Jump to content


Photo
- - - - -

Benzinac/dizelaš ili električni?


  • Please log in to reply
69 replies to this topic

#1 Sleepers

Sleepers
  • Members
  • 8,129 posts

Posted 07 November 2017 - 05:07

​Evo moje dileme, a možda nisam jedina:

​Imam Twinga iz 2004. godine, kilometraža 76 000 km, još se dobro drži osim što ima neka manja oštećenja, vanjske ogrebotine. Nikad s njim nikakvih problema ni kvarova. Obožavam taj autić, mala potrošnja, puno prostora iznutra a mali izvana. 

​Ali sad sam već željna novog auta. Mnogi tvrde da će već za desetak godina benzinci postati prošlost. Već sad je na cestama sve više električnih auta, u mnogim zemljama postoje i olakšice za kupnju a konkretno u HR, iako su električari još uvijek dosta skuplji, ima sve više stanica za punjenje baterije i sve su besplatne. Kažu da je dugoročno gledano, kupnja električnog auta isplativa. 

​S obzirom da auto nije mobitel da se kupuje novi svake dvije godine (odnosno još nisam osvojila Eurojackpot :D),  da li čekati još jedno 5 godina i gurati sa starim Twingom dok ide a oko 4 - 5 godina bi valjda još mogao izdržati, pa onda prijeći na električara (pošto za električni sad nemam dosta novaca) ili ne čekati nego što prije kupiti novi benzinac na kredit? Pitanje je sad... 

 

 

​Ako se i odlučim za benzinca, opet je pitanje kojeg. Volim manje aute. Izbor bi vjerojatno opet bio Twingo iako ima motor odozada i neke stvari su mi na mom starom Twingiju bolje.

A vi?

 

Attached File  Renault_Twingo_2014_unik_lepsi_01_800_600.jpg   84.82KB   13 downloads

 

 

​Ufff, sviđam novi električni Nissan Leaf!  :wub: 

 


Edited by Ziza, 07 November 2017 - 05:51.

  • 0

#2 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 07 November 2017 - 06:58

Leaf ide sa 1 punjenjem 60 milja u Cali koja je stalno topla. Ne smem da ga zamislim u planinama na hladnoci. Sent from my SM-G950U using Tapatalk

Edited by mrd, 07 November 2017 - 06:58.

  • 1

#3 Div

Div
  • Members
  • 7,752 posts

Posted 07 November 2017 - 07:31

...

​S obzirom da auto nije mobitel da se kupuje novi svake dvije godine (odnosno još nisam osvojila Eurojackpot :D),  da li čekati još jedno 5 godina i gurati sa starim Twingom dok ide a oko 4 - 5 godina bi valjda još mogao izdržati, pa onda prijeći na električara (pošto za električni sad nemam dosta novaca) ili ne čekati nego što prije kupiti novi benzinac na kredit? Pitanje je sad... 

 

 

​Ako se i odlučim za benzinca, opet je pitanje kojeg. Volim manje aute. Izbor bi vjerojatno opet bio Twingo iako ima motor odozada i neke stvari su mi na mom starom Twingiju bolje.

A vi?

 

Nisam baš u "materiji" da bih davao savete, na automobile gledam na mnogo različitih načina, nekome je bitno da je najjači i najbrži, nekome je bitniji komfor, nekome cena, trajnost...

Ja se ne bih žurio sa kupovinom električnog auta, slažem se da predstavljaju budućnost, ali bih sačekao da budućnost stigne, ili barem da se izjednače cenom sa benzincima, zasad ih vidim samo kao eksperiment u razvijenoj fazi.

Tvoj Tvingo ima poprilično godina ali je jako malo prešao, svakako će zbog godina biti sve podložniji kvarovima, mada moror može da ide još toliko bez problema. Ako imaš dobrog servisera kome možeš da veruješ dobro bi bilo da ga konsultuješ, da ti kaže koliko još može da ide. 


  • 1

#4 lokarda

lokarda
  • Members
  • 2,255 posts

Posted 07 November 2017 - 07:53

Žižo ako želiš uštediti sad kupi dizela, polovnog...


  • 1

#5 Sleepers

Sleepers
  • Members
  • 8,129 posts

Posted 07 November 2017 - 08:46

Leaf ide sa 1 punjenjem 60 milja u Cali koja je stalno topla. Ne smem da ga zamislim u planinama na hladnoci. Sent from my SM-G950U using Tapatalk

 

Priznajem da nisam o tome razmišljala ali koliko vidim ljudi voze Leaf po zimi. Ovaj novi model koji još nije krenuo u prodaju ima poboljšanu bateriju. Ima dosta iskustava vozača, evo jednog: 

Nisam baš u "materiji" da bih davao savete, na automobile gledam na mnogo različitih načina, nekome je bitno da je najjači i najbrži, nekome je bitniji komfor, nekome cena, trajnost...

Ja se ne bih žurio sa kupovinom električnog auta, slažem se da predstavljaju budućnost, ali bih sačekao da budućnost stigne, ili barem da se izjednače cenom sa benzincima, zasad ih vidim samo kao eksperiment u razvijenoj fazi.

Tvoj Tvingo ima poprilično godina ali je jako malo prešao, svakako će zbog godina biti sve podložniji kvarovima, mada moror može da ide još toliko bez problema. Ako imaš dobrog servisera kome možeš da veruješ dobro bi bilo da ga konsultuješ, da ti kaže koliko još može da ide. 

 

Pa tako će najvjerojatnije i biti. U nadi da se neće baš puno kvariti u budućnosti jer kad jednom krene tome nikad kraja. 

 

Žižo ako želiš uštediti sad kupi dizela, polovnog...

 

Ne znam zašto ne volim dizelaše. Ne bih ga kupila. Prije bih išla na benzinac :D


  • 0

#6 Doorn

Doorn
  • Members
  • 14,739 posts

Posted 07 November 2017 - 10:17

Za E auta mora da postoji infrastruktura. E auta imaju ogranicen radijus radnje i o tome se mora voditi racuna pri koriscenju.

U NL je to uzelo maha. Dosta auta od firme su E i punjaci se ugradjiju kako na poslu tako i kuci. Znamo da je drzava mala tako da i radijus odgovara. I ono najvaznije, porez na koriscenje E auta od firme je 0%. drugim rijecima Teslu od €100k vozis za dz dok gazda placa lease od € 1000. Inace Tesle se ovdje mogu vidjeti na svakom koraku i sve cesce se koriste i kao taxi. 

 

Evo jos malo infrastrukture. Ove stanice za punjenje se grade sve vise i vise. Tesla se napuni za 30 minuta. Dok pogledas email, bacis tweet, lajkujes neko dupe na ig auto se napuni. 

 

4C8A1A3C-0377-47C4-A104-FC41A0184272-1.j

 

Zato mislim da je sve ovo za ex Yu naucna fantastika i najbolje je da uzmes tog Twingica benzinca. 


  • 2

#7 lokarda

lokarda
  • Members
  • 2,255 posts

Posted 07 November 2017 - 10:33

Odakle pravo amerima da se nazovu Tesla?


  • 1

#8 Sleepers

Sleepers
  • Members
  • 8,129 posts

Posted 07 November 2017 - 10:45

Doorn,u Hrvatskoj je početkom prošle godine bilo 100 punionica, ne znam koliko ih je trenutno ali rastu. Sve su besplatne. :)

 

Meni se moram priznati sviđa ideja da prijeđem na električni auto. 

Možda za 2  godine... 

 

Još malo o Nissan Leaf (meni je puno  ljepši od Tesle jer je manji). 

 

 

 

Mislim da je benzincima i dizelašima stvarno odzvonilo, e sad ovisi od države do države koja će davati veće poticaje za kupnju električnog auta. U mnogim zemljama su one trenutno super, ne plaća se parking, ne plaća se cestarina, itd. 

 


  • 0

#9 Ibiza

Ibiza
  • Members
  • 1,487 posts

Posted 07 November 2017 - 11:00

Odakle pravo amerima da se nazovu Tesla?

Zasto mislis da Ameri nemaju pravo da koriste to ime? Pa on je kao istrazivac radio I sve postigao tamo.


  • 1

#10 Doorn

Doorn
  • Members
  • 14,739 posts

Posted 07 November 2017 - 11:13

A da uzmes neki hybrid ili plugin-hybrid za prelazni rok dok petrol headsima :D  ne odzvoni? 


  • 0

#11 Sleepers

Sleepers
  • Members
  • 8,129 posts

Posted 07 November 2017 - 11:17

Ma​ ne mogu sad uzeti ništa. :D

 

​To ja samo tako malo maštam i razmišljam o skoroj budućnosti. Znam da su neki ljudi protivnici električnih automobila, a ima realno i tu nekih problema s proizvodnjom baterija. (U youtube klipu od Economista se spominju). 


  • 0

#12 lokarda

lokarda
  • Members
  • 2,255 posts

Posted 07 November 2017 - 19:19

Zasto mislis da Ameri nemaju pravo da koriste to ime? Pa on je kao istrazivac radio I sve postigao tamo.

 

Ipak je ostao građanin svijeta, a ne Amerikanac...nije mi ovo jasno, mogu li ja radit žarulje Edison? ahaaa ye ye


  • 0

#13 alberto.ascari

alberto.ascari
  • Members
  • 28,756 posts

Posted 07 November 2017 - 19:58

Odakle pravo amerima da se nazovu Tesla?

 

 

Postoji i u Češkoj firma Tesla.

 

Samo što je to skraćenica te - sla, telekomunikace - slaboproud (telekomunikacije / slaba struja). Znači, null problemo sa pravima i nasledjem.


  • 0

#14 alberto.ascari

alberto.ascari
  • Members
  • 28,756 posts

Posted 07 November 2017 - 20:07

Back to the topic, za mene je nezamisliv elektromobil sa kilometražom od cca 60k godišnje i uz praktično nepostojeću infrastrukturu. Meni bi se svaki službeni put ( a to je daily routine ) završavao tek možda sledeći dan.

 

A zamisli tek, krenem na skijanje, u Minhenu se zaustavim na jedno dva sata da se napunim, pa ponovo na put. Parkiram ispred pansiona na 7 dana u Alpima, preko dana - 10°, noću - 20°, kući bih se vratio za Uskrs, a to ako padne u aprilu...

 

 

Za sada, best buy TDI.

 

Hteo sam pre par godina da mi kupe u preduzeTJe Mondeo 1,6 EcoBoost, ali su me izviždali jer car policy ne dozvoljava benzince.

 

Da se još malo provozamo, dok to sve ne pozeleni...

 

Inače, bratanac je prešao sa Volva TDI kad su mu otišla deca iz kuće na Lexus IS 200 hybrid, on živi u Stockholmu i putuje na posao preko celog grada i kaže ima računicu, manje više se vozi na bateriju. Malo smo se letos provozali, zanimljivo, kao oni autići sa žicom pozadi što su bili na vašarima. Ide a ništa se ne čuje... :lol+:  Što je sa druge strane vrlo nezgodno, za malo me nije zgazio Tesla ( ne Nikola ) u Oslu. Šunja se iza tebe, ništa ne čuješ...


  • 2

#15 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 07 November 2017 - 21:03

Back to the topic, za mene je nezamisliv elektromobil sa kilometražom od cca 60k godišnje i uz praktično nepostojeću infrastrukturu. Meni bi se svaki službeni put ( a to je daily routine ) završavao tek možda sledeći dan.

 

A zamisli tek, krenem na skijanje, u Minhenu se zaustavim na jedno dva sata da se napunim, pa ponovo na put. Parkiram ispred pansiona na 7 dana u Alpima, preko dana - 10°, noću - 20°, kući bih se vratio za Uskrs, a to ako padne u aprilu...

 

 

Za sada, best buy TDI.

 

Hteo sam pre par godina da mi kupe u preduzeTJe Mondeo 1,6 EcoBoost, ali su me izviždali jer car policy ne dozvoljava benzince.

 

Da se još malo provozamo, dok to sve ne pozeleni...

 

Inače, bratanac je prešao sa Volva TDI kad su mu otišla deca iz kuće na Lexus IS 200 hybrid, on živi u Stockholmu i putuje na posao preko celog grada i kaže ima računicu, manje više se vozi na bateriju. Malo smo se letos provozali, zanimljivo, kao oni autići sa žicom pozadi što su bili na vašarima. Ide a ništa se ne čuje... :lol+:  Što je sa druge strane vrlo nezgodno, za malo me nije zgazio Tesla ( ne Nikola ) u Oslu. Šunja se iza tebe, ništa ne čuješ...

Zakon je promenjen. Novi proizvodi ce morati da prave zvuk kad se krecu. :)


  • 0