Eutanazija
#16
Posted 12 April 2001 - 15:27
[ Izmena poruke: branka n. na dan 2001-04-12 19:58 ]
#17
Posted 12 April 2001 - 18:04
Mada sam u shvatanju ove situacije najblizi Zonelinom pogledu.
Luuv 2 All
#18
Posted 12 April 2001 - 20:55
Sa te strane vi koji se zalazete za eutanaziju mislim da imate potpuno pravo.
Sa druge strane, ako vec postoje lekovi koji ce bolesnika uciniti dobrim delom ili potpuno neosetljivim na bolove, koja je svrha eutanazije? Pa vec pogadjate, novac. Bolnicki dan kosta $500, a poznato je da terminalni bolesnici mogu da zive danima i mesecima. Postavlja se pitanje ko ce to da plati, i koja je svrha odrzavati nekoga u zivotu, ko nema nikakve sanse za ozdravljenje. Mislim da je u tome smislu eutanazija kompromisno resenje, mada je u isto vreme i nesumnjivo eticko pitanje. U Americi ona nije ozvanicena, ali `do not resucitate orders' nisu veoma razliciti od eutanazije, jer se bolesniku jasno uskracuje medicinska pomoc koja bi mu pomogla, makar i kratkotrajno, da ostane u zivotu.
#19
Posted 12 April 2001 - 21:43
A ako mislite da je ovo moje razmisljanje uvrnuto, ne oklevajte sa dijagnozom...lecenje treba otpoceti na vreme. :wink:
#20 Guest_Judge Thread_*
Posted 12 April 2001 - 23:17
Lara:
Da li to ustvari znaci da smrt i nije kazna, vec neka vrsta nagrade, takoreci dragocen poklon koji se ne moze dati svakome?
Lara, ne samo da ne mislim da ti je razmisljanje uvrnuto, vec je to u neku ruku nesto sto sam hteo da kazem. Dok je smrtna kazna nasilno oduzimanje zivota, bez ikakve mogucnosti izbora (gospodine Milosevicu, da li biste radije da vas malo obesimo ili da sedite do kraja zivota u zatvoru? ), protiv volje vlasnika zivota :wink: eutanazija je izbor tj. pomoc koja se pruza na zahtev osobe koja je u pitanju. Sto se mene tice, hell of a difference.
#21
Posted 12 April 2001 - 23:23
drugim recima, ako svako od nas ima pravo da sam sebi oduzme zivot iz ko zna kojih razloga kroz samoubistvo, zasto ne bi dozvolili ljudima u mukama bez sanse za ozdravljenje-dakle iz, uslovno receno, humanih razloga, da se opredeli za brzu i bezbolnu smrt umesto produzenog zivota koji to ustvari, po meni, i nije jer su liseni bilo kakvog kvaliteta zivljenja i zele sami da svoj zivot okoncaju?
jedinu slicnost koju mogu da vidim izmedju ove dve pojave bila bi teoloske prirode, znaci ako verujes da Bog daje zivot, nijedan covek ne bi imao prava da oduzme neciji tudj zivot kao ni sopstveni jer ga on po ovom shvatanju nije ni stvorio pa bi oba slucaja bila potpuno neopravdana i neostvariva.
[ Izmena poruke: branka n. na dan 2001-04-13 00:30 ]
#22
Posted 13 April 2001 - 05:15
eutanazija je dozvoljena ali ce se primenjivati pod strogim i odredjenim uslovima /dakle ne automatski i bez provere svih okolnosti, narocito da li je odluka doneta svesno a ne pod uticajem lekova/, i sigurno je nece zatraziti svako neizlecivo bolestan. Neko je spomenuo zasto eutanazija kada postoje lekovi protiv bolova, tacno ali treba imati u vidu da posle izvesnog vremena ni oni vise ne deluju i tada nastaju nepodnosljivi bolovi /mi ih ne mozemo ni zamisliti/ i zelja da se oni okoncaju. Sto se tice 'oslobadjanja bolnickih kreveta' primedba je vrlo neumesna, niti svi neizlecivi bolesnici ostaju u bolnici do smrti /najcesce odlaze i umiru kuci/, niti su lekari po bolnicama dr.Jackil i Dz. Trbosek u jednom, a zdravstveno osiguranje pokriva troskove lecenja ili pak cash, i zakon o eutanaziji svakako nema nikakve veze sa tim.
#23
Posted 13 April 2001 - 09:30
i upravo zbog toga, uporedjenje sa smrtnom kaznom nije u potpunosti pogresno. to je jedan od bitnih argumenata protivnika smrtne kazne: drzava(niko) nema pravo na oduzimanje zivota.
taj argument se pominje i kada se govori o suizid-u, i pored toga sto i u tom slucaju postoji izbor, kao i kod eutanazije.
#24
Posted 13 April 2001 - 11:05
Da li neko ima predstavu na osnovu cega i kada On to radi ?
#25
Posted 13 April 2001 - 13:47
Da li neko ima predstavu na osnovu cega i kada On to radi ?"
Recimo da Mama i Tata daju zivot Dragane. Na osnovu cega - znamo, a kada, stvar je njihove odluke.
Lun
#26
Posted 13 April 2001 - 19:51
U Aziji, kada neko hoce da se ubije, duznost prijatelja je da mu pomogne.U Japanu, kada pojedinac hoce da zavrsi sa sobom, da napravi sepeku (harakiri), dobar prijatelj je tu da mu asistoira. Stavi mu jastuce pod guzu da bude nagnut unapred da slucajno ne padne unazad sto je sramota. Uz to, kada nozem napravi krug po trbuhu, prijatelj je tu da mu nanese "coup de grace" i skrati mu muke, odnosno da hitro pridje i jednim udarcem odsece mu glavu....
Pitanje: ima li u SPS-u Japanaca?....
#27
Posted 13 April 2001 - 20:32
#28
Posted 14 April 2001 - 12:01
hvala ti na tvom iscrpnom i dubokom odgovoru.
PS
Zasto onda Mama i Tata ne mogu da oduzmu zivot ? Znamo kako a kada je stvar njihove odluke.
[ Izmena poruke: Dragan na dan 2001-04-14 13:03 ]
#29 Guest_Judge Thread_*
Posted 15 April 2001 - 00:58
Casus Beli:
da li je neko od ucesnika u forumu citao nesto o Lapotu, nekoj vrsti pretece eutanazije u nasim krajevima, kada deca "ispracaju" onemocale roditelje.
Pa sad, nije bas eutanazija - lapot je obicaj koji je u raznim varijacijama postojao u celom svetu. Primenjivao se (mada se negde mozda jos uvek primenjuje) kada starija osoba u domacinstvu (ili plemenu) ne moze da privredjuje, pa se onda "odstrani" da ne bi i dalje trosio hranu. Znaci, razlog je cisto ekonomski, a ne humanitaran.
#30
Posted 15 April 2001 - 02:24
sterbenhilfe(nemacki pojam za eutanaziju-sto bi otprilike znacilo;pomoc pri umiranju),za i protiv:
nemacka ministarka pravde, herta däubler-gmelin(spd-socijaldemokratska partija nemacke):mora se vise povesti racuna o tome da se pronadje nacin da bolesnik bez bolova i sa ponosom ode na drugi svet, nego da se opterecujemo eutanazijom.
lekarska organizacija hartmanbund, hans-jürgen thomas: 10. april 2001(tada je donet zakon u holandiji) je crni dan za humanitet. taj zakon vodi u eutanazi-i nadljudski(übermensch) mentalitet. zadatak doktora je da bolove smanji, zdravlje povrati i zivot sacuva. on treba da bude pratilac pri umiranju, a nikako pomocnik.
manfred kock, evangelisticka crkva: na neizlecivo bolesne se moze lako uticati, iz zelje da rodbini ne budu teret,mogu se odluciti za smrt. kako ce se definisati sta je njihova stvarna zelja?
i sve tako u tom tonu. a za nemacku je tesko reci da je jedna zaostala zemlja.
zatim postoje vrlo interesantne pravne definicije u nemackoj,po tom pitanju:
pasivna pomoc pri umiranju
aktivna pomoc pri umiranju
aktivno umorstvo
indirektna pomoc pri umiranju
pripomoc pri samoubistvu
ne pruzanje pomoci(svesno)
prekid vestacke ishrane
sve to je, pravno gledano, eutanazija.
ili; sta od toga je eutanazija?