna je cinjenica da je zapad iskusio protestantizam kao reakciju na brojna izopacenja tamosnje crkve.A on je tek prica za sebe...Toga je na istoku bilo daleko manje(u Rusiji u 17.veku).Takodje ,ako su razlike bas toliko male,zasto rimokatolicka crkva toliko insistira na unijacenju(unijata ima 10-tak miliona)?Ne zelim da se stekne utisak da o rimokatolickoj crkvi imam samo lose misljenje.U prakticnom smislu su organizovaniji od nas,veronauka u vreme komunizma nije prekidana kao kod nas,mnogi rimokatolicki naucnici,pisci,misticari... su ostavili neizbrisiv trag na svetsku kulturu.To sve stoji,i jos mnogo toga,ali postoje i neke evidentne supljine koje ne treba lako prevideti.Vase misljenje?
#2
Posted 11 July 2004 - 23:04
#3
Posted 12 July 2004 - 00:44
Два се идејна покрета јављају готово истовремено: протестантизам и хуманизам. И управо су наредни векови, 17. 18. и 19. били у знаку преплитања и изједначавања протестанстког теизма и хуманистичког атеизма.
Међутим, ако говоримо о католичкој цркви тог времена, и код ње у то време видимо бурна идејна превирања. Биће да се радило о интеракцији: колико год је католичка црква утицала на појаву протестантизма, толико је и протестантизам и хуманизам утицао да се сама промени.
Популарно се каже да је баш у то време у католичкој цркви живи Бог истеран из човека и протеран на небо.
Као што си и сам рекао, католичко свештенство је образовано. Грубо речено, молитву су заменили учењем.
Не знам да ли си питање поставио о мишљењу о католичкој цркви наших дана, па потпуно машим тему, али и у том случају треба се вратити у 16. век јер ми се он чини пресудним за формирање католичке цркве какву је данас познајемо.
#4
Posted 12 July 2004 - 09:45
#5
Posted 12 July 2004 - 17:19
#6
Posted 13 July 2004 - 19:47
I to po onoj: u redu su odstupanja oko kojih se slozimo (a malu manjinu koja se ne slozi proglasimo za jeretike, da ima sta da se na lomacu baci), ali necete vi tu nama da odstupate onako kako se nama (kad imamo jaka politicka ledja) ne svidja.Источни оци Цркве су вековима толерисали постепено све већа одступања Рима од изворног учења,
#7
Posted 13 July 2004 - 19:59
#8
Posted 13 July 2004 - 20:05
Ili je mogla lako da se glumi, jer su sitniji raskolnici lako proglasavani jereticima i unistavani, posto nisu imali jaku politicku podrsku.Толеранција је долазила од тога што се цепање и раскол Божје Цркве сматрао за велики грех.
#9
Posted 13 July 2004 - 20:26
#10
Posted 13 July 2004 - 20:44
Ne, ja samo ukazujem da iz vecine postova sledi da su glavni razlozi politicki. To sto za vecinu teoloskih razloga na kraju ispadne da su politicki, nisam ja kriv. B)Видим да упорно покушаваш да на форуму религија говориш о "политици". Пошто делујеш упућен у ту тематику, да те упитам... где беше седиште Римског Царства у то време?
A sto se tice kviza, bila su dva Rimska carstva u to vreme, jedno Istocno, drugo Sveto.
#11
Posted 13 July 2004 - 20:59
#12
Posted 13 July 2004 - 22:04
Na tvoju zalost, moj odgovor je bio potpuno tacan. A posto nismo ovde da se igramo kvizova, daj te teoloske razlike, jos ih niko ne pokaza.Само делимично тачно. Када се десио пад западног римског царства, и до када је то трајало?
#13
Posted 13 July 2004 - 22:13
A posto vidim da begas i pozivas se na temu topika, evo da ti udovoljim...
Овде ћемо набројати само главне разлике између Православне и римокатоличке цркве:
- Филиокве (исхођење Светог Духа);
- Папски примат (првенство);
- Папска непогрешивост;
- Употреба бесквасног хлеба за Свето причешће;
- Тачан моменат освећења Светих дарова;
- Причешћивање верника само хлебом - Телом Христовим;
- Пургаторијум;
- Анино безгрешно зачеће Богородице;
- Целибат свештенства;
- Невршење миропомазања заједно са крштењем;
- Миропомазање као искључива надлежност бискупа;
- Промена календара;
- Прослављање Ускрса противно правилима утврђеним на Васељенским Саборима;
- Крштење кропљењем, а не погруживањем.
#14
Posted 13 July 2004 - 22:27
Ti bas zelis da svadjas sa nekim?Hehe... samo se ti tesi... Cinjenica da je sva politicka moc bila u rukama Vizantije, a da Istocni oci nisu ekskomunicirali jereticki Rim u svrhu jedinstva, pobija tvoju tvrdnju da je politikantstvo jedina motorna snaga bilo cega na ovoj planeti.
A posto vidim da begas i pozivas se na temu topika, evo da ti udovoljim...
Ja sam samo trazio da neko konacno iznese prave teoloske, a ne ekonomske ili politicke razloge, nigde nisam tvrdio da postoje samo politicki razlozi. Citaj pazljivije.
A i sva politicka moc nije bila u rukama Vizantije.
I za kraj, na ovom tvom spisku, uz politicke i ekonomske, nalaze se i teoloski razlozi.
#15
Posted 14 July 2004 - 14:57