Za aktivno gledanje i razumevanje ovog sporta je potrebno tehničko znanje. Ko želi da u potpunosti razume ovaj sport, ne treba da se povodi pisanjem sezacionalističke štampe.
Nisam juce imao vremena da ti odgovorim na ovu arogantnu i sujetom izazvanu izjavu. Ti si se, nazalost, izuzetno promenio otkad je Mercedes poceo da dominira, i s obzirom na to da radis za tu kompaniju, svaku kritiku na racun Mercedes Formula 1 tima shvatas licno. S obzirom na to da si masinski inzenjer i posedujes vrhunsko znanje iz oblasti tehnologije koja se koristi u Formuli 1 i samog ponasanja bolida na stazi usled zakon fizike, poceo si to da koristis kao svojevrsno oruzje za "spustanje" na zemlju forumasa koji pisu nesto protiv politickih radnji Mercedes F1 tima. A istovremeno i licemerno. Godinama si zbog politickog spletkarenja Ferarija i kolumne Luke di Montecemola u kojoj je za nasu naciju napisao srpski lesinari (ogavni smrad) pisao ime njihove kompanije malim slovom. I sad, da uzmemo jedan hipoteticki primer, da imamo ovde na forumu nekog zaposlenog u FIAT-u, da li bi sada on trebalo da se oseti uvredjenim sto clan foruma B92 pise ime brenda njegove kompanije malim slovom? Pa, prema mom skromnom misljenju, ne bi. Ovo je sport. A kao u svakom sportu, postoje navijaci. Medju tim navijacima postoje fanaticni navijaci - ili samog sporta, ili timova, ili vozaca. I to navijanje nije nista nenormalno. Nekoliko puta si i sam bio na trci u Monci i prema pisanju na forumu divio se atmosferi koji stvaraju tzv. tifozi. Da li su 100.000 ljudi koji dolaze na VN Italije i koji stvaraju atmosferu koja tebe zadivi svi masinski inzenjeri ili inzenjeri elektrotehnike koji poseduju potrebno tehnicko znanje za aktivno gledanje i razumevanje ovog sporta? Pa nisu. Verovatno je broj takvih ispod 1000. Ovo ostalo su pasionirani ljubitelji sporta. Doduse, neki verovatno dolaze i iz cisto nacionalistickih razloga i nemaju pojma ni ko su vozaci, ali to je manjina.
Logicno je da ljudima kad tad dosadi dominacija jednog tima i da onda sve zakulisne radnje koje se odvijaju u ovom sportu i koje ce se oduvek odvijati dospevaju pod jos vecu lupu nego inace, i ljudi pod uticajem stampe, ali i cinjenica (poput one da je Mercedes dva puta dobio testiranje Pirelijevih guma od 1000 kilometara. Od ta dva testa, jedan je Mercedesu pravo niotkuda resio sve probleme sa gumama u maju 2013, kada su od tima koji je najbrzi u kvalifikacijama ali na VN Spanije drugoplasirani usled jezivog trosenja guma zavrsava trku na 12. mestu, dok osvajac pol pozicije zavrsava na 6. mestu dosli do tima koji bez problema pretvara svoju kvalifikacionu brzinu u uspehe u trci i na kraju zavrsavaju na drugom mestu u konkurenciji konstruktora), pocinju da sa paznjom, podozrenjem ili cime god citaju sve kontroverze koje se ticu Mercedesa. I meni, kao obicnom smrtniku, koji nije zavrsio masinski ili ETF, i koji ne zna nista o tehnickom delu sporta, konstantno pocinju da smetaju pretnje o Mercedesovom napustanju sporta u slucaju da ih nova pravila sputaju u dominaciji, jer su oni ulozili monstruozne kolicine novca u novu tehnologiju, ili kako si ti sam rekao pre nekoliko godina, BDP jedne prosecne africke drzave. Koliko je samo novca u svoju dominaciju, za koju svi znamo da je bila opasno, opasno potpomognuta Bernijem i FIA-om u periodu od 1996. do 2006? I svi koji smo navijali za druge timove smo jedva cekali da se zavrsi, siguran sam i ti sam. I bezbroj ljudi je FIA-u nazivao Ferrari International Assistance. I kako bi ti reagovao da se tada pojavio neki zaposleni FIAT-a, Srbin, masinski inzenjer, i rekao, nemate vi dovoljno tehnicko znanje da razumete zasto se svi zahtevi Ferarija ispunjavaju? Pa siguran sam da ne bi izazvalo bas odusevljenje kod tebe. Kao sto tvoj komentar nije izazvao odusevljenje Downforce-a, inace masinskog inzenjera koji navija za Ferari.
Pre odredjenog vremena si napisao da citas forum redovno, ali da ne pises i da se cesto krsis kad procitas sta pise. Nisi obrazlozio zasto, ali verovatno je vezano za kritike na racun Mercedesa. Pokusaj da sagledas to iz drugog ugla. Sport je u teskoj situaciji. Imamo samo 10 timova od kojih dva mogu da propadnu bukvalno bilo kog meseca, tribine su poluprazne, gledanost nikada manja, sponzora nikada manje, imamo proizvodjaca guma koji podleze pritisku timova maltene svake godine i koji nije u stanju vec sedam godina da napravi komponente koje nisu ekstrem, u smislu da ili se raspadaju, ili mogu da izdrze celu trku bez ikakvog pada performansi, ali ni integritet da ne podlegne zahtevima mocnih timova, poput pritiska Red Bula 2013. kada im je ugrozena dominacija i kome je Pireli popustio posle samo dva meseca, sto je dovelo do najjezivije polovine sezone ikada u ovom sportu? I ovaj najsveziji primer Pirelija i Mercedesa i modifikacija komponenata na tri trke. Kada uz to dodas komentare Fetela, koji je u petak rekao da je Pireli modifikovao gume da bi resio potencijalne probleme Mercedesa i Red Bula na tri od sledecih sest trka? Negativne reakcije ljudi koji ne navijaju za Mercedes nakon toga su logicne i prirodne, imali oni tehnicko znanje ili ne, jer, ponavljam, ovo je sport, a svaki sport ima navijace, fanatike, zagrizene, obicne, svejedno.
Nije se ovaj forum ni u cemu izmenio da bi ti sada morao da se krstis na postove koji se ovde pojavljuju, osim sto deo njih sadrzi kritike na racun Formula 1 tima kompanije za koju ti radis. I nije mi bas jasna takva radikalna promena u tvom stavu. Sta je sve 2011. i 2012. o Mercedesu pisao cuveni FjodorD, svojevrsna maskota foruma, cak je pisao i da ih mrzi jer su mu unistili Sumaherovu reputaciju? Nisi prestao da pises, jer nije bilo potrebno. Procitas bez odgovaranja, ako smatras da ima svrhe odgovoriti, odgovoris na post, ako ne, nastavis dalje, i to je to. Ako su tebi kritike na racun Mercedesa, koje nisu ni izbliza ostre kao nekada na racun Ferarija, a ni Red Bula, toliko ogadile forum da zauvek prestanes da pises, a pritom sve to pisu isti ljudi sa kojima si godinama razmenjivao misljenja, raspravljao se, pruzao im sjajne tehnicke analize i prikazivao svoju ljubav prema sportu na veoma lep i pasioniran nacin, a nadam se nesto i sam saznao, onda ja mislim da je problem ipak u tvom stavu.
Nista od ovoga nisam napisao zlonamerno i ne bih voleo da se uvredis. Naprotiv, voleo bih da se na forum vrati i aktivno ponovo pocne da pise onaj stari Dasubo, potpuna legenda ovog foruma i covek koji je forumu B92 doneo ko zna koliko klikova da bi procitali njegove postove o tehnickom delu i istorijatu Formule 1. Sve najbolje i pozdrav, i nadam se da ces korigovati svoj stav i poceti ponovo da pises.