Jump to content


Photo
- - - - -

Izbori - BGD edition


  • Please log in to reply
232 replies to this topic

#46 DJ_Vasa

DJ_Vasa
  • Members
  • 7,578 posts

Posted 09 February 2018 - 21:57

Bas to pomislih. Ja ne verujem da je to kod nas realno sprovodivo. Za to treba i velika kinta i veliko znanje. 

Jos od kad su poceli da pricaju o Beogradu na vodi a sada i o metrou ja sve nesto miislim da su jedino sposobni da naprave Beograd u vodi. 

 

Još veći problem je što idioti ne umeju da naprave ni saobraćajnu infrastrukturu kako treba. Kod nedavno sređenih delova saobraćajnica, kao npr. Pariska ulica ili novi krak ka mostu na Adi koji ide od Bežanije strelice za prestrojavanje su urađene amaterski, tako da iz Pariske i dalje postoji skretanje za pravo ka pešačkoj zoni koja je zatvorena stubićima, dok kada se spuštaš sa Bežanije ka novoj saobraćajnici, i dalje se vide stare strelice i zbunjuju pri prestrojavanju. Ovo na svakoj raskrsnici pravi veliki problem, pa su moguća čukanja ili zastoji, a vertikalna signalizacija je loše vidljiva. Onaj novi most od Zemuna ka Pančevu, tj. Pupinov, ima ograničenje od 50 km/h, kao i saobraćajnica koja se na njega nastavlja sve do Pančeva. Inače, tu su tri trake sa dobrim asfaltom, boljim nego na mnogim delovima autoputa, dok su ograničenja na okolnim seoskim putevima punim rupa 80 km/h. Neki novinari (mislim da je SAT) su probali da tuda voze strogo po propisu, tj. 50 km/h, i imali su nekoliko rizičnih situacija pošto su se svi ostali brže kretali i mogli su da ih pokupe. Spomenuo bih i Gospodsku ulicu u Zemunu, koja vodi od Glavne do Dunava, a koja je popločavana sto godina, pa je i to ofrlje urađeno. Tu je i rekonstrukcija Vojvode Stepe, koja je takođe ofrlje urađena, a 4-5 km su sređivali ni manje ni više nego godinu dana. O nepotrebnoj nakazi na Slaviji i istovremenom zakrčavanju bitnih saobraćajnica ne bih ni da govorim.

 

Što se tiče metroa, još sam davno čitao da bi najpametnije rešenje bilo dati ga pod koncesiju pa da se koncesionar petlja problemima, mada ne verujem da bi iko bio blesav da gradi metro tamo gde se ne plaća ni autobuska karta, što je za zakonodavce i gradske vlasti nerešiv problem već decenijama.


  • 3

#47 Atreid

Atreid
  • Members
  • 8,021 posts

Posted 10 February 2018 - 01:48

Ova prica o metrou je predizborna i nema od tog nista, medjutim, evo ovako, problem metroa u Beogradu je problem para. 4 linije u Beogradu bi kostale izmedju 3.5 i 4 miljarde eura. Inace, za izgraditi metro nije bas potrebno napredno znanje, posebno za tehnologiju staru 128 godina (metro u Londonu je pusten u saobracaj 1890. godine). Koncesiju zaboravite, jer niti jedan kapitalista nece ulagati u javnu stvar. Njih to ne interesuje.

 

Da je pameti u ovoj zemlji, morali bi poceti sa gradnjom prve linije sto prije, pa polako druga, treca,.. itd. Neka izgradnja traje i 40 godina, ali ce se zavrsiti jednog dana, ovako nece nikada. Prva linija je najjeftinija (oko pola miljarde eura) i dobar dio infrastrukture vec postoji i moze se iskoristiti, npr. pored podzemne stanice Vukov Spomenik je iskopana i ostavljena kaseta za stanicu metroa, takodjer i ispod stanice Prokop je ostavljena kaseta za stanicu metroa,..itd. Ima toga jos. U svakom slucaju problem saobracajnih kolapsa u Beogradu jedino metro rijesava, sve ostalo je stap i kanap, ma sta god gradili.

 

Sofija je manja od Beograda i krenuli su sa izgradnjom metroa negdje 1990. godine. Sad trenutno grade trecu liniju liniju. Skoro 30 godina ga grade i jos uvijek nisu zavrsili. U prosjeku grade 3 km na godinu dana. Prvu liniju su pustili 1998. godine, a drugu 2016. godine. https://en.wikipedia...iki/Sofia_Metro


Edited by Atreid, 10 February 2018 - 01:53.

  • 0

#48 Schrodinger

Schrodinger
  • Members
  • 20,418 posts

Posted 10 February 2018 - 05:26

 

Što se tiče metroa, još sam davno čitao da bi najpametnije rešenje bilo dati ga pod koncesiju pa da se koncesionar petlja problemima, mada ne verujem da bi iko bio blesav da gradi metro tamo gde se ne plaća ni autobuska karta, što je za zakonodavce i gradske vlasti nerešiv problem već decenijama.

Naravno, zato sto vecinski idioti u Beogradu (ovi sto ne samo sto ne placaju kartu, vec i vole da demoliraju i unistavaju vozila koja su "javna", tj. nicija) potpuno opravdano nose sa sobom ekstremni rizik za bilo kog pametnog koncesionara. Oni koji nisu pametni, logicno, nemaju potrebna sredstva. To je cena koja se placa za decenije populizma i ulagivanja "vaskolikom narodu", ovaj, šljamu. 


  • 0

#49 Kinik

Kinik
  • Members
  • 41,060 posts

Posted 10 February 2018 - 09:12

...

 

... 

 

 

Nisam jos citao da bi neki 'pemtni koncesionar' odustao zbog gradskih vandala, ili nesposobnosti da sistemom kontrole i obezbedjenja naplati svoj ulozeni trud.

 

Pre ce odustati zbog tzv. demokraturskih vandala tipa djitlera, Bote, boze, miskovica, beka, onog uzgajivaca zirafa, zlatriborske seljacine, velje sljematora, losih glumaca sa 'kosobskim kupusnim kamenom', i ostale lopinsko-gangsterske bulumente, no visegodisnje ludilo oko 'vaskolikog naroda' mora da se plati.

 

A sto se tice 'populizma & sljama' - pa svet bi prestao da funkcionise kad bi svi umisljeni, 'mnogo pametni' oholo nadigli vukojebinsku njonju u vis, izigravajuci nepostojecu uzoritost.

 

Nema razlike izmedju narodnog sljama i politickog sljama. Svako dela tamo gde mu je blize.

 

...


Edited by Kinik, 10 February 2018 - 09:14.

  • 0

#50 alberto.ascari

alberto.ascari
  • Members
  • 27,946 posts

Posted 10 February 2018 - 22:27

[quote name="Atreid" post="5936232" timestamp="1518223705"]


Koncesiju zaboravite, jer niti jedan kapitalista nece ulagati u javnu stvar. Njih to ne interesuje.




Pročitaj negde bar nešto malo o PPP projektima pre nego što nastaviš da se brukaš.
  • 0

#51 Atreid

Atreid
  • Members
  • 8,021 posts

Posted 11 February 2018 - 15:35

Pročitaj negde bar nešto malo o PPP projektima pre nego što nastaviš da se brukaš.

 

Mozda bi ti trebalo ponesto da procitas prije nego se javis. Cisto da ne bi opet brisao postove kad dobijes odgovor.

 

To da je isplatljivo nekom kapitalisti do sad bi se:

 

1. tri puta potukli ko ce da izgradi,

2. do sad bi vec izgradili tri puta sve to.

 

Ovo je javni interes, nema sa tim kapitalista nista, on ce da koristi helikopter ukoliko mu treba, a ako mu treba grad sa metroom otice u Sofiju. Sto bi se zajebavao sa Beogradom uopste?


  • 0

#52 alberto.ascari

alberto.ascari
  • Members
  • 27,946 posts

Posted 11 February 2018 - 18:21

Mozda bi ti trebalo ponesto da procitas prije nego se javis. Cisto da ne bi opet brisao postove kad dobijes odgovor.
 

Možda bi trebalo da se praviš malo manje blesav nego što je neophodno, postove sam obrisao zato što ima nije tamo bilo mesto i trolovali su temu, ne misliš valjda da sam ih brisao zbog tvoje britke elokvencije?

 

To da je isplatljivo nekom kapitalisti do sad bi se:

1. tri puta potukli ko ce da izgradi,
2. do sad bi vec izgradili tri puta sve to.

Ovo je javni interes, nema sa tim kapitalista nista, on ce da koristi helikopter ukoliko mu treba, a ako mu treba grad sa metroom otice u Sofiju. Sto bi se zajebavao sa Beogradom uopste?

 

 

Još jednom, za one sa jeftinijim kartama.

 

PPP - Public Private Partnership

 

ili još možda preciznije, BOT - Build Operate Transfer

 

Kad Srbija prestane da bude evropska Somalija, što ti nećeš doživeti a meni je svejedno, onda će se i realizovati ovi projekti, autoputevi, linije metroa, zatvori (da, dobro si pročitao, kazneno - popravne ustanove, zatvori) i ostali infrastrukturni projekti, soscijalni stanovi, starački domovi itd.

 

U prevodu na srBski, kad ne budu vladali bidžepalmeqraztpalacšaneri i sličan ološ i bude garancija prava i zakona, stabilnih poreza i politike i svega onoga o čemu se tamo kenja a ne postoji ni u tragovima, onda će Strabag za svoje pare da napravi autoput na crnogorsku granicu, naplaćuje putarinu, radi održavanje i posle 30 godina će da ga proda Srbiji za 10 dindži.

 

Ili metro, ili bilo šta drugo.


  • 5

#53 Atreid

Atreid
  • Members
  • 8,021 posts

Posted 12 February 2018 - 01:27

Još jednom, za one sa jeftinijim kartama.
 
PPP - Public Private Partnership
 
ili još možda preciznije, BOT - Build Operate Transfer

 
Mnogo si ti naivan,... http://www.world-psi...pages_a4_lr.pdf


  • 0

#54 Kinik

Kinik
  • Members
  • 41,060 posts

Posted 12 February 2018 - 02:06

...

 

... mnogo si ti naivan ...

:twak:

 

Gde si nasao ove sakalude?

 

Pedeset i nesto strana leftisticke drljavine?

:ajme:

 

...


  • 0

#55 Atreid

Atreid
  • Members
  • 8,021 posts

Posted 12 February 2018 - 02:28

Gde si nasao ove sakalude?

 

Mogao sam naci bilo gdje i od bilo koga jer je javno-privatno partnerstvo propala stvar. Prije 15-20 godina takav nacin finansiranja bilo je dosta popularan, medjutim od 2007./2008. godine je u opadanju, a u nekoliko zadnjih godina takav nacin finansiranja se u potpunosti odbacuje (osim ako neka korupcija ne stoji iza toga).  Primat je preuzelo finansiranje preko drzavnih hartija od vrijednosti, a u zadnjih nekoliko godina imamo rast trzista i opstinskih hartija od vrijednosti, pa i kompanijiskih. I ako takav nacin finansiranja ima svojih negativnih stvari, ipak prednjaci nad javno-privatnim partnerstvima ili komercijalnim kreditima koji su najgora opcija zaduzivanja.

 

Edit: gledam sad, najveca JPP u regionu su bila u Hrvatskoj, gdje je to postalo sinonim za novu pljacku javne imovine. odmah poslje one privatizacione. Poznate su afere Istarskog ipsilona, Suncanog Hvara i Arene Zagreb.


Edited by Atreid, 12 February 2018 - 02:55.

  • 0

#56 Atreid

Atreid
  • Members
  • 8,021 posts

Posted 12 February 2018 - 21:24

 

:lol+:

 

:thumbs: 


  • 0

#57 GlennGould

GlennGould
  • Members
  • 5,741 posts

Posted 15 February 2018 - 16:19

Nisam verovao (početkom godina raspleta) da je to bilo moguće, ali moram da konstatujem da je pobedila ‘narodna muzika’. I u BGDu.
  • 0

#58 Kinik

Kinik
  • Members
  • 41,060 posts

Posted 15 February 2018 - 17:45

...

 

Ona je, btw, odavno pobedila.

Jos od vremena kada su iz vukojebina navrli promoteri 'pastirskog rocka'.

;) 

 

...


  • 0

#59 kirovec

kirovec
  • Members
  • 1,027 posts

Posted 16 February 2018 - 12:36

Što se tiče metroa, još sam davno čitao da bi najpametnije rešenje bilo dati ga pod koncesiju pa da se koncesionar petlja problemima, mada ne verujem da bi iko bio blesav da gradi metro tamo gde se ne plaća ni autobuska karta, što je za zakonodavce i gradske vlasti nerešiv problem već decenijama.

 

Naplata karata u BGvoz-u je sasvim okej. Ne mozes uci na tri najprometnije stanice ako ne ocitas karticu. Kod novog sistema ko sto je metro ocitavanje karti bi bilo moguce na svakoj stanici. 


Edited by kirovec, 16 February 2018 - 20:05.

  • 0

#60 Schrodinger

Schrodinger
  • Members
  • 20,418 posts

Posted 16 February 2018 - 19:41

Nisam verovao (početkom godina raspleta) da je to bilo moguće, ali moram da konstatujem da je pobedila ‘narodna muzika’. I u BGDu.

 

Ihajhaj, pre mnogo decenija, dakle odavno je tamo u pitanju pravi smrdljivi grad.

 


  • 0