Ma kakvi green hipsteri, koga briga za to. Radi se o sljedecem, podignes fino ljestvicu standarda i na taj nacin stitis domacu industriju (evropsku), pa neki kineski proizvodjac ne moze da isporucuje svoje motore na evropsko trziste, isto vazi za preradu naftnih derivata,.. itd. Svega i svacega, pa i za mljeko, ukoliko podignes standard da mora biti manje aflatoksina, automatski si izbacio kompanije iz ostatka svijeta da ucestvuje na tom trzistu, a dok oni tehnoloski usvoje taj standard, ti opet podignes ljestvicu.
Daću ti dva primera iz autoindustrije pa ćeš videti koliko je to nemoguće u praksi. Spustiću na kafanski žargon tako mi interesantnije...
Prvo si odnosi na kinesku kopiju BMW-a X5 . Nemci poludeli otišli u Kinu i prete tužbom.
Kinezi odgovaraju "Nama uopšte ne liči"
"Ma liči potpuna kopija!!"
" Ne. Nama ne liči. Možete podneti tužbu, ali onda ćemo biti prisiljeni da prespitamo vaša ulaganja u Kini i vidimo da li je dozvola za prodaju vaših vozila još uvek važeća."
"Pa da! U pravu ste..ne liči. Mora da je od ovog svetla..."
Drugi. Dođe Dalaj Lama u Pariz i poseti Sarkozija. U Laminom društvu klempavi počeo da se proserava o demokratiji i da kenja po Kini. Dve nedelje kasnije Renault kreće sa prodajom Megana u Kini koja je najvljivana mesecima. Odjednom sve staje! Zašto? Renault Megan prvi automobil u svojoj klasi sa 5 zvezdica na kreš testu ne ispunjava sigurnosne standarde koje propisuje kineska država. CEO Renaulta Ghosn pobenavio i mlatio političare po ušima sa gomilom drugih privrednika da paze šta pričaju. Pogotovo kada je Kina u pitanju.
Kina je glavno tržište automobila sa prodajom od 25 miliona godišnje. Nemačke auto kompanije upravo zbog Kine posluju u plusu.
Sa njima više nema zezanja. Ova tvoja priča je mogla da prođe pre 20 godina, ali ne više.
Aflatoksine neću da komentarišem tek tu si omašio. Ovo ti govorim zato što sam baš u tom poslu pa sam upoznat sa problematikom.
Edited by alpiner, 09 November 2017 - 23:15.