Jump to content


Photo

da li postoji vise od jednog Boga?


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
128 replies to this topic

#121 Dee

Dee
  • Members
  • 660 posts

Posted 18 July 2004 - 06:12

Тражио си да покажем прстом на Римокатолика, и ја то урадих. А то што је А. Августин своје теолошко знање добио од Амброза и Св. Августина које сматрају за оце Римокатолицизма, то нема везе.  :lol:

Ех.. како ли је лако друге прогласити за "незналице".  B)

Dakle, jedino što znaš o A.Augustinu jest njegovo obraćenje na koje je indirektno, svojim propovijedima utjecao Ambrozije? :lol: :lol: :lol:

Dobro, onda budući da težiš znanju neće ti biti teško pročitati i slijedeće o njemu. :lol:

Rodio se 354.g. u Numidiji u gradiću Tagaste. Roditeljima, za koje se čini da nisu bili izvorno rimskoga podrijetla, najviše je bilo stalo da sinu osiguraju blistavu karijeru. Preduvjet za to je u ondašnjim prilikama bila sprema za rektora. Zbog toga je Augustin nakon početnog školovanja nastavio studije u Madauri, a potom i u Kartagi, gdje se predao slobodnom životu, za posljedicu kojeg je bilo rođenje njegova sina Adeodata 372.g., koji je nažalost umro već 390.g.

Za vrijeme boravka u Kartagi, čitajući Ciceronova "Hortenzija" osjetio je potrebu da racionalno obrazloži svoj nazor na svijet. Stoga se obratio manihejskom naučavanju, koje mu se kao spasenje pomoću znanja činilo prihvatljivim, pogotovo iz razloga što nije poznavalo autoritativnih veza.
Iako je po završetku studija 374/75.otvorio školu u rodnoj Tagesti, uskoro se opet vratio u Kartagu i tamo naučavao. U to vrijeme su mu se počele rađati sumnje u stanovite tvrdnje manihejaca, budući ih nije mogao uskladiti s grčkom mudrošću. Manihejski sumišljenici tješili su ga da će mu sve sumnje riješiti susret s njihovim biskupom Faustom iz Mileve, no to se nije dogodilo, budući se Aurelije posve razočarao njime.

Unutarnji nemir i potraga za boljim mogućnostima rada odvode ga u Rim, gdje posredstvom rimskog prefekta Simaha (da ne bi bilo zabune, poganina :lol: ) dobiva mjesto profesora retorike u Milanu. Iako ondje zauzima ugledno mjesto, nezadovoljan je zbog religiozne neizvjesnosti. I nadalje održava veze sa svojim manihejskim prijateljima, premda se iznutra predaje filozofskoj skepsi.

Iako je u to vrijeme vidljivo koliko je Aurelije još uvijek bio podložan manihejskim pretpostavkama, slušajući Ambrozija, koji je u tome slijedio Origena, kako tumači SZ na alegorijski način, navele su ga na niz mjera koje su dovele do njegovog obraćenja, napuštanja profesure i povratka u Afriku. Bog SZ po manihejcima nije istovjetan s Ocem Isusa Krista, jer je razlika između njegove slike u SZ i Evanđeljima pregruba, te se čini nepremostivom. Manihejski dualizam je nalazio upravo u naglašavanju tih razlika svoju potvrdu. Međutim, Ambrozijeva metoda je premostila jaz ne samo u tom smislu, nego se u to vrijeme Augustin susreo i s neoplatonskom mišlju kojoj će ostati blizak i nakon obraćenja. U tome su mu pomogli neoplatoničar Manlius Theodorus i neoplatonski usmjereni svećenik Simplicijan koji ga je uputio u čitanje Pavlovih poslanica , te mu prikazao kako se Ivanov Logos može povezati s neoplatonizmom. Taj filozofski prodor bio mu je neophodan da bi na ljudskoj razini slomio intelektualni otpor koji mu je zakrčio put prema prihvaćanju koncepcije Boga. Kako sam navodi, najviše ga je smetala i zavodila predodžba dobra i zla kao materijalnih, tvarnih elemenata; način blizak predsokratici i primitivnijem načinu mišljenja koje traži u svemu neko tvarno počelo. Nadalje, neoplatonizam ga po prvi put dovodi do spoznaje da je Bog duhovan princip, te se ne sastoji iz čestica dobra i zla. Zlo kao biće ne postoji; postoji samo kao manjak bića, nesavršenost, nepotpunost, nejedinstvo.

A.Augustin je ne samo najznačajniji mislioc svoga vremena, već i jedan od najvećih filozofa kršćanstva, ili hrišćanstva-kako ti drago. B)

Razrješenje sumnje i izlaz iz skepse on nalazi u činjenici samoizvjesnosti: "sumnjam, dakle jesam". Po tome je Augustin preteča novovjekog mišljenja koje počinje s Descartesom "mislim, dakle jesam".
Kada tome pridodamo vrijeme u kojem je Augustin živio, te da je bio jedan od vodećih ličnosti patristike (s time da se to razdoblje na Zapadu smatra završenim otprilike s Izidorom Seviljskim-636.g.n.e., a na Istoku s Ivanom Damašćanskim-749.g.n.e.), vremena u kojem se još nije dogodio crkveni raskol na zapadnu Rimokatoličku i istočnu Pravoslavnu crkvu, ostaje nejasan razlog tvog animoziteta spram Augustina.

Nadalje, da bi mogao bolje razumjeti Augustina uz masu ostaloga, neophodno ti je poznavanje Filona, a nadasve Plotina.

I za kraj, budući primjećujem da su tvoji "problemi" primarno ekleziološke naravi, malo više se informiraj po tom pitanju. :lol:

Da ne zaboravim, nisi se iskazao pronicljivošću; eto, dosad još nisi uspio shvatiti niti kog sam spola, a pokušao bi odgonetnuti koje sam vjeroispovjesti... :lol: :lol:


I koliko uspjeh pročitati miješaš Aurelia Augustina i Sv.Augustina smatrajući ih dvjema osobama. Bravo! Bravisimo! :lol:

Edited by Dee, 18 July 2004 - 06:44.


#122 Mica i Acim

Mica i Acim
  • Members
  • 188 posts

Posted 19 July 2004 - 02:10

A.Augustin je ne samo najznačajniji mislioc svoga vremena, već i jedan od najvećih filozofa kršćanstva, ili hrišćanstva-kako ti drago.


(Кол 2,8) Пазите да вас ко не обмане философијом и празном пријеваром, по предању људском, по науци свијета, а не по Христу.

Е видиш, у томе је проблем - отац Римокатолицизма је био философ, а не теолог. Зато РКЦ и има гомилу јереси у својим учењима. :lol:

#123 Dee

Dee
  • Members
  • 660 posts

Posted 19 July 2004 - 21:58

(Кол 2,8) Пазите да вас ко не обмане философијом и празном пријеваром, по предању људском, по науци свијета, а не по Христу.

Е видиш, у томе је проблем - отац Римокатолицизма је био философ, а не теолог. Зато РКЦ и има гомилу јереси у својим учењима.  :lol:

Ajme majko s kim se ja upustih u raspravu? :lol: :lol: :lol:

Hello?

A.Augustin je primarno bio teolog, a potom i vodeći filozof svoga vremena!

Тражио си да покажем прстом на Римокатолика, и ја то урадих. А то што је А. Августин своје теолошко знање добио од Амброза и Св. Августина које сматрају за оце Римокатолицизма, то нема везе.

Ех.. како ли је лако друге прогласити за "незналице".


Da ne zaboravim, nisi se iskazao pronicljivošću; eto, dosad još nisi uspio shvatiti niti kog sam spola, a pokušao bi odgonetnuti koje sam vjeroispovjesti...   :lol:  :lol: 


I koliko uspjeh pročitati miješaš Aurelia Augustina i Sv.Augustina smatrajući ih dvjema osobama. :lol:  Bravo! Bravisimo!


Edited by Dee, 20 July 2004 - 00:40.


#124 Mica i Acim

Mica i Acim
  • Members
  • 188 posts

Posted 20 July 2004 - 01:10

Што се мене лично тиче, ти си бесполно биће, а можеш бити и двополно. Како год да се осећаш, мени је свеједно, јер дискусија не подразумева и полно општење, нити било који други вид односа када је пол друге особе уопште битан. Једино ако из неког разлога теби није битно да се тачно и прецизно то зна. А у том случају би већ имао ник или слику која би то јасно и показивала. :lol:

Што се тиче римокатоличког философа, који је дозволио уплив неоплатонизма у римокатолицизам, није битно шта је он био на почетку. Битно је шта је резултат његовог философирања - гомила јереси, почевши са Филиоквеом. Да те подсетим да је и Ориген започео као врстан теолог, да би на крају као јеретик био екскомунициран из Цркве управо због своје философије. :lol:

#125 BlueSoniq

BlueSoniq
  • Members
  • 893 posts

Posted 23 July 2004 - 15:58

Sta bi nam sve rekao tvoj avatar?
Da li si ti mozda Micin alterego ili si samo lutak medju prstima nekog vestog manipulatora.

#126 Mica i Acim

Mica i Acim
  • Members
  • 188 posts

Posted 23 July 2004 - 18:42

Help yourself. B)

#127 Dee

Dee
  • Members
  • 660 posts

Posted 26 July 2004 - 19:50

2 Mica i Ačim

Што се мене лично тиче, ти си бесполно биће, а можеш бити и двополно. Како год да се осећаш, мени је свеједно, јер дискусија не подразумева и полно општење, нити било који други вид односа када је пол друге особе уопште битан. Једино ако из неког разлога теби није битно да се тачно и прецизно то зна. А у том случају би већ имао ник или слику која би то јасно и показивала. :lol:


Točno, u diskusiji je potpuno nebitno kog su spola sugovornici, no ukoliko netko niti nakon nekoliko izmijenjenih postova nije u stanju shvatiti s kim "razgovara" onda dolazi u pitanje njegova moć shvaćanja pročitanog, a to je već ozbiljan problem, budući je takvom diskutantu bespredmetno razlagati svoje mišljenje. :lol:

Што се тиче римокатоличког философа, који је дозволио уплив неоплатонизма у римокатолицизам, није битно шта је он био на почетку. Битно је шта је резултат његовог философирања - гомила јереси, почевши са Филиоквеом. Да те подсетим да је и Ориген започео као врстан теолог, да би на крају као јеретик био екскомунициран из Цркве управо због своје философије. :lol:


Zaboravljaš da tom istom Aureliu Augustinu kog uporno ne razlikuješ od Sv.Augustina, misleći da se radi o dvije različite osobe :lol: , kršćanstvo duguje Nauku o Trojstvu (Trojici!!!). :lol:

A što se tiče Duha Svetog, Pismo jasno govori da je Duh Sveti i Duh Kristov; te da je isto Božji Duh. Stoga, filioque je apsolutno biblijska istina, a ne hereza kako Pravoslavna crkva tvrdi.

Herezu spominješ??? :lol: :lol: :lol:

A gdje ostavi Marijansku dogmu, potom, što je sa svecima, i najzad...ikone-> ljudskih ruku djelo su u skladu s "Ne pravi sebi lika ni obličja bilo čega što je gore na nebu, ili dolje na zemlji, ili u vodama pod zemljom. Ne klanjaj im se niti im služi."(Izl.20:4-5)???????????? :lol: :lol:
Ne reče li Gospodin: "Bog je duh i koji se njemu klanjaju, u duhu i istini treba da se klanjaju.(Iv.4:24)? :lol:

Ende! :lol:

Edited by Dee, 26 July 2004 - 19:54.


#128 Mica i Acim

Mica i Acim
  • Members
  • 188 posts

Posted 26 July 2004 - 21:03

Синак... немам времена за губљење. Ту лаж о Светом Тројству си покупио у РКЦ енциклопедији. Колико је то неистинита тврдња горови нам ...

Свети Игњатије (директни ученик Св. Јована) у свом писму Филаделфијцима (100 АД) пише:

"Не постоје три Оца, или три Сина, или три Духа, него један Отац, један Син, и један Дух. Господ је такође, када је слао своје ученике да науче све народе заповедио да `крстите у име Оца и Сина и Светога Духа`, не у једнога који има три имена, нити у три који су се инкарнирали, него у тројицу са истом славом."


Могао би за разлику малко да проучиш ране оце Цркве... :lol: B)

Edited by Mica i Acim, 26 July 2004 - 21:03.


#129 Dee

Dee
  • Members
  • 660 posts

Posted 26 July 2004 - 23:11

Синак... немам времена за губљење. Ту лаж о Светом Тројству си покупио у РКЦ енциклопедији. Колико је то неистинита тврдња горови нам ...

Свети Игњатије (директни ученик Св. Јована) у свом писму Филаделфијцима (100 АД) пише:

"Не постоје три Оца, или три Сина, или три Духа, него један Отац, један Син, и један Дух. Господ је такође, када је слао своје ученике да науче све народе заповедио да `крстите у име Оца и Сина и Светога Духа`, не у једнога који има три имена, нити у три који су се инкарнирали, него у тројицу са истом славом."


Могао би за разлику малко да проучиш ране оце Цркве...  :lol:  B)

Hello???

Milo dijete, za početak; meni pripisati rimokatoličanstvo je isto što i tebi da si protestant. :lol: E kamo puste sreće; bar bi bio obraćen u najortodoksnijem smislu te riječi. Ali...eto nisi, stoga, dog god živiš za te nade ima-a nada ipak umire posljednja! B)
Drago dijete, idi i ne griješi dušu lažima i zabludama i manje plači s ikonama. :lol:

P.S. Ali, ako već plačeš, ne zaboravi ispuhati nos...i nakapati oči Visinama! :lol:

P.P.S. Dijete, da li ti uopće poznaješ Nauku o Trojstvu, bolje rečeno; da li si pročitao (s razumijevanjem) ono što si sam napisao? :lol:
Ključna riječ: s razumijevanjem! B)

Edited by Dee, 26 July 2004 - 23:18.