Jump to content


Photo
- - - - -

VN Spanije 2018


  • Please log in to reply
115 replies to this topic

#91 /13/Ален Шмит/

/13/Ален Шмит/
  • Members
  • 4,593 posts

Posted 13 May 2018 - 16:58

Navikao sam na poraze, više je to patnja. Kada patiš porazi su ti samo formalnost.... do uspeha ako ikad dođe.

 

Neka neka, čestitke Hamiltonu, Mečki i Pireliju. Ček ček samo da obrišem suze s tastature. Ne vidim slova...

 

Khm, nemoguće kako Grozni pravi greške. Brate sad će 10 godina od debija u F1. Pa jbt došao si do F1, valjda imaš toliko pameti i strpljenja. Evo i meni se desi da u žurbi koleginici ili kolegi zgazim patiku ili sl. kada žurim na pauzu za topli obrok ali ipak analiziram situaciju i pogledam kako mogu ispraviti poteze odnosno kako mogu održati 99% aktivnu percepciju prostora pa nekako prostorno izračunati koliki prostor uzimam dok koračam pa onda stvoriti virtuelnu sliku maksimalno iskorišćenog prostora koji uzimam dok pretičem koleginice/kolege.

 

I gle čuda posle toga nikad nisam nagazio na patiku koleginice/kolege ispred. Topla voda je otkrivena! EUREKA!!!

 

Naravučenije: jebeno drži jebenu pažnju 100% dok imaš voznu moć jbt. Životi su u pitanju!

 

ja se izvinjavam unapred, neka u moderatorskoj režiji iseku potrebno XD


  • 0

#92 DASUBO

DASUBO
  • Members
  • 3,855 posts

Posted 13 May 2018 - 17:54

Pošto vidim da postoji tendencija da se tvrdi da je danas Mercedes pokidao jer je Pirelli tokom sezone promenio gume kako bi baš "Božane" dobile prednost, želim da priču objasnim sa tehničke strane.

Dakle, Barselona, Pol Rikar i Silverston imaju nov asfalt. To znači redukovano trošenje pneumatika što znači da sa klasičnom smesom ostaje previše "gume za trošenje" i to dovodi do pregrevanja.
Pregrevanja mogu dovesti do deformacija u nosećih strukturi pneumatika i u ekstremnim slučaju kolabiranja strukture.
Zbog toga je FIA dala zadatak Pirelli -ju da za 0.4mm smanji debljinu sloja za trošenje na ove tri staze i to za sve slik pneumatike.
Ovo je otkriveno na testiranjima u Barseloni i to od strane Mercedesa i RB.
Ovo znaju svi timovi i u petak su svi besomučno pokušavali da "otključaju" novu mešavinu i da pohvataju gde su granice "prozora" gde ovi pneumatici rade.
Ovo je najbolje pročitao RB, ali ni Mercedes nije bio ništa gori.
Zbog toga što Mercedes ipak ima najbolji paket šasije i pogona kad ukapiraju pneumatike RB nije uspeo da ih stigne.
Ferari je izgubio svoju prednost koju su posle Australije stekli u čitanju guma, jer set up nije bio dobar.

Za aktivno gledanje i razumevanje ovog sporta je potrebno tehničko znanje. Ko želi da u potpunosti razume ovaj sport, ne treba da se povodi pisanjem sezacionalističke štampe.
  • 5

#93 4_Webber

4_Webber
  • Members
  • 17,335 posts

Posted 13 May 2018 - 18:01

Meni je najveci problem sto midium gume mogu da izdrze 66 krugova bez problema. Neka donose malo mekse gume, bice boljeg trkanja, opet su preterali sa tvrdocom, vratili smo se u Bridzston eru i 2010.
  • 0

#94 Downforce

Downforce
  • Members
  • 4,995 posts

Posted 13 May 2018 - 18:06

Dakle, ja recimo nemam tehnickog znanja da pratim ovaj sport?


  • 0

#95 Hertzog

Hertzog
  • Members
  • 2,572 posts

Posted 13 May 2018 - 18:38

Gro dobio kaznu +3 mesta na sl trci i kaznene bodove
  • 0

#96 /13/Ален Шмит/

/13/Ален Шмит/
  • Members
  • 4,593 posts

Posted 13 May 2018 - 19:05

Meni je najveci problem sto midium gume mogu da izdrze 66 krugova bez problema. Neka donose malo mekse gume, bice boljeg trkanja, opet su preterali sa tvrdocom, vratili smo se u Bridzston eru i 2010.

 

Fetelov stint na VN Italije 2010 će mi zauvek ostati u sećanju...


  • 0

#97 4_Webber

4_Webber
  • Members
  • 17,335 posts

Posted 13 May 2018 - 20:09

Svakome ce. I to su jos bile supermeke gume, Bridzston nije imao mekse gume od tih. A on odveze 52 od 53 kruga na njima i onda ode u poslednjem u boks samo zato sto su pravila nalagala.
  • 0

#98 Dzoni_m

Dzoni_m
  • Members
  • 1,793 posts

Posted 13 May 2018 - 20:10

Samo neka nastave ovako. Realno je da nikada necu prestati da gledam, a da li ce neki drugi manje navuceni je druga prica. Po 1000-ti put, i ove gume su ok, i motori i aerodinamika i oreol iznad glave i staze i sve je 5, samo zabranite *hebene senzore da budu dostupni timu u toku trke, simulatore trke u realnom vremenu i vozacu da komunicira sa pit wallom. 

 

Dajte da vozac misli o ranije dogovorenoj taktici, o potrosnji guma, o stanju auta (na uvce i po dupetu ili neka mu ugrade cajgere, neka se dogovore). Povecajte duplo broj komponenata pogona i neka se snalaze na stazi sami. Jedan inzenjer po vozacu, sedi u sobi sa sudijama i direkcijom trke, potpuno zasebni kanal komunikacije bez podrske softvera i tima, vremena svih auta na stazi ispred njega i mogucnost da on ili vozac pozovu za stajanje tim. Imali bi svega, od raskantanih masina, do raspadnutih guma, onih koji su ostali bez goriva, onih koji su pregrejali kocnice ili motor, zabrojali se, ne citaju tablu i sl. Haos? Pa sigurno u prvih par trka, posle toga ko ne ume da se prilagodi ne bi ni imao mesta. 


Edited by Dzoni_m, 13 May 2018 - 20:10.

  • 2

#99 SportskiPozdrav

SportskiPozdrav
  • Members
  • 1,126 posts

Posted 13 May 2018 - 21:53

Nisam ni znao da zelim ovo dok nisi napisao. :D


  • 2

#100 romantik

romantik
  • Members
  • 7,759 posts

Posted 14 May 2018 - 07:13

Utisci hronoloskim redom:

 

1. Grozan mi je mozda i najdrazi  vozac u sampionatu, ali nivo gluposti koje on pravi je prevzisao svaku meru :(

 

2. Zasto je Mercedes na prvi pit stop oterao Botasa onako rano kad je imao brzinu, komotno su mogli ostati jos 2-3 kruga. Jasno je bilo da se krosover nece desiti bar jos dva kruga i morali su cekati, time bi smao dobili, ali i oni ko Ferari poceli da prave gluposti ove sezone.

 

3. Virtuelni SC i njegova bespotrebna upotreba opet! Okon je prkirao bolid pored zaustavnog puta, sve sto je trebalo da se uradi je da u toj krivini masu dvostruko zutim, i da dva marsala uguraju auto iza zidica. Medjutim, s obzirom da vidimo sve vecu amerikanizaciju sporta, jasno je da ce ovih bespotrebnih prioda biti jako cesto u buducnosti, pa bi trebalo uvesti zabranu pit stopova pod virtuelnim SC. S obzirom da vise nema dolivanja goriva, niko nece biti ostecen takvim potezom, a sprecilo bi se da neko profitira.


  • 0

#101 4_Webber

4_Webber
  • Members
  • 17,335 posts

Posted 14 May 2018 - 08:44

Za aktivno gledanje i razumevanje ovog sporta je potrebno tehničko znanje. Ko želi da u potpunosti razume ovaj sport, ne treba da se povodi pisanjem sezacionalističke štampe.

 

Nisam juce imao vremena da ti odgovorim na ovu arogantnu i sujetom izazvanu izjavu. Ti si se, nazalost, izuzetno promenio otkad je Mercedes poceo da dominira, i s obzirom na to da radis za tu kompaniju, svaku kritiku na racun Mercedes Formula 1 tima shvatas licno. S obzirom na to da si masinski inzenjer i posedujes vrhunsko znanje iz oblasti tehnologije koja se koristi u Formuli 1 i samog ponasanja bolida na stazi usled zakon fizike, poceo si to da koristis kao svojevrsno oruzje za "spustanje" na zemlju forumasa koji pisu nesto protiv politickih radnji Mercedes F1 tima. A istovremeno i licemerno. Godinama si zbog politickog spletkarenja Ferarija i kolumne Luke di Montecemola u kojoj je za nasu naciju napisao srpski lesinari (ogavni smrad) pisao ime njihove kompanije malim slovom. I sad, da uzmemo jedan hipoteticki primer, da imamo ovde na forumu nekog zaposlenog u FIAT-u,  da li bi sada on trebalo da se oseti uvredjenim sto clan foruma B92 pise ime brenda njegove kompanije malim slovom? Pa, prema mom skromnom misljenju, ne bi. Ovo je sport. A kao u svakom sportu, postoje navijaci. Medju tim navijacima postoje fanaticni navijaci - ili samog sporta, ili timova, ili vozaca. I to navijanje nije nista nenormalno. Nekoliko puta si i sam bio na trci u Monci i prema pisanju na forumu divio se atmosferi koji stvaraju tzv. tifozi. Da li su 100.000 ljudi koji dolaze na VN Italije i koji stvaraju atmosferu koja tebe zadivi svi masinski inzenjeri ili inzenjeri elektrotehnike koji poseduju potrebno tehnicko znanje za aktivno gledanje i razumevanje ovog sporta? Pa nisu. Verovatno je broj takvih ispod 1000. Ovo ostalo su pasionirani ljubitelji sporta. Doduse, neki verovatno dolaze i iz cisto nacionalistickih razloga i nemaju pojma ni ko su vozaci, ali to je manjina.

 

Logicno je da ljudima kad tad dosadi dominacija jednog tima i da onda sve zakulisne radnje koje se odvijaju u ovom sportu i koje ce se oduvek odvijati dospevaju pod jos vecu lupu nego inace, i ljudi pod uticajem stampe, ali i cinjenica (poput one da je Mercedes dva puta dobio testiranje Pirelijevih guma od 1000 kilometara. Od ta dva testa, jedan je Mercedesu pravo niotkuda resio sve probleme sa gumama u maju 2013, kada su od tima koji je najbrzi u kvalifikacijama ali na VN Spanije drugoplasirani usled jezivog trosenja guma zavrsava trku na 12. mestu, dok osvajac pol pozicije zavrsava na 6. mestu dosli do tima koji bez problema pretvara svoju kvalifikacionu brzinu u uspehe u trci i na kraju zavrsavaju na drugom mestu u konkurenciji konstruktora), pocinju da sa paznjom, podozrenjem ili cime god citaju sve kontroverze koje se ticu Mercedesa. I meni, kao obicnom smrtniku, koji nije zavrsio masinski ili ETF, i koji ne zna nista o tehnickom delu sporta, konstantno pocinju da smetaju pretnje o Mercedesovom napustanju sporta u slucaju da ih nova pravila sputaju u dominaciji, jer su oni ulozili monstruozne kolicine novca u novu tehnologiju, ili kako si ti sam rekao pre nekoliko godina, BDP jedne prosecne africke drzave. Koliko je samo novca u svoju dominaciju, za koju svi znamo da je bila opasno, opasno potpomognuta Bernijem i FIA-om u periodu od 1996. do 2006? I svi koji smo navijali za druge timove smo jedva cekali da se zavrsi, siguran sam i ti sam. I bezbroj ljudi je FIA-u nazivao Ferrari International Assistance. I kako bi ti reagovao da se tada pojavio neki zaposleni FIAT-a, Srbin, masinski inzenjer, i rekao, nemate vi dovoljno tehnicko znanje da razumete zasto se svi zahtevi Ferarija ispunjavaju? Pa siguran sam da ne bi izazvalo bas odusevljenje kod tebe. Kao sto tvoj komentar nije izazvao odusevljenje Downforce-a, inace masinskog inzenjera koji navija za Ferari.

 

Pre odredjenog vremena si napisao da citas forum redovno, ali da ne pises i da se cesto krsis kad procitas sta pise. Nisi obrazlozio zasto, ali verovatno je vezano za kritike na racun Mercedesa. Pokusaj da sagledas to iz drugog ugla. Sport je u teskoj situaciji. Imamo samo 10 timova od kojih dva mogu da propadnu bukvalno bilo kog meseca, tribine su poluprazne, gledanost nikada manja, sponzora nikada manje, imamo proizvodjaca guma koji podleze pritisku timova maltene svake godine i koji nije u stanju vec sedam godina da napravi komponente koje nisu ekstrem, u smislu da ili se raspadaju, ili mogu da izdrze celu trku bez ikakvog pada performansi, ali ni integritet da ne podlegne zahtevima mocnih timova, poput pritiska Red Bula 2013. kada im je ugrozena dominacija i kome je Pireli popustio posle samo dva meseca, sto je dovelo do najjezivije polovine sezone ikada u ovom sportu? I ovaj najsveziji primer Pirelija i Mercedesa i modifikacija komponenata na tri trke. Kada uz to dodas komentare Fetela, koji je u petak rekao da je Pireli modifikovao gume da bi resio potencijalne probleme Mercedesa i Red Bula na tri od sledecih sest trka? Negativne reakcije ljudi koji ne navijaju za Mercedes nakon toga su logicne i prirodne, imali oni tehnicko znanje ili ne, jer, ponavljam, ovo je sport, a svaki sport ima navijace, fanatike, zagrizene, obicne, svejedno.

 

Nije se ovaj forum ni u cemu izmenio da bi ti sada morao da se krstis na postove koji se ovde pojavljuju, osim sto deo njih sadrzi kritike na racun Formula 1 tima kompanije za koju ti radis. I nije mi bas jasna takva radikalna promena u tvom stavu. Sta je sve 2011. i 2012. o Mercedesu pisao cuveni FjodorD, svojevrsna maskota foruma, cak je pisao i da ih mrzi jer su mu unistili Sumaherovu reputaciju? Nisi prestao da pises, jer nije bilo potrebno. Procitas bez odgovaranja, ako smatras da ima svrhe odgovoriti, odgovoris na post, ako ne, nastavis dalje, i to je to. Ako su tebi kritike na racun Mercedesa, koje nisu ni izbliza ostre kao nekada na racun Ferarija, a ni Red Bula, toliko ogadile forum da zauvek prestanes da pises, a pritom sve to pisu isti ljudi sa kojima si godinama razmenjivao misljenja, raspravljao se, pruzao im sjajne tehnicke analize i prikazivao svoju ljubav prema sportu na veoma lep i pasioniran nacin, a nadam se nesto i sam saznao, onda ja mislim da je problem ipak u tvom stavu.

 

Nista od ovoga nisam napisao zlonamerno i ne bih voleo da se uvredis. Naprotiv, voleo bih da se na forum vrati i aktivno ponovo pocne da pise onaj stari Dasubo, potpuna legenda ovog foruma i covek koji je forumu B92 doneo ko zna koliko klikova da bi procitali njegove postove o tehnickom delu i istorijatu Formule 1. Sve najbolje i pozdrav, i nadam se da ces korigovati svoj stav i poceti ponovo da pises.


  • 5

#102 Hamilton

Hamilton
  • Members
  • 7,473 posts

Posted 14 May 2018 - 09:08

Odlican post.
  • 0

#103 staneC

staneC
  • Members
  • 864 posts

Posted 14 May 2018 - 10:29

Ne da branim Dasuba, ali mi se čini, da je bilo još pre početka sezone dogvoreno, da se na te tri trke koriste drugačije gume.

Mada je i to na majavim nogama. Ako bolid ne može da odveze količinu krugova u utrci, koji bi time odgovarale, onda brate mili, lepo u box, pa menjaj gume. 

Zašto kažnjaviti nekoga, ko je uradio bolji posao od tebe, jer ti gume stvaraju probleme?

 

A što se tehničkog znajja tiče za pračenje F1. 

Za pračenje i razumevanje F1 diploma iz strojarstva ne sme biti uslov. Ako je uslov, onda je to sport za geekove.


  • 0

#104 4_Webber

4_Webber
  • Members
  • 17,335 posts

Posted 14 May 2018 - 11:36

Nije tako stane, odluka o promeni je saopstena tokom vikenda u Bahreinu.


  • 0

#105 staneC

staneC
  • Members
  • 864 posts

Posted 14 May 2018 - 13:19

OK. Onda je to žestoko podilazenje Mercedesu i RB.


  • 0