Staza Amerika će ove nedelje ugostiti VN SAD-a, 17. od 20. trka 2017. sezone. Relativno nova staza je do sada videla pet F1 trka, prvu ikad u 2012 godini je dobio Hamilton koji je pokazao da mu ova staza baš leži što baš i ne odgovara Sebastijanu Fetelu kojem očajnički treba Hamiltovo odustajanje da bi makar ušao u igru za titulu. Mada je Fetel pobedio samo jednom i to u dominantnoj 2013. sezoni kada mu je Horner rekao onako proročanski "uživaj u ovome, ko zna šta budućnost donosi"..
Za ovu stazu Tilke je dobio puno pohvala a ironija leži u tome što on skoro uopšte nije imao uticaja na dizajn, organizatori su imali jako umešane prste u crtačku tablu Hermana. Prva krivina je trebala biti replika O Ruža ali Tilke je stavio ukosnicu, to je jedina stvar koju je Tilke kontrirao organizatorima. Silverstonova S Krivina, Otodromova Krivina 8 i Hokenhajmringova Stadijum Sekcija je bila u originalnom planu.
Velike promene su se desile u padoku, Palmer je konačno dobio nogu i zamenjuje ga Sajnc, na Sajncovo mesto dolazi Kvjat a Gazli koji je već odradio dve trke za TR mora otići u japansku Superformulu da bi osvojio titulu u toj seriji (Honda jako želi Gazlijevu titulu). Najveće iznenađenje u celoj ovoj zbrci je Gazlijeva zamena- pobednik 2017 izdanja 24 sata Lemana Brendon Hartli. Momak je bio RBov razvojni vozač u periodu oko 2010. godine i nikad nije dobio priliku do sada. Poslednji put je vozio F1 bolid 2012. godine kao Mercedesov testni vozač na testu u Manji Kuru.
Poredak vozača i konstruktora:
Alokacija guma:
Najviše pobeda ostvario je Luis Hamilton- 4
Ostala statistika:
Mapa staze:
Informacije o stazi:
- Dužina staze: 5.513km (3.426 milja)
- Broj krugova: 56
- Dužina trke u kilometrima: 308.728km (191.835 milja)
- Startno mesto pol pozicije: desna strana
- Rekord kruga: 1:39.347 (Sebastijan Fetel, 2012)
- Apsolutni rekord staze: 1:35.657 (Sebastijan Fetel, 2012, kvalifikacije, kju 3)
- Maksimalna brzina: 333km/č (206.917 mp/č)
- DRS zone: Startno/ciljni i zadnji pravac
- Razdaljina od starta do prve krivine: 364m
- Vožnja pod punim gasom u procentima: 59%
- Najduža sekcija pod punim gasom: 1090m
- Nivo prijanjanja: srednji
- Promena brzina po krugu: 66
- Iskorišćenost goriva po krugu: 1.79kg
- Vremenski gubitak po svakom dodatom kilogramu goriva: 0.068 sekunde
- Vremenski gubitak po obavljenom pit stopu: 15.680 sekunde
Vremenska prognoza:
Petak – Pretežno oblačno, najviša temperatura 28°C / najniža 19°C
Subota – Pretežno oblačno, najviša temperatura 29°C / najniža 21°C
Nedelja – Kiša, najviša temperatura 27°C / najniža 18°C
TV raspored (naša vremenska zona):
Petak:
- 17:00-18:30 Prvi slobodni trening
- 21:00-22:30 Drugi slobodni trening
Subota:
- 18:00-19:00 Treći slobodni trening
- 23:00-23:59 Kvalifikacije
Nedelja
- 21:00 Trka
___
Šta se desilo prošlog leta®
Bivši direktor Ferarijeve Vozačke Akademije Baldiseri žestoko je okino po Ferariju, kaže da je nakon dolaska Markionea i Arivabenea tim postao vođen od strane uplašenih ljudi bez trunka osećaja za inovacije i donošenja pravih odluka. Pozdravio je Binotov dolazak na mesto Alisona koji je napustio tim nakon smrti supruge ali dodaje da bi on bio bolji u vođenju tima jer odlično zna motovirati ljude i ima zlatna vredno iskustvo. Još je dodao da se Rajkonen popravlja no Fetel nije u istoj formi kao u 2015. sezoni ali dodaje da vozači nisu problem nego struktura tima koja se stalno menja i kojoj očajnički fali stabilnost. Markione gori od želje za pobedama pa zato agresivno destabilizuje tim s odlukama koje donosi prerano što na koncu prođe vrlo loše po tim.
Luis Hamilton je propustio Pirelijev test guma na Pol Rikaru nedelju dana pre trke jer je navodno povredio stopalo i to još pre početka sezone ali baš ga je pre testa zabolelo. To je dovelo u pitanje njegovu želju i strast prema F1 jer je ranije znao prihvatiti svaki poziv za test (samo se setimo svih silnih testiranja pre njegovog debija). Berni je otvoreno rekao da bi bilo loše po F1 ako bi Rozberg osvojio titulu, "Ako osvoji titulu biće to dobro po Mercedes i po njega ali to neće prodavati karte za VN Nemačke, mi trebamo Luisa da promoviše sport na najbolji način. Čak i Rajkonen to bolje radi od Rozberga."
Niko Hulkenberg je potpisao za Reno, francuzi ga hvale na sva usta a Niko želi isto stvaranje brenda ko Alonso onomad s Renoom. FI vidi kao zamenu Okona i Verlajna mada Okon želi isto u Reno. Sve je postalo izglednije da će Strol zamenuti Masu koji ide u penziju koji ima dobru finansijsku potporu od ćaće. Kvjat proodužio ugovor s TR ostavivši Gazlija razočaranim.
FIA je pooštrila pravila preticanja a sve da smanje Ferštapenovo ludilo s menjanjem putanja u sred zona kočenja, Grožan vozi jubilarnu 100. trku a Has konačno vozi na domaćem tlu. Viilijams je dobio ažuriranu Mercedesovu PJ i najavljuju evoluciju dizajna za sledeću sezonu koju će obeležiti radikalna pravila (ne baš mudar potez). Manor će omogućiti Džordanu Kingu vožnju na prvom slobodnom treningu. RB je bio jak na slobodnim treninzima ali na kvalama Mercedes je završio 1-2 s Luisom na čelu. Hamilton je naposletku pobedio u trci skinuvši veliki teret s leđa nakon katastrofalne VN Malezije.
Trku je oboležio kontakt Mase i Alonsa, Fernando je hteo napasti brazilca s unutrašnje strane što Felipe nije očekivao i naglo je skrenuo u Alonsa. Završilo je s izguravanjem van staze te otpadanjem puno krhotina. Alonso nije dobio kaznu što je Felipe oštro osudio "Alonso mora da je dobar s sudijama"