Jump to content


Photo
- - - - -

Benzinac/dizelaš ili električni?


  • Please log in to reply
69 replies to this topic

#61 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 18 November 2017 - 03:12

ove mi je na listi.

Cekaj dok EL vozila postanu mobilna kao i sus kola. Ovo je stvanro fenomenaln, auto ima konstantan obrtni momenat i vuce bez trzaja, mnogi to ne mogu ni da podnesu, ali ga ubija zavisnost od punjaca i guzve na istim. 


  • 0

#62 Doorn

Doorn
  • Members
  • 14,739 posts

Posted 18 November 2017 - 07:17

https://www.theguard...-elon-musk-fast f3e8c9d414b385e240307707156a46ce.jpg
  • 0

#63 nonick

nonick
  • Members
  • 1,843 posts

Posted 18 November 2017 - 15:46

Cekaj dok EL vozila postanu mobilna kao i sus kola. Ovo je stvanro fenomenaln, auto ima konstantan obrtni momenat i vuce bez trzaja, mnogi to ne mogu ni da podnesu, ali ga ubija zavisnost od punjaca i guzve na istim. 

firma mi je 2km of kuce, znaci 4km dnevno to dodje 95 dana i sa najmanjom baterijom  :)  Dobro, vozim nmogo puta vise ali ne bi ima nikakva problema sa punjenjem. Money on the other hand - za sada... :)

Postavic slicicu kad kupim - za nekolko godina.  B-)


  • 0

#64 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 18 November 2017 - 16:55

firma mi je 2km of kuce, znaci 4km dnevno to dodje 95 dana i sa najmanjom baterijom  :)  Dobro, vozim nmogo puta vise ali ne bi ima nikakva problema sa punjenjem. Money on the other hand - za sada... :)

Postavic slicicu kad kupim - za nekolko godina.  B-)

Nacin na koji si opisao voznju, ovo je resenje. 

2018-Nissan-Leaf-front-side-01.jpg

Ide 60 milja do punjenja, dobro cima, a jos uvek imas rebate na green vehicles.

 

Ja bih za to uvek izabrao:

Lotus-Elise-Sprint-220-Yellow-1.jpg?fit=


  • 0

#65 nonick

nonick
  • Members
  • 1,843 posts

Posted 18 November 2017 - 17:41

nijedan noviji Nissan SUV-kind of design mi se ne svidja. Stari Pathfinder, X-trail i X-terra su bili OK. (Inace vozim Nissan Titan)

Ovaj Leaf je meni ruzno, pre bi cekao 3 godine za Model 3 :)


  • 0

#66 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 18 November 2017 - 17:44

nijedan noviji Nissan SUV-kind of design mi se ne svidja. Stari Pathfinder, X-trail i X-terra su bili OK. (Inace vozim Nissan Titan)

Ovaj Leaf je meni ruzno, pre bi cekao 3 godine za Model 3 :)

 

 

Doom je lepo postovao, EL-car that makes sense to have.


  • 0

#67 christofer

christofer
  • Members
  • 334 posts

Posted 11 January 2018 - 10:38

Ovi pitanje je i mene od nedavno pocelo da kopka. Poceli smo da razmisljamo o zameni porodicnog automobila pa sam se nasao u nedoumici. Do sada je naravno manje vise uvek bio best buy neki cr dizel, ukoliko pricamo naravno o +10k km godisnje. Medjutim sa najavljenom regulativom EU o zabrani dizela u privatnom vlasnistvu + moguce zabrane ulaza dizela u gradski centar od 2020 stvari su se zakomplikovale. EU ce naravno da celu pricu podrzi sa regulativom poreskom tj olaksicama kod kupovine hibrida, e automobila itd. U Srbiji naravno nista od toga nece biti skoro te je izbor dizel, T benzinac ili hibrid. E automobile ne racunam jer je infrastruktura nepostojeca maltene. Ako se ne varam ima ukupno 3 punjaca u celoj zemlji... Dizel je trenutno optimalni odnos cena/performanse/ potrosnja....ali s obzirom da ne menjam kola cesto sigurno cu zahvatiti regulitivu najavljenu i vozilu ce opasti vrednost drasticno a mozda mi se desi i da ne mogu da udjem u neki deo grada :/. T benzinac je nesto skuplji inicijalno, odrzavanje manje vise isto ali potrosnja, bar za klasu koji gledam ( mid size suv ili allroad npr neki) je strava. Probao sam test vozila na kojima je prosek 19 l/100km. Trenutnu potrosnju sam uspeo da smanjim vrlo laganom voznjom na 9. Pricam o otvorenom putu i 100 kmh. Kod laksih / manjih kola je to ok..ali za +1700 kg ti 2.0 motori vec moraju da se muce. Alfa Stelvio 2.0 280 ks trosi tih pomenutih 19...a ni drugi nisu bolji. Za mali auto cak i sa vise ks je t benzinac ok. Npr cla 45 amg moze da se spusti prosek na nekih 12 l sa slobodno bih rekao blago agresivnom voznjom. Ali to je lagan i mali auto. Nije nesto sto je predvidjeno da vuce porodicu + prtljag. Hibrid je u Srbiji trenutno neisplativa opcija. Npr xc60 novi dizel krece cena od cca 44k eura. Hibrid t8 pocinje od nekih 75k. Razlika je cena jednog golf gti. Bez neke vrste subvencije ne dolazi u obzir. E automobili su skupi inicijalno, nema subvencija, regulativa je jos kod nas nedorecena i ono sto sam vec spomenuo a najbitnija je stvar po meni u celoj prici je da punjaca jednostavno nema jos. O aspektu koji je gore apomenut a to su temp u - i ponasanje baterije je tek posebna prica za nas koji idemo redovno na skijanje. Dakle izbor je vrlo nezgodan i jos uvek nisam prevagnuo sta je neki optimum za neki predstojeci period od npr 6-7 godina. Sent from my SM-N950F using Tapatalk

Edited by christofer, 11 January 2018 - 10:59.

  • 0

#68 mrd

mrd
  • Members
  • 18,143 posts

Posted 12 January 2018 - 17:54

Ovi pitanje je i mene od nedavno pocelo da kopka. Poceli smo da razmisljamo o zameni porodicnog automobila pa sam se nasao u nedoumici. Do sada je naravno manje vise uvek bio best buy neki cr dizel, ukoliko pricamo naravno o +10k km godisnje. Medjutim sa najavljenom regulativom EU o zabrani dizela u privatnom vlasnistvu + moguce zabrane ulaza dizela u gradski centar od 2020 stvari su se zakomplikovale. EU ce naravno da celu pricu podrzi sa regulativom poreskom tj olaksicama kod kupovine hibrida, e automobila itd. U Srbiji naravno nista od toga nece biti skoro te je izbor dizel, T benzinac ili hibrid. E automobile ne racunam jer je infrastruktura nepostojeca maltene. Ako se ne varam ima ukupno 3 punjaca u celoj zemlji... Dizel je trenutno optimalni odnos cena/performanse/ potrosnja....ali s obzirom da ne menjam kola cesto sigurno cu zahvatiti regulitivu najavljenu i vozilu ce opasti vrednost drasticno a mozda mi se desi i da ne mogu da udjem u neki deo grada :/. T benzinac je nesto skuplji inicijalno, odrzavanje manje vise isto ali potrosnja, bar za klasu koji gledam ( mid size suv ili allroad npr neki) je strava. Probao sam test vozila na kojima je prosek 19 l/100km. Trenutnu potrosnju sam uspeo da smanjim vrlo laganom voznjom na 9. Pricam o otvorenom putu i 100 kmh. Kod laksih / manjih kola je to ok..ali za +1700 kg ti 2.0 motori vec moraju da se muce. Alfa Stelvio 2.0 280 ks trosi tih pomenutih 19...a ni drugi nisu bolji. Za mali auto cak i sa vise ks je t benzinac ok. Npr cla 45 amg moze da se spusti prosek na nekih 12 l sa slobodno bih rekao blago agresivnom voznjom. Ali to je lagan i mali auto. Nije nesto sto je predvidjeno da vuce porodicu + prtljag. Hibrid je u Srbiji trenutno neisplativa opcija. Npr xc60 novi dizel krece cena od cca 44k eura. Hibrid t8 pocinje od nekih 75k. Razlika je cena jednog golf gti. Bez neke vrste subvencije ne dolazi u obzir. E automobili su skupi inicijalno, nema subvencija, regulativa je jos kod nas nedorecena i ono sto sam vec spomenuo a najbitnija je stvar po meni u celoj prici je da punjaca jednostavno nema jos. O aspektu koji je gore apomenut a to su temp u - i ponasanje baterije je tek posebna prica za nas koji idemo redovno na skijanje. Dakle izbor je vrlo nezgodan i jos uvek nisam prevagnuo sta je neki optimum za neki predstojeci period od npr 6-7 godina. Sent from my SM-N950F using Tapatalk

2018-volt-charging-2.jpg?imwidth=1200


  • 0

#69 christofer

christofer
  • Members
  • 334 posts

Posted 13 January 2018 - 09:06

@mrd vidim da je neki Chevy ali ne znam koji ...malibu, cruze? Hybrid ili e drive? Ako nisam bio jasan gledam mid size suv ( glc, x3, xc60, q5.....cak i tiguan koji je klasu nize ali moze lepo da se opremi) ili eventualno neki podignuti karavan iz mid size klase ili executive klase (a4 allrpad, v90 cc...). Sve u svemu neki family hauler ;). Sent from my SM-N950F using Tapatalk
  • 0

#70 Kinik

Kinik
  • Members
  • 43,426 posts

Posted 21 April 2019 - 12:42

...
 
>> ... "Klimi pomaže samo na papiru": Električni automobili štetniji od dizelaša?!
Berlin -- Nemačko istraživanje dovelo je u pitanje ekološku prihvatljivost električnih automobila.
Izvor: Bizlife, nedelja, 21.04.2019.
 
 
Naučnici su posle nove analize ukazali da električna vozila pomažu klimi samo na papiru i da su, zapravo, gori za okolinu od dizel vozila.
 
Christoph Buchal, profesor fizike iz Kelna, sastavio je izveštaj s kolegama Hans-Dieterom Karlom i Hans-Wernerom Sinnom za Ifo Institut za ekonomska istraživanja.
 
Kad se emisije ugljen-dioksida iz proizvodnje baterija i neobnovljivih metoda korišćenih za proizvodnju električne energije u Nemačkoj uzmu u obzir, električni automobil opterećuje klimu 11 do 28 posto više od dizel automobila, iznosi se u studiji, prenosi Bizlife.
 
Baterija za Tesla Model 3 proizvodi 11 do 15 tona ugljen-dioksida. Sa životnim vekom baterije od 10 godina i kapacitetom da se pređe 15.000 kilometara godišnje, to bi značilo 73 do 98 grama ugljen-dioksida po kilometru, tvrde autori.
 
Kada se u obzir uzme i emisija ugljen-dioksida koja rezultira iz elektične mreže, u stvarnosti, Tesla emituje između 156 i 181 gram ugljen-dioksida po kilometru, što je znatno više od dizel Mercedesa, prema studiji.
 
Proizvođači automobila planiraju da većinu svojih ponuda prebace na električne automobile, ali autori studije kažu da bi za klimu motori na pogon metanom bili bolji, jer su njihove emisije ugljen-dioksida za trećinu niže od emisija dizelaša. ... <<
 
...

  • 1