Jump to content


Photo
- - - - -

Balkanski lonac - migracije kroz istoriju


  • Please log in to reply
150 replies to this topic

#136 blond

blond
  • Members
  • 4,640 posts

Posted 17 December 2017 - 05:12

 
 
Meni je to o cemu pises prilicno jasno jer sam nacelno upoznat, medjutim, chilli je nateg'o da dokaze vezu ( nepostojecu ) sa drugom seobom pa kud pukne...

  • 0

#137 darth bane

darth bane
  • Members
  • 7,311 posts

Posted 17 December 2017 - 11:51

Dubrovacko plemstvo su bili velika gospoda.
To se desava kada jedno drustvo dostigne jedan izuzetno visok i sofisticiran nivo: jednostavno izumre.
To se desilo mnogim civilizacijama.
A onda se prisvaja "tisucljetna kultura".

Edited by darth bane, 17 December 2017 - 11:51.

  • 0

#138 Kinik

Kinik
  • Members
  • 43,426 posts

Posted 17 December 2017 - 12:20

...

 

 

I ovi su bili 'velika gospoda'... sto nije ometalo siroko rasireno denuncijanstvo.

;)

 

Attached File  Bocca di Leone.JPG   193.1KB   0 downloads

 

Ipak, ne treba brkati 'ukusne vedute' sa istorijskim cinjenicama.

 

Attached File  vedute.jpg   96.31KB   0 downloads

 

...


Edited by Kinik, 17 December 2017 - 12:33.

  • 0

#139 Kinik

Kinik
  • Members
  • 43,426 posts

Posted 17 December 2017 - 13:11

...

 

... 

 

... 

 

... 

 

Ja sam samo hteo da na plastican / kinicki nacin kazem sta ja mislim o tojim 'tezama' o 'sVrBskom preseljenu / naseljavanju / seobama'.
To je jednostavno romanticarski 'pattern'.
;)
 
Zaista, moram da priznam da ja ne znam istoriju po Chilliju, a da iskreno kazem - ni ne zanima me. Samo kao 4umsko zgubidanstvo *poprilicno nekorisno). Tako da nema potrebe ulaziti u kinichku karakterologiju, to je vec nekima postalo 'opsesivni pattern'.
 
Siguran sam da dva zgubidana nemaju sta da 'diskutuju o tezama' - nazovi to kako god hoces - nekih likova cije su 'teze' medjusobno suprotstavljene, a za cije tvrdnje se ne moze dokazati da je to 'istina'. To moze biti samo 'istina XYZ'. Druga je stvar zasto si se ti na to navadio, pa predstavljas kao tvoj 'stav'.
 
Samim time, ne interesuje me nimalo ni 'smederevska tvrdjava', a 'Багрянородног', rekoh - nemoj mi poturati.
Opet da kazem, nema potrebe da tumacis sta sam ja razumeo / sta nisam razumeo, sta ja znam / ne znam, koje pojmove brkam. Bolje se potrudi da vise razumes i saznas, a ne da valjas taj svrBski propali espap. To nigde ne prolazi, osim na blogovima novokomponovanih sVrBskih istoricara. To je moderni sVrBski 'istorijski trash-talking'. No, tamo te niko ne bi docekao radosno - previse je zaba u zabokrecini. A i pesma im je ista, horska & nerazgovetna. 
Btw, jos uvek ja odlucujem kome cu, kako i zasto dati 'plusic' - ma sta taj, ili neko drugi mislio. Kada si tamo, na onom tredu, igrao djonom protiv fuzbaljera, ja sam 'plusicario'. Sada ja malo igram djonom sprocut sVrBske interpretacije Istorije.
:lol+:   
Zao mi je, no to je nalik na 'ideje / stavove' iz 'treceg oka / tajne velike & male arkane' i slicnih rijaliti zanimacija. Jedna od popularnijih poslednjih godina je tzv. 'poreklo' / 'seobe' / 'naseljavanja', sto je ruku pod ruku islo i sa svim nepodopstinama. 
Zato se meni to gadi, a u 'literaturi' gledam ono sto ce potvrditi moj kinizam.
 
Normalno da je ogromna vecina 'sVrBskih istoricara' tek nemusti, lokalni sarlatan koji se lepo prodaje zblanutom puku, i normalno je da su im 'teze' neutemeljene. Recimo - stalno se zvace oko 'sVrBskih seoba / preseljenja' - kao da se u evropi XVII-XIX v. niko nigde nije selio.
A kako ce se neka teritorija / oblast zvati (KiM) - o tome odlucuju njeni stanovnici, a ne necija 'zvanicna istoriografija.
:wicked:
 
Pa imamo i bitnu razliku - ti koji su se selili po evropi, ostavili su za sobom civilizacijski trag. Vecina sVrBova nisu. Oni su samo bili 'uspesni' kad se usele u tudju kucu / domacinstvo, no i to tokom godina upropaste. Jer su se navadili na mit da su oni nesto posebno i zasluzuju vise. A najpre bi da ih drugi izdrzava. A to niko nije hteo. Opisan je u ruskoj literaturi onaj slucaj kad je sVrBski guslar dosao u kucu kod nekog velmoze da gudi, pa nestao ... sve sa kuburama optocenim srebrom, koje je skinuo sa zida. Opisani su i slucajevi drugih istaknutih likova koji su se odali korupciji, kradji - pa bili sankcionisani, ili bili toliki careljupci da su ih ustrelili kao psa na onom Zimskom trgu (Милорадович). Eto, i to je pattern - sVrBovi su uvek voleli da sluze druge ... ako su bili dobro placeni. Docim bi svoje laso ubijali. A ako ih nisu placali - proradi naZiJonska razbojnicka / lopinska crta, no i to je 'pattern'. Zaista su bili majstori za 'guslarenje'. Kada citas rusku literaturu o tim 'seobama' - samo mozes da se posprdno nasmejes koliko je to 'pattern'. Ono staro, poznato, prosjacenje i kukanje - 'gospodaru, bolesna mi zena, imam mnogo dece, siromah sam, ako bi mi mogao dati neki posao - putara, lugara, sumara ... etc, etc - gde ce verovatno nastaviti da krade i sl.
:-1:
 
A kada pogledas sta su sve uradili nemci koji su se isto selili / naseljavali - pa to je za primer. Tezak rad, pregnuce, rezultati vidljivi izdaleka. No, oni su bili disciplinovani, imali seoske straze, pa kod njih u selo nije mogla uci svaka protuva. A kada su ih oterali sa tih mesta i iz Povolzja, a kasnije iz Kazahstana - sve sto su postigli je propalo. Mozda treba da navedem neki primer iz Vojvodine?
Sa druge strane vidi sta su javreji / izraelci napravili od pustinje! A pustinja nije puszta / stepa.
 
Opet da ponovim - JC je bio drzavni, placeni, slugeranja i po nalogu vlade isao da prikuplja podatke oko 'svrBskih naselja', da bi to kasnije sluzilo za ratne / politicke ciljeve oko deobe teritorija i sVrBskih vecitih pretenzija. Citava ta 'sVrBska nauka' je bila prozeta vukojebinskim opancarsko-seljackim 'imperijalizmom', slinavim romantizmom / mitologijom, gde se laz gradila na lazi *videti I. Ruvarca). Ajde sto su lagali - ali grozni sovinizam spram drugih, predstavljanje 'inih' kao dviljaka kojima je trebalo doneti ... sVrBsku kulturu, a ona se mahom nametala paljevinama, pljackom, vesalima i bajonetima, pa ko prezivi 'sVrBsku vojnu upravu' - tek to je posebna prica. Zato sam ja tu prljavu vodu zajedno sa 'sVrBskim cedom' prosuo, i veoma sam zadovoljan sto moji unuci nece biti podvrgnuti tom otuznom naziJonskom zaglupljivanju. 
Pisao si i o tome kako 'ucis sina istoriji'.
:ajme:
Pre neki dan srceparajuce njanjarenje - 'sa detetom na ramenima bezao od navijaca'. Wtf, a koj ce qrtz lik sa detetom na stadionu / medju ruljom? A tek u 'tumacenju istorije'? Mada, cenim da si kao strucnjak za povrtarstvo - 'lubenice / kupus' sigurno na tom polju mogao vise postici, pa i materijalna priznanja, za razliku od bistrenja prasnjavih knjiga sVrBskih naZiJonskih bajki. 
Ja nisam strucnjak za 'lubenice / kupus' pa se ni ne mesam u to.
;)
Oko 'lubenica' i kako su i drugi 'dobili za dz.' To je taj sVrBski pristup - svi su 'lubenicari' i dobili su sve za dz. - samo su sVrBovi dobili na izuzetnost & junastvo! Sreca, pa u ona vremena kada su ispoljavali i jedno i drugo nije bilo Haskog tribunala, gde se JC vrlo cesto citirao.
:frust:
Doduse, i posle ovog Haga se valja usmrdjena prica oko 'junackog preseljenja'. Autobusima. Normalno, karte su im surovo naplatili drugi. I opet su napustili 'svoje', i opet su dosli na 'tudje'. I opet samo upropascuju - i sebe i okolinu. 
Nema kraja sVrBskoj sreci i preseljenjima. Zato sto su violentni neradnici, netaknuti civilizacijom.
 
>> ... O životu i običajima Srba u Ugarskoj. - Pod uticajem Cvijićevih radova a možda i po savetu samog Cvijića, Simonović je pažljivo proučavao život i običaje Srba u Ugarskoj. Marljivim izučavanjem naučno-stručne literature ali i narodnog predanja, on je došao do dragocenih podataka o vrlo teškim životnim prilikama našeg naroda krajem XVIII i tokom XIX veka. U toku XVIII veka postojala su mnoga srpska naselja po Slavoniji. Seoske kuće u njima bile su sagrađene od zemlje, pokrivene slamom ili trskom, obično jednodelne, bez stakla na prozorima, bez stolova, stolica peći i kreveta. Sva čeljad je živela u jednoj odaji, najčešće okupljena oko ognjišta, okružena svinjama i živinom. Od posuđa je postojao jedan kotao, jedan nož, nekoliko drvenih kašika i činija iz koje su svi jeli. Simonović prenosi sledeći opis slavonskih sela i varoši iz 1777. godine, koji je ostavio carsko-kraljevski savetnik F. Taube: "Neka niko ne dođe ovamo da traži lepe varoši i trgovišta. U varošima je većina kuća od drveta ili zemlje (naboja), a pokrivene su trskom, travom ili slamom. Još pre trideset godina u celoj zemlji (Slavoniji) ne beše sela, nego su seljačke kuće raštrkane bile. I ako su sad sela nova, mnogo su lošija od ovih u Vestfalu i Saskoj. Seljačke su kuće od zemlje, a pokrivene su slamom ili trskom, nemaju ni prozora od stakla a mesto staklenih okana razapeto je platno na prozorima. Ako gde god na prozoru ima staklo veliko kao šaka, onda je u toj kući ili bogat ili vrlo vredan gazda. Kuće izgledaju više nalik na svinjce ... nego na stanove razumnih stvorenja. Cigani žive pod zemljom u rupama, nad kojima načine krov od slame, a kujna im je pod vedrim nebom ..." (5, 203). Kuće graničara su još strašnije. "Njihove kolebe nalik su na stanove američkih divljaka. U celoj kući jedna je odaja; kuća ipak nema ni prozora, ni ogledala, ni stola, ni stolice, ni peći, ni postelje. Porodice od mnogo članova žive u jednoj odaji, zajedno sa svinjama i živinom ..." (5, 203).
 
U Irigu, Vukovaru, Iloku, Kamenici, Čereviću i drugim sremskim naseljima kuće su bile "nepravilno sagrađene", od kojih su neke poticale iz doba turske vladavine u Ugarskoj. Seoski sokaci bili su uski i krivi. Simonović beleži da su tada mnoga sremska sela bila podzemna. U Golubincima i Šimanovcima postojale su i nekakve podzemne kolibe. Srbi su odreda bili kmetovi na svetovnim i manastirskim spahilucima. Iločki vlastelin Odeskalki bio je vlasnik celokupnog zemljište na južnim padinama Fruške gore. Od 13 okolnih naselja, sedam je bilo podignuto na njegovom posedu (Grgurevci, Radinci, Bešenovo, Jazak, Rivica, Irig i Šatrinci). Pravoslavni manastiri su takođe imali velike posede - prnjavore, na kojima su seljaci bili svojevrsni kmetovi: kaluđerski spahiluci ili prnjavori bili su Bešenovo, Neradin, Grgeteg i Krušedol; njihovo stanovništvo predstavljalo je "manastirske podanike".
 
U uslovima velikog siromaštva, neprosvećenosti, vrlo primitivne poljoprivredne proizvodnje i nepoznavanja mnogih biljnih kultura, većina sremskih seljaka se veoma loše hranila. "Sremci uz rakiju jedu luk, a za vreme posta bob, grah i sočivo začinjeno uljem i sirćetom..., mleka i sira retko su jeli, jer su polovinu godine strogo postili. Leti su jeli tikava i drugog zelja, voća i bostana, a zimi su svi rado jeli kupusa...". Imućni Jazačani "preko zime jedu kuvana jela i mesa goveđa, ovčija i svinjska, većinom suva i to obilato... dok sirotinja i zimi slabo kuva i dosta nevoljno živi o kukuruzu, heljdi i proji...". Seljacima često ne dotraje prošlogodišnje žito, pa hleb mese od novog, nedozrelog žita. Njihove žene nisu umele dobro da peku hleb ni da gotove mnoga jela. Loše zgotovljenu hranu davale su i slaboj, bolešljivoj deci, pa su ona često oboljevala od groznice, škrofula, bolova u crevima, vodene bolesti i atrofije, a često od njih i umirala. Pomor dece bio je naročito masovan za vreme dugotrajnog posta, jer je tada hrana bila najslabija. Živeći najčešće u jednoj prostoriji, ukućani su se često inficirali jedni od drugih, pa su tako čitave porodice i njihove kuće bile okužene. Takve kuće državne komisije su morale da poruše, a deo njihove građe da spale kako bi se suzbila epidemija. Krajem XVIII veka u Irigu je porušeno i spaljeno 402, u Vukovaru 27, a u Neredinu 26 kuća. Jedna od najstrašnijih epidemija kuge, koja je pokosila mnogo srpskog naroda u Sremu, bila je 1795.g.
Kulturne prilike među sremskim Srbima u XVIII veku bile su žalosne. Samo su popovi i kaluđeri bili pismeni i unekoliko obrazovani ljudi. U Sremskoj županiji bilo je malo učitelja i nekoliko Srba nižih oficira - graničara. Među tamošnjim Srbima nije bilo lekara, advokata i činovnika; ta su zvanja pripadala Mađarima, Nemcima i Hrvatima. I pravoslavni sveštenici, međutim, većinom su bili nekulturni ljudi, koji su od ostalog naroda odskakali utoliko što su znali da čitaju, pišu i poju molitve. Ipak popovi su imali veliki uticaj na narod, pa ih je austrijska a kasnije i austrougarska vlast često "pozivala u pomoć, da utišavaju narod i da ga poučavaju kako da se brani od kuge. No narod se uvek opirao i vlastima i popovima..." (5, 211).
Kuga u Irigu pojavila se usred leta 1795. godine, "kad narod još nije ništa imao pripravljeno. Sirotinja beše prinuđena da za vreme kuge ide u zaslugu i da moljaka imućnije, te ne beše moguće odeliti okužene porodice od neokuženih. Za vreme kuge u Vukovaru među Srbima je vladala prava glad, tako da je kraljevski komesar morao za hranu da se brine, jer se sirotinja počela buniti i vikati hleba". Kakva li je tek oskudica i nepravilnost u ishrani bila kad nastupe "nerodne godine ili kad iznenada zavlada kuga..." (5, 213).
 
Simonović prenosi zapise Matije Reljkovića iz 1762. godine o lenjosti, aljkavosti i nečistoći Srba u Sremu: "Žene drže svoje telo vrlo čisto no utoliko manje muški, koji se po mesec dana i duže ne presvlače, i ne samo da nose prljavo odelo i košulje, nego obučeni u istom odelu spavaju. Komentarišući takvo stanje iz šezdesetih godina XVIII veka, Simonović ističe da se kao lekar uverio da je i u njegovo vreme bilo mnogo primitivnih pojedinaca koji su spavali obučeni. Usled telesne i kućne nečistoće bilo je među sremskim Srbima "mnogo kužnih bolesti i mnogo krastavih i šugavih", a pominje se i jedan leprozan...". Naročito je bila rasprostranjena šuga. Jazački lekar Has zabeležio je tragičan slučaj porodice Jankulić iz Jaska muž, žena i dvoje dece pomrli su 29. i 30. januara 1796.g. Bili su šugavi, pa su se preko mere mazali živom, a uveče se grejali pored žestoke vatre. Ubrzo potom svi su pomrli, pa se kuća ugasila. Srbi u to vreme bili su nepoverljivi prema lekarima. "U Irigu nisu hteli nikoga da puste u kuću ni da izdadu bolesne, u Neredinu nisu hteli ništa da rade ni drva iz šume da nose, u Rivici nisu hteli da sede kod kuće, u Jasku su se sa oružjem u ruci protivili lekaru i nisu dopuštali da bolesnike odnose u bolnicu, u Vukovaru su se bunili protiv lekara i komesara. U mnogim mestima i pored najstrožije zabrane nošahu mrtve u crkvu i držahu daće posle pogreba. U Irigu i Jasku imali su i puške, te ih je komesar dao pokupiti pod pretnjom smrtne kazne..." (5, 215).
 
Simonović tvrdi da su u to vreme sremski Srbi bili slabi radnici i vrlo aljkavi ljudi. Toliko su bili lenji da ni drvo za ogrev nisu blagovremeno donosili iz šume, već "svake zime nalože na vatru plot oko kuće i ogradu oko bašte" (5, 212). Još 1777. godine, po zapisima S. Taubea, bilo je "dosta slučajeva mnogoženstva " među ovdašnjim Srbima. Bilo ga je i ranije: na crkvenom saboru u Beogradu, održanom 1730. godine, raspravljano je o mnogoženstvu; patrijarh srpski Arsenije Čarnojević upozoravao je 1689. godine neka crnogorska plemena da se međusobno ne tuku i pljačkaju, niti da se međusobno žene rođaci. "Nemojte uzimati sebe za žene rođakinje i svoje snahe i kume i po dvije žene držati i za živa muža žene ne uzimati..." (5, 211). Uz to, krajem XVIII veka Srbi u Sremu i Slavoniji nosili su "pola mađarska a pola turska odela". Muškarci su najčešće nosili kožuhe i crvene kape slične fesovima. Bili su odreda bradati a sedeli su prekrštenih nogu - kao Turci (5, 211).
 
Milorad Vasović / Lekar Radivoj Simonović - sledbenik i saradnik Jovana Cvijića
Glasnik Etnografskog instituta SANU, knj. XLVI ...<<
 
 
Iskreno receno - dojadila sVrBska nadobudna, a lazljiva zvaka, to konstantno lelekanje i unjkanje, a niko u ruke da uzme motiku.
Svi se nesto hvataju za 'javorove gusle', mada ni tu jednu zicu nisu savladali, a da govorim o 230 zica / 'grand pijana', jer oni su istorijski pijani i bez njega.
 
A sto se tice 'konacno stigli do bosne' - i to je poznati svrBski pattern.
:furious:
Istorijski su se iseljavali iz 'sVrBske palestine' kako rece onaj smetenjak, 'centar drzave se seliio na sever', pa se i oni 'naseljavali' tj. osd;o trbuhom za kruvom gde su mislili da je izdasnije, a zeljno pogledavali u Bosnu. Za 'rvacku su znali da se nije kaciti sa Rimom. Zar to nismo posmatrali i tokom poslednjih ratova?
Eto, na toj Bosni i zavrsilo sVrBsko 'istorijsko tumacenje'. Koliko je ruzno - znas i sam.
Zato sto guslarenje JC vodi direktno do genocida. U geografske radove se ne mesam - malo me zanimaju smorne baklanske gudure i krs.
 
A oko 'seoba / preseljenja' - vidi samo cudesan americki, ili australijski primer. Vidi samo sta je mozda najveca seoba napravila od tih zemalja. I tamo su se neki doseljavali bezeci od 'glada i zuluma' - a vidi rezultate. I nikome na pamet ne pada da poteze ediciju 'amerikanska / australska naselja'!
B-)  
A mozes i da pogledas primer 'seoba / preseljenja' mngih stotina hiljada iz svrBije posle svih ratnih nepodopstina.
Ima i literature / strucnih istrazivanja o tome. 
 
Attached File  srbi u kanadi - literatura.jpg   25KB   0 downloads
 
a ima i radova
 
Attached File  srbi u kanadi - literatura.jpg   25KB   0 downloads
 
a ima i tuznih cinjenica
 
>> ... dr Breda Čebulj-Sajko
KDO SO "JUGOSLOVANI" V AVSTRALIJI DO LETA 1990 
Etnografski institut SANU, Posebna izdanja 44
 
Kakorkoli že, Jugoslovani so bili vse do razpada SFR Jugoslavije med najštevilnejšimi etničnimi skupinami, živečimi v Avstraliji.  Njihovo splošno prepričanje, da so v tujino odšli le začasno, da bi čim hitreje čimveč zaslužili in se nato vrnili v domovino, jim je oteževalo afirmacijo v avstralski politični, družbeni in ekonomski sferi.  Zahodnega načina življenja večinoma niso mogli sprejeti, prav tako pa so Avstralcem ostale tuje civilizacijske in kulturne navade priseljencev iz balkanskega geografskega prostora. Posledica obojega je bila tragična: v psihiatričnih bolnicah v Novem Južnem Walesu in Viktoriji je bilo v sedemdesetih in v začetku osemdesetih let med obolelimi največ Jugoslovanov88. 
 
88. Leta 1972–73 je v psihiatričnih bolnicah v Novem Južnem Walesu v primerjavi z vsemi ostalimi bolniki (100 %) bilo 62,4 % Jugoslovanov - psihotikov - in 51,8 % Jugoslovanov - shizofrenikov (o tem: Sećanski-Noussair, op. cit., 7). Po statističnih podatkih Mental Health Research Institute za leto 1981–82 je bila v Viktoriji najštevilnejša obolelost za shizofrenijo med Jugoslovani, sledijo jim Italijani, Grki itd. (glej tabelo 1: Persons per 100.000 Treated for Schizophrenia, Victoria, Australia, v: Jurij Zalokar, Schizophrenia and Immigration, Melbourne 1988, 16 /tipkopis/; o tem še isti, Immigration and Psychiatry: Yugoslav-Born Minority in Victoria, v: Dve domovini 1, 1990, 343–372); o kriminalu in shizofreniji, ki sta med Jugoslovani v primerjavi z ostalimi etničnimi skupinami v Avstraliji mnogo bolj razširjena, glej še: Robert F. Miller, Migrants From Yugoslavia in Australia, Canberra 1988, 18 (tipkopis). ... <<
 
...
 
Ostaje cinjenica, a o tome sam vec piskarao - za mene su samo merodavni prvi popisi u sVrBiji gde ima sasvim dovoljno materijala za razmisljanje.
A sta sve 'kazivaci' nadrobe 'popisivacima', tj. oni koji pricaju o 'poreklu, rodoslovu, slavama i obicajima' - i 'popisivaci', od kojih su neki strucni, a neki ne - kazu da to treba uzimati 'cum grano salis', jer se to 'kazivanje' pocesto pretvori u epsko guslarenje.
:rotflmao:  
 
Btw, pisao sam kako sam jedne godine isao sa nekim 'etnoloskinjama, popisivacicama za naselja' po Istocnoj sVrBiji, da im budem bodygard. Njima se to placalo, pa bilo kao studentski dzeparac a ja sam umeo da stengrafisem sta prica 'kazivac'. Svacega sam se naslusao i nagledao. Kad neka likinja nece da nas, u patikama, pusti u kucu ... sa zemljanim podom. Pa sam smakao i patike i carape, bos prosetao i nesto slikao, sto je njoj bilo bitno. Posle noge plaknuo kod bunara i to ti je to, dok oni po kuci bazaju ... u carapama. I oni su 'naseljavani' od strane knj. Milosa, mada su neki govorili da su autohtoni vlasi. Tek u 2-3 selu sam uspeo da po govoru, oblacenju i 'kazivanjima' ukacim ko je ko.
 
Srecom, taman stiglo mlado vino, a i sume pune pecuraka, tako da mi je to bio najlepsi utisak.
Ostalu tugu i jad sam potisnuo / zaboravio.
 
...

  • 0

#140 darth bane

darth bane
  • Members
  • 7,311 posts

Posted 17 December 2017 - 14:23

A odakle je knez Milos naseljavao Vlahe?
  • 0

#141 Kinik

Kinik
  • Members
  • 43,426 posts

Posted 17 December 2017 - 15:56

...

 

Oni su bili stocari, a kada pogledas kartu Otomanske imperije pre 'svrBskih ustanaka' onda ti je sve malo jasnije. To se setalo levo-desno, gore dole kako je moralo / htelo.

 

Attached File  636px-Territorial_changes_of_the_Ottoman_Empire_1798.jpg   133.93KB   1 downloads

 

Knj. Milos se surovo obracunavao sa 'hajducijom', od udaranja batrina, pa do vesanja, spajivanja imanja i prisilnog preseljenja u opustele krajeve. Istocna sVrBija ti je poznata po hajduciji, tamo i danas imas razne legende i price oko drumskih pljacki, pa i u doba automobilizma.

:frust:

 

...


  • 0

#142 darth bane

darth bane
  • Members
  • 7,311 posts

Posted 18 December 2017 - 03:33

...

 

Oni su bili stocari, a kada pogledas kartu Otomanske imperije pre 'svrBskih ustanaka' onda ti je sve malo jasnije. To se setalo levo-desno, gore dole kako je moralo / htelo.

 

attachicon.gif636px-Territorial_changes_of_the_Ottoman_Empire_1798.jpg

 

Knj. Milos se surovo obracunavao sa 'hajducijom', od udaranja batrina, pa do vesanja, spajivanja imanja i prisilnog preseljenja u opustele krajeve. Istocna sVrBija ti je poznata po hajduciji, tamo i danas imas razne legende i price oko drumskih pljacki, pa i u doba automobilizma.

:frust:

 

...

 

Zapravo, tvoji  postovi, Kiniki su vrlo edukativni. Btw. vezano za seobe i "seobe" , one i dalje traju ... od '45 naovamo. Primecuje se jedan pattern: inteligencija se proteruje iz Srbije. Nekada direktno, sada ne bas direktno, ali indirektno ti se stavlja do znanja da ti tu nije mesto i da nisi bas pozeljan?! Mislim da to mnogi primecuju. Za razliku od npr. Pola Pota, koji je fizicki likvidirao inteligenciju, ovde se to radi prefinjenije i prefriganije. Po medijima se, toboz, rone suze sto "nam pamet odlazi" , s druge strane odgovara im da u zemlji ostane samo sto manje slobodomisleca masa ljudi. 


  • 0

#143 blond

blond
  • Members
  • 4,640 posts

Posted 18 December 2017 - 06:02

...

 

Oni su bili stocari, a kada pogledas kartu Otomanske imperije pre 'svrBskih ustanaka' onda ti je sve malo jasnije. To se setalo levo-desno, gore dole kako je moralo / htelo.

 

attachicon.gif636px-Territorial_changes_of_the_Ottoman_Empire_1798.jpg

 

Knj. Milos se surovo obracunavao sa 'hajducijom', od udaranja batrina, pa do vesanja, spajivanja imanja i prisilnog preseljenja u opustele krajeve. Istocna sVrBija ti je poznata po hajduciji, tamo i danas imas razne legende i price oko drumskih pljacki, pa i u doba automobilizma.

:frust:

 

...

 

Naseljavali su se Vlasi/hriscani iz Rumunije/Moldavije I sami zbog boljih uslova zivota koji su nastupili sa Milosevom vladavinom, kad je to uzelo maha Turci su obavezali Milosa da im se ne dozvoli dalje naseljavanje. 

 

Obracunavao se Milos surovo I sa otmicama devojaka koje su uzele maha, ona koja bi odbila da podje za momka uprkos otmici bi bila silovana i na taj nacin primorana.


  • 0

#144 chilli

chilli
  • Members
  • 946 posts

Posted 18 December 2017 - 10:11

 

...

 

 

 

 

Ja sam samo hteo da na plastican / kinicki nacin kazem sta ja mislim o tojim 'tezama' o 'sVrBskom preseljenu / naseljavanju / seobama'.
To je jednostavno romanticarski 'pattern'.
...
Srecom, taman stiglo mlado vino, a i sume pune pecuraka, tako da mi je to bio najlepsi utisak.
Ostalu tugu i jad sam potisnuo / zaboravio.
 
...

 

 

Vrlo ružno od tebe što uvlačiš u priču moju decu, pa me još povezuješ i sa fudbalskim utakmicama - ali to neka ide u prilog tvojoj "argumentaciji" & "kiničkoj karakterologiji"... :ajme:

(prvo atletika, sada fuzbalj... - drma te neka sportska groznica?)

 

bold: dakle, seobe, naseljavanje i preseljenja sam izmislio ja? Opet ne pratiš, a guraš se da piskaraš. Eno tamo sam postavio knjigu barona Bartenštajna gde se jasno vidi "pattern" koji uopšte nije izmislio Cvijić - nije ti to zapalo za oko? Pa ti Dinarci uopšte nisu/većinom nisu bili Srbi, predsednik carske vlade kaže to isto. Rajci, Vlasi i Ruteni, tri različita naroda, ali svi zajedno Grci/pravoslavci. To što su ih naknadno posrbili kroz savete "kako treba čitati nazive", pa smućkali taj romantičarski čorbuljak - to neka kusa ko želi.

 

Što se tiče Cvijića, opet ništa nisi dokazao. Koliko vidim bacio si pogled i zaključio da te "geografija" ne interesuje - pa normalno da te ne interesuje jer se ne može upakovati u tu tvoju "slugeranjsku tezu". Nisi tu, naravno, daleko od istine i nisi mi saopštio ništa što već ne znam. Kao što sam ranije pokušao plastično da ti objasnim, moji zaključci su suprotni od Cvijićevih. Međutim, da se sad i "odreknem" Cvijića, pa ti postavim nešto od Dubravke Stojanović, npr. ili od Latinke Perović - na čemu ćeš zasnovati svoju "plastiku" - spomenućeš još nekoga iz moje familije? Reći ćeš da mi je ružan bicikl? Utvrdićeš da je Dubravka nečija slugeranja, a Latinka izlapela baba?

 Ovde iznad si rekao "to se sve pomeralo gore-dole" - pa to ti je Cvijićev zaključak!! Samo, njega je interesovala geografija, a tebe ne interesuje, šta ćemo sad?

Ti, sa allround licencom za sve i svašta po forumu - osporićeš moje znanje? Čime, viškom vremena i upornošću? Izgleda da mi ni završen sVrbovski faks (napušten na drugoj polovini studija, inače, taj faks je tada bio poprilično lagan sa svega 16 ispita - mene je omeo&pomeo Kragujevac i možda malo starogrčki jezik...) ne bi bio dovoljan za stručnost po tvojoj meri. Sorbona, Oksford, Harvard - samo to priznaješ?

 

Pa to je jedan mračan scenario za mene... :lol+:

 

P.S. Ne sumnjam ja u tvoje životno iskustvo (eto, zanimljiv mi je taj "insert" prilikom popisa, mogao si i ranije nešto o tome, umesto što se baviš mojom porodicom i vaspitanjem dece), kao što ne sumnjam u tvoje zdravorazumsko rezonovanje. Kad bi batalio šefovanje po forumu, moglo bi se/može se od tebe mnogo saznati, pa i naučiti.

 

---

 

@blond

Nema potrebe za plastičnim izražavanjem, nisam ništa "nategao" već pitao ono o čemu ne znam dovoljno. Posle odgovora počeo sam rečenicu sa "ukoliko sam dobro razumeo...", a ti odmah nategao dramatično (?!) pitanje kako sam do toga došao. Eto tako kako sam i rekao, ta tvrdnja je osporena onako kako i treba, ja odustao od tog zaključka (od mnogih, vidiš, nisam).

Ali to sam ja, amater, ovde kanda ima puno profesionalnih koji sebi ne dozvoljavaju da nešto ne znaju ili pogreše.

Tebi hvala na odgovoru.


  • 0

#145 blond

blond
  • Members
  • 4,640 posts

Posted 18 December 2017 - 15:48

@blond

Nema potrebe za plastičnim izražavanjem, nisam ništa "nategao" već pitao ono o čemu ne znam dovoljno. Posle odgovora počeo sam rečenicu sa "ukoliko sam dobro razumeo...", a ti odmah nategao dramatično (?!) pitanje kako sam do toga došao. Eto tako kako sam i rekao, ta tvrdnja je osporena onako kako i treba, ja odustao od tog zaključka (od mnogih, vidiš, nisam).

Ali to sam ja, amater, ovde kanda ima puno profesionalnih koji sebi ne dozvoljavaju da nešto ne znaju ili pogreše.

Tebi hvala na odgovoru.

 

 

I ja sam amater, I nije u pitanju ne znati nesto ili pogresiti, nego, rekao bih, tvoje prebrzo donosenje zakljucka a da pri tom nisi nista o tim naseljima procitao... ja sam, bar, ono sto je napisao Mita Kostic procitao  :kece:


  • 0

#146 darth bane

darth bane
  • Members
  • 7,311 posts

Posted 18 December 2017 - 21:18

... Mita je ipak neki autoritet u toj oblasti.
  • 0

#147 edukacija

edukacija
  • Banned
  • 10 posts

Posted 09 January 2019 - 20:15


 

 Pa ti Dinarci uopšte nisu/većinom nisu bili Srbi, predsednik carske vlade kaže to isto.

 

 

U svetlu najnovijih genetičkih istraživanja i studija prilično budalasta tvrdnja. Prema jednoj studiji autosomalno najsličniji Rumunima/Vlasima među današnjim Srbima su banatski Srbi, pola Srbije naginje i autosomalno i haplogrupski prema Bugarima, a Crne Gore prema Albancima. Genetički najslovenskiji deo Srba su prekodrinski Srbi, naročito Srbi Bosne i Hercegovine, mada je evidentno i na osnovu genetike i na osnovu antropološkog izgleda Južnih Slovena da je svuda došlo do mešanja slovenske i starobalkanske populacije.

 

Termin "vlah" u istorijskim spisima je zbunjivao i profesionalne istoričare, a kamoli forumska piskarala kojima je Kinik vrhunski autoritet.

 

Da ne širim priču, termin "vlah" u tim krajevima nije označavao etničku pripadnost, već socijalni stalež i fiskalnu kategoriju, a upotreba termina za označavanje etničke pripadnosti je posledica neupućenosti i neznanja. U Bosni je termin "vlah" postao i generički naziv za  hrišćanina (vremenom je to dobilo pogrdnu konotaciju), a ekvivalent tom terminu je pogrdni naziv "balija" za muslimane što izvorno znači isto što i vlah, to jest stočar.

 

Pišući o nacionalnom opredeljenju ovdašnjih naroda u njegovo doba Vuk Karadžić piše:

 

"Samo prva tri miliona zovu se Srbi ili Srblji, a ostali ovoga imena neće da prime, nego oni zakona turskoga misle da su pravi Turci, i tako se zovu, premda ni od stotine jedan ne zna turski; a oni zakona rimskoga sami sebe ili zovu po mjestima u kojima žive npr. Slavonci, Bosanci (ili Bošnjaci), Dalmatinci, Dubrovčani itd., ili, kao što osobito čine književnici, starinskijem ali bog zna čijim imenom. Iliri ili Ilirci; oni pak prvi zovu ih u Bačkoj Bunjevcima, u Srijemu, u Slavoniji i u Hrvatskoj Šokcima, a oko Dubrovnika i po Boci Latinima."

 

Uostalom, srpska narodna epika, pisana na štokavskoj ijekavici i prikupljena mahom među Srbima Bosne, Hercegovine, Like, Dalmacije... sva inspirisana slovenskom mitologijom (vile, zmajevi..) i srpskom istorijom dovoljno govori o nacionalnoj svesti Srba. Pričati o nekakvom naknadnom "posrbljavanju" je presmešno.

https://www.rastko.rs/isk/isk_11.html


Edited by edukacija, 09 January 2019 - 20:45.

  • 0

#148 Vjekoslav

Vjekoslav
  • Members
  • 11,278 posts

Posted 23 February 2019 - 00:29

"Prihvatanje hriscanstva medju juznim slovenima je bilo radikalno i zahtevalo je raskidanje svih veza sa prosloscu i prethriscanskom tradicijom. Ona ne postoji kod nijednog juznoslovenskog naroda."

 

...

 

turopoljsko-jurjevo-lukavec3-Medium-768x

 

1. dio

 

 

2. dio

 

 

 

NOVIcitylight5-Medium.jpg


  • 0

#149 Vjekoslav

Vjekoslav
  • Members
  • 11,278 posts

Posted 23 February 2019 - 18:07

(iz moje stare audio arhive)

 

...


Delmati (prof. dr. sc. Marin Zaninović, meni uvijek zanimljiv za slušanje)

 

...

 

Ilirik i Rimsko carstvo
* kreiranje identiteta indigenih zajednica kroz interakciju s Rimom (dr. sc. Danijel Džino)

 


  • 1

#150 Vjekoslav

Vjekoslav
  • Members
  • 11,278 posts

Posted 05 March 2019 - 18:13

Prihvatanje hriscanstva medju juznim slovenima je bilo radikalno i zahtevalo je raskidanje svih veza sa prosloscu i prethriscanskom tradicijom. Ona ne postoji kod nijednog juznoslovenskog naroda.

 

Attached File  poklade.jpg   127.55KB   1 downloads

 

http://www.enciklope...a.aspx?id=49035

 

..

 

Attached File  poklade2.jpg   89.34KB   1 downloads

 

https://hr.wikipedia.org/wiki/Poklade

 

..

 

Attached File  poklade3.jpg   51.09KB   0 downloads

 

https://forum.b92.ne...atia/?p=6201931

 

 


  • 1