Jump to content


Photo

Veronauka u školama


This topic has been archived. This means that you cannot reply to this topic.
244 replies to this topic

#241 Lav

Lav
  • Members
  • 250 posts

Posted 06 October 2001 - 23:24

E vidis Branka,upravo tu i jeste poenta.Ja nisam pedagog,ali sam npr.razgovarala sa pedagozima koji imaju drugacije misljenje od tvoga,mada u radu sa djecom imaju uvid u problematiku,ali je to toliko rijetka pojava da ne nalaze za shodno da to uopste i spominju.Vjerujem da je i tebi poznato da se u svim oblastima nauke i drustva pojavljuju razlicita misljenja strucnjaka o jednoj te istoj temi,dakle o svemu se ipak moze polemisati,ali to ne znaci niti da si ti u pravu,niti pedagozi sa kojima sam ja razgovarala,niti to znaci da je moje misljenje laicko,ako to misljenje moze biti?!

#242 Sister

Sister
  • Members
  • 1,166 posts

Posted 07 October 2001 - 13:15

A poznajući rezon prosečnog sunarodnika, cela priča više stremi u pravcu:
"Druže Bogo, mi ti seee kunemo, mi ti se kunemoo,
Da sa tvooooga putaa, ne skrenemo, puta ne skreneeemoo"

A kada se navede primer iz života deteta u Srbiji koje je zbunjeno zbog oprečnih poruka, onda se to nonšalantno preskače. Valjda su za ovu temu relevantniji primeri mališana iz Nemačke ili Engleske.

#243 branka n.

branka n.
  • Members
  • 1,117 posts

Posted 07 October 2001 - 14:02

Preskace se i ovaj prilog Ostap Bender koji smatram vrlo relevantnim za ovu diskusiju i u potpunosti se slazem sa ovim tvrdnjama psihologa jer iz iskustva znam da je tacno ovo sto se tvrdi:

Kao jedan od argumenata protiv uvodjenja veronauke u osnovne skole, koji su navodili psiholozi, bio je da deca tog uzrasta uopste nemaju potrebu za metafizickim temama, kao i da ne mogu da ih na pravi nacin razumeju i prihvate. Bez obzira na eventualni konflikt sa ucenjem iz drugih predmeta.



#244 pajapatak

pajapatak
  • Members
  • 822 posts

Posted 07 October 2001 - 14:26

ne znam iz iskustva, mogu samo da pretpostavim da je tacno.
mada nisam siguran da je to samo za decu relevantno, i da je to odlucujuci argumenat za ili protiv veronauke.
nisam psiholog, ali mislim da deca u tom uzrastu, osim sto nemaju potrebu za metafizickim temama, nemaju je za jos po nekim, sto nije argumenat da se ukinu 50% (ili vise) predmeta (ili jeste?).
da ne govorimo o vanskolskim temam koje se deci serviraju, a ona isto tako, po mom nestrucnom misljenju, nemaju potrebu za njima.
s tim u vezi, i sumnja da i odrasli(ili bar jedan deo njih) imaju potrebu za metafizickim temama, da ih razumeju i prihvate na pravi nacin je tek umetnost za sebe.

#245 branka n.

branka n.
  • Members
  • 1,117 posts

Posted 07 October 2001 - 14:40

Vise sam za edukaciju kao negovanje vec postojeceg interesovanja/afiniteta deteta, nego za grubo nametanje sfere interesovanja oduzimanjem ili limitiranjem izbora naucne gradje i predmeta, jer je postojanje izbora neophodan nacin da deca upoznaju sebe, svoja interesovanja, afinitete, kreativnost i mastu.

Scientific observation has established that education is not what the teacher gives; education is a natural process spontaneously carried out by the human individual, and is acquired not by listening to words but by experiences upon the environment. The task of the teacher becomes that of preparing a series of motives of cultural activity, spread over a specially prepared environment, and then refraining from obtrusive interference. Human teachers can only help the great work that is being done, as servants help the master. Doing so, they will be witnesses to the unfolding of the human soul and to the rising of a New Man who will not be a victim of events, but will have the clarity of vision to direct and shape the future of human society.


- Maria Montessori, Education for a New World