Veronauka u školama
#241
Posted 06 October 2001 - 23:24
#242
Posted 07 October 2001 - 13:15
"Druže Bogo, mi ti seee kunemo, mi ti se kunemoo,
Da sa tvooooga putaa, ne skrenemo, puta ne skreneeemoo"
A kada se navede primer iz života deteta u Srbiji koje je zbunjeno zbog oprečnih poruka, onda se to nonšalantno preskače. Valjda su za ovu temu relevantniji primeri mališana iz Nemačke ili Engleske.
#243
Posted 07 October 2001 - 14:02
Kao jedan od argumenata protiv uvodjenja veronauke u osnovne skole, koji su navodili psiholozi, bio je da deca tog uzrasta uopste nemaju potrebu za metafizickim temama, kao i da ne mogu da ih na pravi nacin razumeju i prihvate. Bez obzira na eventualni konflikt sa ucenjem iz drugih predmeta.
#244
Posted 07 October 2001 - 14:26
mada nisam siguran da je to samo za decu relevantno, i da je to odlucujuci argumenat za ili protiv veronauke.
nisam psiholog, ali mislim da deca u tom uzrastu, osim sto nemaju potrebu za metafizickim temama, nemaju je za jos po nekim, sto nije argumenat da se ukinu 50% (ili vise) predmeta (ili jeste?).
da ne govorimo o vanskolskim temam koje se deci serviraju, a ona isto tako, po mom nestrucnom misljenju, nemaju potrebu za njima.
s tim u vezi, i sumnja da i odrasli(ili bar jedan deo njih) imaju potrebu za metafizickim temama, da ih razumeju i prihvate na pravi nacin je tek umetnost za sebe.
#245
Posted 07 October 2001 - 14:40
Scientific observation has established that education is not what the teacher gives; education is a natural process spontaneously carried out by the human individual, and is acquired not by listening to words but by experiences upon the environment. The task of the teacher becomes that of preparing a series of motives of cultural activity, spread over a specially prepared environment, and then refraining from obtrusive interference. Human teachers can only help the great work that is being done, as servants help the master. Doing so, they will be witnesses to the unfolding of the human soul and to the rising of a New Man who will not be a victim of events, but will have the clarity of vision to direct and shape the future of human society.
- Maria Montessori, Education for a New World